| Inloggen |
![]() |
||
Spreek jij (een beetje) japans?
|
||
![]() |
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Auteur |
Spreek jij (een beetje) japans? |
|
Verwijderd
|
ik liep per toeval pas nog door Leuven met een Japanoloog, en ineens kruisten we twee Japanse dames die hij blijkbaar kende, en toen ging het ook van 'konichiwa' en een heleboel Japans en gelach
![]() dat was lollig ![]() maargoed, zelf ken ik dus geen Japans... (anders kon ik meelachen...) |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Ik kan hoi/daag/ja/nee/bedankt/sorry/etc, enkele standaard 'achtervoegsels' a la -kun, -chan en -san en een klein hoopje zelfstandige naamwoorden. Maar dat is niet echt bewust, meer door 't kijken van Japanse animatiefilms. (Films, ja. Geen Naruto, geen Bleach, geen Sailor Moon. Want dat zijn series.) Ik kan ook 'het doet pijn' want dat zeggen ze vaak in hentai.
![]() En verder haat ik de alom heersende Wapanese instelling a la "BAKA DESU!!!11 -____-' MATA NE, KAWAII-CHAN!!111 ^_^" van tegenwoordig. Waarschijnlijk omdat deze retarded manier van doen meestal komt van zogenaamde lolita's die 150 kilo wegen. Dat is op zich niet heel erg, maar meestal zijn ze nog heel dom ook, dus dan wordt het al snel te veel. Bovendien kennen ze meestal maar drie/vier worden en die spuien ze dan overal. Ja hallo ik ken er met een beetje mazzel misschien wel TWAALF maar je hoort mij toch ook niet links en rechts verkondigen hoe kawaii iets is?
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Paranoide schreef op 04-05-2007 @ 17:48 :
Ik kan hoi/daag/ja/nee/bedankt/sorry/etc, enkele standaard 'achtervoegsels' a la -kun, -chan en -san en een klein hoopje zelfstandige naamwoorden. Maar dat is niet echt bewust, meer door 't kijken van Japanse animatiefilms. (Films, ja. Geen Naruto, geen Bleach, geen Sailor Moon. Want dat zijn series.) Ik kan ook 'het doet pijn' want dat zeggen ze vaak in hentai. ![]() En verder haat ik de alom heersende Wapanese instelling a la "BAKA DESU!!!11 -____-' MATA NE, KAWAII-CHAN!!111 ^_^" van tegenwoordig. Waarschijnlijk omdat deze retarded manier van doen meestal komt van zogenaamde lolita's die 150 kilo wegen. Dat is op zich niet heel erg, maar meestal zijn ze nog heel dom ook, dus dan wordt het al snel te veel. Bovendien kennen ze meestal maar drie/vier worden en die spuien ze dan overal. Ja hallo ik ken er met een beetje mazzel misschien wel TWAALF maar je hoort mij toch ook niet links en rechts verkondigen hoe kawaii iets is? ![]() Ik wil zo graag die achtervoegels goed kunnen ^^; oh.. uh... ik zeg best wel vaak Kawai of Kawai-desu ... uh... oeps ik ben zelf een grote fan van japanse animatieseries... behalve dan die je net op noemt.. waarschijnlijk omdat ik ze nog niet heb gezien... -_-' Het allerergste is, dat ik een paar japanse liedjes op me I-pod heb staan en ik kan ze helemaal uit me hoofd mee zingen
|
||||
|
|
|
||||
|
Verwijderd
|
vragend? nee, 't betekent gewoon 'ik...'. Watashi is 'ik', en 't wordt door zowel mannen als vrouwen gebruikt; heel neutraal en beleefd. Maar als je wat informeler wil zijn, dan gebruik je als jongen 'boku'. Watashi en boku betekenen dus gewoon 'ik' en dat 'wa' is een partikel dat aangeeft dat het het subject van de zin is.
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Paranoide schreef op 04-05-2007 @ 18:48 :
Ik kan hoi/daag/ja/nee/bedankt/sorry/etc, enkele standaard 'achtervoegsels' a la -kun, -chan en -san en een klein hoopje zelfstandige naamwoorden. Maar dat is niet echt bewust, meer door 't kijken van Japanse animatiefilms. (Films, ja. Geen Naruto, geen Bleach, geen Sailor Moon. Want dat zijn series.) Ik kan ook 'het doet pijn' want dat zeggen ze vaak in hentai. ![]() |
||||
|
|
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Trade Management Azië | Omi0 | Studeren | 24 | 28-02-2007 20:01 |
| CM, EM, NG of NT? | Kujatochi | Studeren | 94 | 17-05-2006 19:24 |
| Talen & Culturen van Japan | Verwijderd | Studeren | 97 | 02-09-2005 18:55 |
| De hemel als 'eindstation'? | wondersbestaan | Levensbeschouwing & Filosofie | 151 | 23-03-2004 10:35 |
| LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. | Rerisen Phoenix | Liefde & Relatie | 58 | 13-06-2003 08:23 |
| homosexualiteit is een geestelijke ziekte | Verwijderd | Psychologie | 266 | 11-04-2003 14:46 |