Oud 07-01-2007, 13:28
claudia1504
claudia1504 is offline
Hallo,
Ik ben een jaar lang buitengesloten en genegeerd op school. De leraren zeiden altijd dat het aan mij lag en dat ik positiever moest zijn en dat de klas zo lief was enzo.. Ik zit nu op de REbound en daar wordt mijn probleem wel erkend, maar de school wil nog steeds niet veel doen. Kan ik nu de school aanklagen of hoe zit dat??

groetjes, claudia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2007, 14:31
Flijn
Flijn is offline
Wat hoop je daar mee op te schieten?

En ik dacht dat daar laatst nog een topic over was, maar ik kan het niet vinden...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:32
Nick-Name
Nick-Name is offline
Onze school is een paar jaar terug aangeklaagd omdat ze niet hard genoeg zouden hebben opgetreden tegen pesten.. rechtzaak is afgekocht voor €8000...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:48
Nona
Nona is offline
Aan zo'n rechtzaak heb je helemaal niets. Kost alleen maar geld en moeite en het is niet zo dat je er uiteindelijk beter van wordt ofzo.

Kijk eens rond of je een sociale vaardigheidstraining kunt vinden waar je leert van je af te bijten. Maak daarnaast afspraken met je decaan: zij treden ertegen op en wanneer zij geen of weinig effectieve maatregelen nemen moeten ze ook niet zeiken als jij ze eens een rotschop verkoopt waar ze nog een paar weken last van houden.
Oud 07-01-2007, 15:10
Missy
Missy is offline
Citaat:
claudia1504 schreef op 07-01-2007 @ 14:28 :
(...)Ik zit nu op de REbound en daar wordt mijn probleem wel erkend, maar de school wil nog steeds niet veel doen.(...)
Wat is Rebound? Organisatie tegen pesten?

Zoals iedereen al zegt, met een rechtzaak bereik je niks. Kost geld, tijd en moeite. Wat schiet je daar mee op?

Heb je verschillende mensen gesproken van de school of steeds één of twee personen? Misschien dat andere wel effectiever willen helpen. Zoals Kruimel al zegt, zo'n curcus wil ook wel helpen. Bij me zusje heeft het in ieder geval gewerkt, dat is te merken! Succes.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
voor jou is het te laat, er is geen recht meer te halen. als je het voor anderen doet, doe het dan op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:40
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Als je behoefte hebt aan erkenning van de fouten die de school in jouw ogen heeft gemaakt, dan kan een rechtszaak zeker zin hebben. Besef wel dat een procedure lang zal duren en geld zal kosten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 18:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Missy schreef op 07-01-2007 @ 16:10 :
Wat is Rebound? Organisatie tegen pesten?

Zoals iedereen al zegt, met een rechtzaak bereik je niks. Kost geld, tijd en moeite. Wat schiet je daar mee op?

Heb je verschillende mensen gesproken van de school of steeds één of twee personen? Misschien dat andere wel effectiever willen helpen. Zoals Kruimel al zegt, zo'n curcus wil ook wel helpen. Bij me zusje heeft het in ieder geval gewerkt, dat is te merken! Succes.
De Rebound is geen organisatie tegen pesten.
De Rebound is een voorziening voor leerlingen die op dit moment niet in staat zijn om 'normaal' onderwijs te volgen om bepaalde redenen (vaak ook 'onhandelbaar' gedrag) met als doel de leerling terug te geleiden naar de school. Een reboundvoorziening is ook aan de middelbare school gekoppeld.
Oud 07-01-2007, 18:08
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-01-2007 @ 15:48 :
Aan zo'n rechtzaak heb je helemaal niets. Kost alleen maar geld en moeite en het is niet zo dat je er uiteindelijk beter van wordt ofzo.

Kijk eens rond of je een sociale vaardigheidstraining kunt vinden waar je leert van je af te bijten.
@TS: wordt er niet iets aan sociale vaardigheden gedaan op de rebound?
Oud 07-01-2007, 18:27
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
je kunt beter gewoon naar een andere school/klas gaan
Oud 07-01-2007, 18:42
Poepkind
Poepkind is offline
je kan altijd iedereen aanklagen, en als je bevestigd wilt zien dat ze verkeerd gehandelt hebben kan het een optie zijn. Maar als je gelijk krijgt in die zaak, betekent het niet dat het pesten ophoudt. Het zorgt er dus niet voor dat je van je problemen afkomt, wel kan je je gelijk halen, of niet.
Oud 07-01-2007, 19:59
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Flijn schreef op 07-01-2007 @ 15:31 :
Wat hoop je daar mee op te schieten?

En ik dacht dat daar laatst nog een topic over was, maar ik kan het niet vinden...
Bedoel je deze?
Oud 08-01-2007, 11:36
claudia1504
claudia1504 is offline
Ik zit op de Rebound door het pesten, daarom ging ik vaak door het lint bij leraren. Ik kan denk ik wel goed van me afbijten, maar het houdt toch niet op. Op de Rebound wordt verder geen sociale vaardigheidstraining gegeven en ze vinden dat de school ervoor moet zorgen dat ik kan terugkeren. De school doet echter niks.. Dat doet me echt pijn...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:43
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 07-01-2007 @ 20:59 :
Bedoel je deze?
Ja, dat was 'm.

Kijk, aanklagen is natuurlijk echt het laatste redmiddel. Het pesten zal er niet door stoppen (hooguit nog stiekemer gebeuren) en je bent waarschijnlijk ook niet echt meer welkom op die school. En uit jou verhaal maak ik juist op dat je terug wilt?

Misschien is het een idee om met je oude school te praten samen met iemand van de Rebound? Als je eerst door het lint ging, zullen de leraren je vooral zien als een vervelende leerling en minder open staan voor je verhaal. Ze hebben je gezien als dat agressieve meisje in die leuke klas en hebben hun oordeel gevormd.
Dus dan kan het helpen als een objectief persoon je helpt om rustig en duidelijk uit te leggen wat het probleem is en hoe daar een oplossing voor gezocht kan worden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
sorry, ik begreep niet hoe de situatie was. ik denk dat flijn een interessant punt maakt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 00:23
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Hallo,
Ik ben een jaar lang buitengesloten en genegeerd op school. De leraren zeiden altijd dat het aan mij lag en dat ik positiever moest zijn en dat de klas zo lief was enzo.. Ik zit nu op de REbound en daar wordt mijn probleem wel erkend, maar de school wil nog steeds niet veel doen. Kan ik nu de school aanklagen of hoe zit dat??

groetjes, claudia
Je moet gewoon die kinderen terugpesten joh. Laat je niet de grond inboren door een paar zielige kinderen. Als dat niet helpt kun je ook een paar klappen uitdelen, dan houden ze ook wel op ;-) (Alleen niet te hard he)
Ik vind het wel slecht van je oude school dat ze het pesten op school tolereren en de oorzaak ervan afschuiven op je gedrag.

Wat is dat voor school man.

Ik vind mensen die andere mensen ''pesten'' zo (....)triest, wat bereik je ermee?.
Niks, noppa. Alleen dat iemand zich rot voelt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Silencios schreef op 14-01-2007 @ 01:23 :
Ik vind mensen die andere mensen ''pesten'' zo (....)triest, wat bereik je ermee?.
Niks, noppa. Alleen dat iemand zich rot voelt.
nu ga ik iets zeggen waardoor iedereen me vervelend gaat vinden, maar ik moet het toch even kwijt. pesten doe je niet echt uit verveling ofzo, maar uit gebrek aan eigenwaarde, inde geest van "negatieve aandacht is ook aandacht". als jij iemand zich slechter kan laten voelen, voel je je zelf dus beter dan die persoon. dan ben je in iedergeval nog ergens goed in, dan kan je tenminste nog iets...
mensen die pesten voelen zich vaak net zo ongelukkig als de gepeste. en houden er net zo veel geestelijke schade aan over, met naast een minderwaardigheidsgevoel ook nog gigantische schaamte, die nog taboe is ook.
dit geldt ook voor de mensen die niet pesten, maar die het gewoon laten gebeuren en doen alsof ze niets zien.

ik werd vroeger ook gepest, jaren en jaren lang. omdat ik slim was. een nerd. een stuudje. strebertje. mijn verdediging was iemand pesten die zwakker was dan ik. heel erg, maar zo was ik meer dan tien jaar geleden.
het pesten is pas na de middelbare school echt overgegaan, zelf pesten heb ik maar heel even gedaan. ik schaam me er nog voor. mar toch had ik het zonder dat nooit overleefd, dan had ik mezelf misschien van kant gemaakt
op een gegeven moment voel je je zo klein...

in ieder geval... ontopic... aanklagen is wel erg drastisch, maar geeft wel een goed signaal af aan de school en de omgeving. ik denk echter idd niet dat ze het je in dank zullen afnemen en je met open armen terug zullen verwelkomen op de school.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:00
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-01-2007 @ 19:07 :
De Rebound is geen organisatie tegen pesten.
De Rebound is een voorziening voor leerlingen die op dit moment niet in staat zijn om 'normaal' onderwijs te volgen om bepaalde redenen (vaak ook 'onhandelbaar' gedrag) met als doel de leerling terug te geleiden naar de school. Een reboundvoorziening is ook aan de middelbare school gekoppeld.
yep voorheen was het bekend als time-out

ik zat er zelf op
Oud 16-01-2007, 11:59
I love stars
I love stars is offline
Herken dat buitensluiten enzo wel .

Probleem tis niet goed zichtbaar voor mensen om je heen. Ze kunnen je beter in elkaar slaan ofzo, veel minder pijnlijk.

Wat kan je er aan doen?
Tja school doet er toch niks tegen en gaat het ook niet doen.

Dus enige wat je kan gaan doen is je sociale vaardigheden opvijzelen en instromen in een ander klas desnoods op een andere school.
Oud 16-01-2007, 22:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Woef schreef op 15-01-2007 @ 15:00 :
yep voorheen was het bekend als time-out

ik zat er zelf op
ja klopt, time-out heette het toen ook wel.
Maar het is op zich niet verkeerd om leerlingen daar te plaatsen. Een school mag in principe alleen plaatsen als zij van plan zijn of voor ogen hebben dat een leerling met de tijd weer normaal onderwijs kan volgen op die school.

In het geval van TS vind ik het dus een raar verhaal dat de school daar geen moeite voor doet. Ik denk dat het een goed idee is om een gesprek te hebben met degene die erover gaat, je ouders, iemand van de rebound die je begeleid en jijzelf. Dan kun je het hebben over de perspectieven, wat er nog moet veranderen en hoe dit kan gebeuren en wat jij en wat zij daarvoor moeten ondernemen. Dan heb je iets concreets en weet je waar je aan toe bent. Hierin kun je iets van soc. vaardigheden training naar voren laten komen.
Oud 20-01-2007, 12:06
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
I love stars schreef op 16-01-2007 @ 12:59 :
Herken dat buitensluiten enzo wel .

Probleem tis niet goed zichtbaar voor mensen om je heen. Ze kunnen je beter in elkaar slaan ofzo, veel minder pijnlijk.

Wat kan je er aan doen?
Tja school doet er toch niks tegen en gaat het ook niet doen.

Dus enige wat je kan gaan doen is je sociale vaardigheden opvijzelen en instromen in een ander klas desnoods op een andere school.
Waarom ben je dan niet van school veranderd

EN ik dek dat TS beter naar een nieuwe school op zoek kan gaan, ik denk trouwens niet dat je nog veel compassie zal krijgen als je de school hebt aangeklaagd.
Oud 20-01-2007, 17:05
Lotte
Lotte is offline
Ik zou ze wel aanklagen, alleen maar om te zorgen dat er iemand wat van durft te zeggen. En vervolgens niet raar opkijken als mensen je boos aankijken Zij voelen zich nou eenmaal verbonden enzo. Er moet maar eens iemand voor dit soort mensen opkomen, ook al is de gepeste persoon inmiddels helemaal verkut (meestal zijn ze inmiddels fucking aggresief geworden en is het ook aan hun gaan liggen maar dan is het al te laat voor hun om weer normaal te worden). Ik heb teveel mensen meegemaakt die er aan onderdoor gegaan zijn. Die dus echt niks meer hebben om voor te leven, jaren na de middelbare school, dat is eigenlijk best wel genocide.

Volgens mij heb je eigenlijk weinig te verliezen. Je werd al mishandeld en als je ze aanklaagt kijken ze je alleen maar nog bozer aan terwijl ze je mishandelen? Ik snap het verschil niet zo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:29
light fighter
light fighter is offline
gepeste persoon "fucking agressief" geworden?? haha dat is best humor.
de meeste gepeste personen die ik ken, waaronder mezelf, zijn niet agressief geworden maar juist enorm onzeker en terug getrokken dus Lotte ik ben benieuwd waar jij je op basseerd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 11:27
Flijn
Flijn is offline
@ Lotte: ze wil dat het probleem wordt opgelost én ze wil terug naar die school. Aanklagen is dan gewoon niet slim.

En zoek eens op wat genocide betekent.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 20-01-2007 @ 18:05 :
dat is eigenlijk best wel genocide.

Nee. 6 miljoen Joden in kampen vermoorden is genocide.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2007, 15:16
Lotte
Lotte is offline
Wat zijn we allemaal weer serieus en scherp zeg Mensen gebruiken soms ook dergelijke woorden om een toon te scheppen in een tekst of om iets duidelijk te maken. Dachten jullie serieus dat ik bedoelde dat pesters graag mensen dood willen maken?

Ik ken inderdaad gevallen waar gepeste mensen innerlijk dan wel ook uiterlijk flink aggresief zijn geworden. Dat heet 'acting out', zoek maar op. Dat jij nou in jezelf gekeerd bent geworden hoeft niet te betekenen dat iedereen dat is gaan doen. Dit is trouwens ook een veel geziene reactie op pesten dus in zekere zin heb je wel gelijk. Dit heet 'acting in'. Ik heb het gevoel dat de persoon in kwestie wel degelijk haatgevoelens jegens haar school koestert, wat ik een vorm van aggresiviteit vind. Ze wil namelijk ook actie ondernemen met die gevoelens. Ik was niet bezig met een betoog te houden over pesten, ik was bezig de TS te adviseren in haar situatie.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:47
Flijn
Flijn is offline
Ik snap heus wel wat je bedoelt, maar ik vind het smakeloos. Maar goed als jij het niet erg vindt steeds uit te leggen wat je met die term wilt bereiken (omdat je met zo'n term nou eenmaal reacties uitlokt, dat snap je zelf ook wel), ga je gang.

En wat betreft dat acting out heb je gelijk, maar naar mijn idee zijn 'terugkeren naar school met hoop op verbetering' en 'school aanklagen' onverenigbaar. TS moet hiertussen een keus maken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:00
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-01-2007 @ 16:16 :
Wat zijn we allemaal weer serieus en scherp zeg Mensen gebruiken soms ook dergelijke woorden om een toon te scheppen in een tekst of om iets duidelijk te maken. Dachten jullie serieus dat ik bedoelde dat pesters graag mensen dood willen maken?

Ik ken inderdaad gevallen waar gepeste mensen innerlijk dan wel ook uiterlijk flink aggresief zijn geworden. Dat heet 'acting out', zoek maar op. Dat jij nou in jezelf gekeerd bent geworden hoeft niet te betekenen dat iedereen dat is gaan doen. Dit is trouwens ook een veel geziene reactie op pesten dus in zekere zin heb je wel gelijk. Dit heet 'acting in'. Ik heb het gevoel dat de persoon in kwestie wel degelijk haatgevoelens jegens haar school koestert, wat ik een vorm van aggresiviteit vind. Ze wil namelijk ook actie ondernemen met die gevoelens. Ik was niet bezig met een betoog te houden over pesten, ik was bezig de TS te adviseren in haar situatie.
ook mensen met zoals jij zegt "acting in" gedrag koesteren haat gevoelens naar een school toe, alleen ze UITEN het NIET. Dat de TS die gevoelens heeft is duidelijk, ze zit niet voor niks op rebound. Maar goed laat ook maar
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:00
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-01-2007 @ 16:16 :
Ze wil namelijk ook actie ondernemen met die gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:53
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Hoi claudia1504,

Ik ken je situatie helemaal, het werdt met de dag erger. Ik ben meerdere keren naar de docente gegaan, met het gevolg dat hier niks aan gedaan werdt.

Uiteindelijk ben ik op een cursus gegaan. Hier hebben ze mij geleerd hoe ik moet reageren op bepaalde situatie's. Ik had een hekel aan die cursus (ik was 10/11). Uiteindelijk heeft die cursus mij een hele hoop goed gedaan. Je leert hoe je opmerkingen moet negeren, niet op reageren blijft immers het beste. In het begin is het heel moeilijk om ermee om te gaan, maar als je echt wilt dat het wordt gestopt, moet je de moed houden en gewoon negeren.

Indien je intresse hebt wil ik weleens voor je navragen wat voor cursus dat was

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:19
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Hallo,

groetjes, claudia
wat zou je willen dat de school doet en hoe ver gaat het pesten?
als je het lichamelijk of geestelijk mishandeling kunt noemen is de school verplicht er iets aan te doen..

als een klas jou niet accepteert zoals je bent en je daardoor negeert kan de leraar daar waarschijnlijk ook weinig aan doen,..,

ik denk niet dat je de school kunt aanklagen omdat klasgenoten niet met je omgaan, hoe kut dat ook is!
Oud 25-01-2007, 15:23
terrorparty
terrorparty is offline
mijn zus is ook heel lang gepest. ik zou het wel aanklagen, hadden wij ook gedaan en het hielp meteen! er kwam politie op school en is ook gaan praten met de mensen die pesten!
succes!
Oud 28-01-2007, 15:56
Charlien
Charlien is offline
hoi, echt een heel rot voor je dat je bent gepest... ik ben vroeger ook heel erg gepest.. de enige manier om het te vergeten is het gewoon langs je heen te laten gaan... weet dat jij beter ben dan die zielige mensen die pesten... richt je vooral op de leuke dingen in het leven... als ze door hebben dat ze je niet meer mee verdrietig maken dan houden ze wel op. Succes
Oud 28-01-2007, 19:43
Nona
Nona is offline
Citaat:
terrorparty schreef op 25-01-2007 @ 16:23 :
mijn zus is ook heel lang gepest. ik zou het wel aanklagen, hadden wij ook gedaan en het hielp meteen! er kwam politie op school en is ook gaan praten met de mensen die pesten!
succes!
Is dat aanklagen of aangifte doen van bijvoorbeeld mishandeling of zinloos geweld? Want dat laatste kan eventueel nog zinvol zijn, niet voor het vervolgen maar voor het laten weten dat die acties niet zonder gevolgen zijn.
Oud 02-02-2007, 23:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Charlien schreef op 28-01-2007 @ 16:56 :
weet dat jij beter ben dan die zielige mensen die pesten...
Mensen die pesten, zijn niet zielig.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 03-02-2007 @ 00:27 :
Jij weer!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 06:29
Missy
Missy is offline
Citaat:
Mensen die pesten, zijn wel zielig.
Heb je al iets gehoord? Is er al actie ondernomen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
hoe wilde je het dan beschrijven?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:09
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
ik zou wel eerst ff een rechtsbijstandverzekering afsluiten en dan.... aanklaguuuhhh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten