Oud 01-04-2007, 13:26
Roos
Roos is offline
Ben ik de enige die dit opvalt, of lijkt L&G (en ook E&D) tegenwoordig vol te lopen met jonge meiden met gestoord eetgedrag?

Ik erger me hier echt enorm aan. Zoals het Voedings- en Gezondheidstopic. Dit topic heette vroeger het Lijntopic, en was bedoeld voor mensen die steun zochtten om wat pondjes kwijt te raken. Daarnaast konden allerlei tips gegeven worden. Was leuk om te lezen, en ik denk ook dat het nuttig was
Tegenwoordig staan er alleen maar vragen in als: "hoe slecht is het als je 2 koekjes eet", en allerlei opmerkingen die m.i. beter op Psychologie passen.
Op E&D hetzelfde. Mensen posten wel 3x per dag hun eetlijstjes, wat opzich niet erg is. Maar als mensen constant kritiek op hun eigen eetgedrag geven (voorbeeld: ooh ik heb een mars op, ik schaam me, ik heb zoveel gegeten), dan wordt het nogal vervelend

Ik snap dat hier niet zo 1-2-3 iets aan te doen is, maar ik vroeg mij af of er (bij andere leden en Forumbazen) dezelfde soort gedachten spelen. En of er ideeen zijn om dit probleem op te lossen
Oud 01-04-2007, 13:38
Ieke
Ieke is offline
Er staat al een poosje een topic op Admin over. Een van de ideën is om er een apart topic voor te maken waar dan alles in kan, maar ik vraag me af hoe verstandig dat is. (Imo moet zoiets niet een enorm pro-ano topic worden. Als de 'normale' mensen daar weg gaan blijven loop je daar wel een risico op)
Ik heb er zelf iig nog geen oplossing voor kunnen bedenken. Je zou kunnen verbieden dat er commentaar komt op wat anderen eten in die eetlijstjestopics, maar aan de andere kant is enig commentaar zo af en toe juist goed. Ideeën zijn wat mij betreft erg welkom en ik vind het goed dat dit topic hier staat.
Oud 01-04-2007, 15:41
Bloem
Bloem is offline
Je bent zeker niet de enige die het opvalt, zoals Ieke al zei heb ik er een tijdje geleden een topic op Admin over geopend waarin eea. besproken is. Ik vind het moeilijk, aan de ene kant vind ik bepaalde dingen enorm ergerlijk, aan de andere kant: hoever kun je gaan in dingen "verbieden"? Er mag bijvoorbeeld op E&D eigenlijk al geen commentaar meer op elkaars eetlijstjes gegeven worden om oeverloze discussies te voorkomen maar ik vind het moeilijk om te zeggen dat je ook op je eigen lijstjes geen commentaar meer mag hebben. Aan de andere kant vind ik wel dat het topic negatief beinvloed wordt door de continue rolleyes, "zuchten" en ander commentaar.

We hebben het er op Admin dus over gehad maar kwamen er niet echt uit, ik ben ook blij met dit topic, misschien dat er meer mensen zijn die wel goede ideeën hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 23:54
Verwijderd
mag ik eerlijk zijn en zeggen dat eigenlijk het hele topic overbodig is? wat is de meerwaarde van dat soort lijstjes posten? je mag er niet op reageren inderdaad, en er is altijd al een zijtopic over wat je als avondeten nuttigt... ik vind het compleet nutteloos en aanzetten tot ongezond gedrag, aangezien niemand 100% eerlijk post volgens mij, of in ieder geval er geen gezond beeld wordt geschetst.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 10:24
Bloem
Bloem is offline
Ach, zo zijn er wel meer topics overbodig op dit forum. Ik vind het een leuk topic (van oorsprong althans).
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 10:29
Verwijderd
Ik vind het een leuk topic ik vind het leuk en interessant om te zien wat andere mensen eten en er zijn ook een heleboel mensen die wél normaal eten en ik denk dat dat een goed voorbeeld is voor mensen die niet normaal eten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het triggerend werkt. Ja er wordt gereageerd op lijstjes terwijl dat (blijkbaar) niet de bedoeling is, maar vaak wel op een opbouwende manier. Als iemand een dag niet goed heeft gegeten en daarvan baalt, wordt er vaak aangemoedigd om het beter te doen e.d.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 17:56
Roos
Roos is offline
Ik vind die eetlijstjes ook wel leuk hoor. Zo doe je nog eens wat recepten en lekkere ideeen op. En het commentaar van ANDEREN op eetlijstjes is vaak ook onderbouwend (gelukkig maar).
Echter, ik word er een beetje gek van als mensen constant kritiek op hun eigen lijstjes gaan geven. Oooh wat hebben ze veel gegeten, en wat voelen ze zich slecht (vooral de term 'slecht' stoort me) terwijl het helemaal niet veel was

Anyway, fijn dat ik toch niet de enige ben die hier mee zit

Oh ja, niet te vergeten de vragen zoals: "wat is slechter, A of B, en hoe slecht is gerecht C nou eigenlijk".
Er wordt dan vaak alleen maar gekeken naar de calorieen, en andere voedingswaarden worden daardoor een beetje ondergesneeuwd

Het lijkt me leuk als het weer een beetje terug gaat naar 'vroeger', toen mensen tips kregen over hun voeding die niet alléén met calorieen te maken hadden
Oud 02-04-2007, 18:02
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
kun je die topics niet helemaal gewoon een tijdje in de koelkast stoppen?

en dan ipv eetlijstjes lijstjes met wat je vandag gedaan heb ofzo
Oud 03-04-2007, 15:02
IcedEarth
IcedEarth is offline
Of een topic met lijstjes van alle lekkernijen die je op een dag hebt gegeten, dan weer je de anorexiameisjes
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:43
naam ingebruik
en jongens

jah dat kan ook
maar ik weet niet wat het doel voor mesnen is om lijstjes in te vullen.

Dat van mij is dat ik dan weer ff denk aan wat ik die dag allemaal heb gedaan enzo en met zo'n lijstje heb je dat niet
Oud 03-04-2007, 20:46
Bloem
Bloem is offline
De topics hebben een koelkastperiode gekend, maar ik denk niet dat je daar het probleem mee oplost. Het is namelijk niet in één topic, voor mijn gevoel, maar in heel veel topics.

Mijn voorstel was om een centraal eetstoornissentopic te openen en dan al het andere "commentaar" in de vorm van continue rolleyes, "zuchten" en andere, in kleine lettertjes gepost maar overduidelijk aanwezig commentaar strenger te weren. Voor zo'n topic waren echter ook weer een boel andere bezwaren, dus dat leek ook geen echte oplossing.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 22:45
Verwijderd
maar eetstoornissen zijn eigenlijk weer meer iets voor psychologie... kun je dan niet beter een "hoe ga jij om met eten?" topic maken? daarin kunnen allerlei vragen terecht, en hopelijk wordt het dan geen topic waarin mensen elkaar aanmoedigen steeds minder te eten
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 17:34
naam ingebruik
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 03-04-2007 @ 23:45 :
maar eetstoornissen zijn eigenlijk weer meer iets voor psychologie... kun je dan niet beter een "hoe ga jij om met eten?" topic maken? daarin kunnen allerlei vragen terecht, en hopelijk wordt het dan geen topic waarin mensen elkaar aanmoedigen steeds minder te eten
daar heb je dan wel kans op
maar kan een fb dan zo'n topic niet extra in de gaten houden?
en meschien zijn er een aantal mensen die geen fb zijn maar toch ook in zo'n topic posten om het een beejte positief te houden
Oud 04-04-2007, 18:00
Sherco
Sherco is offline
Ik heb het idee dat het bij Eten & Drinken in bijna elk topic gebeurt. Het topic over gezonde tussendoortjes (wat mij op zich best een goed topic lijkt) staat ook weer vol allerlei commentaar (zowel van mensen op zichzelf als op anderen) wat weer het idee geeft dat tussendoortjes per definitie *evil* zijn.
Ik denk niet dat je het ooit helemaal weg kunt krijgen, er zijn nou eenmaal mensen met een verstoorde kijk op voeding (die dat soms zelf niet eens door hebben). Maar een topic op Psychologie voor mensen die een eetstoornis hebben (gehad) zou al een deel van de reacties/topics verplaatsen. Want er zijn denk ik wel meer mensen die (net als ik) gewoon normale adviesen willen lezen, en niet constant dat neerhalen van jezelf en anderen omdat je iets gegeten hebt. Daarbij kan het, met name voor jongere lezers, de kijk op voeding bij anderen ook beinvloeden...
Oud 04-04-2007, 19:52
snoopy
snoopy is offline
Ja, dat vind ik ook. Het gaat eigenlijk alleen nog maar om callorieen en helemaal niet meer om of iets gezond is ofzo. Ook als mensen blijven toevoegen dat iets lekker weinig calorieen heeft oid wordt best vervelend.

edit: en de exacte hoeveelheden interesseren me ook niet

pff... *lucht hart*

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:26
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 04-04-2007 @ 18:34 :
maar kan een fb dan zo'n topic niet extra in de gaten houden?
en meschien zijn er een aantal mensen die geen fb zijn maar toch ook in zo'n topic posten om het een beejte positief te houden
De ervaring (iig op psychologie, maar ook op andere fora) wijst uit dat dat met dergelijke topics erg moeilijk/vrijwel onmogelijk is. Met een topic met als titel 'hoe ga jij om met eten' helemaal, denk ik, want daar zullen vooral mensen op af komen die niet gezond met eten om gaan en dus ook niet echt positief zullen posten. Ik zie zelf iig weinig in zo'n topic, als ik eerlijk ben.

Juist in het Voedings- en Gezondheidstopic loopt er een mengel van mensen met een eetstoornis en mensen zonder eetstoornis rond en dat topic loopt al tijden op die manier, wat ik zelf een 'plus'punt vind. De opmerkingen/tips in dat topic gaan ook lang niet altijd alleen in op het aantal calorieen (al is het wel vaak, dat ben ik met Roos eens, maar dan ben ik er meer voor om dáár dan verandering in proberen aan te brengen). Het lijkt me iig vrij onmogelijk om mensen met een eetstoornis te weren van het forum (bovendien weet ik ook niet of je dat moet willen).

Maar goed, er is idd een topic over op Admin, dus er wordt door meer mensen over nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:43
Bloem
Bloem is offline
Maar het gaat niet alleen om het voedings en gezondheidtopic, dat loopt best oké als dat het enige topic zou zijn waar het in voorkwam. Waar ik me met name aan erger is dat het op E&D in heel veel topics steeds op eetstoornissen uitdraait, zonder dat het direct erg offtopic is. En aan het, naar mijn mening, irritante en onnodige commentaar in de vorm van rologen etc.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 13:09
Ieke
Ieke is offline
Misschien dan toch maar een regel dat het gewoon in andere topics niet mag? Is wel een beetje erg kort door de bocht, maar als het nu ook niet goed gaat en er is geen ander idee kunnen we het misschien proberen.
Oud 05-04-2007, 13:35
flyaway
flyaway is offline
Misschien een [belangrijk] topic bovenaan, of in het topic bij de beginpost, waarin wordt uitgelegd dat het niet om het aantal calorieen gaat, maar om verzadigd vet en dat als je gewoon gezond leeft er niets mis is met een bakje chips? En dan iets daarbij van: dus daarom hoef je geen commentaar te leveren op het eetgedrag van anderen. ofzo? Dat het tenminste allemaal in één keer gezegd is, wat hierboven staat is dus maar een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 13:51
Verwijderd
het lastige is natuurlijk ook dat als commentaar verboden wordt, dat een beetje op censuur gaat lijken maar ik vind dat er wel ruimte voor moet zijn, het kan altijd nog gesloten worden toch?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 19:53
naam ingebruik
of bovenaan dat het de bedeoling is dat het een topic is waar het er over gaat de leuke dingen van eten enzo
Oud 05-04-2007, 22:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 03-04-2007 @ 23:45 :
"aanmoedigen" doordat sommige mensen minder eten, dit posten hetgeen een sneeuwbal effect heeft?

Enerzijds zit je met de verantwoording die een ieder zelf heeft. Anderzijds moet er gewaakt worden voor beïnvloedbare meiden/ jongens.

Ik denk dat er stil moet worden gestaan bij wat het doel van een dergelijk topic moet zijn. De laatste tijd gaat het voor mijn gevoel (bijna) nergens meer over. Waar die verandering t.o.v. een paar jaar geleden vandaan komt, is me een raadsel..
Oud 05-04-2007, 22:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-04-2007 @ 10:43 :
Maar het gaat niet alleen om het voedings en gezondheidtopic, dat loopt best oké als dat het enige topic zou zijn waar het in voorkwam. Waar ik me met name aan erger is dat het op E&D in heel veel topics steeds op eetstoornissen uitdraait, zonder dat het direct erg offtopic is. En aan het, naar mijn mening, irritante en onnodige commentaar in de vorm van rologen etc.
Eetstoornis mensen zijn ook bijzonder druk met hun (niet) eten bezig.. Misschien wel een logisch gevolg dat juist die populatie veel in dergelijke topics post?
Oud 05-04-2007, 22:43
coopergirl
coopergirl is offline
Niet/weinig/slecht eten is tamelijk zelfdestructief. In die zin is het vergelijkbaar met de categorie automutilatie?
Oud 05-04-2007, 23:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-04-2007 @ 23:43 :
Niet/weinig/slecht eten is tamelijk zelfdestructief. In die zin is het vergelijkbaar met de categorie automutilatie?
Imo wel. Anorexia heeft een mortaliteit van 15%, dus erg hoog.
Oud 06-04-2007, 07:40
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-04-2007 @ 23:42 :
Eetstoornis mensen zijn ook bijzonder druk met hun (niet) eten bezig.. Misschien wel een logisch gevolg dat juist die populatie veel in dergelijke topics post?
Logisch; ja. Irritant dat het op deze manier gebeurt; ook ja.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:44
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 05-04-2007 @ 23:43 :
kan het dan niet met dat argument geweerd worden van E&D?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:58
Verwijderd
Ik denk dat veel van de offtopic eetstoornisgesprekken op e&d ook wel via PM zouden kunnen. Dan hoeft er geen eetstoornistopic te komen, want dat lijkt mij inderdaad triggerend werken, en heeft niemand er last van, maar kunnen mensen toch kwijt wat ze daarover te zeggen hebben.
De verdeling van eetlijstjes op E&D, gezond-eten-tips-en-vragen op L&G en psychische problematiek op psych vind ik wel goed, dan voorkom je dat mensen elkaar al te veel meeslepen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 05-04-2007 @ 10:43 :
Maar het gaat niet alleen om het voedings en gezondheidtopic, dat loopt best oké als dat het enige topic zou zijn waar het in voorkwam.
Wat ik dus bedoel is dat dat best 'het' topic mbt eten ed zou kunnen worden. Dan hoeft het dus niet meer op E&D.

Citaat:
sterrenmeisje schreef op 06-04-2007 @ 11:44 :
kan het dan niet met dat argument geweerd worden van E&D?
Als we dat argument gaan gebruiken dan zou het van alle fora geweerd moeten worden.

Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2007 @ 11:58 :
De verdeling van eetlijstjes op E&D, gezond-eten-tips-en-vragen op L&G en psychische problematiek op psych vind ik wel goed, dan voorkom je dat mensen elkaar al te veel meeslepen.
Ben ik het ook wel mee eens (en vind ik ook een goed argument). Misschien dat de opmerkingen mbt eetstoornisdingen wel van E&D geweerd kunnen worden als de meerderheid er zich daar aan stoort, want daar zijn de topics daar niet voor...maar op L&G en psych vind ik het zelf niet passend om het totaal te weren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2007 @ 13:14 :
Als we dat argument gaan gebruiken dan zou het van alle fora geweerd moeten worden.

Ben ik het ook wel mee eens (en vind ik ook een goed argument). Misschien dat de opmerkingen mbt eetstoornisdingen wel van E&D geweerd kunnen worden als de meerderheid er zich daar aan stoort, want daar zijn de topics daar niet voor...maar op L&G en psych vind ik het zelf niet passend om het totaal te weren.
ik bedoelde dus idd wat sarah zei
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 13:14
naam ingebruik
waarom posten sowieso mensen in die topics dan
Oud 06-04-2007, 14:07
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 06-04-2007 @ 14:14 :
waarom posten sowieso mensen in die topics dan
:"""""""""""""")
Oud 06-04-2007, 16:10
naam ingebruik
Citaat:
Igorrrai schreef op 06-04-2007 @ 15:07 :
:"""""""""""""")

zo bedoelde ik het niet het staat er nu wel erg stom
Oud 07-04-2007, 23:34
Roos
Roos is offline
Misschien kan er (op een of andere manier) meer gefocust worden op alle elementen van gezonde voeding, en dus niet alleen op calorieen.

Pakweg een jaar geleden gebeurde dat wel, dan werden eetlijstjes (na verzoek) beoordeeld op het aantal vitaminen, vezels, eiwit, etc. Zo'n topic is leuk (en interessant) om te lezen, en heeft ook voor iedereen een gezonde positieve uitpak

Maar het is ook weer bijna onmogelijk om alle opmerkingen te verwijderen, bijvoorbeeld als er in een eetlijstje staat: "1 mars (slecht ").

Misschien is het een idee om users die dit frequent doen, een PM te sturen?

Ik ben ook niet van mening dat alle voedings-gerelateerde opmerkingen verwijderd moeten worden hoor, maar het begint me een beetje te irriteren
Oud 07-04-2007, 23:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-04-2007 @ 00:34 :
Misschien is het een idee om users die dit frequent doen, een PM te sturen?
Probleem hiermee vind ik altijd wat doe je als ze dan niet luisteren. Dan een waarschuwing en bij nog doorgaan een ban? Het valt te proberen (dat pmmen) maar je moet je ook wel van te voren afvragen wat je er aan consequenties aan wil hangen. (Zou kunnen bannen op argument van sfeerverzieking, als er wat van gezegd is moet dat kunnen, maar vraag is of je dat wil en welk moment je dit zou willen toepassen)
Oud 08-04-2007, 11:46
Verwijderd
En aan dergelijke verzoeken geen gehoor geven (het 'niet luisteren') gebeurt in deze situaties vaak...waarschijnlijk omdat iemand het niet expres doet en het gewoon 'in' die persoon zit en je dat er dus niet zomaar uit krijgt dmv een pm'tje (was het maar zo eenvoudig...). Je moet er dan dus idd eerst goed over na denken wat je gaat doen als mensen er geen gehoor aangeven ed, wat Ieke zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 15:56
Nebel
Nebel is offline
Wat ik van het topic op E&D vind heb ik net daar gepost. Verder vind ik het ook triggerend (niet zo zeer meer voor mezelf, heb ook een eetstoornis), maar ik merk aan de meisjes waarvan ik weet dat zij een eetstoornis hebben. Er komen er idd steeds meer en ze gaan zich allemaal met elkaar vergelijken, niet echt bevorderend.
Een centraal topic op Psych is misschien dan geen goed idee, omdat dat ook triggerend werkt, maar ik zie niet in waarom het topic op E&D dit niet doet.

Ik vind het topic op L&G overigens veel minder een probleem. De 'concentratie' eetgestoorden is daar lager en bovendien zijn er daar ook nog daadwerkelijk genoeg vragen die niets met eetstoornissen te maken hebben.

Is het niet iets om mensen met eetgestoorde posts een waarschuwing te geven? Ik weet als geen ander dat dat voor de eetstoornis niet helpt, maar als er minder van die posts komen scheelt dat een hoop irritatie en triggers.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:03
Yana
Yana is offline
Ik weet niet zo goed of ik me aangesproken moet voelen.. Ik ben al gestopt met mezelf quoten en zet tegenwoordig alles in 1 post. Af en toe zet ik er wel commentaar bij, maar ik moedig anderen nooit aan te weinig te eten.

Op zich kan ik ook wel gewoon stoppen met daar posten, als mensen zich aan me ergeren of zo. Ik weet niet zo goed, ik vind het een vervelende situatie in ieder geval.
Oud 17-04-2007, 16:15
Nebel
Nebel is offline
Ik wil mensen met een eetstoornis niet aanvallen (ik heb er zelf ook een). Het is alleen gewoon zo dat voor sommige mensen (met een eetstoornis) posts van anderen die nog minder eten triggerend werken. En dat vind ik een slechte zaak.

En dat aanmoedigen wat volgens mij vooral de laatste tijd gebeurd vind ik echt walgelijk.
En ik kan me goed voorstellen dat mensen zich irriteren aan posts als 'help ik heb 2 koekjes gegeten'
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:18
Yana
Yana is offline
Aanmoedingen vind ik ook afkeurenswaardig, maar dat doe ik (geloof ik) echt nooit.

Ik wil gewoon niet dat mensen zich aan me storen, of me anders heel precies zeggen waaraan ze zich storen.
Oud 17-04-2007, 16:19
Bloem
Bloem is offline
Ik vind dat inderdaad enorm irritant. En Yana, niks tegen jou, maar ook rolleyes bij posts, negatief commentaar bij eetlijstjes... Ik raak er geirriteerd door. Niet omdat ik een eetstoornis heb en het me triggert, maar omdat het de sfeer van het topic negatief beinvloed, zeker met de hoeveelheid mensen met een eetstoornis die er tegenwoordig posten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:20
Bloem
Bloem is offline
Ter vergelijk "ik heb een ijsje gegeten (lekker!)" is écht heel anders voor de sfeer dan "ik heb een ijsje gegeten (*zucht* )".
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:29
Yana
Yana is offline
Ik snap het wel... Jullie kunnen er ook niks aan doen dat ik worstel met mn eetpatroon.
Oud 17-04-2007, 16:35
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Yana schreef op 17-04-2007 @ 17:18 :
Aanmoedingen vind ik ook afkeurenswaardig, maar dat doe ik (geloof ik) echt nooit.

Ik wil gewoon niet dat mensen zich aan me storen, of me anders heel precies zeggen waaraan ze zich storen.
Ik heb jou idd nog nooit zien aanmoedigen. Maar sommige negatieve posts verpesten idd de sfeer. Ik snap heel goed dat jij er mee zit. Maar zeg dat dan in het LJH-topic of op een weblog.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:03
IcedEarth
IcedEarth is offline
Misschien moeten meer mensen zónder eetstoornis gaan posten? Dan vergelijken de eetstoornismeisjes zich met iemand met een gezondeetpatroon?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:08
Bloem
Bloem is offline
"Vroeger" postten er ook meer mensen zonder eetstoornis, maar het is niet echt aantrekkelijk om in een topic te posten dat vol staat met discussies over een halve boterham, de kcal in een ijsje of waar mensen 3 of 4 keer per dag hun lijstjes posten (hoewel de oude lijstjes van iig 1 iemand nu dan tenminste verwijderd worden, maar het blijft irritant). Het is zo obsessief en zo was het topic nooit, maar of er echt iets aan te doen is (ik heb herhaaldelijk in het topic opgemerkt dat bepaalde opmerkingen niet de bedoeling zijn) betwijfel ik. Het voorstel om mensen dan maar te waarschuwen en bannen is ook in overweging maar ik vind het zo subjectief.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 18:08
IcedEarth
IcedEarth is offline
Tja, ik begrijp het probleem wel, maar blijf zeker posten omdat voor het evenwicht. En wat ik me ook bedenk; als je het eetgestoorde geklets hier verpest zoeken ze misschien hun heil op andere sites waar geen fatsoenlijke controle is (pro anorexia sites ed.). Maar goed, (gelukkig) hoef ik hier geen beslissingen te nemen. Veel succes er mee!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-04-2007 @ 17:35 :
Maar zeg dat dan in het LJH-topic of op een weblog.
In het LJH geldt eigenlijk precies hetzelfde als op L&G en E&D, daar werken dezelfde dingen als trigger (wat iets anders is dan aanmoedigen) en ook daar zorgen veel negatieve posts voor een negatieve sfeer.

Het voordeel van L&G en E&D vind ik dan juist dat daar ook nog andere mensen rondlopen, die dingen een stuk objectiever kunnen bekijken en ook voor een andere 'input' kunnen zorgen, waardoor het nog een beetje in evenwicht blijft. Dat vind ik één van de grote 'min'punten aan Psychologie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 23:53
noa-zut
noa-zut is offline
Als ik kijk naar het laatste topic bij E&D zie ik anders verdacht weinig rolleyes of bloospoppetjes...... Ik denk dat jullie een verteked beeld hebben. Als iedereen nou zelf niet zo onzeker zou zijn zouden die dingen je niet eens opgevallen zijn.

Maar goed, verder heb ik geen nuttige oplossing oid.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 06:42
Verwijderd
Citaat:
noa-zut schreef op 18-04-2007 @ 00:53 :
Als ik kijk naar het laatste topic bij E&D zie ik anders verdacht weinig rolleyes of bloospoppetjes...
Ik denk dat het aantal ook al aardig is afgenomen.

Citaat:
Ik denk dat jullie een verteked beeld hebben. Als iedereen nou zelf niet zo onzeker zou zijn zouden die dingen je niet eens opgevallen zijn.
Misschien een vertekend beeld doordat het mensen zo stoort, dat de aandacht er op komt te liggen en dat het daardoor meer lijkt...dat zou kunnen, maar dat zal dan voor meer mensen gelden.

Mbt eigen onzekerheid valt het voor sommige mensen hier volgens mij wel mee en heeft dat er dus niets mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten