Oud 13-09-2006, 23:20
Verwijderd
Van dat eten waarvan je denkt 'oh gaaf' en dan als je het al gekocht hebt of je wil er net een hap van nemen, denk je ARGH NEEEEEEEEE. Ken jij het? Wat voor narigheid zit er aan, volgens jou of over 't algemeen? Etc?

Ik vind de ham/kaas-croissants uit de AH heel achterbaks, want je ziet aan de buitenkant niet dat er een lap vlees in zit. Tenzij je het etiket leest, maarrrr de dag dat ik daar achterkwam deed ik dit niet, want ik had haast dus ik pakte gewoon een croissantje uit de schappen en rende naar de kassa, om er pas buiten achter te komen dat het kutcroissants zijn.

En vandaag zag ik nog een stuk achterbaks vreten, namelijk, kaas met allemaal stukken ham er in. Dat is gewoon gemeen, ze proberen de onoplettende vegetariër een loer te draaien, ik weet het zeker.
Advertentie
Oud 13-09-2006, 23:22
Verwijderd
Oja, veel 'plantaardige' boter/margarine/etcdingen, daar zit D3 in en dat is van dierlijke oorsprong dus veganisten zijn pwned als ze op dat 'plantaardig' afgaan. Dat is ook wel achterbaks maar ik laat het aan anderen over om daar over te zeuren want ik ben geen vegannn.
Oud 14-09-2006, 08:36
santje17
santje17 is offline
Het enige wat ik lastig vind, is dat er op veel dingen "vegetarisch" staat terwijl er kaas in zit. Dus dan kan ik het als vegetarier nog niet eten.
Oud 14-09-2006, 08:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
santje17 schreef op 14-09-2006 @ 09:36 :
Het enige wat ik lastig vind, is dat er op veel dingen "vegetarisch" staat terwijl er kaas in zit. Dus dan kan ik het als vegetarier nog niet eten.
Vegetariërs eten over het algemeen wel kaas. Veganisten niet.
Oud 14-09-2006, 09:06
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-09-2006 @ 09:51 :
Vegetariërs eten over het algemeen wel kaas. Veganisten niet.
Dat wou ik net zeggen.

OT: saksische leverworst van de AH, het smaakt gewoon naar ijzer. Die van de Aldi is wel erg lekker
Oud 14-09-2006, 09:16
suvórov
suvórov is offline
Ik vond die paddestoelen van de AH achterbaks. Ik dacht 'hè, heel veel soorten paddestoel in 1 bakje, lekker', maar eenmaal gebakken en in mijn mond kreeg ik al snel spijt van deze aankoop!
Oud 14-09-2006, 09:29
Boogie
Boogie is offline
Producten zonder toegevoegde suikers waar vervolgens wel weer heel veel vet in zit of andersom.
Oud 14-09-2006, 09:56
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 00:22 :
Oja, veel 'plantaardige' boter/margarine/etcdingen, daar zit D3 in en dat is van dierlijke oorsprong dus veganisten zijn pwned als ze op dat 'plantaardig' afgaan. Dat is ook wel achterbaks maar ik laat het aan anderen over om daar over te zeuren want ik ben geen vegannn.
Veganisten zijn gek op de ingredienten lijst. Volgens mij checken die het altijd nog even, voordat ze het kopen.

Ik vind de chocoladerepen met hazelnoten van verkade gemeen! Want ze stoppen er ongeroosterde hazelnoten in.
Oud 14-09-2006, 10:24
suvórov
suvórov is offline
Wat is er mis met ongeroosterde hazelnoten?
Oud 14-09-2006, 10:29
Verwijderd
't Meest achterbakse wat ik ooit heb gehad, was in Denemarken. We kochten een blikje vis, maakten het open, en toen zat er geen vis in, maar een stuk metaal
Oud 14-09-2006, 10:49
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-09-2006 @ 11:29 :
't Meest achterbakse wat ik ooit heb gehad, was in Denemarken. We kochten een blikje vis, maakten het open, en toen zat er geen vis in, maar een stuk metaal
Hier moest ik toch wel even om lachen.

Wat apart zeg, een stuk metaal.
Oud 14-09-2006, 12:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-09-2006 @ 11:24 :
Wat is er mis met ongeroosterde hazelnoten?
Daar ben ik allergisch voor.
Dus dan kan ik hem niet meer eten en dat is best jammer.
Oud 14-09-2006, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 00:20 :
Ik vind de ham/kaas-croissants uit de AH heel achterbaks, want je ziet aan de buitenkant niet dat er een lap vlees in zit.
Je kijkt toch wat je koopt...en als er 'ham' op het etiket staat lijkt het me logisch dat er vlees in zit?

Ik vind het raar dat er soms ergens op staat dat het suikervrij terwijl er toch toegevoegde suiker in zit, zal wel te maken hebben met het percentage ed, maar het is dan toch niet suikervrij...?
Oud 14-09-2006, 12:23
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-09-2006 @ 10:16 :
Ik vond die paddestoelen van de AH achterbaks. Ik dacht 'hè, heel veel soorten paddestoel in 1 bakje, lekker', maar eenmaal gebakken en in mijn mond kreeg ik al snel spijt van deze aankoop!
Ze smaken zeker allemaal hetzelfde?
Oud 14-09-2006, 12:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-09-2006 @ 09:51 :
Vegetariërs eten over het algemeen wel kaas.
Nee, vegetariërs eten nooit kaas. Mensen die zich vegetariër noemen en kaas eten weten niet wat een vegetariër is of weten niet wat er in kaas zit.
Oud 14-09-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-09-2006 @ 13:05 :
Je kijkt toch wat je koopt...en als er 'ham' op het etiket staat lijkt het me logisch dat er vlees in zit?

Ik vind het raar dat er soms ergens op staat dat het suikervrij terwijl er toch toegevoegde suiker in zit, zal wel te maken hebben met het percentage ed, maar het is dan toch niet suikervrij...?
Ja, maar als je een hele zooi normaal-ogende-croissants ziet liggen op een hoop en ze zien er niet verdacht uit en op het bord erbij staat heel groot 'croissants' en je hebt haast, dan ga je het etiket niet checken. Ik toen niet, in elk geval.

Ik heb 'm maar weggegeven aan het broertje.
Oud 14-09-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 14-09-2006 @ 13:50 :
Nee, vegetariërs eten nooit kaas. Mensen die zich vegetariër noemen en kaas eten weten niet wat een vegetariër is of weten niet wat er in kaas zit.
Vegetariërs eten wel kaas waar geen stremsel in zit. Ik wel, in elk geval.
Oud 14-09-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 14:04 :
Ja, maar als je een hele zooi normaal-ogende-croissants ziet liggen op een hoop en ze zien er niet verdacht uit en op het bord erbij staat heel groot 'croissants' en je hebt haast, dan ga je het etiket niet checken. Ik toen niet, in elk geval.
Ik wel, want ik wil zeker weten dat ik geen vlees in m'n eten heb.

Vegetariërs eten idd wel kaas zonder dierlijk stremsel en dat maakt iemand echt niet minder vegetariër oid...
Oud 14-09-2006, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-09-2006 @ 14:13 :
Ik wel, want ik wil zeker weten dat ik geen vlees in m'n eten heb.

Vegetariërs eten idd wel kaas zonder dierlijk stremsel en dat maakt iemand echt niet minder vegetariër oid...
Ik ben wel vegetariër, en eet wel 'gewone' kaas, dus dan ben ik eigenlijk geen vegetariër

Maargoed, de kant-en-klaar maaltijden van de AH vallen ook wel in de gevraagde categorie. Ziet er lekker uit, maar valt tegen qua smaak
Oud 14-09-2006, 13:50
Verwijderd
En light producten.

Vroegâh bettekende light 'geen suiker toegevoegd', tegenwoordig kan er ook op vet bezuinigd zijn en zit er wel suiker in, zodat ik alsnog het etiket moet bestuderen
Oud 14-09-2006, 13:56
Miracle
Miracle is offline
Mijn inziens kunnen vegetariërs zelf bepalen wat ze eten en wat niet. Ik zou het iig stom vinden als je ineens geen vegetariër meer bent als je heel soms vis eet (vanwege de eiwitten) en soms een broodje koopt met kaas van dierlijk stremsel.
Oud 14-09-2006, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 14-09-2006 @ 14:56 :
Mijn inziens kunnen vegetariërs zelf bepalen wat ze eten en wat niet. Ik zou het iig stom vinden als je ineens geen vegetariër meer bent als je heel soms vis eet (vanwege de eiwitten) en soms een broodje koopt met kaas van dierlijk stremsel.
Als je vis eet ben je pescotariër.

Ik vind het stom als ik naar een restaurant ga en daar zeg van 'hallo ik ben vegetariër, wat hebben jullie voor gaafs daarmee' en dat ik dan te horen krijg 'nou, we hebben een overheerlijke vissschotel'. Niet dat ik vaak naar restaurants ga, maar dit is wel het effect van lui die het niet nauw nemen met benamingen.

Vegetariër zijn, dat is geen vlees en geen vis eten. Over kaas wordt gediscussieerd, gelatine ook, maar vlees en vis, daar blijf je gewoon van af als je jezelf graag vegetariër wil noemen.

Anders kan iemand die leeft van de McDonalds ook wel zeggen van 'ik ben vegetariër maar ik bepaal zelf wat ik eet '.
Oud 14-09-2006, 14:32
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Sowieso is het onzin om dode dieren te eten voor je voedingsstoffen als je overtuigd vegetariër bent. Je maakt de keus om het niet te doen, maar bij gebrek aan inzet voor een degelijk onderzoek waaruit zou kunnen blijken dat je o.a. uit een banaan veel eiwitten kan halen wel vis eten is belachelijk natuurlijk. Bovendien zijn termen er niet voor niets.

Kan trouwens eens gekapt worden met de eeuwige vego-discussie?
Oud 14-09-2006, 14:41
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-09-2006 @ 15:32 :
Sowieso is het onzin om dode dieren te eten voor je voedingsstoffen als je overtuigd vegetariër bent. Je maakt de keus om het niet te doen, maar bij gebrek aan inzet voor een degelijk onderzoek waaruit zou kunnen blijken dat je o.a. uit een banaan veel eiwitten kan halen wel vis eten is belachelijk natuurlijk. Bovendien zijn termen er niet voor niets.

Vis is mager en laag in koolhydraten en energy een banaan juist het tegenovergestelde.

Ot: wat ik verschrikkelijk vind is dat er op sommige dingen lekker misleidend staat zonder vet ed en het spul wel bol staat vd suiker.

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 14:43.
Oud 14-09-2006, 15:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mijn inziens kunnen vegetariërs zelf bepalen wat ze eten en wat niet.
Nee, mensen kunnen zelf bepalen wat ze eten en wat niet. Vegetariërs eten geen vlees en vis. Ik probeer mijn vleesconsumptie in de gaten te houden, eet biologisch wanneer het kan en eet ook lang niet elke dag vlees. Dat maakt mij geen vegetariër, dat maakt me gewoon een overwegend bewuste eter.
Oud 14-09-2006, 15:34
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-09-2006 @ 16:30 :
Nee, mensen kunnen zelf bepalen wat ze eten en wat niet. Vegetariërs eten geen vlees en vis. Ik probeer mijn vleesconsumptie in de gaten te houden, eet biologisch wanneer het kan en eet ook lang niet elke dag vlees. Dat maakt mij geen vegetariër, dat maakt me gewoon een overwegend bewuste eter.
Same here, ik eet nauwelijks vlees, maar ik zal mezelf echt nooit vegetarier noemen!

Ik heb geprobeerd mijn punt uit te leggen, maar dat schijnt niet te lukken.
Oud 14-09-2006, 15:53
OwL
OwL is offline
Van die chipszakken die tot 1/3 gevuld zijn.
Oud 14-09-2006, 15:55
MTpower
MTpower is offline
Laatst had ik een diepvriespizza waar op stond: Rijkelijk belegd met salami.
Ik kom thuis, maak hem open... nou.. ik hoefde nog nét niet te zoeken naar die salami
Oud 14-09-2006, 15:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
OwL schreef op 14-09-2006 @ 16:53 :
Van die chipszakken die tot 1/3 gevuld zijn.
Dat was toen ook met die hot&steamy, van die bakjes die maar voor de helft vol zaten ofzo..
Volgens mij zijn er toen veel klachten over binnengekomen want ze hadden later die reclame aangepast met iets van "mensen, let op hoor, dat bakje van hot&steamy zit maar voor de helft vol"
Oud 14-09-2006, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 15:05 :
Ik vind het stom als ik naar een restaurant ga en daar zeg van 'hallo ik ben vegetariër, wat hebben jullie voor gaafs daarmee' en dat ik dan te horen krijg 'nou, we hebben een overheerlijke vissschotel'. Niet dat ik vaak naar restaurants ga, maar dit is wel het effect van lui die het niet nauw nemen met benamingen.
Ach nee, wat een heftige maatschappelijke gevolgen!
Oud 14-09-2006, 16:36
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind eten waar stiekem zoetstoffen inzitten errug achterbaks. Vroegah stond er tenminste nog met koeieletters LIGHT op, nu helaas niet meer Ikzelf check daarom altijd het etiket van drinken, maar mn ouders en dan vooral mn pa niet.
Ik vind het gewoon kut als er in een normaal ogend pak dubbeldrank toch zoetstoffen zitten.
Oud 14-09-2006, 16:46
KiMZz
KiMZz is offline
Van die kant-en-klare schalen met kip piri piri. Bij het kiprestaurant (Juffrouw Tok) is het echt heerlijk, maar kant-en-klaar is het echt niet te vreten.
Oud 14-09-2006, 16:49
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-09-2006 @ 17:46 :
Van die kant-en-klare schalen met kip piri piri. Bij het kiprestaurant (Juffrouw Tok) is het echt heerlijk, maar kant-en-klaar is het echt niet te vreten.
Bedoel je van de Albert Heijn?
Oud 14-09-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vegetarier maar eet wel kip want kip is toch geen dier zoals een koe of een varken
Oud 14-09-2006, 17:58
Broeder
Broeder is offline
Toch dat ene dropijsje in 1992/3/4. Een olijk uiterlijk, MAAR ONDERTUSSEN.
Oud 14-09-2006, 19:13
suvórov
suvórov is offline
OHNEE! Mijn Franse mint-ijs-trauma!
Oud 14-09-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 14-09-2006 @ 20:13 :
OHNEE! Mijn Franse mint-ijs-trauma!
Ooh, mint-ijs, lekker!
Oud 14-09-2006, 19:54
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-09-2006 @ 15:32 :

In dit topic hoeft iig geen nieuwe discussie te komen.
Oud 15-09-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 14-09-2006 @ 17:27 :
Ach nee, wat een heftige maatschappelijke gevolgen!
Verwarring over die begrippen zorgt er anders wel voor dat er D3 zit in dingen die plantaardig horen te zijn, dat mensen niet weten dat er stremsel in kaas zit en wat het dan is, dat er vis zit (zat?) in 'vegetarisch' broodbeleg van de AH, etc.

Maar goed, ik houd al op.
Oud 15-09-2006, 07:58
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-09-2006 @ 20:54 :
In dit topic hoeft iig geen nieuwe discussie te komen.
Dat zei ik.

Laatst gewijzigd op 15-09-2006 om 08:48.
Oud 15-09-2006, 08:40
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik vind rijst met krenten, kaneel en veel suiker behoorlijk achterbaks, maar dan meer in de zin van het ziet er niet uit en het doet me denken aan wat anders.
Oud 15-09-2006, 11:00
Nyawa
Van die goedkopere chocoladerepen, waar de fabrikant dan heel stiekem toch wat pindasporen in heeft gestopt en waarbij je wikkel heel goed moet bekijken om daar achter te komen (jaja, pinda-allergiefrustratie).
Oud 15-09-2006, 11:11
Kaater
Kaater is offline
Cake met stukjes kiwi Een hele week ziek geweest, en bij de gedachte alleen al word ik alw eer misselijk.
Oud 15-09-2006, 11:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 14:05 :
Vegetariërs eten wel kaas waar geen stremsel in zit. Ik wel, in elk geval.
Ja, okee.

Ik meen trouwens dat er vis zit in wat Albert Heijn verkoopt als 'vegetarische leverworst'.

Ook hoorde ik ooit dat in Roosvicee visextracten zitten voor de kleur. En dat staat er dan weer op in de vorm van zo'n kutnummer. Kent men de 'Crunchy frog' sketch van Monty Python? Die zit nog verdomd dicht bij de werkelijkheid.
Oud 15-09-2006, 13:27
suvórov
suvórov is offline
In Fanta schijnt ook dierlijk vet te zitten, btw.
Oud 15-09-2006, 13:59
Verwijderd
En bij Shoarma Hassan schijnen ze op je broodje te spugen.
Oud 15-09-2006, 14:38
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Snees schreef op 15-09-2006 @ 14:59 :
En bij Shoarma Hassan schijnen ze op je broodje te spugen.
en ik ken een zaakje waar je echt geen knoflooksaus bij je kebab wil

*fapfap*
Oud 16-09-2006, 01:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Iewwww.

Ik vind de nieuwe Milk & Fruit smaken echt belachelijk, want je denkt 'hee lekker, fruit!' en dan zit er ineens komkommer of pompoen in. Gadverdamme!

Ik kan me echt niet voorstellen dat er een persoon is geweest, wrs goed opgeleid en met een goede baan, die heeft bedacht dat de combinatie kers,tomaat en pompoen vast erg lekker zou zijn en dan helemaal met melk erbij. En dat er dan ook nog een groepje mensen is geweest die hebben gezegd 'zo hee, dat is een puik plan, dat gaan we op de markt brengen!'

Ik bij de friese vlag een kaart in de brievenbus doen met het idee voor vanille vla met witlof en echte stukjes makreel. Dan word ik vast rijk.

Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 01:13.
Oud 16-09-2006, 09:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 16-09-2006 @ 02:06 :

Ik bij de friese vlag een kaart in de brievenbus doen met het idee voor vanille vla met witlof en echte stukjes makreel. Dan word ik vast rijk.
Hahaha
Oud 16-09-2006, 21:57
DvoorA
DvoorA is offline
die fruittoffees van van melle zijn achterbaks, je denkt: oeh, lekker aardbeiensnoepjes...zitten er in de hele zak welgetelt 2 aarbeien in, de rest sinaasappelsmaak. Waarom doen ze dat? Iedereen vindt
toch de aardbeiensnoepjes het lekkerst? Net als bij fruittella, de roze gaan het eerste op.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten