Oud 30-01-2007, 09:44
Maresha
Maresha is offline
dag dag
Ik hoor/lees weleens dat ei eten nie te vaak mag?
ik ben namelijk gek op gekookte ieren
hoevaak mag je per week eieren eten?
Ik doe ook aan cardiotraining en gewichttraining(ik spor gemiddeld 4x in de week, soms meer soms mindr) en heb gehoord dat ei dan wel heel goed is
Mijn stiefvader deed aan bodybuilding en at heeeeel veeel eiere(maar dan rauw, bah )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2007, 09:51
Bloem
Bloem is offline
Vroeger dacht men dat je cholestrol omhoog ging als je vaker dan twee keer per week een ei at, maar dat is redelijk achterhaald. 2 Tot 3 keer in de week moet zeker kunnen zonder ongezond te zijn, dus.

Eiwitten kun je ook uit andere dingen halen, denk aan kipfilet en ander mager vlees(waar), magere kwark, tonijn, etc.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 10:00
Maresha
Maresha is offline
he bedankt voor je bericht
ja je kan eiwitten ook uit andere dingen halen, maar ik ben niet zo'n vlees eter en wel gek op ei
maar als je 5 dagen in de week ei eet, inplaats van vlees op je brood das zeker wel slecht?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 30-01-2007 @ 11:00 :
he bedankt voor je bericht
ja je kan eiwitten ook uit andere dingen halen, maar ik ben niet zo'n vlees eter en wel gek op ei
maar als je 5 dagen in de week ei eet, inplaats van vlees op je brood das zeker wel slecht?
Nee hoor, als je 's avonds vlees eet is dat geen probleem.

In een ei zit cholesterol en vroeger dacht men dat daarvan je cholesterolspiegel omhoog zou gaan, maar nu blijkt dat dit wel meevalt en je cholesterolspiegel sneller stijgt bij het eten van onverzadigde vetten ed.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 10:35
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2007 @ 11:29 :

In een ei zit cholesterol en vroeger dacht men dat daarvan je cholesterolspiegel omhoog zou gaan, maar nu blijkt dat dit wel meevalt en je cholesterolspiegel sneller stijgt bij het eten van onverzadigde vetten ed.
dan ga ik nu een eitje koken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:42
Verwijderd
Volgens het voedingscentrum is 3 eieren per week oké als je vlees eet, als vegetariër is 4 absoluut geen probleem.
Dan lijkt me dat je van 5 eieren ook niet direct problemen krijgt eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 16:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
Ave schreef op 30-01-2007 @ 16:42 :
Volgens het voedingscentrum is 3 eieren per week oké als je vlees eet, als vegetariër is 4 absoluut geen probleem.
Dan lijkt me dat je van 5 eieren ook niet direct problemen krijgt eigenlijk.
Inderdaad, zeker als je vaak sport.
Oud 30-01-2007, 17:42
Black Soul
Black Soul is offline
ik had gelezen dat 3 per week maximum was, magoe dat zal dan wel niet
Oud 30-01-2007, 18:34
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2007 @ 11:29 :

Bedoel je niet toevallig verzadigde vetten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:23
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
mijn moeder zegt ook altijd dat je niet meer dan 3 eieren in de week mag eten (af en toe is dat natuurlijk niet zo erg) weet niet hoe ze erbij komt...

ei is geen vervanging van vlees.. een eiwit is opgebouwd uit aminozuren en volgens mij zitten er in vlees meer verschillende als in ei.. en 8 van de 20 zijn essentieel (dacht ik.. misschien maar eens een leuke om op te zoeken )
Oud 30-01-2007, 19:30
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 30-01-2007 @ 20:23 :

ei is geen vervanging van vlees.. een eiwit is opgebouwd uit aminozuren en volgens mij zitten er in vlees meer verschillende als in ei.. en 8 van de 20 zijn essentieel (dacht ik.. misschien maar eens een leuke om op te zoeken )
Er zijn 9 essentiele aminozuren En ei is een betere bron voor eiwitten (aminozuren dus) dan vlees.
Oud 30-01-2007, 19:36
Tinus1990
Tinus1990 is offline
Ik eet regelmatig 6 eieren per dag en leef nog steeds
Overigens alleen het eiwit, ik ga mijn soortgenoten niet opeten....

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 20:45
Boogie
Boogie is offline
Ik hoor zelfs berichten dat één per dag ook kan.
Oud 31-01-2007, 10:30
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
Tinus1990 schreef op 30-01-2007 @ 20:36 :
woooow
doe je bodybuilding ofzo?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 13:45
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Tinus1990 schreef op 30-01-2007 @ 20:36 :
Het gaat er niet om of je doodgaat of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 30-01-2007 @ 19:34 :
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 00:45
Verwijderd
gewoon eieren vreten tot dat je ze zelf leg
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 01:57
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-01-2007 @ 10:34 :
Verzadigde vetten van dierlijke afkomst.

Verzadigde, plantaardige vetten zijn juist goed. De hype is helaas dat alle verzadigde vetten slecht zijn waardoor bijvoorbeeld McDonalds gestopt is met gebruik van palmolie. Terwijl dat juist stabiel is bij hoge temperatuur; dus perfect voor frituren. Nu gebruiken ze koolzaadolie...
Oud 03-02-2007, 21:31
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Toen ik net begon met trainen vrat ik zo'n 6 eieren per dag. 2 ervan met eigeel, de overige 4 alleen het eiwit. Niks mis mee en ook niet ongezond. Helemaal beter is gewoon het eigeel weg te laten want dat is puur vet.

Nu haal ik me eiwitten gewoon uit vette vis. Zalm, paling, etc

Overigens doe je Cardio EN krachttraining.

Dat is wel grappig om te trainen, want met Cardio val je af, en met Krachttraining probeer je spier op te bouwen :--) toch zal je 1 van de 2 moeten kiezen je kan niet en Cardio'en en Massa winnen tegelijk. Cardio zorgt doorgaans voor spierafbraak, terwijl je met krachttraining juist spier wilt opbouwen !

De enige reden die ik kan bedenken om beide tegelijk te doen, is om spierafbraak tot een minimum te beperken tijdens het Cardio'en. Maar dan moet je wel een goed uitgebalanceerd dieet hebben

Laatst gewijzigd op 03-02-2007 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 16:09
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 03-02-2007 @ 22:31 :
Toen ik net begon met trainen vrat ik zo'n 6 eieren per dag. 2 ervan met eigeel, de overige 4 alleen het eiwit. Niks mis mee en ook niet ongezond. Helemaal beter is gewoon het eigeel weg te laten want dat is puur vet.

Nu haal ik me eiwitten gewoon uit vette vis. Zalm, paling, etc

Overigens doe je Cardio EN krachttraining.

Dat is wel grappig om te trainen, want met Cardio val je af, en met Krachttraining probeer je spier op te bouwen :--) toch zal je 1 van de 2 moeten kiezen je kan niet en Cardio'en en Massa winnen tegelijk. Cardio zorgt doorgaans voor spierafbraak, terwijl je met krachttraining juist spier wilt opbouwen !

De enige reden die ik kan bedenken om beide tegelijk te doen, is om spierafbraak tot een minimum te beperken tijdens het Cardio'en. Maar dan moet je wel een goed uitgebalanceerd dieet hebben
Ten 1e Paling is niet zo goed als men denkt.

enne Cardiocirquit, Cirquittraining, HST enz enz zat manieren om je cardio met kracht te combineren.

@ Martine1986: ei is niet de beste bron, gevarieerd is altijd beter en in vlees zitten wel meer essentiele aminozuren.
Oud 05-02-2007, 16:50
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Stevill schreef op 05-02-2007 @ 17:09 :

@ Martine1986: ei is niet de beste bron, gevarieerd is altijd beter en in vlees zitten wel meer essentiele aminozuren.
bron?
volgens mij heeft ei toch echt een hogere PDCAAS-waarde (hoeveelheid essentiele aminozuren gecorrigeerd voor de verteerbaarheid) dan vlees (in ieder geval rundvlees en varkensvlees, kip weet ik niet).
Oud 08-02-2007, 17:20
Angel on Earth
Zie nu net pas dat je extra eiwitten wilt nuttigen omdat je aan krachtsport doet...

Zoveel eiwit is helemaal niet nodig, tenzij je echt al een ontzettende topsporter bent. Een maaltijd in Nederland bestaat in de meeste gevallen al uit meer eiwitten dan je nodig heb en bovendien hebben sporters meer energie nodig dus krijgen ze meer eiwitten binnen.. door deze twee factoren is het eigenlijk niet nodig voor krachtsporters om extra eiwitten te gaan eten...

Bovendien is het verbranden van eiwit ook niet echt goed omdat hierbij ureum ontstaat en dit belast de nieren weer meer, bij koolhydraatverbranding ontstaat namelijk alleen koolstofdioxide en water en deze stoffen belasten je lichaam niet echt.

Even een stukje uit een werkstuk:
Eiwit
Voor krachtsporters is het belangrijk dat ze meer eiwit nodig hebben dan de gemiddelde Nederlander. Het lichaam van krachtsporters bevat in de meeste gevallen namelijk meer spierweefsel en daardoor ook meer eiwit dan gemiddeld. Dat betekent een hogere eiwitstofwisseling en daardoor ook een iets hogere eiwitbehoefte.
In de praktijk wordt de rol van eiwitten echter overdreven. Aan het eten van eiwitrijke voedingsmiddelen zoals vlees wordt te veel waarde gehecht. Omdat er gemiddeld meestal al meer eiwit wordt gegeten dan aanbevolen is het voor krachtsporters helemaal niet nodig om extra eiwitrijke voedingsmiddelen of speciale eiwitpreparaten te nemen. Bovendien eten ze meer voedsel omdat ze meer energie verbruiken. Met deze extra hoeveelheid voedsel krijgen ze met een goed gevarieerde voeding vanzelf meer eiwitten binnen.
Het gebruik van eiwitpreparaten kan zelfs nadelig werken. De belangrijkste functie van eiwitten is namelijk de opbouw en het herstel van (spier)weefsel. Het is belangrijk dat ze daar dan ook voor gebruikt worden. De overige eiwitten worden benut als energiebron maar dat is niet efficiënt en het belast bovendien de nieren. Daarbij hebben veel mensen niet in de gaten dat het gebruik van teveel eiwitrijke voeding kan leiden tot toename van vetweefsel
Het algemene voedingsadvies voor krachtsporters is dat koolhydraten voor zeker 55% voor de energie moeten zorgen, vetten voor 30-35% en eiwitten voor 10-15%.
Oud 08-02-2007, 20:08
Geisha
Geisha is offline
van rauwe eieren wordt ik bang
iedereen doet voorzichtig met kip eten maar eieren zijn rauw..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 17:55
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 08-02-2007 @ 18:20 :
Zie nu net pas dat je extra eiwitten wilt nuttigen omdat je aan krachtsport doet...

Zoveel eiwit is helemaal niet nodig, tenzij je echt al een ontzettende topsporter bent. Een maaltijd in Nederland bestaat in de meeste gevallen al uit meer eiwitten dan je nodig heb en bovendien hebben sporters meer energie nodig dus krijgen ze meer eiwitten binnen.. door deze twee factoren is het eigenlijk niet nodig voor krachtsporters om extra eiwitten te gaan eten...

Bovendien is het verbranden van eiwit ook niet echt goed omdat hierbij ureum ontstaat en dit belast de nieren weer meer, bij koolhydraatverbranding ontstaat namelijk alleen koolstofdioxide en water en deze stoffen belasten je lichaam niet echt.

Even een stukje uit een werkstuk:
Eiwit
Voor krachtsporters is het belangrijk dat ze meer eiwit nodig hebben dan de gemiddelde Nederlander. Het lichaam van krachtsporters bevat in de meeste gevallen namelijk meer spierweefsel en daardoor ook meer eiwit dan gemiddeld. Dat betekent een hogere eiwitstofwisseling en daardoor ook een iets hogere eiwitbehoefte.
In de praktijk wordt de rol van eiwitten echter overdreven. Aan het eten van eiwitrijke voedingsmiddelen zoals vlees wordt te veel waarde gehecht. Omdat er gemiddeld meestal al meer eiwit wordt gegeten dan aanbevolen is het voor krachtsporters helemaal niet nodig om extra eiwitrijke voedingsmiddelen of speciale eiwitpreparaten te nemen. Bovendien eten ze meer voedsel omdat ze meer energie verbruiken. Met deze extra hoeveelheid voedsel krijgen ze met een goed gevarieerde voeding vanzelf meer eiwitten binnen.
Het gebruik van eiwitpreparaten kan zelfs nadelig werken. De belangrijkste functie van eiwitten is namelijk de opbouw en het herstel van (spier)weefsel. Het is belangrijk dat ze daar dan ook voor gebruikt worden. De overige eiwitten worden benut als energiebron maar dat is niet efficiënt en het belast bovendien de nieren. Daarbij hebben veel mensen niet in de gaten dat het gebruik van teveel eiwitrijke voeding kan leiden tot toename van vetweefsel
Het algemene voedingsadvies voor krachtsporters is dat koolhydraten voor zeker 55% voor de energie moeten zorgen, vetten voor 30-35% en eiwitten voor 10-15%.
Ik liet bovenbestaande lezen aan iemand en kreeg het volgende antwoord :

kcal is kcal

eiwit kost meer energie om te verteren dus van 100 gram koolhydraten word je vetter dan 100 gram eiwit.

als je genoeg drinkt en geen nieraandoening hebt hebben je nieren nergens last van.

drink je veel WATER +- 5 liter per dag en je pis is nog kanariegeel (duid op hoger concentratie ureum - afvalproduct met daarin de stikstofatomen van de gegeten eiwitten) dan kun je eens denken minder te nemen omdat die extra eiwitten dan blijkbaar allemaal worden omgezet naar koolhydraten.

verder is het wel zo dat als je snel aankomt in vet en/of veel honger hebt meer eiwit kan helpen doordat de verzadiging na een eiwitmaaltijd hoger is

je moet je whey eigenlijk in bulk ook alleen maar direct na de training nemen.
in cut kun je melk vervangen door whey met water.

gewoon zorgen dat je niet te hoog boven onderhoud komt en dan word je echt niet dik. en dit zal ook nooit alleen aan de eiwitten liggen, maar het is niet zo dat je van eiwitten niet dik kunt worden
Oud 12-02-2007, 09:28
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 05-02-2007 @ 17:50 :
bron?
volgens mij heeft ei toch echt een hogere PDCAAS-waarde (hoeveelheid essentiele aminozuren gecorrigeerd voor de verteerbaarheid) dan vlees (in ieder geval rundvlees en varkensvlees, kip weet ik niet).

Heb het hier op dvd, zal ongetwijfeld wel op het net te vinden zijn.

Citaat:
All Out Of Love schreef op 09-02-2007 @ 18:55 :
Ik liet bovenbestaande lezen aan iemand en kreeg het volgende antwoord :

kcal is kcal

eiwit kost meer energie om te verteren dus van 100 gram koolhydraten word je vetter dan 100 gram eiwit.

als je genoeg drinkt en geen nieraandoening hebt hebben je nieren nergens last van.

drink je veel WATER +- 5 liter per dag en je pis is nog kanariegeel (duid op hoger concentratie ureum - afvalproduct met daarin de stikstofatomen van de gegeten eiwitten) dan kun je eens denken minder te nemen omdat die extra eiwitten dan blijkbaar allemaal worden omgezet naar koolhydraten.

verder is het wel zo dat als je snel aankomt in vet en/of veel honger hebt meer eiwit kan helpen doordat de verzadiging na een eiwitmaaltijd hoger is

je moet je whey eigenlijk in bulk ook alleen maar direct na de training nemen.
in cut kun je melk vervangen door whey met water.

gewoon zorgen dat je niet te hoog boven onderhoud komt en dan word je echt niet dik. en dit zal ook nooit alleen aan de eiwitten liggen, maar het is niet zo dat je van eiwitten niet dik kunt worden
Idd

Daar komt bij dat aan eiwitpreparaten vaak mineralen en vitaminen zijn toegevoegd voor een snelle en betere opname.
Zodat je "het anabole raam" (efect dat in het uur na training ontstaat) optimaal benut.

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 09:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2007, 17:41
adon1s
adon1s is offline
Je kan gerust elke dag 2 eieren eten. De cholesterol in het ei zelf is wel veel, maar je lichaam neemt hier maar 1/10de van op. Hier zijn vaak misverstanden over. Slechte vetten (verzadigde) zijn 10x slechter voor je cholesterol dan cholesterol uit eieren vandaan.

Ook al is de kans dat je wat krijgt van een rauw ei zeer klein, ik zou 't gewoon niet doen. Je zal maar net de verkeerde treffen..
Oud 12-02-2007, 17:44
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 03-02-2007 @ 22:31 :
Helemaal beter is gewoon het eigeel weg te laten want dat is puur vet.
Oja, zit een groot verschil in eiwit ook tussen een eiwit en een heel ei.
Oud 12-02-2007, 19:01
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Maresha schreef op 30-01-2007 @ 10:44 :
dag dag
Ik hoor/lees weleens dat ei eten nie te vaak mag?
ik ben namelijk gek op gekookte ieren
hoevaak mag je per week eieren eten?
Ik doe ook aan cardiotraining en gewichttraining(ik spor gemiddeld 4x in de week, soms meer soms mindr) en heb gehoord dat ei dan wel heel goed is
Mijn stiefvader deed aan bodybuilding en at heeeeel veeel eiere(maar dan rauw, bah )
wat fijn om te lezen dat in kipfilet en tonijn ook eiwit zit
ik eet namelijk weer te weinig ei
Oud 13-02-2007, 16:57
Angel on Earth
gewoon vlees is ook eiwit hoor..
Oud 13-02-2007, 18:22
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Stevill schreef op 12-02-2007 @ 10:28 :
Heb het hier op dvd, zal ongetwijfeld wel op het net te vinden zijn.
...
Oud 13-02-2007, 21:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn ouders zeiden vroeger dat ik slechts één of twee eieren per week mocht eten...
Maar goed, af en toe bak ik eens een lekkere uitsmijter of een paar spiegeleieren. En bij de koude schotel zijn stukjes ei ook wel lekker. Niet te veel, gewoon af en toe, en dan is er niks aan het handje...
Oud 13-02-2007, 22:35
Dreams
Dreams is offline
Ik eet elke dag twee eieren. Verder wil ik ook dvd's over eieren nu!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 10:25
Shoney
Shoney is offline
Een keer per week gekookt eitje..

Verder nog wel eens omeletjes..
Oud 14-02-2007, 11:44
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Mijn moeder volgt een speciaal dieet en daarbij is gezegd dat het eten van eieren in combinatie met andere dingen juist zorgt voor een hoog cholesterol gehalte. Met granen dus en waarschijnlijk eet je die wel??
Mijn moeder eet geen granen, suiker en lactose (SCDiet dieet) en daarbij eet ze dus wel veel eieren en ze is heel gezond en heeft ook nooit last ergens meer van.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 12:56
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 13-02-2007 @ 19:22 :
...
Sorry ik ga niet g00gelen naar bronnen, ik denk ik deel het ff mee of je dr iets mee doet zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten