Oud 10-10-2006, 18:31
Lyne
Lyne is offline
Zie topictitel. Ik ga me verzekeren bij Zilveren Kruis Achmea, en wil graag ook mijn tandartskosten vergoed hebben (controles, behandelingen etc). Ik kan kiezen uit een vergoeding van €225 per jaar voor alle kosten en €450 per jaar. De premie is van die tweede natuurlijk duurder. Ik weet alleen niet hoeveel het kost als je gewoon 1x per jaar op controle gaat? Stel dat ik een behandeling moet ondergaan, heb ik aan €225 dan genoeg?

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 22:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2006, 18:38
juno
juno is offline
Het Zilveren Kruis heeft bepaald niet de beste tandartsverzekering hoor!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 19:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lyne schreef op 10-10-2006 @ 19:31 :
Stel dat ik een behandeling moet ondergaan, heb ik aan €225 dan genoeg?
Waarschijnlijk niet, tandarts is niet bepaald goedkoop.
Bij mij worden er de volgende keer foto's gemaakt ter controle, ik kan je wel vertellen dat ik heel blij ben dat ik volledig ben verzekerd
Oud 10-10-2006, 19:07
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij heb je aan 225 euro wél genoeg, vroegerr had ik geen verzekering en toen kwam controle en 2 kiezen vullen op 90 euro ofzo, en foto's waren iets van 25 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 19:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben jaarlijks ongeveer 400 euro kwijt aan de tandarts
Ik ga 2x op controle (inclusief mondhygieniste) en ongeveer 2x per jaar laat ik gaatjes vullen inclusief verdoving (slecht gebit).

Laatst moesten er twee vullingen in mijn voortanden. (Die moeten dan ook met de juiste kleur enzo) Dat kostte me 150 euro!
Oud 10-10-2006, 19:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook die tandartsverzekering van Zilveren Kruis en ik heb gekozen voor 450 euro. In premie scheelde het niet zo heel veel en ik vond het wel een veilig idee. Ik denk dat als je nooit wat hebt, of heel af en toe dat je dan aan 225 euro wel genoeg hebt voor controles en zo af en toe een gaatje. Nou heb ik echt nooit wat, maar je weet maar nooit
Oud 10-10-2006, 20:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-10-2006 @ 20:41 :
Ik heb ook die tandartsverzekering van Zilveren Kruis en ik heb gekozen voor 450 euro. In premie scheelde het niet zo heel veel en ik vond het wel een veilig idee. Ik denk dat als je nooit wat hebt, of heel af en toe dat je dan aan 225 euro wel genoeg hebt voor controles en zo af en toe een gaatje. Nou heb ik echt nooit wat, maar je weet maar nooit
Jeps dat klopt ik was aan controle en gaatjes vullen ( ik heb een heel slecht gebit) zo'n 450 euro kwijt
Oud 10-10-2006, 22:14
Lyne
Lyne is offline
Ik heb een vrij goed en stevig gebit, en omdat ik 18 word hoef ik nog maar 1x per jaar naar de tandarts (volgens mijn tandarts dan). Ik heb ook nooit gaatjes of tandvleesproblemen oid. Maar ik moet wel bijna elke keer foto's maken (ja en fluor maar dat zal wel niet zoveel kosten).

Is het echt zo duur, €400 lijkt me wel erg veel per jaar aan tandartskosten (en ik ga nooit naar een mondhygienist).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 00:20
Rahowa
Rahowa is offline
Ik zit 2min in de stoel en betaal 38 euries ofzo.
De vieze uitzuigers dat het zijn.
Ook al word dit bedrag vergoed door het ziekenfonds vind ik het nog belachelijk dat dat zo duur is.
Oud 11-10-2006, 00:22
Donner Kebab
Donner Kebab is offline
Ehm tandarts........ al jaren niet meer geweest. Ik wil een kunstgebit.... ik wil kukident!
Oud 11-10-2006, 06:33
justhanna
justhanna is offline
Ik heb gekozen voor de 450, omdat je nooit weet wat er gebeurt. Per maand scheelt het maar een paar eurotjes en je bent toch voor 225 euro meer verzekert. Misschien kom ik er een aantal jaren niet aan, maar misschien ook wel. Denk dat je gewoon terug moet kijken, hoe goed is je gebit, wat werd er normaal door de tandarts gedaan en hoeveel kostte dit. Ik heb zelf niet een al te goed gebit, heb nu ook weer 4 gaatjes/barsten die gevuld moeten worden. En er zijn al foto's gemaakt en m'n tandsteen is al verwijdert. Dat telt toch al best wel snel aan denk ik hoor..
Oud 11-10-2006, 07:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-10-2006 @ 20:07 :
Volgens mij heb je aan 225 euro wél genoeg, vroegerr had ik geen verzekering en toen kwam controle en 2 kiezen vullen op 90 euro ofzo, en foto's waren iets van 25 euro.
vroeger, als in 100 jaar geleden ?

2 kiezen vullen kost zo al meer dan 90 euro, en een fotootje zit al rond de 75 euro. en je moet ook je consult betalen, en als je ooit nog 's verstandskiezen krijgt moeten die dr ook uit.

OT : ik zou de hoogste premie kiezen. Zelf zit ik op 1000e. per jaar, 100%, daarboven is t 50% (maar daar kom ik echt niet boven). Wel zo handig, het wordt bij mij altijd best duur.
Oud 11-10-2006, 08:25
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-10-2006 @ 08:32 :

2 kiezen vullen kost zo al meer dan 90 euro, en een fotootje zit al rond de 75 euro. en je moet ook je consult betalen, en als je ooit nog 's verstandskiezen krijgt moeten die dr ook uit.
Moet dat ? Ik krijg daar namelijk tegenstrijdige berichten over.
Oud 11-10-2006, 08:53
juno
juno is offline
De ellende met die tandartsverzekeringen is dat ze vaak maar een percentage van de behandeling vergoeden, en dan ook nog maar tot een bepaald bedrag. Vooral met de dure dingen als kronen enzo.

Je moet echt een bek vol rotte tanden hebben wil je die idioot hoge premie eruit krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 09:49
Thirsa
Thirsa is offline
Als het goed is valt de jaarlijkse controle niet onder dat bedrag. Ik zit ook bij Zilveren Kruis Achmea en ik kan mij herinneren dat dat ergens in kleine letters erbij stond.

Maar ik kan het mis hebben hoor..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 11:23
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-10-2006 @ 08:32 :

OT : ik zou de hoogste premie kiezen. Zelf zit ik op 1000e. per jaar, 100%, daarboven is t 50% (maar daar kom ik echt niet boven). Wel zo handig, het wordt bij mij altijd best duur.
2 Jaar geleden oid. Foto's waren no way 75 euro, ik wilde ze eerst nl niet omdat het me onzinnig en duur leek, maar ze waren echt maar iets van 25 euro en ik was echt helemaal niet verzekerd.

Dat je verstandskiezen er altijd uitmoeten als ze doorkomen is natuurlijk ook onzin.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 11:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 11-10-2006 @ 10:49 :
Als het goed is valt de jaarlijkse controle niet onder dat bedrag. Ik zit ook bij Zilveren Kruis Achmea en ik kan mij herinneren dat dat ergens in kleine letters erbij stond.

Maar ik kan het mis hebben hoor..
Controle wordt wel vergoed hoor, bij Zilveren kruis achmea, bij mij 100%

De hoogste premie zou ik niet doen, als je dat wil moet je een hele lijst invullen over je gebit en ik denk nu ook een keuring ondergaan (kost je ook weer veel geld en wordt niet vergoed).
Oud 11-10-2006, 14:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2006 @ 12:55 :
Controle wordt wel vergoed hoor, bij Zilveren kruis achmea, bij mij 100%

De hoogste premie zou ik niet doen, als je dat wil moet je een hele lijst invullen over je gebit en ik denk nu ook een keuring ondergaan (kost je ook weer veel geld en wordt niet vergoed).
bij unive werd zelfs ik toegelaten tot de hoogste verzekering. niet dat ik zo'n slecht of lelijk gebit heb, maar dr moet nog weleens het een en ander aan vertimmerd worden helaas.

nooit iets van een keuring of zo gehad hoor.
Oud 11-10-2006, 15:29
Lyne
Lyne is offline
Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik niet voor onverwachte kosten kom te staan als ik gewoon alleen op controle ga ofzo. Ik weet namelijk niet hoe duur een consult is en dat soort dingen. Zijn daar geen standaardprijzen voor?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 20:12
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lyne schreef op 11-10-2006 @ 16:29 :
Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik niet voor onverwachte kosten kom te staan als ik gewoon alleen op controle ga ofzo. Ik weet namelijk niet hoe duur een consult is en dat soort dingen. Zijn daar geen standaardprijzen voor?
vraag de prijzen op bij je tandarts, die kunnen namelijk verschillen.
Oud 11-10-2006, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-10-2006 @ 15:08 :
bij unive werd zelfs ik toegelaten tot de hoogste verzekering. niet dat ik zo'n slecht of lelijk gebit heb, maar dr moet nog weleens het een en ander aan vertimmerd worden helaas.

nooit iets van een keuring of zo gehad hoor.
Afgelopen januari moesten ze je overal accepteren, alleen moest je bij zilveren kruis wel een uitgebreid formulier invullen. Nu mogen zorgverzekeraars wel een keuring vragen als je voor een uitgebreide aanvullende verzekering kiest.
Oud 11-10-2006, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 11-10-2006 @ 16:29 :
Er is op internet wel ergens een bestand te vinden met die prijzen, dat heb ik ooit wel eens bekeken. Weet alleen echt niet meer hoe ik eraan kwam. Je zou even kunnen googelen ofzo, wellicht vind je het dan. Dat zijn dan wel richtprijzen geloof ik.
Oud 11-10-2006, 21:33
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hoe werkt een tandartsverzekering eigenlijk? Want ik heb namelijk een tandartsverzekering bij De Friesland, net als mijn ziektekostenverzekering met 200 euro eigen risico. Gaan tandartskosten van mn eigen risico af?
Oud 11-10-2006, 22:23
ekki
ekki is offline
ALS er iets goed moet gebeuren, ben je echt wel meer dan die 225 euro kwijt. En misschien nog wel meer dan die 400 euro. Laatst ging ik met mijn vriend op controle, van beide een fotootje gemaakt (die gast vond dat blijkbaar nodig), kostte 150 euro ofzo. We zijn nog geen 3 minuten binnen geweest.... gelukkig betaalt de verzekering, maar ik vind het erg slecht!
Oud 11-10-2006, 22:55
Go
Go is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 11-10-2006 @ 22:33 :
Hoe werkt een tandartsverzekering eigenlijk? Want ik heb namelijk een tandartsverzekering bij De Friesland, net als mijn ziektekostenverzekering met 200 euro eigen risico. Gaan tandartskosten van mn eigen risico af?
Nee. Het eigen risico geldt alleen voor de basisverzekering. Omdat je een eigen risico aanvaardt, krijg je korting op de basisverzekering. Anders zou je toch ook korting moeten krijgen op je aanvullende tandverzekering?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 10-10-2006 @ 19:31 :
Zie topictitel. Ik ga me verzekeren bij Zilveren Kruis Achmea, en wil graag ook mijn tandartskosten vergoed hebben (controles, behandelingen etc). Ik kan kiezen uit een vergoeding van €225 per jaar voor alle kosten en €450 per jaar. De premie is van die tweede natuurlijk duurder. Ik weet alleen niet hoeveel het kost als je gewoon 1x per jaar op controle gaat? Stel dat ik een behandeling moet ondergaan, heb ik aan €225 dan genoeg?
Denk er goed aan: misschien haal je dat verzekeringsgeld er wel helemaal niet uit! En dan heb ik het ook over de laagste premie. Vraag eens aan je ouders hoeveel jij hen jaarlijks kost. Een keer een vulling kost volgens mij heus geen 225 euro.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 08:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je een goed gebit hebt, moet je het laagste nemen. Anders betaal je uiteindelijk meer.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-10-2006 @ 09:05 :
Als je een goed gebit hebt, moet je het laagste nemen. Anders betaal je uiteindelijk meer.
Dan moet je eigenlijk helemaal geen verzekering nemen.
Stel dat je 2x per jaar naar de tandarts gaat, betaal je 2x35 euro = 70 euro, terwijl je misschien wel 150 euro aan premie betaalt per jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 16-10-2006 @ 17:21 :
Dan moet je eigenlijk helemaal geen verzekering nemen.
Stel dat je 2x per jaar naar de tandarts gaat, betaal je 2x35 euro = 70 euro, terwijl je misschien wel 150 euro aan premie betaalt per jaar.
Ik weet niet hoor maar ik betaal maar een paar euro per maand aan tandartsverzekering, dan kom ik echt niet op 150 euro aan premie per jaar.
Oud 16-10-2006, 18:59
Lyne
Lyne is offline
De tandartsverzekering kost mij ongeveer €5 per maand, dus hoogstens €60. Dus dat haal ik er zeker wel uit, als ik bijvoorbeeld mijn verstandskiezen moet laten trekken oid.

Ik denk dat ik de laagste maar neem want ik heb tot nu toe nog nooit echt een behandeling moeten ondergaan (ja 1x een gaatje en 1x ging ze iets voor me opvullen omdat daar makkelijk een gaatje zou kunnen ontstaan). In ieder geval bedankt. Ik kan het altijd nog zelf aan mijn tandarts vragen wat hij ervan vindt.

He, wat een gezeik, 18 worden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 11-10-2006 @ 09:25 :
Moet dat ? Ik krijg daar namelijk tegenstrijdige berichten over.
Ik heb de mijne en aangezien ze recht staan en genoeg ruimte hebben, mogen ze blijven. 't Moet dus niet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 16-10-2006 @ 19:59 :
De tandartsverzekering kost mij ongeveer €5 per maand, dus hoogstens €60. Dus dat haal ik er zeker wel uit, als ik bijvoorbeeld mijn verstandskiezen moet laten trekken oid.
OH ik was in de veronderstelling dat de goedkoopste 10 euro per maand was..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 13:26
Lynn
Lynn is offline
Ik ben op dit moment helemaal niet verzekerd wat betreft de tandarts. Ik ga één keer per jaar naar de tandarts voor controle, dat kost me dan bij elkaar €40,20 (de controle zelf en tandsteen achter mijn draad laten verwijderen). Dat is voor mij goedkoper dan me ervoor te verzekeren. En ja, ik weet dat ik zo een behoorlijk risico neem, maar ik heb tot nu toe nog nooit een gaatje of iets dergelijks gehad, dus voorlopig laat ik het nog even zo.
Oud 22-10-2006, 14:06
Go
Go is offline
Citaat:
Lynn schreef op 22-10-2006 @ 14:26 :
Ik ben op dit moment helemaal niet verzekerd wat betreft de tandarts. Ik ga één keer per jaar naar de tandarts voor controle, dat kost me dan bij elkaar €40,20 (de controle zelf en tandsteen achter mijn draad laten verwijderen). Dat is voor mij goedkoper dan me ervoor te verzekeren. En ja, ik weet dat ik zo een behoorlijk risico neem, maar ik heb tot nu toe nog nooit een gaatje of iets dergelijks gehad, dus voorlopig laat ik het nog even zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten