Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het zelf nog redelijk in de hand gehouden door voor mij echt de grens te trekken door het echt alleen s'avonds te doen en heel af en toe overdag als ik vrij ben (danwel uit verveling danwel omdat het dingen leuker kan maken) maar er zijn ook genoeg gevallen waarbij dit echt hard fout gaat.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over het algemeen heb ik dat dus wel, maar soms kan ik me ook op helemaal niks concentreren. Dan kunnen mensen tegen me aanlullen wat ik wil, maar ik volg het toch niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Bijvoorbeeld het verhaal van Naojan over het vergeten van pijn (ik ga er vanuit dat het geestelijk is welke vlieger voor mezelf in ieder geval wel opgaat). Dit doe ik zelf ook, ik weet dat het niet de beste manier is om dingen te verwerken maar het is wel een hele fijne. Ook het bovengequote verhaal komt me erg bekend voor. Zijn er meer mensen die zich hierin kunnen vinden?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
geen nuttige post, maarja.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat maakt het leven nogal oninteressant, nergens plezier aan beleven of enthousiast over worden (ook al gaat het om dingen waarbij je dat wel zou 'moeten' hebben), eigenlijk geen reden om nog uit bed te komen. Dat is waar drugs dus in het spel komen ![]() edit: ^ soms zijn er uitzonderingen, dan kijk ik ergens toch wel een beetje naar uit maar dan wordt het meestal alsnog niets (en in de meeste van die gevallen loopt het er op uit dat ik dan alsnog iets gebruik, als dat in die situatie mogelijk is... stukje self delusion daaro ![]() Laatst gewijzigd op 31-01-2007 om 21:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Misschien is het iets van onze generatie. Zelfdestructie ofzo. Wel interessant om het daarover te hebben trouwens. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk eerlijk gezegd dat een psycholoog, of liever gezegd de hele wereld bevolking last heeft van waar ik last van heb. (bovendien heb ik een paar jaar ervaring met de psych, ik heb een heleboel pillen geslikt tegen depressie, psychose enz. alsof de oplossing in een pilletje zit, maar goed. dat dus al ten eerste, ten tweede vind ik de manier van behandelen gericht op deze maatschappij en niet hoe het anders kan. ik zal het even verder uitleggen) Deze maatschappij, de spelletjes die er gespeeld worden, hoe we met elkaar omgaan, hoe we met dieren omgaan. En dan heb ik het nog niet eens over oorlogen en alle andere walgelijke dingen die er gebeuren op dit moment en verder iedere seconde van dag, en waar bijna iedereen (inclusief mezelf) aan mee doet, simpel omdat het gewoon zo in ons systeem zit ofzo. Dat begin ik steeds vaker in te zien, en dat vind ik geen leuke dingen. Ik denk dat het vooral komt door angst. Als mensen nou eens naar hun eigen gedrag zouden gaan kijken, want gedrag heeft namelijk erg veel gevolgen op jezelf, anderen en de wereld. Dat zou al een heel stuk schelen. Maar er zijn nogal wat mensen die dingen doen (of het nou groot of klein is) waarvan ze het gevoel bekruipt dat er iets niet aan klopt, maar er niet de vinger op kunnen leggen. Maar soms zit daar zoveel achter dat mensen heel angstig worden om ernaar te gaan kijken, en dan bijvoorbeeld gaan roken, blowen, drinken, een geloof/leer/religie aanhangen, veel eten, overmatig sporten etc. etc. etc. Maar dat ik slechts een intrepetatie van de dingen die ik heb meegemaakt en gezien. Ik begin de laatste tijd verbanden bij mensen in te zien, en tussen dingen. En het is niet altijd makkelijk om met sommige dingen te dealen. Ik heb zelf namelijk ook gedrag vertoond dat echt niet door de beugel kon, echt te erg voor woorden. Daardoor ben ik gaan blowen (dat gaat natuurlijk allemaal niet zo rationeel als ik hier beschrijf) Ik heb er nog steeds last van dat ik sommige dingen heb gedaan. Schuldgevoel enzo en verdriet. Soms voel ik zo`n bui opkomen van verdovende pijn. Ik 'moet' dan echt gaan blowen omdat ik het gevoel krijg dat ik die pijn niet aankan. Wat dat betreft ben ik zelf ook heel hypocriet, want ik leef dus op een manier die ik zelf niet graag zie. Misschien komt het heel vaag of langdradig over. Ik vind het gewoon moeilijk om woorden te vinden omdat ik er nog niet zo lang uit ben. Kritiek gewenst. Laatst gewijzigd op 02-02-2007 om 19:55. |
![]() |
|
Verwijderd
|
tuurlijk hoef jij nix aan jezelf te fixen als je het zelf niet vind..
maar hoe hard het ook aan de wereld om je heen ligt, de oneerlijkheid, en ook een stukje bij jezelf.. JIJhebt pijn, jij hebt dingen om mee te dealen.. dus misschien niet gek om er toch iets mee te doen, de dingen zijn zoals ze zijn en de wereld gaat echt niet veranderen.. dingen wegblowen gaat vanzelf z'n tol eisen.. heb het zelf veel te lang gedaan.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vroeger was er niet veel te kiezen. En daarnaast lag het nogal simpel, als ouders zeiden dat er iets gedaan moest worden werd er gehoorzaamd. De keuze om te stoppen met school was er niet, want waarom zou je je kansen verspelen? Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit, en ligt de keuze meer in je eigen handen. Het is toch ook uiteindelijk jou leven? Mentaliteit enzo. Ik herken wat je zegt wel, zelfs weet ik ook absoluut niet wat ik wil gaan doen. Daarnaast heb je ook nog dat gedoe met verwachtingen van anderen. Die trek ik me toch wel degelijk aan. Ik probeer zoveel mogelijk mijn gang te gaan, ik ben van mening dat ik uiteindelijk wel mijn draai zal vinden. Maar dat gaat voornamelijk nog met vallen en opstaan. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb al zeer vaak de benadering gehoord dat zo'n keuze ook moet komen vanuit het gevoel. Dat enthousiast worden en blijven, 'intuïtief' weten dat je in de juiste richting gaat voortkomt uit het gevoel. Nu meen ik me vaag te herinneren van way back when toen er nog gevoel was, dat er inderdaad iets in mezelf was dat op een bepaalde wijze aangaf of ik juist of onjuist handelde. Zo onwaarschijnlijk lijkt dat me dus niet. Rest alleen de vraag hoe ik, jij, Bas en vast nog wel veel meer mensen hun emoties terugkrijgen. ![]() Ik denk dat zelfdestructie niet specifiek iets van onze generatie is. De manieren waarop onze generatie zelfdestructieve neigingen in de praktijk brengt misschien wel. Maar het beeld zal nogal vertekend worden doordat openheid over dat soort zaken vroeger als ongepast werd beschouwd. Ik stel me voor dat er in jezelf een soort van ongeschonden deel/persoonlijkheid/whatever is. Waar acceptatie en vergiffenis en correct zien is, waar je weet of je goed of fout bezig bent (waar dan ook intuitie en het geweten vandaan komen, denk ik). Misschien stel ik me dat allemaal een beetje simplistisch voor en zit ik er op sommige punten naast, maar al met al vind ik die theorie wat hebben. Mensen waarmee ik het er over gehad heb noemden het 'het hogere zelf' en een enkeling zei dat het verdacht veel leek op de beschrijvingen die hij over verlichting had gelezen. Hoe dan ook, ik denk dat je naarmate je minder in contact staat met dat deel van jezelf ook meer (zelf)destructieve neigingen hebt. hmm, ik heb zin in koffie en ik heb geen zin om deze hele reply te bekijken op fouten of onafgemaakte zinnen of zo, dus als er iets niet duidelijk is komt dat daardoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[/vaag] ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Veel herkenning in dit topic.
Met alcohol ben ik nu een paar jaar flink geminderd, ieder weekend compleet van de kaart af zijn was op een gegeven moment niet meer leuk, laat staan voor mensen om je heen. Ben begonnen met blowen voor de leuk, en uiteindelijk werd het een gewoonte en een manier om tot vrede te komen. Op een gegeven moment ging er 150 eu per week aan wiet door. Zodra ik niet meer blowde begonnen de zorgen alweer op te komen. Ik weet niet wat ik wil gaan doen (studie, werk), ik vind namelijk een hoop interessant maar nooit interessant genoeg. Verder zou je kunnen zeggen dat ik last heb van bovengenoemde "Werltschmertz". En voel ik me niet zo, dan voel ik me wel compleet numb. Maarja, vandaar het veel blowen. Op een gegeven moment werd ik ook steeds meer introvert en gesloten. Pas toen ik hoorde dat mensen zich zorgen om me maakte besefte ik dat. Sindsdien maak ik me meer zorgen om mn gebruik.En ben dan ook flink geminderd, maar heb er nog steeds flinke moeite mee. Ik kan best voor een periode stoppen, zolang ik maar de stap neem om de eerste dag niet te smoken. Maar zodra ik weer een keer wiet heb gehaald zit ik weer vast in die "loop". Dus meestal gaat het van een periode van een aantal weken niet blowen naar een periode van heel veel smoken. Ik krijg die balans gewoon niet voor elkaar. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
Drugs & Alcohol |