Oud 12-07-2002, 14:46
JJzD
JJzD is offline
heeej

ik bne echt veel te licht (61 kg, 1,99) en nou wil ik aankomen op een gezonde en leukle manier
weet jij een manier??
spieren trainen slaat niet aan bij mij, word er echt niet veel zwaarder van. Verder vind ik ongezond gaan eten ook geen optie.
i 3x per dag eten zou dat echt zoveel werken??
grtz
JJ
Oud 12-07-2002, 14:57
Verwijderd
Ik ben ook veels te licht; 1.89 en 63kg.

Maar ja, ik eet normaal en ik doe aan sport, dus daar ligt het niet aan. Schijnt dat je door stress veel gewicht kan verliezen :/ 4 jaar geleden woog ik makkelijk 10 kilo meer, maar dat was voordat ik ging werken

Heb verder geen oplossing voor je, wil het ook wel weten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:12
Verwijderd
3x per dag gewone maaltijd eten, en 3x per dag een tussendoortje eten, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:15
Verwijderd
Hmm ik wil ook aankomen.
Ik ben 1.63 m en 52 kg, maar dat zegt jullie weer nix natuurlijk.
Volgens mij moet je sowieso gezond eten, dus idd wel 3x per dag.
Dus niet alleen maar snoep en vet.
Maar echt 's ochtends bijv. een paar boterhammen, of iets van brinta erbij....sinaasappelsap......
En dan 's middags echt zo'n hele stapel boterhammen met kaas of met vleeswaren, en een paar bekers melk.
En 's avonds echt minstens een heel bord vol, gevarieerd eten. Dus groente, maar ook vlees en veel aardappelen.
En daartussenin van die Sultana-achtige dingen, en ook wel snoep en wat chips enzo. Gewoon alles wat je maar wilt zeg maar.
Nou dan kom je toch vast wel wat aan?

Niet dat ik bovenstaande allemaal eet hoor Maar ik leefde me gewoon ff uit.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:22
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Hmm ik wil ook aankomen.
Maar echt 's ochtends bijv. een paar boterhammen, of iets van brinta erbij....sinaasappelsap......
En dan 's middags echt zo'n hele stapel boterhammen met kaas of met vleeswaren, en een paar bekers melk.
En 's avonds echt minstens een heel bord vol, gevarieerd eten. Dus groente, maar ook vlees en veel aardappelen.
En daartussenin van die Sultana-achtige dingen, en ook wel snoep en wat chips enzo. Gewoon alles wat je maar wilt zeg maar.

ik loop al te kotsen als ik per dag een half bord warm eten op moet eten
Oud 12-07-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

hmm, nou dan is t duidelijk waar het probleem zit..?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:27
Roos
Roos is offline
Citaat:
Hmm ik wil ook aankomen.

Pff ik eet het allemaal en ik kom niets aan..

's ochtends een boterham, cornflakes, glas melk, glas vitaminendrank en een glas sinaasappelsap
dan op school 4 boterhammen, heel veel extra's zoals tosti's, chips, cola, koeken, chocola
als ik thuis kom weer een halve rol koekjes, wat cornflakes, of vaak ga ik ook tosti's bakken of een eitje op brood
's avonds schep ik bijna altijd 2x op, en een toetje
en dan verder weer veel snoep, koek, chips, cola

Tis echt niet normaal, m'n zusje heeft hetzelfde. We eten echt heel erg veel, maar komen niet aan
Oud 12-07-2002, 16:55
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
rosi schreef:

's ochtends een boterham, cornflakes, glas melk, glas vitaminendrank en een glas sinaasappelsap
dan op school 4 boterhammen, heel veel extra's zoals tosti's, chips, cola, koeken, chocola
als ik thuis kom weer een halve rol koekjes, wat cornflakes, of vaak ga ik ook tosti's bakken of een eitje op brood

Tis echt niet normaal, m'n zusje heeft hetzelfde. We eten echt heel erg veel, maar komen niet aan
hrb je wel gezond gewicht??
Oud 12-07-2002, 18:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nou kijk, ondergewicht kan gewoon genetisch bepaald zijn. Dit gebeurt voornamelijk in combinatie met wat je te eten krijgt in je eerste levensjaar. In dat jaar worden de vetcellen gevormd. Dus als jij echt een wolk van een baby was zou je nu wel eens overgewicht kunnen hebben. Kreeg je wat minder te eten, maar wel gezond dan kun je ondergewicht hebben. De term ondergewicht vind ik trouwens misplaatst, want dat kan per mens verschillen. Ik ben ook niet zwaar voor mijn lengte (75 kg, 1,95m), maar zie er normaal uit, ik heb ook nergens last van (duizeligheid ofzo) dus ik laat het lekker zo.
Oud 13-07-2002, 15:49
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
rosi schreef:

Ik ben jalooooooooeeeeeeeeeers
Oud 13-07-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Nou kijk, ondergewicht kan gewoon genetisch bepaald zijn. Dit gebeurt voornamelijk in combinatie met wat je te eten krijgt in je eerste levensjaar.
Dan zou ik superdik moeten zijn

Tot ongeveer mijn 5e levensjaar was ik namelijk een mollig kind. Toen werd ik echter ziek, kreeg een enorme griepaanval; moest echt wekenlang braken .. na een week ziekenhuisopname was alles weer goed, met het verschil dat ik afgemagerd was.

Ik bleef toen de hele tijd erg dun, tot ongeveer mijn 14e. In de pubertijd werd ik dikker, op mijn 17e woog ik zelfs 76kg.

Toen ik echter werken ging, verloor ik haast direct gewicht. Ben in 3 jaar afgevallen op 58kg wat ik vorig jaar met veel moeite weer wist op te krikken naar 65kg. Ik denk dat een combinatie van veel stress was (vader lag in het ziekenhuis, ik werd met allerlei nieuwe zaken geconfronteerd op mijn werk, met name verantwoordelijkheid en druk .. en ik zat in de knoop met mezelf) .. slechte combo

Nu zit ik op 63kg, nog veels te licht .. maar ja, ik eet normaal en ik voel me redelijk. Ben nooit duizelig ofzo, ben zelfs een beetje hyperactief *heeft bijna nooit slaap*

Maar ja, 1.89 en 63kg is niet normaal vind ik :/

Wat de erferlijkheid betreft: mijn moeder was ook altijd erg dun .. vooral in haar jeugd was ze echt zo'n grasspriet bij wijze van

Kan zijn dat ik daar het 1 en ander ook van heb, want in de pubertijd werd ik ook alleen maar zwaarder door 2 keer per dag warm te eten (na schooltijd patat en als mijn vader om 6 uur thuis kwam meestal weer een volledige maaltijd). Dat lukt me nu niet meer

Na ja, wat ik eet:
- 's ochtends meestal een boterham en ik drink thee.
- overdag 4 dubbele boterhammen met ham of vleessalade
- als ik thuiskom iets warms (soms pizza, maar vaak dingen als soep, rijst met vlees, etc). Gewoon normaal eten.
- In de late avond nog eens een boterham..

Best normaal toch?

PS:
Naar aanleiding van mijn gewichtsverlies was ik al eens bij de internist .. er schijnt verder lichamelijk niks met mij mis te zijn; het zat dus echt tussen de oren :/
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
Dan klopt er iets niet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:26
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
Hmm ik wil ook aankomen.

Ik ben 1.64 en 50 kg. Ik vind mezelf best wel eehm, stevig.. tja, niet dik ofzo, maar ook zeker niet slank. Ik vraag me af waarom jij aan wil komen? (Niet lullig bedoeld hoor, zeker niet! maar ik vaag het me gewoon af....)
Oud 14-07-2002, 12:04
PiNoW
PiNoW is offline
ik ben klein, ben net flink ziek geweest en ben ongeveer 164 lang, weeg nu 44 kilo.
ik zie er niet uit als een uitgemergeld skelet, zeker niet.
maar ook niet dik ossow.
ik heb nooit veel problemen gehad met mijn gewicht eigelijk, vroeger was ik best een dik kind, daarna ben ik veel gegroeid enzow nu ben ik wel redelijk smal.

maar JJzD, hoe komt het dat je al moet kotsen bij een half bord eten?
Oud 15-07-2002, 11:30
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
weet iemand die site hoe je kan uitrekenen of je wel genoeg weegt voor je lengte? Dat met bmp ofzo.
Oud 15-07-2002, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Dark Enchantress schreef:
weet iemand die site hoe je kan uitrekenen of je wel genoeg weegt voor je lengte? Dat met bmp ofzo.
BMI = Body Mass Index = Massa in kg / Lichaamslengte in meter in het kwadraat.

Dus, bij mij: 63kg / 1.89^2 = 17.6

Normaal was dacht ik tussen de 18 en 25 in. Ik heb dus ondergewicht.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:47
Verwijderd
Ik eet behoorlijk veel en ik ga ook vaak naar de snackbar. Zeker twee keer per week denk ik. Bovendien snoep ik ook nog heel veel. Ik weeg nog altijd 67 kg en ben 1.90. Ik ben niet superdun, maar wel behoorlijk. Ik zou graag wat steviger zijn... dat er ook een kont in mijn broek zit zeg maar
Het wil alleen niet echt lukken. Ik blijf zo. Ik zit er niet mee, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik er wel wat bijdoen.
Het ligt er ook aan wat voor kleren je aandoet trouwens.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten