Oud 12-09-2006, 13:53
Canine 13
Canine 13 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben net 2 dagen ziek geweest en ik vroeg me af, is het dan normaal dat je als je ziek bent geen honger gevoel heb. Ook de 2 dagen daarna heb ik ook nooit echt honger. Dan kan ik de hele dag zonder eten. (of ik vergeet het). En na 2 dagen schijnt alles weer normaal te zijn.
Hebben jullie dat ook?

Groetjes K9.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 14:05
DDM
DDM is offline
Ja dat heb ik ook en dat is ook normaal. Het kan komen omdat het maag-darm stelsel zelf in het ziekteproces is betrokken. Anderzijds kan je het beschouwen als een soort beschermingsmechanisme. Als je gaat eten kost dat bloed, omdat de bloedvaten die naar de maag en darmen gaan meer open gaan staan tijdens de vertering. Maar dat bloed heb je juist nodig om de infectie te bestrijden. Er moeten zoveel mogelijk voedingsstoffen en witte bloedcellen naar de plaats van de infectie. Dat is ook de reden dat je hartslag meestal verhoogd is tijdens ziek zijn. Aan de andere kant klinkt het paradoxaal, omdat je juist verwacht dat je meer energie nodig hebt tijdens ziek zijn. Maar je lichaam heeft een voorraad en als je ziek bent voel je je ook moe enzo en zal je het rustig aan doen (op bed liggen) zodat alle energie naar de infectie kan.
Oud 13-09-2006, 09:20
snoopy
snoopy is offline
Dit heb ik ook altijd. Ook al is er niks met m'n buik ofzo, ik wil gewoon niet eten. Het is voor mij altijd zoeken naar iets wat ik wel naar binnen krijg (druiven, bijvoorbeeld).
Oud 13-09-2006, 21:38
Orpa
Orpa is offline
Ik heb Juist honger als ik ziek ben... Maar alleen chocolade, in wat voor een vorm dan ook krijg k weg...
Oud 14-09-2006, 07:02
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 13-09-2006 @ 10:20 :
Dit heb ik ook altijd. Ook al is er niks met m'n buik ofzo, ik wil gewoon niet eten. Het is voor mij altijd zoeken naar iets wat ik wel naar binnen krijg (druiven, bijvoorbeeld).
Crackertjes en appelpartjes, die mijn moeder alleen voor de gelegenheid voof me in stukjes snijdt. Hm, en ik geloof dat 't vriendje dat ook wel eens heeft gedaan toen ik ziek was.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 11:30
*Amm*
*Amm* is offline
Ik heb precies hetzelfde, maar ik word dan misselijk! ik moet dan wel wat eten, maar meestal kotst ik alles weer uit! maar avond eten is dat het iritandste want ik wil wel wat eten maar het is allemaal zo ransig (als je ziek ben dan) en dan help tortelinie goed !! (pasta)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:16
flipkip
flipkip is offline
Als ik ziek ben eet ik echt alleen maar soep of wat rijst, iets anders krijg ik echt niet binnen.
Oud 15-09-2006, 13:31
remy476
remy476 is offline
soep en voor de rest niks. is ook logisch eigelijk want je verbruikt minder energie omdat je bijna de hele dag op de bank/bed ligt en je dan dus minder energie nodig hebt
Oud 15-09-2006, 15:17
DvoorA
DvoorA is offline
als ik ziek ben eet ik alleen een droog beschuitje en wat thee of bouillon. Maar nu voel ik me ook niet al te best, aankomend griepje, en ik heb honger als een paard
misschien is fruitsap wat ofzo...lekker licht verteerbaar

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten