Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik weet dat een kat zich prima kan redden, die van ons is met mooie zomermaanden soms ook gewoon twee weken van huis en komt gezond terug. Maar ik denk niet dat deze kat er zo bewust voor kiest: de buren zéggen wel dat ze niet binnen wil, maar vroeger deed ze dat wel gewoon altijd? Volgens mij heeft ze aangenomen dat binnen haar plaats niet meer is en probeert ze dat ook niet meer.. Als je steeds maar weer buiten wordt gezet als je binnen probeert te komen (ik hoor de buren ook wel eens roepen dat ze niet binnen moet blijven), dan denk ik niet dat het de keus van die kat is. Zeker als ze in de winter verrekt van de kou en alleen maar stilzit. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een bijzonder opsporingsambtenaar? Kan dat echt zo ver gaan? Bedoel je nu dat ik dus de keuze heb om die kat op te geven, ik neem aan dat de boete voor de buren geldt. In hoeverre hebben wij een probleem als wij zeggen dat het een zwerver is, als zij daarna erachter komen dat de situatie anders is? En mág je zomaar een dier naar het asiel brengen als je de eigenaar kent en het dus jouw beest niet is, ook al wordt er niet voor gezorgd? Ik weet hier heel weinig van, sorry. 't Vervelende is dat ik iedereen in huis ook nog een beetje moet overhalen. Mijn ouders vinden het ook erg, maar zien het nog niet zitten om het beestje in huis te halen. Zeker nu onze kat vreselijk gekrenkt zal zijn en misschien voor weken wegloopt, bovendien is die kat een enorme vlooienbaal momenteel. Ik heb er veel voor over, maar wil toch graag ook dat onze eigen kat 'blijft', ben dol op haar. ![]() We hebben zelf gelukkig een gezonde kat met weinig kosten, maar ik denk niet dat mijn ouders het zo zien zitten een kat op zich te nemen waar een kostenplaatje aan verbonden zit. Maar ik kan weer dat beest niet zien lijden. Nog weer een nadeel is dat ze bijna nooit in de achtertuinen komt en ze dus moeilijk bij de schuur te brengen is. Bovendien loopt ze ook niet automatisch met je mee.. Is kortademigheid direct zo ernstig? Hm, dan ga ik daar tóch maar weer eens mee in overleg. ![]() Dankje. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je hem dan naar het asiel brengt doe het dan zo ver mogelijk, anders is ie straks weer terug... Je hebt kans dat ze asiels gaan opbellen om te vragen of hij ergens terecht is gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
het wordt iedere dag door duizenden mensen bekeken, veel kans dus dat er een geschikte nieuwe eigenaar zal kijken. ik geef toe, er wordt ook veel misbruik gemaakt van marktplaats. maar in dit geval zou ik marktplaats juist wel een goede optie vinden. mijn hond komt ook van marktplaats, z'n oude baasje kon niet meer voor hem zorgen(ik heb trouwens nog steeds contact met haar en het is al ruim 2 jaar geleden). Nou, ik kan me geen liever hondje wensen dan deze schat en zonder marktplaats had ik hem nooit gevonden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze geven er blijkbaar toch nog wel iets om ja, je kunt alsnog de dierenbescherming bellen en een zorgmelding maken zodat ze het in de gaten houden, maar denk niet dat er nu iets gedaan zal worden.
||
Citaat:
![]() 't Was wel op vreselijk aandringen van onze kant. De buren hebben er ook geen moeite mee dat wij nu wčl om die kat geven, er is ook al gezegd dat we haar zo mogen hebben. Dan schiet dat dus ook niet echt op? :/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je dier via de normale, persoonlijke, weg kwijt kunt raken schroom MP dan. Daar komt niets goeds van. Daarbij; zolang mensen blijven denken en naief zijn dat MP wel meevalt en dat niet alles slecht is, blijft de handel daar bestaan. De bedoeling is juist dat het gedrukt wordt... |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook eerst in het asiel gekeken en bij honden die hier in de buurt zaten en weg moesten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
en liever een hond die via marktplaats een goede baas vindt, dan eentje die in het asiel gedumpt wordt en er maanden of jaren kan wegkwijnen..... Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() als ik die buren was ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
Ik ben gepakt op mijn stempel. Eend | 34 | 04-05-2004 22:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 |