Oud 20-09-2006, 17:42
Adore
Adore is offline
Onze buren hebben al een aantal jaar een kat. De eerste jaren ging dat doodnormaal, dus niets aan de hand. Later kwam de kat door allergie van één van hen letterlijk op straat te staan: nu leeft ze (volgens mij is het een vrouwtje) buiten.
De kat komt niet ver: praktisch alleen maar in een paar tuinen in de straat, maar toch voornamelijk bij ons.
Nu leeft ze dus al een aantal jaar alleen maar buiten. Zeker in de winter is dat vreselijk om te zien. De buren regelen zo goed als niets voor haar: na aandringen en boos worden van onze kant hebben ze 't beestje toegang gegeven tot hun schuur, maar warm is het daar ook niet. Ook kan ze er lang niet altijd bij. Nu zetten wij steeds een doos met veel kranten op de motorkap van onze auto, om toch nog wat beschutting te regelen.

Sinds deze zomer zijn we haar ook maar gaan bijvoeren. Ze begon steeds vaker bij onze deur te mauwen en ze schranst praktisch als je haar wat eten geeft. De buren vinden dat geen probleem; we hebben zelfs opgevangen dat ze zijn gestopt met voeren sinds ze doorhebben dat wij af en toe wat neerzetten.

't Beest ziet er slecht uit: d'r vacht staat alle kanten op, haar buik is compleet ingevallen, ze mist wat tandjes en is kortademig. Ze heeft ook enorm last van vlooien. De buren zeggen dat het ouderdom is, maar ze is nog maar zo'n 7 jaar. Onze kat is 11 en in veel betere conditie.
Toch is ze levendig: ze komt graag naar je toe, springt nog gemakkelijk overal op en af, dat soort dingen. Het is ook geen agressieve of schuwe kat. De buren willen haar niet naar het asiel brengen, bang dat ze afgemaakt wordt.

Het is bij mijn idee verwaarlozing, maar we spreken al bijna van mishandeling. Wij hebben altijd geleerd dat je zoiets je dieren niet aandoet..

Wat kunnen wij nu nog meer doen? Zomaar het asiel bellen is wel heel gemakkelijk voor de buren..

We hebben zelf dus ook een kat, maar ze kunnen het niet met elkaar vinden. Onze kat is enorm jaloers en snel beledigd. Vechten doen ze niet (meer), maar de kat van de buren mijdt die van ons wel veel. Valt daar iets mee te doen? Kan dat contact beter worden, of is zoiets tussen katten niet meer mogelijk als ze elkaar eenmaal al mijden? Ik zou zo graag de kat van de buren in huis nemen, maar onder deze omstandigheden gaat dat niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 19:21
juno
juno is offline
Je kunt heel veel doen voor haar. Meer dan je nu voor haar doet in ieder geval. dat dat maar makkelijk is voor de buren is waar, en dat verdienen ze niet, maar moet je het beestje onder dat principe laten lijden? Dat verdient die poes niet.

Naar het asiel brengen bijvoorbeeld. Daar zit ze warm en droog, krijgt ze medische verzorging en fatsoenlijk te eten. En, heel belangrijk, ze heeft kans om een nieuwe baas te vinden.

Wat je buren nu doen is haar verwaarlozen, maar het lijkt me slimmer om niet tegen het asiel te vertellen dat ze van de buren is. Omdat de buren afstandsgeld moeten betalen, zullen ze haar weer meenemen, en weer gezellig de straat opschoppen. Ben je weer terug bij af.

Jij hebt een zwerver in de buurt gezien die bij jullie komt schooien, maar het gaat niet met jullie eigen kat. Dat
is het verhaal.

Jij bent geen eigenaar, je doet dus geen afstand, en het kost jou dus geen cent.

Ik hoop dat ze niet gechipt is, anders sporen ze zo de eigenaar op.... ja, dan heb je de poppen aan het dansen. Hoewel ze best fel zijn op verwaarlozing, en ze er niet voor terugschrikken om er een bijzonder opsporingsambtenaar achteraan te sturen die ook nog een vette boete oplegt. Of de mensen laat kiezen: poes opgeven of de boete. Dan kiest iedereen voor poes opgeven.

Over de gekrenkte gevoelens van de buren zou ik me echt niet druk maken. Die mensen zijn dat niet waard. En moet jij verder wat van ze? Zijn het je beste vrienden? Nou, dan zijn ze boos op je. Wat kunnen ze anders doen dan vuil kijken? Pak die kat op en catnap haar!

Wat je ook kunt doen is zelf voor haar zorgen, maar dan goed. Nu gaat het allemaal nogal halfslachtig. Een warm mandje met een dekentje in jullie schuur waar ze altijd in kan. Genoeg te eten en te drinken. Een vlooienbandje. Aandacht en aaitjes, en ieder jaar haar inentingen en wormenkuur.

Die kortademigheid wijst op een luchtweginfectie. Dat beest moet naar de dierenarts voor een kuur. Aan longontsteking gaan poezen dood.

Niet in huis kunnen is geen drama, veel poezen zijn buitenpoes, zolang ze maar een warm, droog en tochtvrij plekje heeft en ze goed te eten krijgt.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar ik heb haar bij een vriendin kunnen onderbrengen waar ze alweer jaren dolgelukkig is. Ze hadden daar al een poes, en dat was in het begin blazen en dikke staarten, de dames zijn nooit echt vriendinnen geworden, maar ze hebben het huis opgedeeld en zijn daar allebei tevreden mee.

Uiteindelijk leren ze er altijd mee leven hoor.

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:27
Verwijderd
heb je ze al gevraagd of ze eventueel willen denken aan een van de duizenden kattenhuizen? Particuliere (vaak oudere) mensen die een shitload aan poezen in huis hebben, meestal oudere dieren, maar er wel goed voor zorgen. Ook in niet-particulier vorm dus; kattenasiel (war ze niet afgemaakt worden). Kattenopvang. Etc.

Een kat kan zichzelf prima redden en hoef je weinig zelf aan te doen zegmaar, vaak kiezen ze er zelf voor alleen binnen te komen voor een bakje eten maar zoals je het schetst gaat het wel wat ver ja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:38
juno
juno is offline
Deze kan zichzelf duidelijk NIET redden, en dan moet je ingrijpen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:13
Verwijderd
Precies.

Ik vind het sowieso raar dat een kat letterlijk van dag op dag buiten de deur wordt gezet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:38
Adore
Adore is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 20-09-2006 @ 20:27 :
heb je ze al gevraagd of ze eventueel willen denken aan een van de duizenden kattenhuizen? Particuliere (vaak oudere) mensen die een shitload aan poezen in huis hebben, meestal oudere dieren, maar er wel goed voor zorgen. Ook in niet-particulier vorm dus; kattenasiel (war ze niet afgemaakt worden). Kattenopvang. Etc.

Een kat kan zichzelf prima redden en hoef je weinig zelf aan te doen zegmaar, vaak kiezen ze er zelf voor alleen binnen te komen voor een bakje eten maar zoals je het schetst gaat het wel wat ver ja
De buren nemen het niet aan, we hebben er al zo vaak wat van gezegd.. Dat dieren worden afgemaakt in het asiel is al zo lang onzin, maar dat komt niet in ze op. Zeker bij een kat als deze, met een goed karakter, weet ik dat er wel weer een plekje te vinden is, als er zich maar iemand aandient. Ze wil wel eens krabben als je volgens haar te lang aait, maar dat vind ik een doodnormale eigenschap. Dat doet onze kat ook wel.

Ik weet dat een kat zich prima kan redden, die van ons is met mooie zomermaanden soms ook gewoon twee weken van huis en komt gezond terug. Maar ik denk niet dat deze kat er zo bewust voor kiest: de buren zéggen wel dat ze niet binnen wil, maar vroeger deed ze dat wel gewoon altijd? Volgens mij heeft ze aangenomen dat binnen haar plaats niet meer is en probeert ze dat ook niet meer.. Als je steeds maar weer buiten wordt gezet als je binnen probeert te komen (ik hoor de buren ook wel eens roepen dat ze niet binnen moet blijven), dan denk ik niet dat het de keus van die kat is. Zeker als ze in de winter verrekt van de kou en alleen maar stilzit.

Citaat:
Sovreze schreef op 20-09-2006 @ 22:13 :
Precies.

Ik vind het sowieso raar dat een kat letterlijk van dag op dag buiten de deur wordt gezet.
't Is ook absurd, helaas is het wel zo gegaan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:48
Adore
Adore is offline
Citaat:
juno schreef op 20-09-2006 @ 20:21 :
Je kunt heel veel doen voor haar. Meer dan je nu voor haar doet in ieder geval. dat dat maar makkelijk is voor de buren is waar, en dat verdienen ze niet, maar moet je het beestje onder dat principe laten lijden? Dat verdient die poes niet.

Naar het asiel brengen bijvoorbeeld. Daar zit ze warm en droog, krijgt ze medische verzorging en fatsoenlijk te eten. En, heel belangrijk, ze heeft kans om een nieuwe baas te vinden.

Wat je buren nu doen is haar verwaarlozen, maar het lijkt me slimmer om niet tegen het asiel te vertellen dat ze van de buren is. Omdat de buren afstandsgeld moeten betalen, zullen ze haar weer meenemen, en weer gezellig de straat opschoppen. Ben je weer terug bij af.

Jij hebt een zwerver in de buurt gezien die bij jullie komt schooien, maar het gaat niet met jullie eigen kat. Dat
is het verhaal.

Jij bent geen eigenaar, je doet dus geen afstand, en het kost jou dus geen cent.

Ik hoop dat ze niet gechipt is, anders sporen ze zo de eigenaar op.... ja, dan heb je de poppen aan het dansen. Hoewel ze best fel zijn op verwaarlozing, en ze er niet voor terugschrikken om er een bijzonder opsporingsambtenaar achteraan te sturen die ook nog een vette boete oplegt. Of de mensen laat kiezen: poes opgeven of de boete. Dan kiest iedereen voor poes opgeven.

Over de gekrenkte gevoelens van de buren zou ik me echt niet druk maken. Die mensen zijn dat niet waard. En moet jij verder wat van ze? Zijn het je beste vrienden? Nou, dan zijn ze boos op je. Wat kunnen ze anders doen dan vuil kijken? Pak die kat op en catnap haar!

Wat je ook kunt doen is zelf voor haar zorgen, maar dan goed. Nu gaat het allemaal nogal halfslachtig. Een warm mandje met een dekentje in jullie schuur waar ze altijd in kan. Genoeg te eten en te drinken. Een vlooienbandje. Aandacht en aaitjes, en ieder jaar haar inentingen en wormenkuur.

Die kortademigheid wijst op een luchtweginfectie. Dat beest moet naar de dierenarts voor een kuur. Aan longontsteking gaan poezen dood.

Niet in huis kunnen is geen drama, veel poezen zijn buitenpoes, zolang ze maar een warm, droog en tochtvrij plekje heeft en ze goed te eten krijgt.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar ik heb haar bij een vriendin kunnen onderbrengen waar ze alweer jaren dolgelukkig is. Ze hadden daar al een poes, en dat was in het begin blazen en dikke staarten, de dames zijn nooit echt vriendinnen geworden, maar ze hebben het huis opgedeeld en zijn daar allebei tevreden mee.

Uiteindelijk leren ze er altijd mee leven hoor.
We hebben geen echte band met de buren, mijn ouders kletsen wel eens met ze, maar ik mag ze zelf eigenlijk niet echt. Ik wil het beste voor die kat, maar aan de andere kant vind ik ook wel dat de buren er over na moeten kunnen denken. Ze hebben kinderen, die geef je hiermee totaal het verkeerde voorbeeld. En dat vind ik misschien wel net zo erg.

Een bijzonder opsporingsambtenaar? Kan dat echt zo ver gaan? Bedoel je nu dat ik dus de keuze heb om die kat op te geven, ik neem aan dat de boete voor de buren geldt. In hoeverre hebben wij een probleem als wij zeggen dat het een zwerver is, als zij daarna erachter komen dat de situatie anders is? En mág je zomaar een dier naar het asiel brengen als je de eigenaar kent en het dus jouw beest niet is, ook al wordt er niet voor gezorgd? Ik weet hier heel weinig van, sorry.

't Vervelende is dat ik iedereen in huis ook nog een beetje moet overhalen. Mijn ouders vinden het ook erg, maar zien het nog niet zitten om het beestje in huis te halen. Zeker nu onze kat vreselijk gekrenkt zal zijn en misschien voor weken wegloopt, bovendien is die kat een enorme vlooienbaal momenteel. Ik heb er veel voor over, maar wil toch graag ook dat onze eigen kat 'blijft', ben dol op haar.
We hebben zelf gelukkig een gezonde kat met weinig kosten, maar ik denk niet dat mijn ouders het zo zien zitten een kat op zich te nemen waar een kostenplaatje aan verbonden zit. Maar ik kan weer dat beest niet zien lijden. Nog weer een nadeel is dat ze bijna nooit in de achtertuinen komt en ze dus moeilijk bij de schuur te brengen is. Bovendien loopt ze ook niet automatisch met je mee..

Is kortademigheid direct zo ernstig?

Hm, dan ga ik daar tóch maar weer eens mee in overleg.

Dankje.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:00
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
die kat moet weg daar.
die moet een huis krijgen.
een kat kan opzich wel buiten leven, maar ze is ook kortademig en het gaat verder ook blijkbaar niet echt goed met haar.

het heeft blijkbaar ook geen zin om met je buren te gaan praten

je kunt
-de dierenbescherming bellen, dit is echt een geval van erge verwaarlozing en wellicht kunnen ze iets doen.
-haar naar t asiel brengen
-haar naar zo'n eerder genoemd kattenhuis brengen, die zijn er echt veel te vinden.
-om je heen rondvragen of iemand een poes wil.

het misschien niet de meest nette manier, om dit buiten je buren om te doen zegma, maar als mensen zo met een dier omgaan verdienen ze er geen recht van spreken meer over te hebben.

succes ermee in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:49
Verwijderd
Als de buren het toch geen flikker uitmaakt zal het ook geen probleem zijn als ze zomaar verdwijnt naar een nieuw huisje. Fuck die buren dan maar, jij weet van niets.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 08:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 21-09-2006 @ 00:49 :
Als de buren het toch geen flikker uitmaakt zal het ook geen probleem zijn als ze zomaar verdwijnt naar een nieuw huisje. Fuck die buren dan maar, jij weet van niets.
Het is wel voor de hand liggend als je er steeds om vraagt en het wordt maar niet gedaan, maar de poes kan natuurlijk ook gewoon gestorven zijn door zijn slechte behandeling thuis.

Als je hem dan naar het asiel brengt doe het dan zo ver mogelijk, anders is ie straks weer terug... Je hebt kans dat ze asiels gaan opbellen om te vragen of hij ergens terecht is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 13:28
wizkid
wizkid is offline
Bel de dierenbescherming, zij kunnen een inspecteur voor je regelen. Als het goed is, dan zorgt deze ervoor dat er iets aan gedaan wordt. En als het nog veel erger word zou ik als ik jou was de kat op marktplaats zetten en het verhaal uitleggen aan de nieuwe eigenaar. Moet er bij zeggen dat dit waarschijnlijk niet mag, maar als de huidige eigenaar het dier verwaarloosd dat boeit het hem ook niet wat ermee gebeurd.
Oud 21-09-2006, 14:39
Verwijderd
Je zet een dier niet op Marktplaats.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 17:51
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 21-09-2006 @ 15:39 :
Je brengt hem naar het asiel? Dumpt hem op straat? Of probeert via marktplaats een fatsoenlijk baasje te vinden (wat niet veel anders is dan een advertentie plaatsen)?
Oud 21-09-2006, 18:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-09-2006 @ 18:51 :
Je brengt hem naar het asiel? Dumpt hem op straat? Of probeert via marktplaats een fatsoenlijk baasje te vinden (wat niet veel anders is dan een advertentie plaatsen)?
Het gaat hier natuurlijk wel om een levend wezen, niet om een stuk materiaal wat je verkoopt. Ik zou de dierenbescherming eens bellen en de situatie voorleggen (kan anoniem), daar zijn die mensen voor, sturen maar iemand langs. Als ze niets doen, zou ik idd doen wat Juno ook al zei, naar asiel brengen, dan de buren er maar makkelijk vanaf, maar heeft die kat iig weer een leven en kans op een goed gezin die goed voor haar zorgt.
Oud 21-09-2006, 21:39
Adore
Adore is offline
Marktplaats staat me eerlijk gezegd ook tegen..

Intussen blijkt zowaar dat de buren naar de dierenarts zijn geweest: de kat eet hoogstwaarschijnlijk slakken en kikkers, waardoor ze er zo slecht uitziet. Volgens mij krijgt ze nu alleen geen medicatie, 'de tijd van slakken en kikkers gaat weer voorbij'. Dus zoveel verbetering vind ik het zelf ook niet.

Maar toch weer een teken dat ze zich nog wel iéts over die kat bekommeren?
't Liefst zou ik toch zien dat er inderdaad eens iemand langskwam om te constateren dat het beestje er slecht aan toe is, om daarna met de buren te spreken.. Ik vind dat gevoelsmatiger wat eerlijker dan haar zomaar naar het asiel verslepen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 22:08
fractal-illusio
Citaat:
Sovreze schreef op 21-09-2006 @ 15:39 :
marktplaats is een goede manier om in contact te komen met mensen.
het wordt iedere dag door duizenden mensen bekeken, veel kans dus dat er een geschikte nieuwe eigenaar zal kijken.
ik geef toe, er wordt ook veel misbruik gemaakt van marktplaats.
maar in dit geval zou ik marktplaats juist wel een goede optie vinden.

mijn hond komt ook van marktplaats, z'n oude baasje kon niet meer voor hem zorgen(ik heb trouwens nog steeds contact met haar en het is al ruim 2 jaar geleden).
Nou, ik kan me geen liever hondje wensen dan deze schat en zonder marktplaats had ik hem nooit gevonden
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 22:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Adore schreef op 21-09-2006 @ 22:39 :
Marktplaats staat me eerlijk gezegd ook tegen..

Intussen blijkt zowaar dat de buren naar de dierenarts zijn geweest: de kat eet hoogstwaarschijnlijk slakken en kikkers, waardoor ze er zo slecht uitziet. Volgens mij krijgt ze nu alleen geen medicatie, 'de tijd van slakken en kikkers gaat weer voorbij'. Dus zoveel verbetering vind ik het zelf ook niet.

Maar toch weer een teken dat ze zich nog wel iéts over die kat bekommeren?
't Liefst zou ik toch zien dat er inderdaad eens iemand langskwam om te constateren dat het beestje er slecht aan toe is, om daarna met de buren te spreken.. Ik vind dat gevoelsmatiger wat eerlijker dan haar zomaar naar het asiel verslepen.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen en daar is inderdaad niets tegen te doen. Katten van mijn beste vrienden doen dat ook, kikkers jagen. Worden in die periode een stel echte gratenpakhuizen, want die kikkers vullen wel, maar leveren geen energie op.

Ze geven er blijkbaar toch nog wel iets om ja, je kunt alsnog de dierenbescherming bellen en een zorgmelding maken zodat ze het in de gaten houden, maar denk niet dat er nu iets gedaan zal worden.
Oud 22-09-2006, 00:16
Adore
Adore is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 21-09-2006 @ 23:58 :
Dat zou inderdaad heel goed kunnen en daar is inderdaad niets tegen te doen. Katten van mijn beste vrienden doen dat ook, kikkers jagen. Worden in die periode een stel echte gratenpakhuizen, want die kikkers vullen wel, maar leveren geen energie op.

Ze geven er blijkbaar toch nog wel iets om ja, je kunt alsnog de dierenbescherming bellen en een zorgmelding maken zodat ze het in de gaten houden, maar denk niet dat er nu iets gedaan zal worden.
Heb er zelf inderdaad ook meer over gehoord, ja. Al kon ik het me nooit indenken, maar onze kat is dan ook eens schijtluis eerste klas die al bang is voor spinnen.

't Was wel op vreselijk aandringen van onze kant. De buren hebben er ook geen moeite mee dat wij nu wčl om die kat geven, er is ook al gezegd dat we haar zo mogen hebben.
Dan schiet dat dus ook niet echt op? :/
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 21-09-2006 @ 23:08 :
marktplaats is een goede manier om in contact te komen met mensen.
het wordt iedere dag door duizenden mensen bekeken, veel kans dus dat er een geschikte nieuwe eigenaar zal kijken.
ik geef toe, er wordt ook veel misbruik gemaakt van marktplaats.
maar in dit geval zou ik marktplaats juist wel een goede optie vinden.

mijn hond komt ook van marktplaats, z'n oude baasje kon niet meer voor hem zorgen(ik heb trouwens nog steeds contact met haar en het is al ruim 2 jaar geleden).
Nou, ik kan me geen liever hondje wensen dan deze schat en zonder marktplaats had ik hem nooit gevonden
Er staan ook herplaatsers op MP maar daarvoor heb je ook rasverenigingen, opvanghuizen en asielen. Mensen weten niet wat ze kopen, weten niet wat er allemaal achter zit. Ik wel. Ik heb er dagelijks mee te maken het is (bijna) de meest verwerpelijke verhandeling mogelijk binnen nederland. Ze zijn het eindelijk aan het verbieden en dat werd grof tijd.

Als je je dier via de normale, persoonlijke, weg kwijt kunt raken schroom MP dan. Daar komt niets goeds van.

Daarbij; zolang mensen blijven denken en naief zijn dat MP wel meevalt en dat niet alles slecht is, blijft de handel daar bestaan. De bedoeling is juist dat het gedrukt wordt...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 09:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wij hebben een tijdje voor een 'zwerfkat' gezorgd (die is uiteindelijk geadopteerd door iemand die hier in de buurt nieuw kwam wonen ) door in de tuin echt voor beschutting te zorgen, onder het afdakje/schuurtje waar de konijnen staan, en daar elke dag vers voer en vers water neer te zetten.

je zag die kat gewoon elke dag opknappen, erg fijn om te doen hoor. rare buren heb je trouwens.
Oud 22-09-2006, 11:07
fractal-illusio
Citaat:
Sovreze schreef op 22-09-2006 @ 10:48 :
Er staan ook herplaatsers op MP maar daarvoor heb je ook rasverenigingen, opvanghuizen en asielen.

Ik heb ook eerst in het asiel gekeken en bij honden die hier in de buurt zaten en weg moesten...

Citaat:
Mensen weten niet wat ze kopen, weten niet wat er allemaal achter zit.
bij een herplaatser weet je nooit precies wat erachter zit. een asiel kan daar nog minder over vertellen dan de eigen baas.

Citaat:
Ik wel. Ik heb er dagelijks mee te maken het is (bijna) de meest verwerpelijke verhandeling mogelijk binnen nederland. Ze zijn het eindelijk aan het verbieden en dat werd grof tijd.

Daarbij; zolang mensen blijven denken en naief zijn dat MP wel meevalt en dat niet alles slecht is, blijft de handel daar bestaan. De bedoeling is juist dat het gedrukt wordt...
er moet een eind komen aan de puppy/kittenhandel, iedere dag honderden nieuwe puppies van broodfokkers en achteloze particulieren die lukraak met kruisingen gaan fokken terwijl er al een gigantisch honden en katten overschot is in Nederland EN in de rest van de wereld.

Citaat:
Als je je dier via de normale, persoonlijke, weg kwijt kunt raken schroom MP dan.
tuurlijk, je probeert eerst in de buurt een oplossing voor je dier te zoeken. Die kans is wel aanwezig, maar niet super groot. Als je in de buurt niks kan vinden, moet je verder zoeken. En dan zijn kranten en internet goede middelen.
en liever een hond die via marktplaats een goede baas vindt, dan eentje die in het asiel gedumpt wordt en er maanden of jaren kan wegkwijnen.....

Citaat:
Daar komt niets goeds van.
dan nodig ik je bij deze uit om eens een keertje hier langs te komen en het tegendeel te zien
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 17:33
wizkid
wizkid is offline
Ik begrijp ook dat het om een levend wezen gaat, en je mag ook best keuzes maken als je het dier op marktplaats zet. Je hoeft hem dus niet aan de eerste beste 'bieder' weg te geven. Je kan contact op nemen met de mensen en ze eens goed leren kennen en daarna de keuze maken of hij daar naartoe mag of niet. Als ze van dieren houden begrijpen ze ook wel dat jij moeite doet om te kijken of hij goed terecht komt. Als ze dat niet begrijpen, heb je de keuze snel gemaakt of hij erheen gaat of niet.

In het asiel weten ze ook niet altijd de geschiedenis van een dier te vertellen. Laatst hebben we een boxer gevonden, is de dierenambulance hem komen ophalen en heeft hem naar het asiel gebracht. Hij was gechipt maar de eigenaar heeft niet gereageerd op de vele telefoontjes die het asiel heeft gepleegd. Nu weten ze dus ook niets van het dier en dit is met veel meer dieren die gedumpt worden. Het is dus niet altijd zo dat ze in het asiel heel veel van het dier weten.

Ik heb mijn pup trouwens ook van marktplaats en niet via zijn club gekregen, hij heeft geen stamboom, maar er was absoluut niets mis met het dier. Marktplaats hoeft dus niet altijd slechte dingen te brengen.

Je ziet in de kranten en in de supermarkt toch ook advertenties van dieren hangen tussen de spullen wat mensen kwijt willen. Marktplaats is niet veel anders, het is alleen online.
Oud 22-09-2006, 19:12
Verwijderd
Dat is ook niet waar ik over sprak met 'Je weet niet wat er verder achter zit'.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:36
klein giertje
klein giertje is offline
Als je een kat naar het asiel brengt heb je echt veel meer zekerheid dat 'ie goed terecht komt dan wanneer je de kat op marktplaats zet.
Oud 24-09-2006, 17:35
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
klein giertje schreef op 24-09-2006 @ 13:36 :
Als je een kat naar het asiel brengt heb je echt veel meer zekerheid dat 'ie goed terecht komt dan wanneer je de kat op marktplaats zet.
Hoezo? Op marktplaats kan je nog kiezen aan wie je hem meegeeft. Bij het asiel maken zij die keuze. En er zowel bij marktplaats als het asiel mensen die de dieren eerst ophalen en ze later toch weer weg doen.
Oud 27-09-2006, 13:13
Cookie
Cookie is offline
Wij hebben 1 van onze paarden ook van Marktplaats. Vaak kan je als je daar komt wel zien of het goed zit of niet. Tuurlijk gaat het wel is fout. Als je dat risico niet wil lopen moet je je huisdier alleen aan mensen die je persoonlijk kent verkopen. En dat is niet te doen.

En Wizkid, bedankt voor je inspiratie.
Paard heet Whizzkid
Oud 27-09-2006, 18:58
juno
juno is offline
En? Hoe gaat het nu met poes?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 05:54
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Cookie schreef op 27-09-2006 @ 14:13 :
En Wizkid, bedankt voor je inspiratie.
Paard heet Whizzkid
hehe
Oud 15-10-2006, 17:12
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik heb zelf in het asiel gewerkt, en daar zitten soms ook echt te veel katten. Gewoon omdat mensen ze dumpen. Dat er inderdaad overbevolking heerst in de asiels voor katten is waar. Maar wat ik ook weet is dat ze er NOOIT een zomaar laten inslapen. En als ik zo hoor hoe die kat eraan toe is en haar karakter, dan zou ik zeggen dat ze geen moeite moet hebben met het vinden van een nieuwe eigenaar. Om zulke katten staat men juist te springen.

Er was zelfs een kat die nogal een hekel/angst had aan mensen toen ik er werkte. Die kat heeft er 8 maanden gezeten. Uiteindelijk is ook die geplaatst.

Dus die kat naar het asiel brengen is zeker in het voordeel van de kat. Ze zal echt wel een nieuw baasje vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:36
Marlouhou
Marlouhou is offline
Wat een KUT buren spreek maar eens een hartig woordje met hun want dit kan niet zomaar wat een wazige mensen dat arfm beesie moet maar lijden en trouwens ik snap niet dat jullie nog niet uitgefflipt zijn op ie vreselijk KUT buren! sorry kon me niet meer inhouden geef dat lief poesje maar veel kussjes en sorg jij maar goed voor haar/hem dan voelt die zich al wat beter hoop ik
Oud 17-10-2006, 01:05
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je kunt me inhuren als burenpester. Dan kom ik langs met een busje vol getrainde professionals, en als je buren dan na een maand verhuizen krijg je je geld terug
Oud 17-10-2006, 14:22
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-10-2006 @ 02:05 :
Je kunt me inhuren als burenpester. Dan kom ik langs met een busje vol getrainde professionals, en als je buren dan na een maand verhuizen krijg je je geld terug
ik zou jou echt jeit graag als burenpester willen
als ik die buren was
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten