Oud 03-08-2002, 17:51
K
K is offline
Ik zit met een "probleem" en ik vraag me af of iemand dit herkent:

Ik werk in een winkel waar zo'n 500 mensen per dag komen. Sinds maandag zie ik dingen die ik eerst nog nooit zag.

Voorbeeld er komt een oudere vrouw de winkel in, de manier waarop zij naar mij kijkt praat beweegt en doet weet ik precies hoe zij zich voelt. Ik basseer dat dan vooral op hoe ze kijkt...... ik zie mensen nameljik met hun ogen knipperen op het moment dat ze iets vet vinden of juist helmaal niets, verdrietig, (expres) onschuldig ; ik kan het (meestal) allemaal plaatsen.

In de winkel waar ik werk verkoop ik ook steeds beter en voelen mensen mij ook goed aan,

lul ik crep of bestaat er een kans dat dit gewoon allemaal de waarheid is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2002, 17:55
Verwijderd
Het kan zijn dat je meer op mensen let en ze daardoor ook beter aanvoelt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:02
dystopia
dystopia is offline
Ogen reflecteren goed het gevoel, zij reflecteren de ziel. Niet alleen ogen, ook andere dele van het gezicht. Iemand die blij is lacht. Iemand die boos is straalt haat uit. Iemand die verdrietig is heeft waterige/tranende ogen. Etc. etc. Dat je het zo goed ziet kan komen omdat je er goed op let. Misschien heb je er (on)bewust op getrained het zal niet bij iedereen even makkelijk zijn. Voral gesloten mensen zal het moeilijker bij gaan.

Het kan ook zijn dat je paranormale gaves hebt maar op het eerste gezicht kan ik dat niet zo direct opmaken uit je verhaal.
Oud 03-08-2002, 18:04
K
K is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ogen reflecteren goed het gevoel, zij reflecteren de ziel. Niet alleen ogen, ook andere dele van het gezicht. Iemand die blij is lacht. Iemand die boos is straalt haat uit. Iemand die verdrietig is heeft waterige/tranende ogen. Etc. etc. Dat je het zo goed ziet kan komen omdat je er goed op let. Misschien heb je er (on)bewust op getrained het zal niet bij iedereen even makkelijk zijn. Voral gesloten mensen zal het moeilijker bij gaan.

Het kan ook zijn dat je paranormale gaves hebt maar op het eerste gezicht kan ik dat niet zo direct opmaken uit je verhaal.
bewust heb ik er niet op getraind volgens mij weet jij miscshien hoe ik dit het beste uit kan vinden en waar ik hier info over kan vinden?

Ik heb laatst eens zitten denken:

Ik kan veel dingen leren maar wat is nou eigenlijk voor mij de makkelijkste manier om te leren...... ik ben daarna in slaap gevallen en weer wakker geworden (joh!?). Ik ben gaan werken en ik had het gevoel dat alles een stuk makkelijker ging,

kan dit bijv. onderbewust of onbewust

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
K schreef:

weet jij miscshien hoe ik dit het beste uit kan vinden en waar ik hier info over kan vinden?
Sorry dat weet ik niet. Je zou eens naar een parabeurs kunnen gaan (dat is zowieso best leuk ) misschien dat die mensen je meer erover kunnen vertellen. Let wel dat sommige mensen vinden dat 'iedereen' paranormaal begaafd is. Hoe je het ook wendt of keert de een kan het dan makkelijker ontwikkelen dan de ander en heus niet ieder mens kan het goed ontwikkelen. Mijns inziens.

Anyways, het beste kun je dit vragen op Mystiek. En m.i. de reacties van 'iedereen is paranormaal begaafd' een beeeetje met een korreltje zout nemen. IMHO dan. Succes!
Oud 03-08-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Een beetje nuchterheid kan ook geen kwaad. Het denken dat men bijzondere gaven heeft, is overigens ook een kenmerk van diverse psychische stoornissen (o.a. schizofrenie, waarbij soms ook overgevoeligheid voorkomt).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:11
K
K is offline
Citaat:
******** schreef:
Een beetje nuchterheid kan ook geen kwaad. Het denken dat men bijzondere gaven heeft, is overigens ook een kenmerk van diverse psychische stoornissen (o.a. schizofrenie).
Het maakt mij verder ook niet uit of het paranormaal is of niet, het is zoiezo iets abstracts. Ik vraag me alleen af of meer mensen dit zo hebben als ik..... niet dat ik idd gek wordt ofzo, ik weet ook helemaal niet of het normaal is of niet, en of jij dat bijv. ook hebt.

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:12
K
K is offline
Citaat:
******** schreef:
Een beetje nuchterheid kan ook geen kwaad. Het denken dat men bijzondere gaven heeft, is overigens ook een kenmerk van diverse psychische stoornissen (o.a. schizofrenie, waarbij soms ook overgevoeligheid voorkomt).
en dat overgevoelige komt weer voort omdat die mensen juist vaak verkeerd begrepen worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Een beetje nuchterheid kan ook geen kwaad.
Dat weet ik. Je openstellen voor het onbekende kan echter ook geen kwaad. Het dus direct uitsluiten vind ik fout. Schizofrenische kenmerken kom ik nogwel 'ns tegen op Mystiek, waar ik het in dit topic aan bod stelde.
Oud 03-08-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Je openstellen voor het onbekende kan echter ook geen kwaad.
We zitten hier met een topicstarter die zich afvraagt of hij gek wordt. Op dat moment ga ik hem niet in nog meer bochten wringen .. dadelijk denkt hij echt paranormaal begaafd te zijn, daar wordt het niet beter van.

Veelal komt zoiets alleen voort doordat de persoon in kwestie zich voortdurend, al dan niet bewust, traint op bepaalde dingen te letten en constateert dat hij beter wordt in een bepaalde taak.

Zo'n kleine 97% van alle communicatie is non-verbaal en vindt dus plaats via lichaamstaal. Vind je het dan nog vreemd dat het mogelijk is?

Overigens vertellen de ogen idd veel, maar het knipperen heeft daar weinig mee te maken. Eerder de grootte van de pupillen (daaraan kun je zien of iemand iets interesseert of niet, maar ook of iemand zich goed of slecht voelt .. zelfs angst is zichtbaar), als je het maar in de juiste context kunt plaatsen. De ogen alleen vertellen dus lang niet alles, alleen in combinatie met andere factoren (houding, etc) geven ze betrouwbare hints.

Dus nee, denk niet dat je gek wordt. Pas als je erg mee gaat voelen en er ook last van gaat ondervinden, lijkt het me wijs om naar de arts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:28
K
K is offline
Citaat:
******** schreef:
We zitten hier met een topicstarter die zich afvraagt of hij gek wordt. Op dat moment ga ik hem niet in nog meer bochten wringen .. dadelijk denkt hij echt paranormaal begaafd te zijn, daar wordt het niet beter van.

Veelal komt zoiets alleen voort doordat de persoon in kwestie zich voortdurend, al dan niet bewust, traint op bepaalde dingen te letten en constateert dat hij beter wordt in een bepaalde taak.

Zo'n kleine 97% van alle communicatie is non-verbaal en vindt dus plaats via lichaamstaal. Vind je het dan nog vreemd dat het mogelijk is?

Overigens vertellen de ogen idd veel, maar het knipperen heeft daar weinig mee te maken. Eerder de grootte van de pupillen (daaraan kun je zien of iemand iets interesseert of niet, maar ook of iemand zich goed of slecht voelt .. zelfs angst is zichtbaar), als je het maar in de juiste context kunt plaatsen. De ogen alleen vertellen dus lang niet alles, alleen in combinatie met andere factoren (houding, etc) geven ze betrouwbare hints.

Dus nee, denk niet dat je gek wordt. Pas als je erg mee gaat voelen en er ook last van gaat ondervinden, lijkt het me wijs om naar de arts te gaan.
bedankt!!! hier heb ik wat aan
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat vind jij. Naar mijn mening kan je daar wel beter van worden door dat onderzoek te plegen. Er rekening mee houden en je er in verdiepen is niet verkeerd.

Het andere wat je zegt heb ik min of meer al eerder uitgelegd.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten