![]() |
|
![]() Ze klinken als The Walkmen in duel met Tapes 'n Tapes met een vleugje White Stripes erdoor. Geïnspireerd door Jeff Buckley, het songschrijftalent van John Lennon met nog een scheut Tom Waits, The Velvet Underground, Billie Holiday en Bob Dylan. Volgens NME de beste nieuwe Amerikaanse band in tijden, terwijl Rolling Stone de kerels onderkwijlt. Kortom, Cold War Kids zijn een serieuze hype in het - enge - blogwereldje. Terecht of niet? Oordeel zelf: Cold War Kids - Hang Me Up To Dry Cold War Kids - We Used To Vacation En dan zijn ze nog in het land ook: Nov 10 2006 8:00P Brussels Botanique Brussels Nov 11 2006 8:00P Petrol Club Antwerp Nov 18 2006 8:00P Paradiso Amsterdam Nov 19 2006 8:00P Doornroosje Nijmegen In februari komen ze nog terug (o.a. in het voorprogramma van Clap Your Hands Say Yeah) bij de Europese release van hun debuut Is het iets, of net overhyped? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn twee centen: goeie band, geen fantastische band. Ergens vind ik de stem van de zanger wel wat van Buckley weghebben, ik begrijp de link met Tom Waits (gerommel op olievaten, handgeklap en meer van dergelijke ongein). Tekstueel zijn ze overal wel een stuk minder intelligent (subtiliteit, nuance en het gebrek eraan). Hang Me Up To Dry vind ik wel een zeer oke nummer. Mocht de band geen 'slachtoffer' zijn van heel die bloghype en volledig uit de ondergrond komen, dan gok ik dat ze wel op heel wat meer krediet zouden kunnen rekenen. Mja, de gedwongenheid van de mp3's... ik weet toch niet hoor. Dat dateert nog van hun ep's die ze zelf thuis opgenomen hebben, dus een dergelijke beschuldiging lijkt me nogal vooringenomen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|