Oud 29-03-2007, 15:20
jsprtj
jsprtj is offline
Hallo,

Ik doe IB(verzwaard engels, na TTO(tweetalig onderwijs)) in VWO-4. We gebruiken nu alleen New Headway, maar weet iemand die ook IB doet toevallig welk boek je in de 5e gaat gebruiken? En dan bedoel ik de boeken waarover je repetities enz. krijgt.. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 18:52
ecrivaine
ecrivaine is offline
Je bedoelt met IB het International Baccalaureate programma neem ik aan?
Ik heb het nu bijna afgerond en wij hadden eerlijk gezegd geen boeken. Tenminste, geen vast leerboek. Daarvoor in de plaats moeten we bijvoorbeeld een aantal romans lezen. Dit gebeurt veelal klassikaal en die boeken lenen we voor die 2 jaar van school. Verder doen we 'social issue assignments'. Dat betekent dat je je verder verdiept in een maatschappelijk probleem en dat je daar vragen bij beantwoordt. Daarvoor keeg je wat stencils enzo. Verder moet je gewoon essays schrijven, een stuk tekst kunnen analyseren en nog wat dingetjes. Maar dat is allemaal (volgens mij) zonder leerboek.
Oud 29-03-2007, 18:59
Neushaar
Neushaar is offline
Ik doe nu het IB in Denemarken, maar wij hebben nooit New Headway gebruikt. Zit u in de vijfde en gebruiken verschillende boeken van het IB zelf. Toen ik in de 3e en 4e zat gebruikten we IGCSE boeken.
Oud 29-03-2007, 19:40
jsprtj
jsprtj is offline
oké bedankt, ik heb nu new headway en we krijgen als t goed is(dit jaar of volgend jaar?) Een ander boek, ben de titel even kwijt, maar dat moesten we ook bestellen dus zal nog wel gebruikt worden..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 11:59
wouterkolk
wouterkolk is offline
ik doe ook tto met IB (bijna klaar) maar heb daar geen speciaal boek voor. we krijgen gewoon blaadjes van onze docent, dat is nu dus een gigantisch pak geworden, en dat vind ik ook gewoon goed werken. Heb je ook een cambridge examen gedaan? IB is echt heel anders, het gaat vooral om inzicht in plaats van je engels niveau, al moet dit natuurlijk ook goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 18:51
Verwijderd
Wij (en andere IB'ers die ik ken) lazen Brave New World, 1984, The Chosen, Lord of the flies, trench poets, a handmaid's tail, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten