Oud 06-04-2007, 12:02
igfy
igfy is offline
Volgens mij is dit onderwerp al een tijdje niet geweest, dus misschien is het er weer eens tijd voor.

Een paar voordelen die ik na vijf weken ervaar:

- Ik ben slanker dan als ik een relatie heb
- Ik hoef geen verantwoording af te leggen als ik later thuis kom
- Als ik nu in het buitenland zou willen studeren zou dat kunnen

Meer kan ik even niet bedenken, maar jullie vast wel...
Oud 06-04-2007, 12:06
Myuki
Myuki is offline
"love makes me fat"
Oud 06-04-2007, 12:49
Muchacha
Muchacha is offline
- je doet waar je zin in hebt
- je moet niet kiezen tussen vriendinnen/vrienden of je partner en daarmee bedoel ik dat je je tijd niet moet verdelen
- als je je slecht voelt, is het al niet door je relatie
- je hebt geen "lasten" door je partner, zoals ruzie, jaloezie, onzekerheid, wantrouwen

Maar er zijn ook een pak nadelen aan verbonden
Oud 06-04-2007, 13:04
Luna
Luna is offline
ehm, @TS, de dingen die jij noemt komen mij niet bekend voor in een relatie.
Ik ben nooit dikker geworden tijdens een relatie, naar het buitenland gaan is ook niet onmogelijk en verantwoordingng afleggen als je later thuiskomt geldt alleen voor als je samenwoont.
wat probeer je jezelf nou wijs te maken?

Dit is niet bedoeld om relaties te verheerlijken ofzo want dat wil ik helemaal niet maar die dingen die je noemt vind ik onzin
Oud 06-04-2007, 13:28
Verwijderd
- Ik kan flirten wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 13:35
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
igfy schreef op 06-04-2007 @ 13:02 :
Volgens mij is dit onderwerp al een tijdje niet geweest, dus misschien is het er weer eens tijd voor.

Een paar voordelen die ik na vijf weken ervaar:

- Ik ben slanker dan als ik een relatie heb
- Ik hoef geen verantwoording af te leggen als ik later thuis kom
- Als ik nu in het buitenland zou willen studeren zou dat kunnen

Meer kan ik even niet bedenken, maar jullie vast wel...
Je vriend dwong je tot het eten van overmatige hoeveelheden vet voedsel?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 14:05
igfy
igfy is offline
Haha.. nee mijn ex dwong me daar niet toe, maar hij eet gewoon meer dan ik en ik ben met hem mee gaan eten, zijn hoeveelheden en zijn tempo.

En dat van het naar het buitenland gaan meen ik. Ik had dat als ik met hem was nooit gedaan, omdat ik hem niet wilde missen en andersom ook niet. Dus nu is er niets wat mij tegenhoudt als ik over een paar jaar naar het buitenland zou willen.
Oud 06-04-2007, 14:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 06-04-2007 @ 14:28 :
- Ik kan flirten wat ik wil.
Zoenen met wie je wilt, naar bed met wie je wilt. En misschien niet eens om echt te doen, maar het idee erachter vind ik leuk als ik weer single ben. (Niet dat ik van plan ben binnenkort single te worden...)

En flirten kan heel goed zijn voor je zelfvertrouwen. (a)
En single zijn is goedkoper vaak, in reiskosten, dingen die je samen doet en cadeautjes die je voor elkaar koopt.
Oud 06-04-2007, 14:15
dallie
dallie is offline
In een relatie is je vriendin de persoon die het meeste tijd van je opslokt. En dit is natuurlijk leuk, maar als je single bent kun je je tijd beter verdelen over meer vrienden. Je hebt meer keuzevrijheid.
Oud 06-04-2007, 14:31
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Luna schreef op 06-04-2007 @ 14:04 :
Dit is niet bedoeld om relaties te verheerlijken ofzo want dat wil ik helemaal niet maar die dingen die je noemt vind ik onzin
Nou ik zie er wel wat in..

Als ik nu wat ga drinken met collega's had ik eerst best vroeg zin om naar huis te gaan en bij mijn vriendje in bed te kruipen, terwijl ik nu altijd tot het einde blijf. Het is niet zo dat je verplichtingen hebt ofzo, maar je wil ook gewoon bij iemand zijn.

En ik geloof het ook bijna niet maar ik ben ook afgevallen sinds het uit is, en dat komt niet doordat ik niets meer eet ofzo!

Verder leer ik mijn vriendinnen nóg beter en 'anders' kennen (wat ik bij de meesten als positief ervaar)

En ik heb nu het gevoel dat de tijd een klein beetje heeft stilgestaan toen ik met hem had, alsof ik me nu als een razende aan het ontwikkelen ben en we hadden echt geen beklemmende relatie waarin ik alleen aan hem dacht, ofzoiets.
Oud 06-04-2007, 14:40
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-04-2007 @ 15:09 :
Zoenen met wie je wilt, naar bed met wie je wilt. En misschien niet eens om echt te doen, maar het idee erachter vind ik leuk als ik weer single ben. ... En flirten kan heel goed zijn voor je zelfvertrouwen. (a)
Ja, maar ik vind dat flirten wel moet kunnen in een relatie. Natuurlijk niet voor de neus van je partner, maar wat dansen met iemand en complimentjes geven moet kunnen. Ik zeg dit nu als single zijnde, ik weet dat het onschuldig is (voor mij toch) maar of ik dit daadwerkelijk zou doen in een relatie weet ik ni
Citaat:
En single zijn is goedkoper vaak, in reiskosten, dingen die je samen doet en cadeautjes die je voor elkaar koopt.
In reiskosten niet, want als je met een koppel op vakantie zou gaan moet je alleen op een kamer ofzo. En als al je vrienden met hun partner op vakantie gaan... Tegenover geen cado'tjes kopen staat ook geen cado'tjes krijgen
Oud 06-04-2007, 16:06
DvoorA
DvoorA is offline
-alleen slapen (hoewel dit heel soms ook een nadeel is). Toen ik nog samenwoonde vond ik het vreselijk dat er altijd iemand naast mij lag, ik lig het liefst zo uitgestrekt mogelijk in bed en dat kon toen niet. Ook hield ik niet van het gesnurk en het moeten delen van mijn dekbed en het feit dat mijn ex altijd peentjes zweette wanneer ik lag te bevriezen en we daarom regelmatig aanvaringen hierover hadden (zijn kant van het bed stonk en dat van mij rook fris). Als ik ooit weer ga samenwonen komen er dan ook absoluut 2 bedden.

- niet me 'verplicht' voelen tijd vrij te maken voor hem terwijl ik liever iets anders doe.
- ben inderdaad ook slanker geworden, mijn ex trakteerde me altijd op te lekkere dingen die een snoepkont als ik niet kon weerstaan. Nu ik alleen woon haal ik die dingen niet meer.
Oud 06-04-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 06-04-2007 @ 15:09 :
Zoenen met wie je wilt, naar bed met wie je wilt. En misschien niet eens om echt te doen, maar het idee erachter vind ik leuk als ik weer single ben. (Niet dat ik van plan ben binnenkort single te worden...)

En flirten kan heel goed zijn voor je zelfvertrouwen. (a)
Als ik een vriendin heb wil ik echt niet samen op vakantie . Daar zijn me vrienden veelste cool voor

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:10
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 06-04-2007 @ 17:08 :
Als ik jou zo hoor wil ik geeneens een serieuze relatie
nou een serieuze relatie wil jou ook niet
Oud 06-04-2007, 16:11
Magican
Magican is offline
Geen rekening te houden met anderen. Maar dat doe ik sowieso niet, eigenlijk.
Oud 06-04-2007, 16:14
gurl19
gurl19 is offline
-Je kan doen wat je wilt omdat je geen verantwoording hoeft af te leggen
-Je kan heerlijk flirten en sjansen
-Je hebt veel minder verplichtingen zoals saaie verjaardagen

Maar ik mis toch wel een beetje alle voordelen van een relatie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
hellebel schreef op 06-04-2007 @ 17:10 :
nou een serieuze relatie wil jou ook niet
Wauw, ga je nu internet-bitchen tegen mij?

Samen met je vriendin op vakantie gaan lijkt me echt helemaal niks......
Ik zie kerels die een vriendin hebben wat gelijk voor hun alles. Ze laten de rest links liggen en zijn bijna dagelijks bij hun vriendin. Ze nemen het gelijk te serieus, en willen tegenwoordig alles met zijn tweetjes doen.

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:49
Iduna
Iduna is offline
Het klinkt een beetje alsof je jezelf moet overtuigen van het feit dat single zijn niet erg is. Nou ja, dat is dus ook helemaal niet erg, maar zulke lijstjes vind ik wel een beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 06-04-2007 @ 15:40 :
Ja, maar ik vind dat flirten wel moet kunnen in een relatie. Natuurlijk niet voor de neus van je partner, maar wat dansen met iemand en complimentjes geven moet kunnen. Ik zeg dit nu als single zijnde, ik weet dat het onschuldig is (voor mij toch) maar of ik dit daadwerkelijk zou doen in een relatie weet ik ni
In reiskosten niet, want als je met een koppel op vakantie zou gaan moet je alleen op een kamer ofzo. En als al je vrienden met hun partner op vakantie gaan... Tegenover geen cado'tjes kopen staat ook geen cado'tjes krijgen
Jah, je hebt flirten en versieren zegmaar en flirten is prima, versieren niet. Zeg ik binnen een relatie.

Maar goed, de voordelen... hm, het grootste voordeel vind ik dat er gewoon niet zo veel gedoe is. Vriendjes kosten veel nadenkwerk en veel meer emotiegezeur dan gewone vrienden (bij mij dan). Ik twijfel bij m'n vrienden nooit of ik ze wel in mijn toekomst wil; bij mijn vriendje vraag ik nog wel eens af of het allemaal wel zo'n goed idee is (of dan maak ik me zorgen of híj het nog wel een goed idee vindt, dat bedenk ik bij vrienden ook nooit). En m'n vriendje heeft meer/diepere invloed op m'n gevoelens dan andere mensen, dat vind ik eigenlijk ook niet wat.

Dus zonder vriendje heb je dat gezeik niet
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-04-2007 @ 17:49 :
Het klinkt een beetje alsof je jezelf moet overtuigen van het feit dat single zijn niet erg is. Nou ja, dat is dus ook helemaal niet erg, maar zulke lijstjes vind ik wel een beetje vreemd.
Als het nog niet zo lang uit is, is het wel fijn als iemand je wijst op alle voordelen van het vrijgezel zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 17:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-04-2007 @ 17:52 :
Als het nog niet zo lang uit is, is het wel fijn als iemand je wijst op alle voordelen van het vrijgezel zijn.
Inderdaad

Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat ik zeeën van tijd over heb. Ik spreek nu veel vaker met vriendinnen af en neem meer relax tijd voor mezelf.

Daarentegen mis ik wel een hoop dingen, zoals gewoon samen zijn, samen slapen, samen naar vrienden en familie. Ehh, eigenlijk alles wat je samen doet (want samen met je vriendje voelt zo heel fijn en anders dan samen met een vriendin zijn)
Oud 06-04-2007, 19:07
Bloem
Bloem is offline
Het grootste voordeel vind ik het gevoel van vrijheid, met niemand rekening hoeven houden, doen wat ik leuk vind en met wie ik op dat moment leuk vind.

Citaat:
DoraRing schreef op 06-04-2007 @ 14:28 :
-Ik kan flirten wat ik wil.
Dit dus eigenlijk, maar dan op een andere manier dan wanneer je een relatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 19:10
Poepkind
Poepkind is offline
proberen jullie me soms over te halen een om een single bestaan te beginnen
Oud 06-04-2007, 20:31
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-04-2007 @ 17:52 :
Ja, dat snap ik wel maar ipv zo'n lijstje te maken, kun je er beter helemaal niet bij stil staan dan, omdat de 'voordelen' van een relatie hier weer tegenover staan.

Maar goed, de meeste dingen zijn dan nu ook al wel genoemd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-04-2007 @ 21:31 :
Ja, dat snap ik wel maar ipv zo'n lijstje te maken, kun je er beter helemaal niet bij stil staan dan, omdat de 'voordelen' van een relatie hier weer tegenover staan.

Maar goed, de meeste dingen zijn dan nu ook al wel genoemd.
Hm, gemakkelijk gezegd, maar als je nog de hele tijd vooral bezig bent met het feit dat het uit is, kun je denk ik nog niet echt 'er helemaal niet bij stilstaan'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2007, 21:52
Nonaj
Nonaj is offline
Ik zie alleen maar nadelen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 22:49
dallie
dallie is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 06-04-2007 @ 22:52 :
Ik zie alleen maar nadelen
Met de persoon waarvan je houdt kun je intiemer zijn met welke andere persoon dan ook op zowel geestelijk als fysiek. Je kan op bepaalde punten dingen aan elkaar toevoegen die anderen niet kunnen.

Ok, ik geef toe. Het is een beetje soft gevoelsmatig gelul.
Oud 06-04-2007, 23:08
Verwijderd
TS: praat jezelf maar moed in
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 23:35
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
dallie schreef op 06-04-2007 @ 23:49 :
Met de persoon waarvan je houdt kun je intiemer zijn met welke andere persoon dan ook op zowel geestelijk als fysiek. Je kan op bepaalde punten dingen aan elkaar toevoegen die anderen niet kunnen.

Ok, ik geef toe. Het is een beetje soft gevoelsmatig gelul.

Ik bedoelde nadelen van het single zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 00:06
Verwijderd
- geen schoonouders en kneuterige familiefeestdingetjes bij andermans familie.

- niemand om verantwoording aan af te moeten leggen

- flirten en sjansen op een ander niveau (het 'ik zou ermee kunnen gaan' niveau)

- beter vriendschappen/ meer tijd voor je vrienden
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 01:58
Metal
Metal is offline
jullie kijken allemaal teveel SATC
Oud 07-04-2007, 07:21
dallie
dallie is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 07-04-2007 @ 00:35 :

Ik bedoelde nadelen van het single zijn
Dat is dus een nadeel van het single zijn, want dat heb je niet als je single bent maar wel als je een vriendin hebt?
Oud 07-04-2007, 07:54
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 07-04-2007 @ 08:21 :
Dat is dus een nadeel van het single zijn, want dat heb je niet als je single bent maar wel als je een vriendin hebt?
De TS wil juist vóórdelen van single zijn en Nonaj ziet alleen maar nadelen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 08:14
dallie
dallie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-04-2007 @ 08:54 :
Mjah... er zijn zat voordelen aan het single zijn.

- Promiscuiteit

- Totaal geen "verplichtingen". Alhoewel het betwistbaar is hoe verplicht het is. Het kost simpelweg een hoop tijd die je graag besteed als een relatie leuk is. Maar het kan wel degelijk ten koste gaan van tijd die je aan vrienden besteed.

- Onafhankelijk van je relatie. Dat wil zeggen: Een relatie die goed is voegt wat toe aan je leven, maar eentje die kut is kan je echt enorm down laten voelen. It works both ways naar mijn mening.

- Flirten zonder verantwoording / schuldig voelen. Dit is voor mij een hele zwakke maar ja sommige hechten er misschien meer waarde aan.
Oud 07-04-2007, 08:19
Verwijderd
Als je single en alleen bent, wil je het samenzijn van een relatie.
En als je een relatie hebt, dan verlang je naar de vrijheid van single zijn.

Ergo; het is ook nooit goed.

Maargoed; voordelen:
- Geen gezeur, je hoeft geen verantwoording af te leggen over waarom je niet langs kan komen. Geen zin = Geen zin, en daar ligt geen grondslag aan.
- Beslissingen hebben alleen op jezelf betrekking en niet (in)direct op je vriend. 'Als ik dit jurkje koop, kan ik straks niet meer met de trein naar hem toe'. Dat heb je dus niet meer.
- Flirten wordt meteen een stuk interessanter. 'He.. dit zou potentieel is kunnen worden' in plaats van 'Ja kut, vriendje' .
- Meer tijd voor vrienden.
- Geen jaloezie, wantrouwen, twijfels, onzekerheid.
- Financieel voordeliger. Geen treinkaartjes, buskaarten, samen boodschappen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:26
Optima
Optima is offline
eigenlijk kan ik niet zoveel voordelen bedenken...

alles wat hoerboven genoemd wordt heb ik ook in mijn relatie ( vrijheid, tijd om met vrienden om te gaan, geen verantwoording af hoeven leggen etc) Natuurlijk niet het flirt/andere mannen gedeelte, maar dat vond ik toen ik single was erg tegenvallen. heb genoeg mannen uitgeprobeerd, maar ze vielen nogal tegen. Leuk hoor, een avondje flirten/etc met een gast, maar meestal zijn ze het naderhand bellen niet waard...

...behalve natuurlijk m'n vriend, die was het bellen zeker waard
Oud 07-04-2007, 14:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 06-04-2007 @ 17:08 :
Als ik een vriendin heb wil ik echt niet samen op vakantie . Daar zijn me vrienden veelste cool voor
Ik had het ook niet over vakantie. Meer over de treinkosten die je maakt bij hen heen en weer reizen. Dat gaat natuurlijk niet bij elke relatie op, maar voor mij meestal wel.
Oud 07-04-2007, 14:39
Drlove
Drlove is offline
noem mij maar eens nadelen op

single zijn is heerlijk, al die kleffe stelletjes, bah. Als ik sommige verhalen hier lees krijg ik al braakneigingen.
Oud 07-04-2007, 15:51
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Drlove schreef op 07-04-2007 @ 15:39 :
noem mij maar eens nadelen op

single zijn is heerlijk, al die kleffe stelletjes, bah. Als ik sommige verhalen hier lees krijg ik al braakneigingen.
Wow, traumatised much ? ik weet niet of, of wat voor, ervaringen jij met relaties hebt gehad
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:06
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Optima schreef op 07-04-2007 @ 11:26 :
eigenlijk kan ik niet zoveel voordelen bedenken...

alles wat hoerboven genoemd wordt heb ik ook in mijn relatie ( vrijheid, tijd om met vrienden om te gaan, geen verantwoording af hoeven leggen etc) Natuurlijk niet het flirt/andere mannen gedeelte, maar dat vond ik toen ik single was erg tegenvallen. heb genoeg mannen uitgeprobeerd, maar ze vielen nogal tegen. Leuk hoor, een avondje flirten/etc met een gast, maar meestal zijn ze het naderhand bellen niet waard...

...behalve natuurlijk m'n vriend, die was het bellen zeker waard
Same here. Ook al heb ik een vriend, dan nog zie ik mijn vrienden heel vaak (scheelt wel dat het merendeel in hetzelfde huis woont ), hoef ik weinig/geen verantwoording af te leggen mbt de dingen die ik allemaal doe, en heeft mijn vriend een hele leuke familie, waardoor verplichte dingen nooit saai zijn. Bovendien ben ik net een aantal maanden in het buitenland geweest, dus ook daarin word ik niet tegengehouden door mijn vriend/onze relatie.

Het enige nadeel is dat ik nu duurder uit ben, maar ach.. dat heb ik wel voor hem over. Ohja, en dat flirten natuurlijk. Ik doe het alsnog wel, maar inderdaad op een ander 'niveau'.
Oud 07-04-2007, 16:10
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-04-2007 @ 08:54 :
Nonaj is dr hele leven al single dus is het single zijn een beetje zat
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 22:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 07-04-2007 @ 16:51 :
Wow, traumatised much ? ik weet niet of, of wat voor, ervaringen jij met relaties hebt gehad
Nou euh, ik kan me ook vaak wel in zijn mening vinden. Als ik veel dingen lees weet ik weer precies waarom ik niet zó'n relatie wil, omdat het gewoon niks voor mij is op die manier. En misschien komen bepaalde dingen kleffer of juist moeizamer over op "papier", maar ik krijg er ook vaak kriebels van als ik het lees.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 00:11
Drlove
Drlove is offline
het is allemaal heel simpel:

ik zie niet in wat een relatie toevoegd aan je leven:

voor leuke dingen doen en emotionele steun heb je je vrienden of eventueel je familie. En sex is tegenwoordig ook een makkelijk item, je hoeft als man steeds minder te doen om een vrouw het bed in te krijgen. Het kost je alleen maar geld en tijd en wat je er voor terug krijgt geeft mij niet de voldoening die ik het waard vindt om een relatie te hebben. Daarvoor moet je altijd dingen laten, wat ten kosten gaat van je vrienden. En dat het ten kosten gaat van je vrienden is nu eenmaal een feit. Vrienden heb je voor het leven en een vriendin is tijdelijk. 9 van de 10 mensen die op deze leeftijd een relatie hebben, hebben over 5 jaar een relatie met iemand anders. Ik ga mijn tijd daar niet aan verdoen.

Daarnaast hou ik niet van klef gedoe. Hand in hand lopen door de stad, aan elkaar plukken, eten delen, elkaar elke dag smsen of bellen, ik vind het een ramp. Ik bel je wel als ik je iets te vertellen en ga geen zinloos smsje sturen met een standaard tekst die je elke dag precies voor het slapen gaan stuurt. Daar zie ik echt de lol niet van in.

Laatst gewijzigd op 08-04-2007 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:12
bingomassacre
bingomassacre is offline
Je bent nooit verliefd ? Als je echt verliefd bent op iemand dan wil je toch het liefst een relatie met die persoon.
Overigens zie ik dus echt wel de toegevoegde waarde in van een GOEDE relatie. En dan heb ik het dus niet over die stelletjes die na 2 weken al "ik hou van jou'en" en op het station 5 minuten lang staan te tongworstelen (omg, 2 dagen zonder elkaar is 2 dagen niet geleefd ).
De intimiteit die je op een gegeven moment met iemand hebt kun je echt niet met je vrienden hebben, en al helemaal niet met een one night stand.

Laatst gewijzigd op 08-04-2007 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:16
mara18
mara18 is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 08-04-2007 @ 12:12 :
Je bent nooit verliefd ? Als je echt verliefd bent op iemand dan wil je toch het liefst een relatie met die persoon. of ben je gewoon nooit verliefd.
Overigens zie ik dus echt wel de toegevoegde waarde in van een GOEDE relatie. En dan heb ik het dus niet over die stelletjes die na 2 weken al "ik hou van jou'en" en op het station 5 minuten lang staan te tongworstelen (omg, 2 dagen zonder elkaar is 2 dagen niet geleefd ).
De intimiteit die je op een gegeven moment met iemand hebt kun je echt niet met je vrienden hebben, en al helemaal niet met een one night stand.
Helemaal akkoord.
Trouwens, ik zie geen overtuigende voordelen in single zijn. Anders was ik nu wel single. Van relatie naar single kan immers altijd, omgekeerd is het een pak moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:23
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 08-04-2007 @ 12:12 :
Je bent nooit verliefd ? Als je echt verliefd bent op iemand dan wil je toch het liefst een relatie met die persoon. of ben je gewoon nooit verliefd.
Been there, done that, maar het is absoluut mijn ding niet. Wat ik tot nu toe zelf heb meegemaakt en wat ik om mij heen zien gebeuren, sterkt mij in de gedachten dat je zo lang mogelijk single moet zijn. Lees alleen maar op dit forum hoeveel ellende er uit relaties voortkomt. De intimiteit kan je wel met vrienden delen, als je de juiste vrienden hebt ( op het seksuele na dan). Ik ken mijn vrienden al ruim 20 jaar, waardoor we elkaar door en door kennen. Ik snap niet waarom mensen een relatie heilig verklaren.
Oud 08-04-2007, 11:25
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
mara18 schreef op 08-04-2007 @ 12:16 :
Helemaal akkoord.
Trouwens, ik zie geen overtuigende voordelen in single zijn. Anders was ik nu wel single. Van relatie naar single kan immers altijd, omgekeerd is het een pak moeilijker.
wat een onzin is dat. Het is juist andersom. Hoeveel mensen houden niet tegen beter weten vast aan hun relatie? Het beginnen van een relatie is veel makkelijker dan hem stoppen.
Oud 08-04-2007, 11:25
Bloem
Bloem is offline
Natuurlijk, als ik verliefd ben op iemand vind ik het ook fijn om bij diegene te zijn, maar dat neemt niet weg dat ik van heel veel dingen, als ik ze lees, nou niet het gevoel krijg van "ohhh, zo'n relatie wil ik ook!", integendeel. En dan heb ik het niet over smsjes krijgen of hand in hand lopen, want dat kan inderdaad wel erg leuk zijn. Maar dat doet er in dit topic ook allemaal niet zo toe, het ging over de voordelen van vrijgezel zijn en die zijn er, naar mijn mening, echt wel. Het is niet alsof een relatie nou alleen maar leuke dingen met zich meebrengt tov het niet hebben van een relatie.

Oh, en ik word inderdaad niet zo vaak verliefd.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:41
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-04-2007 @ 12:25 :
Natuurlijk, als ik verliefd ben op iemand vind ik het ook fijn om bij diegene te zijn, maar dat neemt niet weg dat ik van heel veel dingen, als ik ze lees, nou niet het gevoel krijg van "ohhh, zo'n relatie wil ik ook!", integendeel. En dan heb ik het niet over smsjes krijgen of hand in hand lopen, want dat kan inderdaad wel erg leuk zijn. Maar dat doet er in dit topic ook allemaal niet zo toe, het ging over de voordelen van vrijgezel zijn en die zijn er, naar mijn mening, echt wel. Het is niet alsof een relatie nou alleen maar leuke dingen met zich meebrengt tov het niet hebben van een relatie.

Oh, en ik word inderdaad niet zo vaak verliefd.
Agree! Als jij je als single fijn voelt dan hoeft dat zelfs geen nadelen te hebben. Een relatie blijft een verbintenis en daar komen verplichtingen en verwachtingen bij kijken en ja daar ontstaan wel eens discussies/ruzies over..

@ drlove, ik verklaar een relatie niet heilig en ik lees op dit forum ook echt dingen waarvan ik denk Ik snap je standpunt ook wel, het blijft natuurlijk persoonlijk, maar je aversie tegen relaties vind ik een beetje kort door de bocht. En ik blijf van mening dat intimiteit tussen vrienden en vriend/vriendin op een ander niveau KAN zitten en dit KAN heel prettig zijn. Mits je dus een langdurige goede relatie hebt zonder alle shit die je hier vaak op het forum leest
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 16:51
Luna
Luna is offline
Citaat:
Lilith schreef op 07-04-2007 @ 09:19 :
Als je single en alleen bent, wil je het samenzijn van een relatie.
En als je een relatie hebt, dan verlang je naar de vrijheid van single zijn.

Ergo; het is ook nooit goed.

Maargoed; voordelen:
- Geen gezeur, je hoeft geen verantwoording af te leggen over waarom je niet langs kan komen. Geen zin = Geen zin, en daar ligt geen grondslag aan.
- Beslissingen hebben alleen op jezelf betrekking en niet (in)direct op je vriend. 'Als ik dit jurkje koop, kan ik straks niet meer met de trein naar hem toe'. Dat heb je dus niet meer.
- Flirten wordt meteen een stuk interessanter. 'He.. dit zou potentieel is kunnen worden' in plaats van 'Ja kut, vriendje' .
- Meer tijd voor vrienden.
- Geen jaloezie, wantrouwen, twijfels, onzekerheid.
- Financieel voordeliger. Geen treinkaartjes, buskaarten, samen boodschappen.
ok met de meeste dingen ben ik het eens maar goedkoper dat snap ik niet want samen boodschappen doen is juist goedkoper en ik heb een ov dus treinkaartjes hoef ik niet te kopen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten