Oud 04-07-2002, 12:05
Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Citaat:
NOS-TT 636 do 04 jul WIELRENNEN Jan Ullrich is positief bevonden bij een onaangekondigde dopingcontrole.In de A-staal van de Duitser zouden sporen van amfetaminen gevonden zijn.Vrijdag wordt de uitslag van de B-staal bekend.

De oud-Tourwinnaar werd in juni in een revalidatiekliniek gecontroleerd.Daar verbleef hij om te herstellen van een begin januari uitgevoerde knieoperatie.

"De controle was notabene door ons zelf aangevraagd',zei ploegleider Pevenage. "We laten onze renners ten minste vijf keer per jaar testen",aldus Pevenage die ontslag van Ullrich niet uitsluit, als ook de B-staal positief is.Ullrich riskeert daarbovenop ook een schorsing van zes maanden.
bron: http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/n.../i/s3/h372/636

Tja alweer een doping geval. Dan vraag je toch weer af wie er NIET gebruikt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2002, 12:14
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Kwestie van tijd voor ze ook Armstrong en alle andere toprenners betrappen.

Overigens schijnen amfetaminen iets te maken te hebben met het verminderen van de eetlust.
(aldus Teletekst)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:20
rene-gn
rene-gn is offline
Tsjah, eerst de contra-expertise afwachten.........Maar als hij heeft gebruikt, is dat wel heeeel dom, zeker amfetaminen. Daar schijnt een grote pakkans op te zitten.(aldus mijn broer)Enneh...eetlust afremmend: hij had steeds problemen met zijn gewicht toch??Verklaring gevonden.......
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:48
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Overigens schijnen amfetaminen iets te maken te hebben met het verminderen van de eetlust.
(aldus Teletekst)
confused teken is niet op z'n plaats als je weet dat Jan Ullrich wel van een bordje eten houdt in de winter en overgewicht zijn grootste tegenstander is. Hij is daar waarschijnlijk wanhopig van geworden en heeft naar een uiterst middel gegrepen.

Ik ben het niet met je eens dat het een kwestie van tijd is dat ook Armstrong wordt betrapt. Er worden idd geregeld mensen betrapt maar het is een zeer klein percentage van alle beroepsrenners. Wel is het voor het eerst een echte wereldtopper die is betrapt. (Pantani is nooit betrapt toch?)
Oud 04-07-2002, 21:39
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
ik zie hiervoor geen schorsing houdt hij wil gewoon van ze eet probleem af!
Oud 04-07-2002, 22:48
mobie
mobie is offline
Citaat:
Boogie schreef:

(Pantani is nooit betrapt toch?)
die hebben ze een jaar of 3 geleden toch eens uit de Giro gezet vanwege een te hoog hematocrietgehalte-->EPO
Oud 04-07-2002, 22:57
Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
ik zie hiervoor geen schorsing houdt hij wil gewoon van ze eet probleem af!
Lijkt me een beetje kortzichtige reactie.
Trouwens doping=doping en dat moet gewoon afgestraft worden. Dan maakt het niet uit WIE is betrapt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 15:54
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
die hebben ze een jaar of 3 geleden toch eens uit de Giro gezet vanwege een te hoog hematocrietgehalte-->EPO
tsjah, en een te hoog hematocrietgehalte zou een lichte aanwijzing zijn dat er heel misschien epo of iets dergelijks is gebruikt. Eigenlijk is hij voor niets eruit geflikkerd. Maar, wel opvallend, sinds hij na die schorsing terug is rijdt hij geen deuk in een pakje boter......
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:02
mobie
mobie is offline
Citaat:
rene-gn schreef:

tsjah, en een te hoog hematocrietgehalte zou een lichte aanwijzing zijn dat er heel misschien epo of iets dergelijks is gebruikt. Eigenlijk is hij voor niets eruit geflikkerd. Maar, wel opvallend, sinds hij na die schorsing terug is rijdt hij geen deuk in een pakje boter......
Hmm, heb toch gehoord dat een hematocrietgehalte van 50 echt wel abnormaal hoog is, ook al heb je bv een hoge waarde van nature.
Oud 05-07-2002, 22:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Boogie schreef:
confused teken is niet op z'n plaats als je weet dat Jan Ullrich wel van een bordje eten houdt in de winter en overgewicht zijn grootste tegenstander is. Hij is daar waarschijnlijk wanhopig van geworden en heeft naar een uiterst middel gegrepen.
Maar ik beschouw zoiets als een medicijn en niet als doping? Bij doping stel ik me pijnverleggers en conditieverbeteraars voor, maar niet afslankpillen.

Citaat:

Ik ben het niet met je eens dat het een kwestie van tijd is dat ook Armstrong wordt betrapt. Er worden idd geregeld mensen betrapt maar het is een zeer klein percentage van alle beroepsrenners. Wel is het voor het eerst een echte wereldtopper die is betrapt. (Pantani is nooit betrapt toch?)
Mwah, ik weet zeker dat ik in de krant gelezen heb dat uiteindelijk ook Riis en Indurain gebruikt hebben. En dus ook Armstrong, en ook Pantani mag je wel aannemen van wel,hoewel het toen om gezondheidszooi ging. En ook Virenque of nu die Belg (hoe heet-ie ook weer?). Denk dat als ze nu z'n bloed en urine en etc. bewaren, dat in de toekomst blijkt dat er ook wel wat ingezeten heeft. (of niet, maar dat-ie iig wel 'iets' gebruikt heeft)
Kan het me haast niet anders voorstellen iig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 09:49
DutchTerror
DutchTerror is offline
mja

volgens mij gebruikt iedereen het gewoon .....

je kan bijvoorbeeld echt nooit elke dag zoveel kilometer fietsen op dat tempo

zovaak achter elkaar

en zo weinig rust

ik denk dat iedereen wel zo,n soort middel gebruikt !
Oud 06-07-2002, 15:58
mobie
mobie is offline
Tkomt er gewoon op neer volgens hem dat hij in een disco ff wat bollen heeft gepakt. Volgende dag ineens controle en ze hadden hem bij zen pietje.
Oud 06-07-2002, 17:16
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
mobie schreef:
Tkomt er gewoon op neer volgens hem dat hij in een disco ff wat bollen heeft gepakt. Volgende dag ineens controle en ze hadden hem bij zen pietje.
Wat een sukkel is't dan .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 18:27
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:
zoals ik het begrepen heb, heeft hij in een disco een tijdje geleden 2 pilletjes gekregen. Maar dat was toch al een tijdje geleden? Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Oud 06-07-2002, 19:46
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

zoals ik het begrepen heb, heeft hij in een disco een tijdje geleden 2 pilletjes gekregen. Maar dat was toch al een tijdje geleden? Of heb ik dat verkeerd gehoord?
kweet niet wanneer het was maar hij heeft idd in een discotheek 2 pillen gekregen, en opgegeten. Hoe dom ben je dan, niet alleen als profwielrenner of topsporter, maar ook als mens, om die pillen op te eten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten