Oud 21-03-2007, 19:07
Verwijderd
Hoi, ik moet een verslag maken en heb n aantal vragen waar ik geen of vaag antwoord op heb kunnen vinden/bedenken

Vraag 1:
Noem voor en nadelen individualisering

2 geef aan wat de gevolgen zijn van vergrijzing voor de arbeidsmarkt en sociale zekerheid.

3 voor en nadelen multiculturele samenleving

4 Uit leg begrip internationalisering en technologie

Bedankt alvast als je me kan helpen en zo niet maakt niet uit

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 19:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 06:52
Verwijderd
Zoek de begrippen/onderwerpen eens op; wat is individualisering, wat is vergrijzing voor de arbeidsmarkt, wat is sociale zekerheid, wat is een multiculturele samenleving? Dan kun je vast zelf ook wel voor- en nadelen bedenken en anders kun je via google wel het eea vinden op internet.

Citaat:
Dat is best op internet (of in je boek) te vinden, bv. op http://www.vandale.nl/ of op google (je kunt ook zoeken met define: voor het woord).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 08:13
Verwijderd
Ok, dankje wel
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:47
Sens.
Sens. is offline
wat een geluk dat ik donderdag examen economie heb gehad... een paar vragen hebben wij daar "min of meer" besproken...

2 geef aan wat de gevolgen zijn van vergrijzing voor de arbeidsmarkt en sociale zekerheid.

Door de toegenomen vergrijzing daalt de participatiegraad van de bevolking...Hierdoor zijn er meer pensioenen die moeten betaald worden, terwijl de werkende bevolking afneemt...Dat geeft dus problemen voor de toekomst...

Daarom heeft men in België ( toch al enige tijd) het zilverfonds opgericht...( dat is een spaarpotje om later de pensioenen mee te betalen, deze inkomsten komen van wanneer de overheid een uitzonderlijke opbrengst heeft)

internationalisering is hetzelfde als globalisering. Er is een vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal. Bedrijven kunnen zich dus over de hele wereld vestigen. Er ontstaat een grote eenheidsmarkt.

Technologie speelt hierbij een belangrijke rol, want zonder technologie zou het niet mogelijk zijn om bevoorbeeld supersnel informatie door te geven ( SWIFT ) of goederen in het groot te transporteren enz.

voila, ik hoop dat je het kunt gebruiken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 10:33
Verwijderd
Heel erg bedankt! Kan ik goed gebruiken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten