Citaat:
Stefanie schreef op 17-01-2007 @ 13:02 :
Het is algemeen bekend dat deze dieren niet met elkaar kunnen communiceren en eigenlijk ook weinig aan elkaar hebben. Het is niet per definitie slécht, maar ze hebben er weinig aan.
|
Ik kan me zo voorstellen dat de één de ander flink kan verwonden, door het niet kunnen communiceren.
En Alopia, ik oordeel niet over die dierenwinkel want ik ken de beste man en de rest van het beleid daar niet. Ik oordeel alleen over de kennis van degene die hamsters bij cavia's zet. Hamsters hoor je trouwens ook niet samen te willen houden (enkele rassen uitgezonderd, die kúnnen wel samenleven) dus ik snap hoe dan ook niet waarom je een hamster zou willen leren 'dat hij echt niet stoer is'. Laat een hamster een hamster, en een cavia een cavia, met alle gedrag wat daarbij hoort.
By the way, zoiets zegt voor mij wel degelijk iets over de kwaliteit van de dierenwinkel. Ik zou de eigenaar erop aanspreken en wanneer hij het wel prima vindt zo zou ik de volgende keer hoogstwaarschijnlijk naar een andere dierenwinkel gaan. Maar dat is wat ik er persoonlijk van vind. Het is natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt van een dierenwinkel. Het is echter wel algemeen bekend (en zeker op diergerichte opleidingen!) dat hamsters niet met cavia's horen samen te leven omdat ze elkaar simpelweg niet begrijpen en totaal verschillende behoeften hebben.