Oud 11-04-2007, 20:02
Clumsy*
Clumsy* is offline
Hoi,

Zijn hier misschien mensen die Law in Europe of Nederlands recht studeren?

Ik twijfel namelijk een beetje tussen Law in Europe en Nederlands recht. Het liefst zou ik Law in Europe doen, maar ik ben niet zo heel goed in Duits en Frans. Moet je echt goed zijn in de talen of kun je daarvoor nog cursussen volgen? Als ik het goed begrepen heb, kun je voor iig 1 taal een cursus volgen, maar zou het ook mogelijk kunnen zijn om meerdere cursussen te volgen?

Ik vraag me ook af of Law in Europe moeilijker is dan Nederlands Recht.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2007, 21:41
Verwijderd
Wat heb je aan 'Law in Europe'? Kun je daar nog iets concreets mee, of is het gewoon een beetje een introductie tot de rechtsstelsels van de lid-staten van de EU? Daar lijkt het wel op, en daar kun je geen advocaat mee worden, dus daar heb je niet zoveel aan. Lijkt me dat je dan beter gewoon NL recht kunt doen en je zonodig ernaast enigszins kunt bekwamen in een buitenlands recht (wat op zichzelf al zo moeilijk is dat je nooit een studie kunt hebben waarin ze állemaal aan bod komen).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 22:03
Femic
Femic is offline
Wat is in vredesnaam Law in Europe? Gaat het dan om EU- en EG-recht of om alle rechtsstelsels in alle Europese landen? Indien dat laatste: wat kún je daar mee..?! Indien dat eerste: dan zou ik Nederlands recht studeren aan een internationaal georiënteerde faculteit, zoals die van Maastricht of Utrecht.
Oud 12-04-2007, 07:07
Verwijderd
Ja, Utrecht staat inderdaad internationaal wel geweldig aangeschreven, daarom komen er ook jaarlijks 1400 eerstejaars op af
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 07:47
Femic
Femic is offline
900. En vanaf volgend jaar max. 800 En ik zei niet dat Utrecht internationaal geweldig aangeschreven staat (hoewel dat ook zo is), ik zei dat de opleiding internationaal georiënteerd is, dat het Europees en internationaal recht dus belangrijk wordt gevonden en dat je veel mogelijkheden hebt als je die kant op wil. Maastricht staat daar volgens mij nog meer bekend om, maar je zou dus ook in Utrecht terecht kunnen.
Zullen we het topic niet vervuilen met 'mijn (ex-)universiteit is de beste'?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten