Oud 24-09-2006, 12:31
iwamoto
iwamoto is offline
hey mensen, ik vroeg me dus gisteren avond iets af,
ik ben zelf een zeer toegewijd "musicus" en ik vroeg me nou af of het voor mij juist handiger zou zijn om een vriendin te zoeken die wel of niet die passie met zich meedraagt,

ik merkte wel dat mn ex op een gegeven moment vroeg "van wie hou je nou meer, mij of je gitaren?"

maar ik kan me ook weer voorstellen dat als je hetzelfde doet, je mischien in elkaars vaarwater komt te zitten

dus wat is jullie advies? ik zou echt wel wat genegenheid kunnen gebruiken
Oud 24-09-2006, 12:34
Drez
Drez is offline
pm opheo
Oud 24-09-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Drez schreef op 24-09-2006 @ 13:34 :
pm opheo
Die was echt te makkelijk

Ik denk dat als je vriendin gaat vragen van wie je meer houdt
er twee opties zijn:
1: ze voelt zich al wat onzeker
2: je verdeelt je tijd niet goed

Je hoeft niet exact dezelfde passie te hebben, als er maar íets is wat je samen deelt.
Mijn man vind het heerlijk om uren achter elkaar op de Playstation te spelen, mij krijg je daar met geen stok achter.
Maar er zijn veel meer dingen dan dat waar we allebei een passie voor hebben, dus dat maakt niets uit. Bovendien weet ik dat hij het geen probleem vind om dat ding uit te zetten als ik hem dat vraag, dat scheelt ook weer.
Belangrijk is denk ik ook wel dat je passie niet overal de kop opsteekt. Als ieder gesprek iedere keer weer daarop uitdraait kan dat een behoorlijke afknapper zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:44
iwamoto
iwamoto is offline
nou, ik ben er inderdaad wel heel sterk mee bezig, maar uiteindelijk is het niet daarom uitgegaan hoor, maargoed, bij mij gaan wel veel dingen over muziek, ik hou gewoon echt heel erg veel van muziek, maar ik kan er ook wel mn mond over houden.

orpheo en ik hebben het er al wel eens over gehad, wat dat betreft zijn we van hetzelfde laken een pak
Oud 24-09-2006, 13:29
Verwijderd
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een beetje dezelfde interesses hebt, anders heb je op een gegeven moment niets meer om over te praten.
Ik vind echter niet dat mijn 'verkering' en ik precies dezelfde passies moeten hebben. Ik heb een passie voor muziek en fotografie maar ik wil echt niet hebben dat we altijd maar samen foto's gaan maken of dat we de hele tijd maar over muziek aan het discuseren zijn.
Wel moet mijn 'verkering' wel iets van muziek en fotografie weten anders ben ik wat aan t vertellen en snapt hij der niets van. En dat is ook frusterend.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:34
iwamoto
iwamoto is offline
naja, mn ex hield ook wel van muziek, maar stukje bij beetje bleek dat echt precies het tegenovergestelde te zien van waar ik van hou (ik hou van klassiek, metal, neo klassiek zei van dingen als, naja, als dit http://www.bo-monica.nl/index.html), dus dat werkt ook niet altijd maar de tussenin zou dus kunnen werken de wel een beetje, maar niet te veel

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:39
Qimm
Qimm is offline
De ander moet het op zijn minst wel leuk vinden. Ik ben een verschrikkelijke paardenidioot. Vriendje, duidelijk minder. Toch vind hij het wel leuk om met mij mee te gaan. helpen met verzorgen of kijken als ik aan het rijden ben (al heeft dat vast ook wel te maken met lichaamsdelen die dan leuk op en neer 'bouncen') en hindernissen bouwen als ik ga springen.

Hij is gek op zijn Xbox. Dat vind ik 'wel leuk' Maar niet geweldig. Ik wil best even een half uurtje racen of vechten of wat dan ook, maar dan heb ik het wel weer gezien. Ik heb meer met mijn pc. Deze 2 computers staan dan ook in de zelfde kamer, dan kunnen we samen ons eigen ding doen. (maar dan moet je wel weer samen wonen voor zoiets natuurlijk )
Oud 24-09-2006, 15:08
__
__ is offline
als jouw hele wereld alleen uit gitaren bestaat wordt dat inderdaad wel een probleem lijkt me als je vriendin daar helemaal niks voor voelt en/of vanaf weet. want wat al eerder gezegd is, iedereen heeft zo wel zijn/haar passies die je niet deelt met je vriend(in) maar dat is dan gewoon een BUMMER zeg maar, verder niets. als je echter alleen over gitaren kunt praten dan ehh ja dan wens ik je succes.

edit: fijn trouwens dat je even met ons deelt van wat voor muziek je ex hield joh!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:38
ZerO
ZerO is offline
Ik zou er moeite mee hebben als mijn vriend geen interesse zou hebben in film en eigenlijk wat kunst betreft. Ik geloof dat zoiets veel zegt over iemand en de manier waarop degene in het leven staat.
Oud 24-09-2006, 16:24
iwamoto
iwamoto is offline
ik kwam er door heel subtiele dingen achter, bijv. onze filmsmaken, zo hou ik ook best wel van apparte films, of buitenlandse film (ik ben echt een sucker voor goede japanse stuff, zoals old boy, steamboy, etc. en zij was echt het hollywood type,

ik weet nog dat we the woodsman keken, voor degene die hem niet kent, gaat over kevin bacon, die een pedofiel is, en nadat hij uit de bak komt zijn leven weer probeert op te pakken, nou heeft het einde geen mega wending of verrassing, daarvoor is het ook geen film, maar het was wel een mooi einde "wat een flutfilm, er gebeurde helemaal niets op het einde!"

het lompe is, hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het snap dat ik het 13 maanden heb volgehouden
Oud 24-09-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 24-09-2006 @ 16:38 :
Ik zou er moeite mee hebben als mijn vriend geen interesse zou hebben in film en eigenlijk wat kunst betreft. Ik geloof dat zoiets veel zegt over iemand en de manier waarop degene in het leven staat.
maar het lijkt me niks als je allebei dezelfde grote passie hebt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 16:34
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-09-2006 @ 17:26 :
maar het lijkt me niks als je allebei dezelfde grote passie hebt
Klopt, in sommige situaties, als bijvoorbeeld zowel hij als zij rockster wil worden zoiets kan gaan botsen en tot conflicten leiden, zeker als de een succesvoller blijkt dan de ander.
Oud 24-09-2006, 16:55
Verwijderd
Ik ben het denk ik met Qimm eens - je hoeft niet altijd hetzelfde fantastisch te vinden, maar het scheelt wel als je het tenminste leuk vind. Nou heb ik het geluk dat ik en het vriendje vrij veel dezelfde dingen leuk vinden. Hij is wel wat gepassioneerder over muziek dan ik, denk ik, hoewel dat misschien niet eens zo veel scheelt. Onze studies verschillen misschien nog wel het meeste, maar ik interesseer me genoeg voor geneeskunde en hij leest graag, dus op zich is dat eigenlijk ook geen probleem.
Volgens mij zijn er maar twee dingen die hij leuk vindt die ik echt stom vind, en dat zijn schaatsen kijken en carnaval. Maar carnaval vind ik soms stiekem ook wel leuk, het is alleen echt niet mijn 'ding'. Oh en sigaren roken
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:03
juno
juno is offline
Als je een beetje verschilt, dan steek je nog eens wat van elkaar op.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:24
Verwijderd
dingen die je 'leuk vind' of gedeelde interesses zijn geen passies zz
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:40
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn vriend hoeft niet per definitie mijn passies te delen. Wel vind ik het leuk wanneer hij er oprechte interesse in toont, en zich er wat in verdiept zodat hij in iedergeval een idee heeft waar ik het over heb. Natuurlijk mag hij dit ook van mij verwachten.

Zo heb ik eigen paarden, rijd ik nationale wedstrijden en ben ik dagelijks minimaal 2 a 3 uur met ze bezig. Natuurlijk vreet dit tijd, en betekent dat ook regelmatig dat hij met mij mee gaat. Vroeger vond hij ze doodeng; tegenwoordig klimt hij er zelf wel eens op, longeert hij ze, helpt hij met bijv. invlechten of als ik ze buiten ga zetten en gaat hij vrijwel altijd mee naar wedstrijden. Als hij ze nog steeds vreselijk had gevonden, waren wij al niet meer samen geweest. Puur omdat desinteresse van zijn kant en mijn allergrootste passie niet samen gaan.

Zoals ik bezig ben met paarden, dj-de hij voorheen heel wat af. Momenteel staat zijn hobby op een wat lager pitje, maar hij is logischer wijs nog altijd gek op muziek en is hier dan ook erg veel mee bezig. Dit betekende vooral aan het begin van onze relatie nog wel eens 'wennen', met scenarios als: Je ligt nog even in elkaars armen na te genieten van een grandiose sekspartij, als hij plotseling op springt "Niets zeggen lieverd, ik heb inspiratie" en vervolgens voor keer nummer zoveel 6 platen aan elkaar draait. Toen erg vreemd, maar tegenwoordig is het 'een vaste prik' en kan ik er om lachen. Onze muzieksmaak komt redelijk overeen, dus samen muziek luisteren is geen enkel probleem. En verder weet ik inmiddels ook het hoog nodige van de nieuwste draaitafels, mengpanelen en droom-cdspelers.

Dus ja, ik acht het van belang dat er wederzijdse interesse is. Wat niet gelijk hoeft te betekenen dat je dezelfde passie hebt, sterker nog; Ik denk dat dat zelfs een storende factor zou kunnen worden op den duur.

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:49
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
iwamoto schreef op 24-09-2006 @ 17:24 :
ik kwam er door heel subtiele dingen achter, bijv. onze filmsmaken, zo hou ik ook best wel van apparte films, of buitenlandse film (ik ben echt een sucker voor goede japanse stuff, zoals old boy, steamboy, etc. en zij was echt het hollywood type,

ik weet nog dat we the woodsman keken, voor degene die hem niet kent, gaat over kevin bacon, die een pedofiel is, en nadat hij uit de bak komt zijn leven weer probeert op te pakken, nou heeft het einde geen mega wending of verrassing, daarvoor is het ook geen film, maar het was wel een mooi einde "wat een flutfilm, er gebeurde helemaal niets op het einde!"

het lompe is, hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het snap dat ik het 13 maanden heb volgehouden
Haha, mijn exen waren precies zo. De een hield alleen maar van commerciele films en Within Temptation, terwijl ik juist meer van indie films/muziek hield. Bij de ander kon bijv. de overbevissing z'n reet wel roesten, terwijl natuurlbescherming juist een van m'n grote interesses is. Dat wil niet zeggen dat je allebei heel gepassioneerd over dezelfde onderwerpen hoeft te zijn. Maar ik denk dat het wel een must is dat je op dezelfde manier tegen het leven aankijkt en ongeveer dezelfde standpunten hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:07
iwamoto
iwamoto is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 24-09-2006 @ 18:49 :
Haha, mijn exen waren precies zo. De een hield alleen maar van commerciele films en Within Temptation, terwijl ik juist meer van indie films/muziek hield. Bij de ander kon bijv. de overbevissing z'n reet wel roesten, terwijl natuurlbescherming juist een van m'n grote interesses is. Dat wil niet zeggen dat je allebei heel gepassioneerd over dezelfde onderwerpen hoeft te zijn. Maar ik denk dat het wel een must is dat je op dezelfde manier tegen het leven aankijkt en ongeveer dezelfde standpunten hebt.
haha precies, ze was echt mega oppervlakkig, maargoed, ze was ook enigst kind
Oud 24-09-2006, 18:27
Drez
Drez is offline
Citaat:
Nala schreef op 24-09-2006 @ 13:36 :
Die was echt te makkelijk

Achja, iemand moet hem maken he.
Oud 24-09-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
iwamoto schreef op 24-09-2006 @ 19:07 :
Dat verklaart het inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:43
fractuur
fractuur is offline
Zolang er enigszins interesse is, en er grenzen gesteld kunnen worden aan de passies (niet dat je vriendin 3x moet vragen, seinen oid om wat leuks te gaan doen en jij je gitaren maar niet aan de kant wil leggen) zie ik geen probleem.

Een groter probleem zou ik het vinden als we dezelfde passie hadden, maar gelukkig verschillen we redelijk, en vind de een de sporten en studie van de ander gewoon leuk. Maar je ziet wel eens van die Geneeskunderelaties. Dat lijkt me zo vermoeiend..
Oud 24-09-2006, 18:45
Verwijderd
Hmm, ik denk niet dat we dezelfde passie hebben. Uiteindelijk houden we allebei heel erg veel van leren en studeren, en uiteindelijk komt hij met zijn economie toch best dicht bij mij met m'n linguistiek, dus wat dat betreft liggen we wel weer dicht bij elkaar. In ieder geval begrijpen we van elkaars 'hobby's' waarom we ze leuk vinden, ik lees bijvoorbeeld erg graag, hij leest veel minder, maar begrijpt wel waarom ik het zo graag doe (en hij zou het vast ook wel meer willen doen als hij er de tijd voor had).

Dat moet je dus hebben Je moet elkaars passie begrijpen, je hoeft ze niet te delen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:06
Crimson
Crimson is offline
Zijn grootste hobby en werk, auto's, delen we niet. Maar wel een kleinere en van mij een grote, films, wel. Dat betekent dat we allebei een kast vol dvds hebben, en ze regelmatig kijken en kopen. En ik ben ook op internet vaak op filmsites te vinden om theorieen over bepaalde films te lezen en die deel ik dan weer met hem.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:10
Shredder
Shredder is offline
Verschillende interesses zouden toch geen probleem moeten vormen in een relatie, mits je in niet in doorschiet.

Als alles gewoon goed zit, dan moeten jullie ook elkaar hobby's respecteren en elkaar de ruimte geven hiermee bezig te zijn. Bovendien hoef je niet overal je lief mee naar toe te slepen of alles samen te doen.
Oud 24-09-2006, 21:22
zeep007
zeep007 is offline
Ik vind het bullshit. Als mijn relatie afhangt van het houden van een bepaalde muziekgroep, of dat we dezelfde filmsmaak moeten hebben, dan wil ik er niet eens aan beginnen. Dat vind ik nou zoo oppervlakkig.

En als het dan toch je relatie verpest; denk eens aan het woord compromis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 21:37
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-09-2006 @ 19:43 :
Maar je ziet wel eens van die Geneeskunderelaties...

Dezelfde passie lijkt me niet helemaal goed, dan trek je elkaar alleen maar verder mee en verlies je contact met de werkelijkheid. Ik krijg het idee dat een werkelijke passie sowieso geen normaal verschijnsel is.
Ik heb trouwens zelf geen passie dus ik zou het eigenlijk ook niet weten
Oud 24-09-2006, 21:50
snoopy
snoopy is offline
ik zou zeggen: ga niet een vriendin ergens zoeken
Je komt iemand tegen en daar word je verliefd op.
Het lijkt mij persoonlijk wel leuk als iemand een beetje begrijpt waar je t over hebt, maar het lijkt me niet noodzakelijk.
Oud 24-09-2006, 22:05
iwamoto
iwamoto is offline
als ik het zon beetje lees, denk ik dat mijn vorige relatie ook niet helemaal normaal was, ik had bijv. eens in de 2 weken vrijdag avond scouting, en dan zei ze van "kies maar, of mij dit weekend, of vrijdag je vrienden van scouting" dus dat is in mijn ogen niet echt respect voor elkaars zaken.verder probeerde ik haar niet teveel in mijn passie te betrekken, maar kreeg je ook weer van die situaties, kiezen tussen mij je repetitie, altijd maar die klote keuzes! als dat in mijn volgende relatie weer zo word weet ik het echt niet meer hoor!

wat snoopy zegt klopt natuurlijk ook wel, maar als ik met mensen in contact wil komen, dan heb je daar toch verschillende gelegenheden voor, waardoor je het iets of wat kan sturen
Oud 26-09-2006, 15:45
Roza-Roza
Roza-Roza is offline
Ik denk dat een beetje wel belangrijk is. Voor mij iig wel. Ik wilde het eerst niet zien, dacht " ach zo kan vast ook" Mijn grootste passie is muziek, het beluisteren en management functies verrichten in die wereld. Ik ga ontzettend graag naar concerten of praat honderduit over die nieuwe rockband. Al mn vorige lovers hielden niet van rock. Ze wilden niet naar t concert mee, of gingen met een gezicht van " ik ga voor jou" . Maar dat wilde ik dan ook weer niet. Ik ben er dus achter dat het voor mij niet werkt als hij niet van dezelfde muziek houdt en mijn passie begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:

Ik denk niet dat ik moeite zou hebben met het delen van een vriend met een gitaar. Fantasieën daarentegen liggen iets moeilijker ^^. Ik vond het heerlijk om de repetities van mijn ex bij te wonen. Gedeelde interesses zijn handig.

Het is een kwestie van verdelen en vooral ook hoe je het brengt. Je moet niet 'plots' een dag ervoor even melden dat je dat weekend maar niet komt/geen tijd hebt/andere dingen te doen hebt. Dat is gewoon kut. Als je een vriendin hebt, hou dan rekening met elkaar, plan, overleg. Wat niet inhoudt dat je geen spontane dingen kunt doen of dat er niet eens een keer iets tussen kan komen.

Maar het is moeilijk als hij de hele tijd roept dat je positief moet denken, enorm uitkijkt naar die vrijdag en dingen hebt gepland en dan donderdags moet horen dat ze toch maar vrijdags iets anders gaan doen en hij maar niet komt .
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 09:43
Mingster
Mingster is offline
Ergens ken ik dit, maar als je een relatie begint kijk je natuurlijk wel een beetje naar het levenspatroon van iemand, en de hobby's van iemand.

Als je verliefd bent, spreken die je zeker ook aan wil je notabene iets beginenn. Ik zou bijvoorbeeld nooit wat met een voetballer beginnen
Maar als het te gek word, als een van de twee het gevoel krijgt in de weg te staan, of er onzeker van wordt moet je er serieus over praten.. Misschien voelt je vriendin zich een beetje onzeker, en moet je haar (tijdelijk) wat meer steun in de rug bieden, laten blijken dat je er altijd voor haar bent en dat zij jouw vriendinnetje is. Of je moet het zelf anders willen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 11:25
Lente
Lente is offline
als je zelf iets hebt dat zo belangrijk voor je is, bijvoorbeeld jouw muziek, is het misschien wel handig als je vriendin ook iets heeft waar zij helemaal voor gaat. Het maakt dan denk ik niet veel uit wat dat is, jullie begrijpen elkaar hierdoor misschien wel beter waardoor niemand jaloers hoeft te zijn of het gevoel hoeft te hebben op de tweede plaatst te staan.

sorry als dit al 20 keer gezegd is, ik had geen zin alles te lezen ;0
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:08
igfy
igfy is offline
Bij mij en mijn vrien is het zo dat we niet dezelfde hobby's hebben. Hij houdt bijvoorbeeld van volleybal en daar heb ik een absolute hekel aan. Ik hou van zingen en viool spelen en daar heeft hij weer niets mee, maar dit is niet echt een belemmering.

Wat wel een beetje een belemmering is, is dat er weinig muziek is die we allebei leuk vinden, dus dat we niet zomaar even een muziekje op kunnen zetten.

Verder houden we wel van dezelfde films, dezelfde soort reizen, cultuur en hebben we dezelfde politieke standpunten, dus het is niet zo dat we nergens over kunnen praten.
Oud 28-09-2006, 14:46
Iduna
Iduna is offline
Muziek, voetbal, dansen of wat dan ook. Het zou wel prettig zijn voor allebei als er begrip is voor elkaars passie, hobby of interesse. Dezelfde passie delen kan gunstig zijn, dan is het begrip er in elk geval. Maar je kunt dan ook weer teveel met dat bezig zijn.

Maar goed, als je je passie belangrijker vindt dan je relatie (je gaat liever voetballen dan naar je vriendin, en dan heb ik het niet over een enkele keer), dan kun je beter geen relatie aangaan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:06
Konijn
Konijn is offline
Ik denk dat passies wel overeen moeten komen.
Dan heb ik het dus echt over je grote passie.
Bij mijn vriend is dat muziek, en aangezien ik dezelfde smaak heb en ook heel graag muziek luister etc, gaat dat erg goed. Wij hebben altijd muziek aanstaan, nooit ruzie over wat we willen horen, en zetten vaak 's avonds samen een muziekdvd'tje op.
Ik moet er niet aan denken, zoals bij kameraden van hem die ook van 'onze' muziek houden, dat je partner van Marco Borsato / Frans Bauer houdt (voor de duidelijkheid, ik bedoel dus iets totaal anders dan je eigen muzieksmaak). Zij kunnen nooit muziek aanzetten zonder dat één van de twee het niks vind, en ook nooit een dvd kijken zonder dat de ander zich er aan ergert. Lijkt me echt vreselijk.
En verder de gewone dingen, die geen passie zijn, dat maakt niet zoveel uit. Mijn vriend voetbalt, en ik heb daar niks mee, maar het is niet zo dat hij dag en nacht eraan denkt of erover praat etc. Dat is dus iets anders dan een passie..
Oud 29-09-2006, 09:59
blurred
blurred is offline
Mijn vriend is zelf ook een zeer toegewijd musicus, ik niet. Ik ben een zeer toegewijde studente Chinees, wat zijn passie voor muziek is, is voor mij mijn passie voor Chinees.

Ik maak zelf geen muziek, en zal daarom nooit voor 100% begrijpen wat muziek voor hem betekent. Omdat ik hem inmiddels al heel lang ken, weet ik wel voor een groot deel wat het voor hem betekent; heel erg veel. Muziek is in zijn leven misschien wel belangrijker dan zijn relatie met mij, wat eigenlijk heel logisch is. Muziek zit in je, het is een manier van jezelf uiten.

China zit in mij, en ik weet niet of het belangrijker is dan mijn relatie met hem, maar het ligt toch minstens gelijk. Mijn passie is niet de zijne, en dat is andersom ook niet het geval. Ik vind dat je in je leven toch eerst jezelf bent, een relatie is daar een zeer fijne aanvulling op, maar niet het allerbelangrijkste.

Zolang je elkaar accepteert zoals je bent, interesse toont voor de passie van de ander en daar in meegaat, is het goed. Je moet alleen niet verwachten dat 2 mensen in een relatie altijd hetzelfde zullen zijn. Ik vind het juist leuk om de verschillen te zien, dingen niet hetzelfde te doen.

Mijn relatie is van ons, mijn China-passie is van mij, en zo wil ik het graag houden.
Oud 30-09-2006, 16:30
Roos
Roos is offline
Je hoeft niet dezelfde passie te hebben, maar je moet wel begrijpen waarom de ander zo gepassioneerd is over een onderwerp.

Ik vind het juist leuk om nieuwe dingen te leren over zijn hobby, en te luisteren hoe hij enthousiast vanalles vertelt.
Oud 30-09-2006, 16:40
~louise~
~louise~ is offline
Vroeg of laat komt-ie er toch wel achter, dus ik snap je probleem niet zo??
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 16:25
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
Nee, dat verklaart het helemaal. Dan ben ik dus ook oppervlakkig.

En ik vind niet dat je dezelfde passies hoeft te delen. Denk dat het zou kunnen storen. Misschien vind die ander zich wel beter.
Oud 01-10-2006, 17:08
STP
STP is offline
Bij mij heeft dat nooit gewerkt, muziek gaat duidelijk boven alles en iedereen. In het begin kan dat goed gaan, maar na een tijdje gaat dat punt van discussie worden...
Oud 05-10-2006, 13:43
Dott
Dott is offline
ik kan je alleen vertellen hoe t bij mij zit, mijn vriend is helemaal weg van zijn keyboard en piano's als ie de kans krijgt.
hij speelt niet onwijs veel (niet elke keer als ik er ben ofzo) maar als ie speelt speelt ie ook wel lang, ik heb daar totaal geen problemen mee, meestal ga ik gewoon lekker zitten en kijk toe.

Ik ben zelfs voor hem gevallen toen die piano speelde, dus da's simpel.
ik heb er dus totaal geen last van.. tenzij die 3 uur achter elkaar t zelfde deuntje speelt, dan word ik gek
Oud 05-10-2006, 15:05
George
George is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 05-10-2006 @ 14:43 :
ik kan je alleen vertellen hoe t bij mij zit, mijn vriend is helemaal weg van zijn keyboard en piano's als ie de kans krijgt.
hij speelt niet onwijs veel (niet elke keer als ik er ben ofzo) maar als ie speelt speelt ie ook wel lang, ik heb daar totaal geen problemen mee, meestal ga ik gewoon lekker zitten en kijk toe.

Ik ben zelfs voor hem gevallen toen die piano speelde, dus da's simpel.
ik heb er dus totaal geen last van.. tenzij die 3 uur achter elkaar t zelfde deuntje speelt, dan word ik gek
Hij speelt ook gave muziek, lekker meezingen.

Ontopic: Ik heb het altijd heel frustrerend gevonden dat al mijn vriendjes enorm a-muzikaal waren, maar dat kwam vooral doordat ze stuk voor stuk gigantisch vals met de muziek meezongen. Bovendien lijkt het me enorm leuk om samen muziek te maken. Ik heb er liever een die wél into muziek is, ja.
-edit- Ik ben in m'n vrije tijd bijna altijd wel met muziek bezig, die passie moet hij op z'n minst kunnen begrijpen.
Oud 05-10-2006, 21:17
deoxyribose
deoxyribose is offline
Afgezien van de gewoonlijke hobby's en studie moet hij ook nog begrip hebben voor m'n afkomst.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 21:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 05-10-2006 @ 22:17 :
Afgezien van de gewoonlijke hobby's en studie moet hij ook nog begrip hebben voor m'n afkomst.
Welke is?

Anyway, zelfde interesses helpt wel aardig, laatste paar vriendinnetjes waren hockeymeisjes, heb je in 't begin toch wat om over te praten. Maar verder heb ik geen echte 'passies', vooral hobbies die belangrijk voor me zijn. Ik vind het belangrijk dat ik daar niet in beperkt wordt, voor de rest maakt het me weinig uit. Als het mijn type niet is, merk ik het snel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 23:30
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-10-2006 @ 22:26 :
Welke is?
't gaat mij niet specifiek om een soort afkomst, en ik ben verder zoals de meeste Nederlandse meisjes(dat is niet gelovig en niet conservatief wat betreft normen en waarden), 't gaat mij meer om begrip voor eventuele culturele verschillen, snap je
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 23:36
Orpheo
Orpheo is offline
Ik heb met iwa het hier al eens flink over gehad, en we kwamen eigenlijk wel tot de conlusie dat voor iets blijvends, gelijke interesses toch wel belangrijk zijn. Ik bv wil echt niet meer een meisje die totaal niet met kunst bezig is (liefst muziek of dans). Ik ben er op de harde manier achter gekomen dat als ze zelf geen muziek maakt, ze (vaak) ook niet beseft hoe hard ik dat nodig heb, en dat geeft wrijving. Ik geen muziek maken = ik fysiek ziek worden, en chagrijnig worden. letterlijk.

ik heb 't dus wel nodig.
Oud 06-10-2006, 07:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 06-10-2006 @ 00:30 :
't gaat mij niet specifiek om een soort afkomst, en ik ben verder zoals de meeste Nederlandse meisjes(dat is niet gelovig en niet conservatief wat betreft normen en waarden), 't gaat mij meer om begrip voor eventuele culturele verschillen, snap je
Achso, was gewoon nieuwsgierig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten