![]() |
||
Citaat:
Pff ik eet het allemaal en ik kom niets aan.. 's ochtends een boterham, cornflakes, glas melk, glas vitaminendrank en een glas sinaasappelsap dan op school 4 boterhammen, heel veel extra's zoals tosti's, chips, cola, koeken, chocola als ik thuis kom weer een halve rol koekjes, wat cornflakes, of vaak ga ik ook tosti's bakken of een eitje op brood 's avonds schep ik bijna altijd 2x op, en een toetje en dan verder weer veel snoep, koek, chips, cola Tis echt niet normaal, m'n zusje heeft hetzelfde. We eten echt heel erg veel, maar komen niet aan ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Nou kijk, ondergewicht kan gewoon genetisch bepaald zijn. Dit gebeurt voornamelijk in combinatie met wat je te eten krijgt in je eerste levensjaar. In dat jaar worden de vetcellen gevormd. Dus als jij echt een wolk van een baby was zou je nu wel eens overgewicht kunnen hebben. Kreeg je wat minder te eten, maar wel gezond dan kun je ondergewicht hebben. De term ondergewicht vind ik trouwens misplaatst, want dat kan per mens verschillen. Ik ben ook niet zwaar voor mijn lengte (75 kg, 1,95m), maar zie er normaal uit, ik heb ook nergens last van (duizeligheid ofzo) dus ik laat het lekker zo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tot ongeveer mijn 5e levensjaar was ik namelijk een mollig kind. Toen werd ik echter ziek, kreeg een enorme griepaanval; moest echt wekenlang braken .. na een week ziekenhuisopname was alles weer goed, met het verschil dat ik afgemagerd was. Ik bleef toen de hele tijd erg dun, tot ongeveer mijn 14e. In de pubertijd werd ik dikker, op mijn 17e woog ik zelfs 76kg. Toen ik echter werken ging, verloor ik haast direct gewicht. Ben in 3 jaar afgevallen op 58kg ![]() ![]() Nu zit ik op 63kg, nog veels te licht .. maar ja, ik eet normaal en ik voel me redelijk. Ben nooit duizelig ofzo, ben zelfs een beetje hyperactief *heeft bijna nooit slaap* ![]() Maar ja, 1.89 en 63kg is niet normaal vind ik :/ Wat de erferlijkheid betreft: mijn moeder was ook altijd erg dun .. vooral in haar jeugd was ze echt zo'n grasspriet bij wijze van ![]() Kan zijn dat ik daar het 1 en ander ook van heb, want in de pubertijd werd ik ook alleen maar zwaarder door 2 keer per dag warm te eten (na schooltijd patat en als mijn vader om 6 uur thuis kwam meestal weer een volledige maaltijd). Dat lukt me nu niet meer ![]() Na ja, wat ik eet: - 's ochtends meestal een boterham en ik drink thee. - overdag 4 dubbele boterhammen met ham of vleessalade - als ik thuiskom iets warms (soms pizza, maar vaak dingen als soep, rijst met vlees, etc). Gewoon normaal eten. - In de late avond nog eens een boterham.. Best normaal toch? PS: Naar aanleiding van mijn gewichtsverlies was ik al eens bij de internist .. er schijnt verder lichamelijk niks met mij mis te zijn; het zat dus echt tussen de oren :/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik ben klein, ben net flink ziek geweest en ben ongeveer 164 lang, weeg nu 44 kilo.
ik zie er niet uit als een uitgemergeld skelet, zeker niet. maar ook niet dik ossow. ik heb nooit veel problemen gehad met mijn gewicht eigelijk, vroeger was ik best een dik kind, daarna ben ik veel gegroeid enzow nu ben ik wel redelijk smal. maar JJzD, hoe komt het dat je al moet kotsen bij een half bord eten?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus, bij mij: 63kg / 1.89^2 = 17.6 Normaal was dacht ik tussen de 18 en 25 in. Ik heb dus ondergewicht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik eet behoorlijk veel en ik ga ook vaak naar de snackbar. Zeker twee keer per week denk ik. Bovendien snoep ik ook nog heel veel. Ik weeg nog altijd 67 kg en ben 1.90. Ik ben niet superdun, maar wel behoorlijk. Ik zou graag wat steviger zijn... dat er ook een kont in mijn broek zit zeg maar
![]() Het wil alleen niet echt lukken. Ik blijf zo. Ik zit er niet mee, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik er wel wat bijdoen. Het ligt er ook aan wat voor kleren je aandoet trouwens. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Verhalen & Gedichten |