Oud 02-01-2007, 16:45
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oké mensen, lang verhaal maar een mening of advies is van harte welkom .

Ik werk sinds 31-08-2006 bij een bedrijf K. Omdat dat een koeriersbedrijf is en ik geen bekeuringen meer wil, heb ik opgezegd per 01-12-2006.
Ondertussen heb ik werk gekregen bij een winkel V.
Omdat ik bij K een contract had van 10-40 uur, ben ik alvast begonnen voor 12 uur bij V. Met K heb ik overlegd dat ik twee wisselende dagen per week vrij ben om te werken bij V.
Omdat ik nog maar pas werk bij V is mijn rooster daar pas vorige week donderdag bekend geworden bij mij. De vrouw die bij K over het personeel gaat, was vanaf donderdag vrij, dus ik kon niet met haar overleggen.
Vanmorgen moest ik dus ook bij V werken, maar eigenlijk ook bij K. Bovendien hadden ze me deze week maar een dag vrij gepland terwijl we twee hadden afgesproken.
Ik belde vanmorgen dus om 7.30 uur naar K om te zeggen dat ik niet kon komen werken, maar dat vonden ze niet zo leuk!
Ze zeiden als je niet komt, is dat werkweigering. Dat moeten we melden aan de personeelsfunctionaris. Dus toen zei ik: als je dat nodig vindt, moet je dat maar doen. En ik ben bij V gaan werken.
Dus nu is mijn vraag: Wat kan K doen? Kunnen ze me een boete geven bijvoorbeeld?
Als ze me ontslaan kan me niet schelen, ik wou er toch al weg....

bedankt voor 't lezen en hopelijk hebben jullie hier goede ideen over!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2007, 18:21
Tiño
Tiño is offline
je hebt kans dat ze je laatste loon inhouden of een deel, of ze geven t je pas over 5maanden oid.

En je hebt nu natuurlijk een slechte referentie bij dat bedrijf,maar daar werkte je kort en t zal heus niet je enige baantje zijn geweest,toch?
Oud 02-01-2007, 19:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, ze kunnen je geen boete geven of wat dan ook. ze kunnen enkel je salaris over niet gewerkte uren inhouden (lijkt me ook logisch dat je niet betaald gaat krijgen voor die uren), en je eventueel ontslaan.
Oud 02-01-2007, 19:36
T_ID
T_ID is offline
Niet betalen voor niet gewerkte uren, en ze kunnen je ontslaan. Wel gewerkte uren niet betalen, dat mogen ze niet.

Verder vind ik het vreemd dat je 'geen boetes meer wil'. Ze dwongen je toch niet de verkeerswet te overtreden o.i.d.? Mocht dat wel zo zijn dan is het überhaupt een flutwerkgever en zal het hen niet leuk staan mochten ze er werk van maken.
Oud 02-01-2007, 21:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2007 @ 20:36 :
Niet betalen voor niet gewerkte uren, en ze kunnen je ontslaan. Wel gewerkte uren niet betalen, dat mogen ze niet.

Verder vind ik het vreemd dat je 'geen boetes meer wil'. Ze dwongen je toch niet de verkeerswet te overtreden o.i.d.? Mocht dat wel zo zijn dan is het überhaupt een flutwerkgever en zal het hen niet leuk staan mochten ze er werk van maken.
bij koeriersbedrijven loop je wel eerder het risico op een bekeuring (in vergelijking met bv. kassawerk of zo).

sowieso, als je veel rijdt zul je meer bekeuringen krijgen dan als je weinig rijdt. Het kan, totaal bekeuringsloos rijden, maar des te meer je (moet) rijden des te kleiner de kans dat dat je lukt.

overigens hoort je baas kleine bekeuringen (nou ja, 'hoort', vaak gaat t iig zo) voor je te betalen.
Echter, als je met je eigen auto rijdt gebeurt dat in de praktijk nooit. (en dat hoeft je baas ook niet, maar als je bv. voor TNT werkt en je krijgt een bekeuring voor 5km te hard, betaald de baas die doorgaans, al was het maar omdat t anders zo'n gedoe is.)
Oud 03-01-2007, 16:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2007 @ 20:36 :

Ik bedoelde dus precies wat MightyMarcel zegt.

Verder betalen ze natuurlijk die uren niet, maar dat vind ik logisch. Ze zouden me kunnen ontslaan, maar ik heb allang ontslag genomen, dus dat schiet ook niet op ;P.

Ik moest vandaag alleen een papier ondertekenen waarin staat dat ik me de rest van m'n opzegtermijn moet houden aan de reguliere manier van verlof vragen, dus minimaal vijf werkdagen van tevoren.

Ik vind het prima, nu heb ik tenminste ook zwart op wit dat ik twee werkdagen per week vrij ben .

Bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten