Oud 23-06-2002, 20:31
muziek_fan
muziek_fan is offline
Ik ben dus bi, en ik ben nu verliefd op een meisje.
Ik wilde het heel graag aan mijn beste vriendin vertellen, maar ik wist niet zo goed hoe.
Op een avond hadden we feessie, en toe heb ik het met mijn zatte kop eruit gegooid. Sindsdien doet ze heel raar.
Als ik haar per ongeluk aan stoot ofzo, schiet ze glijk weg. En als het woord liefde of wat dan ook aan te pas komt, houd ze abrupt op, zodat het "bi zijn" niet ten sprake komt.
Maar wat ik nu niet begrijp: accepteerd ze het helemaal niet, of is ze gewoon zo geschrokken?
ligt dit nu aan mij, of aan haar, want het is toch niet zo enorm raar, dat je zo moet reageren.
Ik denk zelf dat ze nu misschien denkt dat ik haar leuk vind ofzo.
Maar ik kan er niet over beginnen, want dat houd ze op.
Ik wil er dus wel over praten omdat ik merk dat ze er toch mee zit, maar hoe kan ik dit doen, zonder dat ze zo afstandelijk doet!?
Oud 23-06-2002, 20:56
Angeles
Angeles is offline
Waarschijnlijk is ze van jouw bekentenis geschrokken, misschien zal ze onbewust ook wel bang zijn dat je ook meer van haar wil. Hoe dan ook, haar reactie op jou kwetst jou en daar kun je haar beter op attent maken. Als je het moeilijk vindt om het haar te vertellen kun je haar misschien een brief schrijven. Geef haar even de tijd om aan het idee te wennen, máár: geef wel je grens aan. Zij heeft niet het recht om jou te kwetsen. Jij bent gewoon wie je bent en dat heeft zij uiteindelijk gewoon te respecteren. Meer dan aangeven dat ze je kwetst met haar gedrag kun je denk ik niet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:02
Verwijderd
hhmm best wel een lastig probleem op zich..

en als ze er niet over wil praten.. jah. Dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Ik denk idd ook dat ze denkt dat je háár leuk vindt, tenminste, als ik zo zie hoe ze zich gedraagt na dat feestje. En zo te merken vind ze het niet zo heel leuk dat jij misschien op haar zou vallen. Maar je moet haar in elk geval duidelijk maken dat zij niet degene is waar jij op valt. Maar hoe idd... ?

Jah.. zeg gewoon als je een keer met haar alleen bent, als je aan tafel zit ofzo van: "He, je doet nu zo anders, ik heb je iets verteld, maar dat gaat niet over jou. Dat gaat over iemand anders."

zoiets ofzo

Maar in elk geval: veel succes!

xx saffie
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:06
Joanie
Joanie is offline
Ze zal wel geschrokken zijn. Het enige wat je misschien kan doen is haar vragen waarom ze iedere keer stopt als het dreigt uit te lopen op dat onderwerp.
Vertel haar dan ook duidelijk dat je niet verliefd op haar bent. Zo heb ik da toendertijd wel gedaan...
Oud 23-06-2002, 21:32
little lady
little lady is offline
Mn beste vriendin heeft me laatst ook verteld dat ze bi is.. En ik heb zoiets van Jah, het is toch dezelfde persoon waar ik nu tien jaar mee bevriend ben..

Maar, voor sommige mensen, is het denk ik wel moeilijk..
Omdat z emisschien denken dat je nu meteen verliefd qwordt op hun, ook al is dat grote onzin..

Gewoon met haar praten, over waarom ze zo vaag doet..
Oud 24-06-2002, 07:39
love is life
love is life is offline
Ik vind mensen die bi zijn zielig onlangs hebben we het nog over gehad in de klas tijdens de les godsdienst. Als je niet eens kunt uitmaken voor jezelf of je nu homo of lesbisch bent dansnap ik het echt wel niet zenne maar waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik het niet ben. Maar ik heb totaal niks tegen lesbische of homo's versta me niet verkeerd ... ik vind het gewoon zielig als je niet een skunt uitmaken voor welk geslacht je het meeste valt ...

En voor je vriendin ik denk dat ze geschrokken is gewoon en denkt dat je meer wilt met haar dan gewoon vriendschap en ik dek dat dat met de tijd weer als vanouds wordt ...
Oud 24-06-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
love is life schreef:
[COLOR=orangered]Als je niet eens kunt uitmaken voor jezelf of je nu homo of lesbisch bent dansnap ik het echt wel niet
Goh.. Ik zou ik nu homo of lesbisch zijn? Je bedoeld homo of hetereo neem ik aan?

Maarreuh.. volgens mij heb je geen keuze. Heb jij in je leven zo even nagedacht en toen gedacht, neeeh, ik kies voor jongens? Je voelt gewoon wel iets voor jongens, niet voor meisjes. Als je bi bent, voel je voor allebei wat, dat is geen keuze..

maar goed, das een andere discussie..

Sja, het klinkt alsof ze idd geschrokken is. Misschien kun je haar via een email of brief laten weten dat je denkt dat zij nu bang is dat je iets voor haar voelt, maar dat dit niet zo is. Dat zij gewoon dezelfde vriendin is als daarvoor en daarin niets is veranderd en jij dus ook niets meer van haar verwacht. Als dit uit de lucht is lukt het ms om er wel face to face over te praten met haar..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:10
JoB
JoB is offline
Citaat:
love is life schreef:
Ik vind mensen die bi zijn zielig onlangs hebben we het nog over gehad in de klas tijdens de les godsdienst. Als je niet eens kunt uitmaken voor jezelf of je nu homo of lesbisch bent dansnap ik het echt wel niet zenne maar waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik het niet ben. Maar ik heb totaal niks tegen lesbische of homo's versta me niet verkeerd ... ik vind het gewoon zielig als je niet een skunt uitmaken voor welk geslacht je het meeste valt ...

En voor je vriendin ik denk dat ze geschrokken is gewoon en denkt dat je meer wilt met haar dan gewoon vriendschap en ik dek dat dat met de tijd weer als vanouds wordt ...
JAA HÓÓR, waar dit nou allemaal op slaat?! Ja, dit heeft dr vast echt geholpen dat jij zegt dat je bi zielig vind..... Ik hoop dat je jezelf nu wel heel goed vind dat je hetero bent.... knap hoor dat je hebt gekozen, tsss, waarom zou het niet kunnen dat iemand verliefd zou kunnen worden op jongens en meisjes.... volgens mij ben jij eerder degene die zielig is met je ouderwetse gedachtes..... (dit is trouwens precies wat ik me bij godsdienst voorstel..... ) Als ik jou was zou ik nog maar es goed gaan nadenken over hoe tolerant jij bent tegenover andere mensen..... ff een nieuwtje voor je (schrik niet ): NIET IEDEREEN IS HETZELFDE.......
Oké... ik ben me woede weer kwijt.... misschien reageer ik wel iets te fel, maar ik word gewoon gek van mensen met zulke vage gedachtes....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:57
stout!
stout! is offline
Citaat:
love is life schreef:
COLOR]
Dat mensen dit kunnen typen en dan echt geloven dat er logica inzit ... dat vind ik nou knap .
Komop zeg, dit gaat toch nergens over. Alsof je sowieso al ''kiest'' of je homo of hetero bent, bi is gewoon een andere geaardheid. En waarom, als het al zou kunnen , zou je moeten kiezen? WAAROM? Jeez sommige mensen zijn zo f*cking DOM.
Oud 26-06-2002, 11:36
Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Misschien kun je haar een brief schrijven ofzo waarin je alles uitlegt, dat je niets meer voor haar voelt dan eerst (dat is toch zo?), dat je het jammer vindt dat ze er niet over wil praten en dat soort dingen.

Die brief kan ze lezen wanneer ze wil, en jij hoeft er ook niet bij te zijn dan. Wel nadeel is dat ze 'm aan meer mensen zou kunnen laten lezen, maar als het een goeie vriendin is zal ze dat niet doen.

Reacties van mensen kunnen idd wel es raar zijn als iemand op hetzelfde geslacht valt, misschien omdat zij op mannen valt en bang is voor problemen als jij haar leuk zou vinden.
Probeer haar alles gewoon goed uit te leggen, en als ze echt een goeie vriendin is zal ze het snappen

Succes ermee!
Oud 26-06-2002, 22:52
JoB
JoB is offline
Citaat:
stout! schreef:

Dat mensen dit kunnen typen en dan echt geloven dat er logica inzit ... dat vind ik nou knap .
Komop zeg, dit gaat toch nergens over. Alsof je sowieso al ''kiest'' of je homo of hetero bent, bi is gewoon een andere geaardheid. En waarom, als het al zou kunnen , zou je moeten kiezen? WAAROM? Jeez sommige mensen zijn zo f*cking DOM.
Ben ik het helemaal mee eens! Inderdaad dom ja... Maar goed, wij weten wel beter!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 09:25
Anmorata
Anmorata is offline
Vriendinnen van mij weten wel dat ik 'n x met 'n meisje heb gezoend ensow, vinden ze niet zo erg, maar ze weten niet dat ik nu echt 'n meisje leuk vind.. Weet ook nog niet hoe ik dat ga vertellen eigenlijk..
Oud 27-06-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
love is life schreef:

ik weet al dat dr iemand op heeft gereageerd maar dit is zulke onzin dat ik het toch ff kwijt moet.

je bepaald zelf niet of je homo of lesbisch of bi of hetero bent. je kan jezelf niet dwingen om op iemand verliefd te worden of juist niet!!!! je kan nou éénmaal je gevoelens niet sturen. je maakt alleen zelf de keuze waar je voor uitkomt. er zijn nog ontzettend veel mensen homo, lesbisch en bi die er niet voor uitkomen maar het wel zijn dankzij mensen zoals jij (en dan slaat het in dit geval alleen op mensen die bi zijn)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 11:39
Jelleke
Jelleke is offline
Je vriendin heeft het er duidelijk moeilijk mee, maar dat ligt niet aan jou. Ze heeft misschien gewoon wat tijd nodig om er zichzelf overheen te zetten. Ik zou haar even met rust laten, ze weet het nu. Je kan proberen om even gewoon te doen zoals voor je het vertelde en niet steeds een verantwoording uit haar te trekken. Ik snap wel dat jij het daar moeilijk mee hebt, maar voor haar is dat het gemakkelijkste. Laat het na een tijdje duidelijk merken dat je het niet leuk vindt dat ze zo afstandelijk doet. Je gaat zien dat ze na een tijdje wel zal bijdraaien.
Je kan het ook met die brief proberen. Als je die afgeeft zou ik erbijzeggen dat je er nu over zult zwijgen en dat ze de brief moet opendoen als ze het zelf wil en er zelf klaar voor is.

Veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 23:16
Marcel_L
Marcel_L is offline
Het ziet er wel naar uit dat ze denkt dat je met een omweg probeert te vertellen dat je verliefd op haar bent....
maak dat dus duidelijk, een brief lijkt me inderdaad geen slecht idee.
De meeste vrienden van mij reageerden ook met de opmerking dat het voor hen niet uitmaakte dat ik bi was, maar DAT ZE DAT ZELF NIET ZIJN... Waarschijnlijk bang dat er van mij uit meer achter zat.Ik stelde ze meestal gerust met de mededeling "maak je niet ongerust, ik val alleen op echte mannen.."
Geloof me, echte vrienden schieten dan meteen in de lach.

En om dan toch maar even te reageren op de stelling dat Bi's niet kunnen kiezen; ik val op karakters, mag ik?? Bekrompen sukkel...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:26
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
love is life schreef:

ik krijg echt zo de neiging om "EeEeYY BrEeZzAhH ??" naar je hoofd te slingeren maar ok (dat is trouwens figuurlijk). ik hoop toch echt voor je dat je dit allemaal niet meent want anders ben je toch vrij bekrompen en niet zeer slim imho maar ja misschien maakte je wel een grapje ik bedoel je gebruikt "godsdienst les" en je vind het "zielig" dat er mensen bisexueel zijn als dat niet getuigt van missende intelligentie of een mislukte poging tot humor en mja.. je "feit" dat jij hetrosexueel geaardbent vind ik ook niet echt een excuse voor je slechte beredeneringen dus al met al gewoon een idiote reply van je dus.
Oud 04-07-2002, 11:28
Faery
Faery is offline
Citaat:
love is life schreef:

Hey, geen kinderen krijg he...
Oud 04-07-2002, 11:30
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:

Hey, geen kinderen krijg he...
"Dom volk dient zicht niet voort te planten."
Oud 04-07-2002, 11:35
Faery
Faery is offline
om toch maar even ontopic te reageren (ach, wat heet): Wat een ongelooflijke drupkut is die vriendin wel niet, zeg. Jesus, hoe overdreven kun je reageren als je vriendin bi blijkt te zijn. Ja hoor, alsof ze nu gelijk tussen dur benen gegrepen wordt als ze even niet oppast...

Ze zal vast even aan het idee moeten wennen, maar als ze dit lang vol houdt verdient ze werkelijk een ontiechelijk harde trap.

Zo.
Oud 04-07-2002, 11:40
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Ze zal vast even aan het idee moeten wennen, maar als ze dit lang vol houdt verdient ze werkelijk een ontiechelijk harde trap.

Zo.
ach zolang je toch bi bent neem dr dan maar meteen..

mmz misschien beetje bot, mja als t echt zo vreselijk voor dr is zoek dan een persoon die wel kan omgaan met wie jij bent vind het zeer belachelijk dat ze opeens zo doet 't lijkt me trouwens ook sterk dat ze er niet overheen zal komen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten