Oud 17-09-2006, 17:18
Anonimi
Anonimi is offline
Voor Anw en Biologie,
Is het genoeg om je examen te leren puur en alleen met het boekje samengevat en examenbundel?

Of heb je daar écht nog een hoofdboek bij nodig (het gaat hier om zelfstudie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 18:08
Anika
Ik heb zelf nooit van die samengevat boekjes gehad, maar heb ze wel van anderen gezien. Alles was puntsgewijs opgesomd, en dat lijkt me erg moeilijk leren als je de stof niet normaal door hebt genomen. Ik denk dat het vooral voor biologie toch echt nodig is om een normaal boek te hebben om alle stof te kunnen begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:46
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Anika schreef op 17-09-2006 @ 19:08 :
Ik heb zelf nooit van die samengevat boekjes gehad, maar heb ze wel van anderen gezien. Alles was puntsgewijs opgesomd, en dat lijkt me erg moeilijk leren als je de stof niet normaal door hebt genomen. Ik denk dat het vooral voor biologie toch echt nodig is om een normaal boek te hebben om alle stof te kunnen begrijpen.
Nou, en welk boek dan? Of echt alle boeken van klas 4 tot en met 6?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:11
Verwijderd
Examen ANW? Bedoel je niet gewoon toetsen ofzo? Er is nog nooit centraal examen ANW geweest namelijk.

Verder kan ik je aanraden je hoofdboek erbij te houden, bundels en samenvattingen zijn vaak te beknopt. Ik kan je op een briefje geven dat je meer dan eens iets wil opzoeken om te weten hoe het werkt in detail en dan biedt je boek uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 20:59
sdekivit
sdekivit is offline
samengevat is handig om de basisstof voor het examen nog eens op een rijte je tehbben zonder lappen tekst te hoeven lezen. Verwacht op het examen echter onderwerpen die je pas voor het eerst te zien krijgt in bijvoorbeeld het 1e jaar van biologie-opleiding
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 21:52
Verwijderd
Ik heb het biologie examen vwo prima kunnen maken met het samengevat boekje als hoofdstof; dingen die ik uit dat boekje niet begreep, heb ik gedetailleerd opgezocht in lesboeken, maar ik moet zeggen dat ik de samengevat boekjes echt heel erg goed vind. Ze zijn heel compact, maar toch staat alles er heel helder in. Daar naast een eind-examen bundel houden is een aanrader; neem het samengevat boek heel grondig door, markeer dingen die je zeker nog eens moet herhalen, en maak examens uit de examenbundel. Dingen die je nog niet zo goed begrijpt kun je opzoeken.

Ik heb in de brugklas biologie gehad, op de Havo niet, en vervolgens heb ik in één jaar alle vwo-stof doorgenomen, als eindcijfer had ik een nette 7 (= gemiddelde van het centraal schriftelijk + een mondeling; ik deed staatsexamen).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:26
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 17-09-2006 @ 20:11 :
Examen ANW? Bedoel je niet gewoon toetsen ofzo? Er is nog nooit centraal examen ANW geweest namelijk.

Verder kan ik je aanraden je hoofdboek erbij te houden, bundels en samenvattingen zijn vaak te beknopt. Ik kan je op een briefje geven dat je meer dan eens iets wil opzoeken om te weten hoe het werkt in detail en dan biedt je boek uitkomst.
Wel als je staatsexamen doet. Dan krijg je een toets van 3 uur, dat heel groot meeteld en waar alle stof in zit, dus ik denk dat ik dat voor mij wel een examen kan noemen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:28
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-09-2006 @ 22:52 :
Ik heb het biologie examen vwo prima kunnen maken met het samengevat boekje als hoofdstof; dingen die ik uit dat boekje niet begreep, heb ik gedetailleerd opgezocht in lesboeken, maar ik moet zeggen dat ik de samengevat boekjes echt heel erg goed vind. Ze zijn heel compact, maar toch staat alles er heel helder in. Daar naast een eind-examen bundel houden is een aanrader; neem het samengevat boek heel grondig door, markeer dingen die je zeker nog eens moet herhalen, en maak examens uit de examenbundel. Dingen die je nog niet zo goed begrijpt kun je opzoeken.

Ik heb in de brugklas biologie gehad, op de Havo niet, en vervolgens heb ik in één jaar alle vwo-stof doorgenomen, als eindcijfer had ik een nette 7 (= gemiddelde van het centraal schriftelijk + een mondeling; ik deed staatsexamen).
En welk hoofdboek had jij er dan bij gekocht?
Ik heb wel al biologie gehad, want ik had het in mijn profiel..dus als jij het zonder biologie (ja brugklasstof) ook kan halen, dan moet dat ook haalbaar zijn voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:41
Verwijderd
Als hoofdboek had ik bij de Slegte twee biologie boeken voor het VWO gekocht, ik heb geen idee meer hoe de methode heette (het waren twee delen, geloof ik, eentje voor 4 vwo en eentje voor 5/6 vwo, dacht ik). Gewoon eens bij de Slegte kijken en zoeken naar een volledige methode en die kopen, zo duur zijn ze dan niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 12:01
remy476
remy476 is offline
voor bio1,2 heb ik samengevat gebruikt. ANW hadden wij alleen maar schoolexamens (vwo).
Oud 18-09-2006, 12:19
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-09-2006 @ 10:41 :
Als hoofdboek had ik bij de Slegte twee biologie boeken voor het VWO gekocht, ik heb geen idee meer hoe de methode heette (het waren twee delen, geloof ik, eentje voor 4 vwo en eentje voor 5/6 vwo, dacht ik). Gewoon eens bij de Slegte kijken en zoeken naar een volledige methode en die kopen, zo duur zijn ze dan niet.
Ja, dat is inderdaad een idee Zou je toevallig de methode op kunnen zoeken of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 12:19
Anonimi
Anonimi is offline
Oh, en hoelang had jij er over gedaan om Biologie voor te bereiden?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 10:25
WinterQueen
WinterQueen is offline
Ik doe ook staatsexamen dit jaar en ben ook opzoek naar een goeie methode om ANW te leren. Ik had het boek Synthese besteld omdat ik die op een vorige school gebruikt had, maar die schijnt nergens meer leverbaar te zijn. Ik zat inderdaad ook aan samengevat boekje + examenbundel te denken, maar weet niet of dat voldoende zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 11:01
timajax
timajax is offline
Wij gebruiken Solar, twee delen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten