Oud 25-09-2006, 20:21
dragonrider
dragonrider is offline
Ik had even een paar vraagjes, we zijn nodig toe aan een nieuwe computer en ik vroeg me af wat het toevoegd als er media center op staat in plaats van home. Zijn er nadelen aan of alleen maar voordelen? En hoe zit het als je volgend jaar een vista upgrade pakket zou kopen, werkt dat dan ook gewoon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 20:30
M@rco
M@rco is offline
Ik denk niet dat het veel zal toevoegen... MCE is min of meer XP Professional met wat Media Center-features erbij, die je overigens ook uit kunt zetten. Waarschijnlijk weinig voordelen dus, maar ik zie ook niet echt nadelen.

En een Vista upgradepakket zal hoe dan ook werken, je loopt alleen de kans dat je niet direct vanuit Windows zult kunnen upgraden maar opnieuw zult moeten installeren, maar Windows upgraden is in mijn ervaring nooit een goed idee geweest.
Oud 25-09-2006, 20:46
freyk
freyk is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-09-2006 @ 21:30 :
Ik denk niet dat het veel zal toevoegen... MCE is min of meer XP Professional met wat Media Center-features erbij, die je overigens ook uit kunt zetten.
Ik zou dragonridder windows xp home met de gratis Mediaportal aanraden.
Want je betaalt met mce voor dingen die je ook gratis van het net af kan plukken.
Ik weet dat windows vergelijkingspagina op microsft.com te vinden is, maar kan hem zo ff niet vinden.

Citaat:
M@rco schreef op 25-09-2006 @ 21:30 :
Windows upgraden is in mijn ervaring nooit een goed idee geweest.
Ik hoor overal dat het niet verstandig is om een besturingsysteem up-te-graden.
Zelfs het upgraden van een linuxdistributie (suse), had ik problemen.
Dus daarom raad ik ook aan om geen upgrade cd aan te schaffen.

Laatst gewijzigd op 25-09-2006 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:33
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-09-2006 @ 21:46 :
Ik hoor overal dat het niet verstandig is om een besturingsysteem up-te-graden.
Zelfs het upgraden van een linuxdistributie (suse), had ik problemen.
Dus daarom raad ik ook aan om geen upgrade cd aan te schaffen.
Waarom niet? Dat is goedkoper en je kunt hem ook gebruiken om Windows "from scratch" te installeren, dus gewoon booten van CD en installeren. Als de schijf leeg (dus geen installatie van een oudere versie van Windows bevat) is zal hij alleen even om een CD van een eerdere versie van Windows vragen, om te controleren dat je die ook daadwerkelijk hebt.

Maar het bestaande OS upgraden zou ik ook niet doen, gewoon altijd formatteren en opnieuw beginnen.
Oud 02-10-2006, 19:54
dragonrider
dragonrider is offline
nog even hierop voorboordurend (bedankt voor de reacties btw )

Als je nu een hp computer koopt met hidden partitie met windows erop en geen cd met windows erop erbij krijgt hoe zou het dan werken met upgraden naar vista?

En nog een vraagje hoe zit het met de 64 bits en 32 bits processor. Wat heb je nodig voor vista? en hoevel bits is een intel dual core processor.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 02-10-2006 @ 20:54 :
Als je nu een hp computer koopt met hidden partitie met windows erop en geen cd met windows erop erbij krijgt hoe zou het dan werken met upgraden naar vista?
Ik weet zo niet of dat zou lukken bij mijn eigen dell laptop.
Want die van mij heeft ook enkele verborgen partities met daarop een ghost-image.

Wat ik je aanraad is om een normale installatiecd (geen upgrade) aan te schaffen.
Oud 03-10-2006, 11:13
dragonrider
dragonrider is offline
maar je hebt dan toch gewoon een licentie van xp dus dan heb je toch gewoon het recht om een vista upgrade te kunnen gebruiken en ik weet niet hoeveel het qua prijs zal schelen maar toch wel een paar euro neem ik aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten