Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik schiet juist altijd in series, dus ook documentair. Zo 'vertel' ik een verhaal. Jij zegt dus dat je dit in 1 foto moet/hoort te doen? |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast heb je natuurlijk wel gelijk. Of het nu om portretten gaat, concertfoto's, fotojournalistiek of bijna eender wat als apart geheel: dat doe ik natuurlijk wel in reeksen. Maar er is niet echt één manier waarop je het 'hoort' te doen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() In een portfolio mogen best (eerder moeten) ook series. 1 keer een sterk beeld creeren is niet zo moeilijk. Maar een hele serie is vaardigheid. |
![]() |
||
Citaat:
voorbeeld (en neen, jammer genoeg niet uit eigen portfolio) ![]() -> wat kan daar nog aan toegevoegd worden? Een tweede foto zou dit beeld alleen maar afzwakken.
|
![]() |
Documentaire fotografie houd in dat je een verhaal verteld met je foto. Een documentair fotograaf richt zich altijd op het maatschappelijke leven, en maakt dus series over een bepaald onderwerp.
Ik heb voor mijn studie bijvoorbeeld een serie over de beroepsbrandweer in nederland gemaakt, ben dus op verschillende kazernes geweest, overal mee naartoe en vastgelegd wat zij op een dag doen. Journalistieke fotografie is iets compleet anders, werkt meer op het enkele beeld (je foto moet geschikt zijn voor de voorpagina bijv.), terwijl documentair juist een verhaal vertelt van meerdere foto's. Mijn ervaring is ook dat een verhaal vertellen met meerdere foto's véél moeilijker is, maar ook ZO veel leuker. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Lifestyle |