Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 14:00
Iduna
Iduna is offline
Net als bij kleding of tv series, zie je bij eten en drinken ook dat bepaalde producten ineens heel populair worden. Natuurlijk wordt het vaak door reclames geïntroduceerd of je ziet een personage in een serie een bepaald merk chips eten. Of iemand op een forum heeft het over pizzasaus en dan gaat meteen iedereen dat proberen.

Welk(e) product(en) is(/zijn) volgens jou een hype en is deze overgewaardeerd of ondergewaardeerd?

Ik zat zelf al te denken aan Breezers en pesto.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2007, 14:09
Verwijderd
flesjes spa blauw
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:10
noa-zut
noa-zut is offline
Overgewaardeerd: Pasta's, geitenkaas met honingmosterdsaus en pijnboompitten en smoothies, cornflakes, brinta etc etc

Ondergewaardeerd: Alle andere keukens dan Italiaans en chinees, goede wijnen, vers goed brood en verse vleeswaren of vegetarische waren voor op brood.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:15
dennis018
dennis018 is offline
ondergewaardeerd > de thaise keuken, lekker brood idd!, vis!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:40
Miracle
Miracle is offline
Ik vind wraps momenteel net iets te populair (alsin: je komt het overal tegen).
Oud 10-04-2007, 15:23
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2007 @ 15:40 :
Ik kan me daar echt helemaal dood in eten .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2007 @ 15:40 :
Oh, die hype vind ik nu wel voorbij; een jaar geleden vond ik het wel een hype.

Nu vind ik 't wel opvallen dat veel studenten mozzarella/pesto/tomaat-salades (of andere dingen met die ingrediënten) eten. Dat doen ze ook al heel lang, maar zodra de zon weer eens goed schijnt zie ik bij de supermarkt dat iedere studente zo'n bolletje mozzarella op de band legt
En die flesjes spa blauw inderdaad; dat is ook al een paar jaar zo, maar 't lijkt niet af te nemen.
En die flesjes zuivel, dat spul dat goed is voor je darmen, dat zie je ook overal en het wordt ook goed verkocht.

Edit; en ik doe aan al deze hypes mee

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:35
Bloem
Bloem is offline
Haha, die flesjes spa blauw, dat werd bij ons op de middelbare school ineens een hype toen het "in" werd om "gezond" te eten. Net als broodjes "gezond" zonder enig beleg dan een blaadje sla

Verder inderdaad alles met pesto/tomaat/mozarella (maar wel terecht, want lekker) en maaltijdsalades, sinds de AH ze kant en klaar verkoopt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:35
Bloem
Bloem is offline
Oh, en wokken, inclusief de wokrestaurants.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:11
flyaway
flyaway is offline
Overgewaardeerd: alle dingen waar enorm groot op staat: 'zonder toegevoegde suikers' ja haha dr zit nog wel fruitsuiker van het product zelf in. En dan opscheppen van: ik drink gezond!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:24
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Daphne Deckers maakte ooit reclame voor lollies zonder vet .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:38
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 10-04-2007 @ 17:24 :
Daphne Deckers maakte ooit reclame voor lollies zonder vet .
Haha, inderdaad. En toen noemden ze suiker ook geen suiker maar glucose, want dat klinkt zo gezond...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:43
Yana
Yana is offline
B&J ijs
Oud 10-04-2007, 16:55
Lotte
Lotte is offline
Danone Actimel (want wordt gepromoot door mevrouw Bakker en het product is ongeveer elke dag wel te zien op tv waar het door zogenaamde experts wordt aangeprezen). Daarnaast inderdaad de mozarellazakjes, venkel en granaatappelsap zijn ook hip. Alles waar het woord bospaddestoelen in zit wordt volgens mij ook wel veel gegeten. En als laatste de celavit-aardappeltjes die volgens mij ook door Sonja worden aangeraden.

Bij ons thuis zijn bosui, tauge en bospaddestoelen momenteel DE producten om mee te koken. Hier werk ik zelf ook aan mee

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:47
Flijn
Flijn is offline
Niet recent, maar wel hardnekkig: light / zero / kcal(loos)
En ik geloof dat biologisch ook eindelijk wat populairder wordt
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:02
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-04-2007 @ 17:38 :
Haha, inderdaad. En toen noemden ze suiker ook geen suiker maar glucose, want dat klinkt zo gezond...
Ja, fruitsuikers!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
flyaway schreef op 10-04-2007 @ 17:11 :
Overgewaardeerd: alle dingen waar enorm groot op staat: 'zonder toegevoegde suikers' ja haha dr zit nog wel fruitsuiker van het product zelf in. En dan opscheppen van: ik drink gezond!!!!
Die fructose is ook niet toegevoegd. Die zit er van nature in. Probeer maar eens een banaan of een appelsien te vinden zonder suiker erin...
Oud 10-04-2007, 18:17
Al Murphy
Al Murphy is offline
Die dingen die hier opgenoemd worden zijn toch amper een hype te noemen? Dat was jaren geleden al populair, en zal het ook nog wel even volhouden.
Oud 10-04-2007, 18:28
MTpower
MTpower is offline
Haha ja, die flesjes spa blauw.
Dat ik daar niet opgekomen ben! Water verkopen
En dan zijn er serieus nog mensen die er flink geld voor neerleggen ook, haha.
Oud 10-04-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 10-04-2007 @ 19:28 :
Haha ja, die flesjes spa blauw.
Dat ik daar niet opgekomen ben! Water verkopen
En dan zijn er serieus nog mensen die er flink geld voor neerleggen ook, haha.
Ik koop af en toe een flesje en vul hem dan gewoon bij met kraanwater
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:59
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik zie eigenlijk bijna níemand mozzarella eten de laatste tijd? Maar ehm. waar ik heeelemaal gek van word zijn die kleine maffe flesjes. Met alle groente en fruit voor een hele dag in 1 flesje, of een flesje voor je weerstand, 1 voor je darmen, 1 voor wat extra vezels, 1 om minder te eten. Maar noodles misschien?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:25
Iduna
Iduna is offline
Misschien alweer een tijdje geleden, maar tapas. (lekker!)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:29
Verwijderd
Volgens mij is de afzet van eierkoeken sinds Sonja Bakker echt met 50% gestegen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:48
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-04-2007 @ 19:46 :
Als ik 't kraanwater hier in huis drink moet ik elke ochtend ontzettend nodig naar de wc. Maar 't kan ook aan mij liggen. Daarom vul ik mijn flesjes op school.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:14
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-04-2007 @ 19:46 :
ja sowieso, wie koopt er nou niet alleen zo'n flesje als de flesjes op zijn ?

Verder vind ik dat anti-suiker maar vreemd. Kei zeilig ook voor de suikerbieten.
Oud 11-04-2007, 06:23
Kleedje
Kleedje is offline
Tegenwoordig 'moet' alles een light variant en/of 0% vet variant..
Alles moet gezond overkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:15
George
George is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 11-04-2007 @ 07:23 :
Tegenwoordig 'moet' alles een light variant en/of 0% vet variant..
Alles moet gezond overkomen.
Inderdaad, het begint nogal vervelend te worden. -_-'

Ondergewaardeerd: door vleeseters vooral de vegetarische keuken, ik heb niets tegen mensen (die weten waar ze mee bezig zijn als ze vlees eten maar het toch doen), hoor, daar niet van, maar ik hoor wel vaak mensen miepen dat vegetarisch eten ranzig is en dat ze het niet willen eten, zelfs niet proberen omdat het 'toch wel vies is' en bla. Dat terwijl het juist zo lekker kan zijn. Beetje jammer, vooral als ik moet koken. ;p
Oud 11-04-2007, 17:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
George schreef op 11-04-2007 @ 13:15 :
Inderdaad, het begint nogal vervelend te worden. -_-'

Ondergewaardeerd: door vleeseters vooral de vegetarische keuken, ik heb niets tegen mensen (die weten waar ze mee bezig zijn als ze vlees eten maar het toch doen), hoor, daar niet van, maar ik hoor wel vaak mensen miepen dat vegetarisch eten ranzig is en dat ze het niet willen eten, zelfs niet proberen omdat het 'toch wel vies is' en bla. Dat terwijl het juist zo lekker kan zijn. Beetje jammer, vooral als ik moet koken. ;p
Geen vlees vind ik niet heel erg, die vleesvervangers vind ik vaak maar een ranzige bedoeling
Oud 11-04-2007, 17:56
Verwijderd
Producten die goed zijn voor je darmen. Activia, Yakult en al die andere met extra veel vezels.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:06
Breg
Breg is offline
Low GI-food, (nog?) niet hier, maar wel toen ik Australie zat. Heeft met koolhydraten te maken en staat voor glycemic (sp?) index volgens mij. Heeft er mee te maken met hoe snel je weer honger krijgt na het eten van een bepaald product. Zo is een appel 'low GI' omdat het goed vult, maar is chocola weer 'high GI' omdat er wel koolhydraten in zitten, maar het niet vult. Onderscheid tussen 'goede' en 'slechte' koolhydraten dus.

Echt in elk vrouwenblad stonden wel lijstjes met indexen en op steeds meer eten kreeg een 'low GI' aanduiding op de verpakking. Volgens mij een kwestie van tijd tot het hier ook bekend wordt.
Oud 11-04-2007, 18:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Breg schreef op 11-04-2007 @ 19:06 :
Low GI-food, (nog?) niet hier, maar wel toen ik Australie zat. Heeft met koolhydraten te maken en staat voor glycemic (sp?) index volgens mij. Heeft er mee te maken met hoe snel je weer honger krijgt na het eten van een bepaald product. Zo is een appel 'low GI' omdat het goed vult, maar is chocola weer 'high GI' omdat er wel koolhydraten in zitten, maar het niet vult. Onderscheid tussen 'goede' en 'slechte' koolhydraten dus.

Echt in elk vrouwenblad stonden wel lijstjes met indexen en op steeds meer eten kreeg een 'low GI' aanduiding op de verpakking. Volgens mij een kwestie van tijd tot het hier ook bekend wordt.
Dat begint hier wel te komen hoor. Ik heb iig gehoord dat mensen zulke producten gingen gebruiken in een onderzoek naar obesitas.

Ik heb laatst een chocolade koekje geproefd die ook goede koolhydraten bevatten. Dat was een luchtig en wel lekker koekje. Wel anders, maar wel lekker opzich.
Oud 11-04-2007, 18:42
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Breg schreef op 11-04-2007 @ 19:06 :

Heeft volgens mij niet zozeer te maken met hoe snel je weer honger krijgt maar met de stijging van de bloedsuikerspiegel die het veroorzaakt. Beter een product dat voor een kleine stijging zorgt die langzaam weer afneemt dan een product waarvan de bloedsuikerspiegel erg hard stijgt en dan heel snel ook weer afneemt. Al zal dat toch ook wel wat te maken hebben met hoe snel je weer honger hebt.
heb er vorige week nog practicum over gehad
Oud 11-04-2007, 19:16
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-04-2007 @ 18:51 :
Geen vlees vind ik niet heel erg, die vleesvervangers vind ik vaak maar een ranzige bedoeling
ik vind de meeste vleesvervangers ook troep, behalfe 1.. groenteburgers!!

ik vind groentenburgers echt underrated, die dingen zijn verdomd lekker (als je het goeie merk koopt)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:54
Breg
Breg is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 11-04-2007 @ 19:42 :
Heeft volgens mij niet zozeer te maken met hoe snel je weer honger krijgt maar met de stijging van de bloedsuikerspiegel die het veroorzaakt. Beter een product dat voor een kleine stijging zorgt die langzaam weer afneemt dan een product waarvan de bloedsuikerspiegel erg hard stijgt en dan heel snel ook weer afneemt. Al zal dat toch ook wel wat te maken hebben met hoe snel je weer honger hebt.
heb er vorige week nog practicum over gehad
ja daar heeft het inderdaad mee te maken, de stijging van je bloedsuikerspiegel. Maar de 'populaire' manier om het uit te leggen was; lang een verzadigd gevoel hebben vs. snel honger krijgen.

"Carbohydrates that break down rapidly during digestion have the highest glycemic indices. Carbohydrates that break down slowly, releasing glucose gradually into the blood stream, have a low glycemic index. A lower glycemic index suggests slower rates of digestion and absorption of the sugars and starches in the foods and may also indicate greater extraction from the liver and periphery of the products of carbohydrate digestion. "
(Bron: Wikipedia)
Oud 12-04-2007, 10:51
Stefanie
Stefanie is offline
Ik hoor veel over wokken en ben en jerries!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 12:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Zwaar ondergewaardeerd: de markt en de kleine zelfstandige. Een slager/poelier/groenteman/vulmaarwatin weet veel meer van zijn product en kan jou ook beter adviseren dan de opschoten puistenkop van 16 die bij Appie Heijn zijn brommer bij elkaar werkt...
Oud 12-04-2007, 12:33
Miracle
Miracle is offline
Op de markt werken bij ons anders ook jonge lui hoor.

Ik snap wel wat je bedoeld. De meeste jonge lui weten gewoon niet zoveel.
Ik werk zelf in een winkel en ik weet van sommige dingen wel meer dan m'n baas (die al jaren in de branche zit). Natuurlijk weet hij ook bijna alles, maar het is niet zo dat ik niks weet ofzo..
Het ligt er maar net aan waar het over gaat.

Wat ik de laatste tijd ook vaak hoor/zie: van die oosterse dingen als bumbu pasta's (of hoe je het ook schrijft) etc.
Oud 12-04-2007, 13:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
ben & jerry's

vooral als vrouwen het kopen omdat ze zichzelf willen troosten/zielig vinden, yugh.
Oud 12-04-2007, 14:31
Ann
Ann is offline
Bij ons op school is er een hele tijd een appel hype geweest, iedereen had in een keer een appel mee naar school, een tijd later was het de mandarijn en nu zijn het de rijstewafels die iedereen mee heeft. Dat van dat laatste snap ik niet, die vind ik dus ook overgewaardeerd want die dingen zijn hartstikke droog enzo.
Oud 12-04-2007, 19:23
Kaater
Kaater is offline
Coca Cola Zero, 90% van onze klanten bij de Super slepen ermee weg.
Vifit, Goedemorgen, etc
Groot verpakkingen van Sensations [waar verschillende soorten inzitten]
Crystal Clear
Oud 12-04-2007, 19:48
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 12-04-2007 @ 14:15 :
ben & jerry's

vooral als vrouwen het kopen omdat ze zichzelf willen troosten/zielig vinden, yugh.
ik vind er helemaal niks mis mee als mensen iets lekker kopen om zich beter te voelen.

als ik soms echt VERVELENDE momenten heb gehad met iets (of met iemand) kan het heel positief werken om dan gezellig ergens te gaan lunchen of uit eten te gaan.

-- Idd rijstewafels.. ik vind ze zelf ook niet te eten.
Ontbijtkoek is underrated!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:47
Verwijderd
Gemberkoek is ook ondergewaardeed. *pakt plak*

Oerbrood dingen zijn ook wel een hype. Jammer dat mensen dan niet naar een bakker gaan die echt zelf het brood bakt, zonder van die voorverpakte meelmixjes. (Hier in Maastricht heb je Le Salonard (http://www.lesalonard.nl/) die verkopen echt heerlijk brood, dat zou iedereen eens moeten proeven.)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:59
Fieneke
Fieneke is offline
Citaat:
Ann schreef op 12-04-2007 @ 15:31 :
Bij ons op school is er een hele tijd een appel hype geweest, iedereen had in een keer een appel mee naar school, een tijd later was het de mandarijn en nu zijn het de rijstewafels die iedereen mee heeft. Dat van dat laatste snap ik niet, die vind ik dus ook overgewaardeerd want die dingen zijn hartstikke droog enzo.
bij ons is die appelhype nu ook, aangezien ze op school elke dag gratis appels uitdelen, wel goed opzich
Oud 13-04-2007, 18:43
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-04-2007 @ 13:33 :

Mijn punt was eigenlijk niet zo zeer die jonge medewerker, maar meer de cultuur die in een supermarkt heerst. Als jij als 16-jarige puistenkop je brommer bij elkaar werkt bij een speciaalzaak dan weet jij na een tijdje heel wat meer over het product wat je verkoopt, om de simpele reden dat je de hele dag alleen maar met (bijvoorbeeld) vlees te maken hebt.

Het is niet dat de medewerkers in een supermarkt niemand zich echt verdiept in het product dat verkocht wordt, en dat er dus ook niemand is die je een beetje kan adviseren.
Oud 13-04-2007, 19:07
dennis018
dennis018 is offline

----

Ik vind het echt onzin om 16 jarigen die achter de brood/vers afdeling in de supermakrt staan hun de schuld te geven als ze er niet al te veel ervanaf weten.
toen ik 16 was, heb ik 1.5 jaar op de kaasafdeling in de albert heijn gewerkt. Ik had graag de mensen wat willen vertellen over de kaas. Maar de baas vertelde mij niks over de kazen, alleen de vaste medewerkers vertelde hij dat soort dingen.
Dus blame eerder de baas van de supermarkt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 20:26
Verwijderd
Ik werk niet zoveel en zit grotendeels achter de kassa, dus ik weet ook niet echt veel van de producten af/waar het staat. Gelukkig weten de vaste mensen het wel en dan vraag ik het aan iemand van die groep.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 13:43
Miracle
Miracle is offline
Ach, mensen vragen soms ook de meest rare dingen hoor. Is het buiten 30 graden en vragen ze of de roomboter wel goed blijft als ze een half uur er mee moeten fietsen.
Ik werk in een speciaalzaak en vandaag vroeg ook iemand van die rare dingen, paardenbloementhee.
Oud 14-04-2007, 20:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 13-04-2007 @ 20:07 :

----

Ik vind het echt onzin om 16 jarigen die achter de brood/vers afdeling in de supermakrt staan hun de schuld te geven als ze er niet al te veel ervanaf weten.
toen ik 16 was, heb ik 1.5 jaar op de kaasafdeling in de albert heijn gewerkt. Ik had graag de mensen wat willen vertellen over de kaas. Maar de baas vertelde mij niks over de kazen, alleen de vaste medewerkers vertelde hij dat soort dingen.
Dus blame eerder de baas van de supermarkt
hu-mor.

ik geef ook helemaal niet de schuld aan die 15-jarige, maar aan de cultuur in de supermarkt. Daarom stel ik ook dat de kleine zelfstandige en de markt zwaar ondergewaardeerd worden.
Oud 16-04-2007, 12:36
Wazigheid
Wazigheid is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 21:47 :
Gemberkoek is ook ondergewaardeed. *pakt plak*
Eens!! eet iedere week wel 1 à 2 van die hele koeken

Em, op het moment weet ik niet echt zo'n hype te noemen
Maar ik herriner me nog wel een enorme Capri-Sonne hype
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 22:51
drukknoopje
drukknoopje is offline
euhm de knoppershype, en het hele ik-eet-niks-uit-mn-broodtrommel-want-dat-is-stom-hype, en ik vind wortels underrated. Oh en plaatkoek .
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten