Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar lijkt me niet dat een niet-reguliere cannabis gebruiker daar gewenste effecten van krijgt ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() denk heel eerlijk dat iemand die het effect van canabis nog niet echt door heeft echt problemen kan krijgen als hij/zij cannabis als tool voor bepaalde activiteiten probeert maar misschien heb ik het mis....
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
speed is amphetamine, ritalin is metylfenidaat speed voelt een stuk agressiever dan ritalin. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Amphetamines are drugs such as dextroamphetamine, benzedrine, and Ritalin. http://faculty.washington.edu/chudler/amp.html dus geen onzin Als speed agressiever is komt dat door de rotzooi die erdoorheen versneden wordt, en het dus niet schoon is. als je ritalin snuift komt het trouwens ook iets heftiger aan dan dat je het slikt, omdat er laagjes in de tabletten zitten, die ervoor zorgen dat de stof gelijdelijk aan afgegeven wordt, daarom werkt 1 tablet ook 3 uur!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op grond van hun chemische structuur kunnen de psychostimulantia in twee groepen worden verdeeld: •. Amfetamine-derivaten bijvoorbeeld amfetamine, dextro-amfetamine en methamfetamine. • Verbindingen met een zogenaamde piperidinekern bijvoorbeeld methylfenidaat. In vergelijk met de amfetamine-derivaten heeft deze groep een minder sterke opwekkende werking, een minder eetlustremmende werking en minder sterk effect op de bloedvaten Bron:http://www.hulpgids.nl/medicijnen/psychostimulantia.htm Wat je hierboven beweert is dus kletskoek. Speed = amfetamine en is dus wel degelijk een andere stof als Ritalin. Ritalin behoort tot de tweede groep. Speed heeft een veel sterkere/agressievere uitwerking dan Ritalin. Speed die agressiever is door de rotzooi die er doorheen zit, dacht je dat echt? ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
1. Er wordt inderdaad allerlei rotzooi versneden door speed, maar dat was het punt niet. Jij beweerde dat speed daardoor agressiever was als Ritalin, dat klopt niet. 2. Van wie heb je gehoord dat er tl-buis met speed versneden wordt? Dit lijkt mij een typisch voorbeeld van een sterk verhaal. Graag zou ik een bron zien. 3. Cocaine is een opiaat en zeker geen amfetamine. Ik snap niet hoe je tot deze bewering kan komen. Cocaine komt van de coca plant en wordt gemaakt door vele vierkante meters planten te verwerken tot een klein beetje poeder. Speed wordt gesynthetiseerd d.m.v. diverse chemicalien. Ga het anders vragen aan iemand die er verstand van heeft als je me niet geloofd.
||
![]() |
Citaat:
Ik citeer mezelf: "dus wat die uitwerking betreft heb je gelijk", dus daar had ik mijn ongelijk toegegeven. Maar dat neemt niet weg dat speed WEL versneden word, dat werd ten stelligste ontkend. Er werd gezegd dat speed nooit versneden word, maar dat is absoluut niet waar. Er gaat veel rotzooi door veel drugs heen. Zoals tlbuizen/manitol/waspoeder/suiker door coke en speed, Autobanden door hash, haarlak op weed, rattegif/ghb/speed/manitol in MDMA. Die informatie heb ik uit betrouwbare bron, helaas niet op het internet terug te vinden dat ze zulke rottigheid uithalen met drugs. Het is ook de reden dat ik niet meer gebruik. Ik heb ook wel eens zon teringzooitje getroffen. Het enige dat ik nog wil gebruiken is cocaine omdat ik dat zelf uit kan koken. Nou je wilt niet weten hoe weinig je overhoudt als je het uitkookt!! de rest is rotzooi. Hoe ik erbij kom dat Ritalin een soort speed is, is omdat het op straat zo genoemd wordt. Dat mensen dat doen omdat het allebei een amfetamine is, is me nu duidelijk. Het word ook zo gebruikt en verhandeld. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En dat het op straat zo wordt genoemd is natuurlijk al helemaal een bron van een stuk stront aangezien je "op straat" pure cocaine kunt kopen. Wat -met een beetje geluk- nog caffeine is...of fucking druivensuiker. Pep, speed, AMFETAMINE wordt overigens vaak met caffeine versneden. Maar troep als TL-buis en dergelijke...ik weet het niet hoor, in Nederland ben je echt een dikke mongool als je gaat fucken met iets simpels en goedkoops als speed. (ooit wel eens gehoord dat 't scherpe van speed komt doordat er tijdens de productie wordt gekloot met aceton maar goed; ik ben geen chemicus dus geen flauw idee of dat klopt) |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf was overigens (ook) altijd in de veronderstelling dat Ritalin overeenkwam met amfetamine.
||
Citaat:
Verder ken ik het verhaal van een n00b die 10 gram surrogaat suiker kocht ipv pep.. Dit betrof iemand die niet al te clever was. Ik heb het idee dat ze meestal bij pep wel redelijk zuiver blijven omdat de grondstoffen zo goedkoop zijn.. (komt dus neer op wat BB zegt).
||
![]() |
niet echt relevant, maar het kwam wel in me op
![]() Citaat:
De gemiddelde drugsgebruiker heeft toch echt nog genoeg reukvermogen om ritalin van speed te onderscheiden. De echte die-hards die nauwelijks nog een neus overhebben, hebben toch hun vaste adresjes. De groep die overblijft zijn degenen die niet eerder in aanraking zijn geweest met speed. Die groep kan je dan ook weer in 2 groepen verdelen: - de groep die wat ouder is (20+) en over het algemeen niet bij de eerste de beste gast op straat pep (dus ritalin) haalt. - de groep met jongere gebruikers die niet weten hoe ze er aan moeten komen en het dus maar bij de eerste de beste gast halen en die dus ritalin snuiven in plaats van pep. Hmmm.....dat zou nog niet eens zo verkeerd uitpakken dus ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.coolnurse.com/ritalin.htm http://www.spaink.net/parool/20010305.html http://www.ouders.nl/xopi2000-04.htm Wat betreft het versnijden van speed, dat het dom is omdat het een relatief goedkope drugs is, dat is wel waar. En het zal dan ook tegenwoordig minder gebeuren, dan vroeger. Speed word zelfs ook gebruikt om coke mee te versnijden en in XTCpillen gestopt, zo kende ik een jongen die al 3 jaar verslaafd was aan coke en met ons een nachtje door ging halen.. Tegen de ochtend ging hij bij zijn vaste adresje wat coke bijhalen. En na 1 snuif genomen te hebben, kon ik constateren dat hij al 3 jaar de cokeprijs voor speed betaalde!! hahaha Toch zijn er nog steeds dealers die het wel versnijden omdat ze toch liever 2 gram speed verkopen dan 1. En dat van die tlbuizen, is zeker waar, ook al zal het niet op grote schaal gebeuren. Ik heb zelf in een coffeeshop gewerkt en mijn man is nu een paar jaar uit het drugscircuit en ik kon mijn oren soms niet geloven wat hij mij verteld heeft, maar zijn zeker geen sterke verhalen. ik ben voor legalisatie van drugs, zodat het gebruik veiliger wordt.. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-06-2007 om 01:00. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |