Oud 26-11-2006, 18:15
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
In het fotomuseum Den Haag een expositie van de Amerikaanse fotograaf Gregory Crewdson. Met een groot team maakt hij geënsceneerde foto’s die minitieus digitaal worden nabewerkt.

Gregory Crewdson
Retrospectief 1985 - 2005
02-12-2006 t/m 25-02-2007

Oud 26-11-2006, 21:43
Verwijderd
Mooi. Fascinerend. Maar weet niet of topic mag blijven als het bij een mededeling blijft?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 22:04
Verwijderd
Gematigd interessant.

Ik denk dat de vraag is of er iemand heen gaat, waarom, of men Gregory Crewdson weet te waarderen, etc.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 22:31
Verwijderd
Indrukwekkend
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 00:03
Verwijderd
ziet er erg vet uit
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 11:11
Escapism
Escapism is offline
ja, ziet er wel tof uit ja.
Oud 27-11-2006, 16:59
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
te geensceneerd imo. heb niet zoveel met te slicke fotografie, uitzonderingen daargelaten. alleen de een na laatste foto weet me langer dan vijf seconden te boeien.
nee, hier heb ik verder niet veel mee en ik ga er niet heen.

doet me een ietwat denken een een van de laatste projecten van erwin olaf, maar door zijn typische elementen kon ik dat dan weer wel erg waarderen. deze foto's hebben weinig.
Oud 27-11-2006, 17:32
botulismf
botulismf is offline
Het doet mij ook niet zo veel, geloof ik. Maar ik ga zoeken naar grotere afbeeldingen, op deze kleintjes zie ik niet genoeg detail.
Oud 27-11-2006, 18:12
Boebsie
Boebsie is offline
Puur uit nieuwsgierigheid hoe verdienen dit soort mensen eigenlijk geld? Verkopen ze dit soort foto's ofzo? Of is het gewoon puur als hobby?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:14
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
die foto's worden gewoon voor grof geld verkocht, als ze in opdracht werken krijgen ze daar natuurlijk geld voor.
een slager slacht toch ook geen koeien voor de lol? zo'n foto maken kost een shitload aan geld dus daar mag je wat voor vragen.
Oud 27-11-2006, 18:22
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 27-11-2006 @ 19:14 :
die foto's worden gewoon voor grof geld verkocht, als ze in opdracht werken krijgen ze daar natuurlijk geld voor.
een slager slacht toch ook geen koeien voor de lol? zo'n foto maken kost een shitload aan geld dus daar mag je wat voor vragen.
Ja is fotograferen zo duur dan? Maar die foto's worden dan zekers in het groot afgedrukt ofzo, zodat je het als een schilderij kan ophangen? Ik vraag me de functionele waarde af van dit soort foto's, wordt het gebruikt voor tijdschriften ofzo?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:17
Citaat:
Boebsie schreef op 27-11-2006 @ 19:22 :
Ja is fotograferen zo duur dan?
Vijf stylistes: 5x2 euro.
Technische camera en lenzen: 3 euro.
Digitale achterwand: 0,50 euro.
Twee producers: 30 cent.
"Mannetjes": 60 cent per stuk.
Visagistes: 25 cent per stuk.
En het vaklab is gratis!

Kost niks joh.

Geensceneerd is niet per se slick. Dit topic gaat over Crewdson, niet LaChapelle. Ik hou wel van geensceneerd want ik ben niet echt geinteresseerd in pure registratiefotografie en ook niet in het portretteren van mensen hoe ze echt zijn. Dat doen al zoveel mensen.

Er is trouwens geen sprake van een vraag, gewoon een mededeling dat de expositie er is en wie het leuk vind die kan erheen gaan.
Oud 27-11-2006, 19:20
Verwijderd
denk dat ik wel even langs die expositie ga de 15e aangezien ik dan toch in den haag ben. .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 22:35
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 27-11-2006 @ 20:17 :

Geensceneerd is niet per se slick. Dit topic gaat over Crewdson, niet LaChapelle. Ik hou wel van geensceneerd want ik ben niet echt geinteresseerd in pure registratiefotografie en ook niet in het portretteren van mensen hoe ze echt zijn. Dat doen al zoveel mensen.

waar heb ik het over lachapelle? ik snap niet waarom je die erbij haalt, want dat heeft hier geen flikker mee te maken, dat zou iemand die zo serieus met fotografie bezig zegt te zijn toch wel door moeten hebben.
en nee duh, natuurlijk is geensceneerd niet perse slick, maar in dit geval geeft dat wel net mijn gevoel erover weer. bijvoorbeeld iemand als Loretta Lux maakt absoluut geensceneerde fotografie, maar slick kan je het niet noemen. en ik houd ook van geensceneerd, maar tot op bepaalde hoogte en in een andere vorm. dit echter, vind ik lege nietszeggende beelden.
Oud 28-11-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 27-11-2006 @ 23:35 :
dit echter, vind ik lege nietszeggende beelden.
ik denk dat dat een deel van de aantrekkingskracht is
Ik vind het btw wel leuk, kzou wel naar de tentoonstelling gaan als ik toevallig in de buurt was.
De sfeer in die foto's heeft wat van die foto van die twee mensen die 's nachts aan een bar in een café zitten vidn ik. Nighthawks ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:23
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
doezel schreef op 28-11-2006 @ 11:49 :
mmm ja dat zou goed kunnen, maar voor mij werkt het niet
Oud 28-11-2006, 15:37
Vanilia
Vanilia is offline
Ik vind de eerste foto wel boeiend maar de rest doet me aan Erwin Olaf denken maar niet in een positieve manier. Want het werk van Erwin vind ik veel beter overkomen. Dit werk komt bij mij niet echt over.
@Boebsie dit soort foto's worden vaak door een galerij verkocht. Zelfde als bij schilderijen
Oud 28-11-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 26-11-2006 @ 19:15 :
[afbeelding]
Is dat Dylan Baker?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 19:27
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
cyc schreef op 28-11-2006 @ 18:22 :
Is dat Dylan Baker?
Dat vroeg ik me ook al af, moet haast wel.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 19:47
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
doezel schreef op 28-11-2006 @ 11:49 :
Ik vind het btw wel leuk, kzou wel naar de tentoonstelling gaan als ik toevallig in de buurt was.
De sfeer in die foto's heeft wat van die foto van die twee mensen die 's nachts aan een bar in een café zitten vidn ik. Nighthawks ofzo?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar Nighthawks is een schilderij :

Ik vind de foto's wel boeiend, vooral de eerste. Leuk trouwens om tips voor tentoonstellingen te posten. Misschien een idee voor een nieuw topic?
Oud 28-11-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 28-11-2006 @ 20:47 :
Ik snap wel wat je bedoelt, maar Nighthawks is een schilderij :
[afbeelding]

Ik vind de foto's wel boeiend, vooral de eerste. Leuk trouwens om tips voor tentoonstellingen te posten. Misschien een idee voor een nieuw topic?
oja, dat wist ik wel eigenlijk. Geen idee waarom ik 'foto' zei..

en goed idee ik heb wel zin om weer wat tentoonstellingen te bezoeken!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 21:53
Citaat:
Tonsillitis schreef op 27-11-2006 @ 23:35 :
waar heb ik het over lachapelle? ik snap niet waarom je die erbij haalt, want dat heeft hier geen flikker mee te maken, dat zou iemand die zo serieus met fotografie bezig zegt te zijn toch wel door moeten hebben.
en nee duh, natuurlijk is geensceneerd niet perse slick, maar in dit geval geeft dat wel net mijn gevoel erover weer. bijvoorbeeld iemand als Loretta Lux maakt absoluut geensceneerde fotografie, maar slick kan je het niet noemen. en ik houd ook van geensceneerd, maar tot op bepaalde hoogte en in een andere vorm. dit echter, vind ik lege nietszeggende beelden.
Waar zeg ik dat jij het over Lachapelle had? De techniek doet me denken aan een deel van het werk van Lachappelle. Zijn geensceneerde beelden zijn echter wel "slick", een voorbeeld van mijn kant dus (!). Het gaat helemaal niet over serieus met fotografie bezig zijn, maar als jij dat een beetje deed, zou je weten dat er bij kritiek een flinke portie subjectiviteit komt kijken. LaChappelle's werk vind ik voornamelijk corny, Crewdson zit daar een niveau boven. De techniek van PUBLIEKSLIEVELING Lorreta Lux is zeker wel slick. Er zijn overigens vele vormen van ensceneren, van World Press Photo tot Dijkstra tot Bourdin. Misschien is Crewdson iets TE, ik zie ook liever iets gematigder werk, zoals van DiCorcia. Desalniettemin lijkt het me leuk om een keer een expositie van Crewdson bij te wonen.

Als een beeld een verhaal vertelt, kan het niet nietszeggend zijn. Als je het concept niet begrijpt of als deze je niet aanspreekt dan is het nog niet nietszeggend. Ja maar ik vind het nietszeggend. Ok, slobiwxdinges.
Oud 29-11-2006, 23:12
Al Murphy
Al Murphy is offline

Die mens maakt mooie foto's ! Kleuren zijn vreselijk mooi op elkaar afgesteld ! Doe me absoluut niet denken aan Walker Evans, maar bij deze heb ik toch ook een beroemde fotograaf genamedropt.
Oud 29-11-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 30-11-2006 @ 00:12 :
[afbeelding]

Die mens maakt mooie foto's ! Kleuren zijn vreselijk mooi op elkaar afgesteld ! Doe me absoluut niet denken aan Walker Evans, maar bij deze heb ik toch ook een beroemde fotograaf genamedropt.
Hehe, praktisch een kopie van die eerste foto.

Alleen dan beter, IMHO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten