Oud 12-04-2007, 22:08
Lorelei
Lorelei is offline
Hm, ja. Al sinds september of oktober ligt m'n hele menstruatie over hoop. Het zijn verschillende dingen. Ten eerste is het niet regelmatig meer. Ik ben al sinds m'n 11e ongesteld en al zeker 6 a 7 jaar gewoon regelmatig. Tot afgelopen herfst dus. Toen was ik eerst een keer 2 weken over tijd. Daarna was ik weer 'normaal'. Toen week te laat weer. Daarna een keer overgeslagen. En daarna weer 'normaal'. Nou ja, zo gaat het maar door. En ten tweede is de heftigheid ervan nogal wisselend. Nou is dat altijd wel geweest. Maar ik word nu soms nauwelijks nog ongesteld. 1 dag met een beetje bloedverlies en dat is het dan.

Ik ben niet zwanger (voor zo ver ik weet.. heb op 1 moment in deze maanden wel een test gedaan gewoon maar even voor de zekerheid, die was negatief), ik heb geen last van stress, geen veranderingen in pil gebruik (slik het ding al ruim 2 jaar niet meer) en ben niet enorm afgevallen oid. Heeft er iemand nog een logische verklaring? De eerste 3 maanden dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar ik begin me langzaam toch af te vragen wat er aan de hand is.
Oud 12-04-2007, 22:11
Verwijderd
Hoe het komt weet ik niet, misschien heeft het iets met je ME te maken, maar dat is speculeren. Maar ik kan je wel vertellen dat het metrorragie of metrorrhagie heet. Misschien vind je dat wel fijn om te weten ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 22:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2007 @ 23:11 :
Hoe het komt weet ik niet, misschien heeft het iets met je ME te maken, maar dat is speculeren. Maar ik kan je wel vertellen dat het metrorragie of metrorrhagie heet. Misschien vind je dat wel fijn om te weten ofzo
Hell yea! Labeltjes!

Ennuh.. wat doen we aan deze metrorragie, dokter Saar?
Oud 12-04-2007, 22:15
Bloem
Bloem is offline
Beetje ander verhaal omdat ik wel de pil nog slikte, maar verder wel een beetje herkenbaar. Ik ben geopereerd in november, toen door de pil heen ongesteld geworden, gestopt met de pil, begin december nog een paar dagen licht ongesteld geweest, toen niet tot begin maart ofzo weer een paar dagen heel licht en daarna helemaal niet meer. Zwanger zijn is geen optie en ik vind het opzich niet erg om niet ongesteld te zijn, maar ik ben wel een beetje benieuwd waar het door kan komen en of het handiger is om eens mee naar de dokter te gaan of dat die er ook niks zinnigs over kan zeggen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 22:17
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, omdat ik geen aanleiding kan verzinnen vind ik het een beetje eng. Er werkt al genoeg raar in m'n lichaam, ik hoef er niet nog vanalles bij te hebben. Ik vind het prima om licht ongesteld te worden natuurlijk, maar dan wel als het gewoon gezond is.
Oud 12-04-2007, 22:19
Bloem
Bloem is offline
Ja precies, dat heb ik ook een beetje. Als er niks aan de hand is vind ik het prima zo, maar dan wil ik het liefst wel de zekerheid dat het niks afwijkends is
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 22:21
Lorelei
Lorelei is offline
Mja. Als het over een tijdje nog niet goed is ga ik naar de huisarts. Maar misschien zeggen jullie wel: heb je er al aan gedacht dat het door dit of dat zou kunnen komen? En dat ik dan denk: maar natuurlijk!

Of zo.
Oud 13-04-2007, 07:20
Verwijderd
IK weet niet of jullie medicijnen slikken, maar ik heb hetzelfde. Dat wil zeggen, ik ben nooit echt helemaal regelmatig ongesteld geweest, maar nu sla ik soms een paar maanden over en dat heeft te maken met een te hoog prolactine gehalte in mijn bloed door de risperdal die ik slik.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 12:59
Lorelei
Lorelei is offline
Ik slik geen medicijnen.

Offtopic: m'n zusje slikt trouwens wel risperdal maar ik heb nog nooit gehoord dat zij een paar maanden over heeft geslagen.. wel eens dat ze om de 2 weken ongesteld werd een periode.
Oud 13-04-2007, 13:23
Verwijderd
Het kan behandeld worden met 10 dagen progesteron, waarna je een hevige menstruatie krijgt, en daarna 3 strippen anticonceptiepil, waarna het weer normaal zou moeten doen. Maar misschien heb je geen medicamenteuze behandeling er voor over als je er niet zo'n last van hebt. Het is vooral iets dat gedaan wordt bij vrouwen bij wie het onregelmatig-maar-wel-vaak en wisselend-maar-wel-veel is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 13:41
Lorelei
Lorelei is offline
Mwah. Zolang het verder niet ernstig is, vind ik het best zoals het is.
Oud 13-04-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 13-04-2007 @ 13:59 :

Offtopic: m'n zusje slikt trouwens wel risperdal maar ik heb nog nooit gehoord dat zij een paar maanden over heeft geslagen.. wel eens dat ze om de 2 weken ongesteld werd een periode.
Niet iedereen krijgt een te hoog prolactinegehalte van risperdal. Bovendien hangt het van je dosis af. Toen ik nog veel slikte werd ik anderhalf jaar helemaal niet ongesteld, nu inmiddels weer af en toe
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 15:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 13-04-2007 @ 15:06 :
Niet iedereen krijgt een te hoog prolactinegehalte van risperdal. Bovendien hangt het van je dosis af. Toen ik nog veel slikte werd ik anderhalf jaar helemaal niet ongesteld, nu inmiddels weer af en toe
Oud 15-04-2007, 09:44
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-04-2007 @ 23:19 :
Ja precies, dat heb ik ook een beetje. Als er niks aan de hand is vind ik het prima zo, maar dan wil ik het liefst wel de zekerheid dat het niks afwijkends is
dat van jouw herken ik. ik ben ook een paar keer achter elkaar geopereerd en bij elke operaie werd ik een paar maanden helemaal niet ongestelt toen heb ik het een keer aan een anesthesioloog gevraagd en die zei dat het inderdaad kan komen omdat je geopereerd bent.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten