Oud 16-11-2006, 23:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort werken als coach op de Hogeschool en ik heb een contract voor vier uur per week. Ik ga 8,49 bruto per uur verdienen maar ik ben toch wel heel benieuwd wat ik daar netto van over houd. Kan iemand daar iets over zeggen? Ik hoor ook mensen zeggen dat je dat verschil allemaal terug kan vragen van de belastingdienst, klopt dat?

Alvast bedankt!
Oud 16-11-2006, 23:47
Nonaj
Nonaj is offline
Als je veel werkt wordt er meer belasting ingehouden dan wanneer je weinig werkt. Ik vermoed dat er daarom dus niet veel van die 8,49 af zal gaan maar dat weet ik niet zeker.

En het verschil kan je inderdaad terug vragen, zolang je maar niet meer dan 10.000 euro hebt bijverdiend ofzo geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 06:30
Anika
Citaat:
Nonaj schreef op 17-11-2006 @ 00:47 :
En het verschil kan je inderdaad terug vragen, zolang je maar niet meer dan 10.000 euro hebt bijverdiend ofzo geloof ik.
Ongeveer 5000 euro, 10000 is om studiefinanciering te behouden.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 13:14
Balance
Balance is offline
Met 4 uur in de week zal er niet veel vanaf gaan.

Over wat die mensen zeggen: ik denk dat ze bedoelen als je loonheffing betaald. Als je meer dan een x bedrag per jaar verdient, moet je loonbelasting betalen over je verdiende loon. Dat is ongeveer 33% van je verdiende loon. Die loonbelasting wordt normaliter direct ingehouden op je loon, waardoor je netto dus zo'n 5,60 over zou houden. Echter, wanneer je uberhaupt in een jaar niet aan dat x bedrag komt, dan heb je al die loonbelasting ten onrechte betaald. Dat kun je dan met de belastingteruggave allemaal terugkrijgen. Je kan d'r ook voor kiezen om van te voren al aan te geven dat je dan helemaal geen loonbelasting wil betalen. Dat is de loonheffingskorting.
Je moet dat natuurlijk alleen toepassen als je zeker weet dat je niet meer verdient dan dat x bedrag, want blijkt dat je achteraf wel meer verdiend hebt, dan moet je met de belasting'teruggave' dus juist ineens nog heel veel belasting betalen.
Oud 21-11-2006, 21:15
Izzy
Izzy is offline
als je in Belgie woont betaal je enkel RSZ als student. die bedraagt 2,5% in de zomermaanden en 4,5% tijdens het jaar(denk ik, ik kan er een half percentje naast zitten)
je mag wel maar 23 dagen werken in de zomermaanden en nog eens 23 dagen tijdens het schooljaar, anders wordt je werkgever extra belast en dat wil hij natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Izzy schreef op 21-11-2006 @ 22:15 :
als je in Belgie woont betaal je enkel RSZ als student. die bedraagt 2,5% in de zomermaanden en 4,5% tijdens het jaar(denk ik, ik kan er een half percentje naast zitten)
je mag wel maar 23 dagen werken in de zomermaanden en nog eens 23 dagen tijdens het schooljaar, anders wordt je werkgever extra belast en dat wil hij natuurlijk niet.
23 dagen in een schooljaar? Als student?!
dat is nog minder dan 1x per twee weken?

Niet dat het voor de TS van belang is, want zij woont in Nederland, maar toch ben ik wel benieuwd hoe dat zit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten