Oud 29-05-2007, 07:45
Subject
Subject is offline
Ik heb totaal geen verstand van tv's, dus misschien dat iemand hier een idee heeft. Ik heb al ongeveer 6/7 jaar zo'n klein tv'tje op mijn kamer staan. Hij is natuurlijk al redelijk oud, dus hij gaf sowieso al wat ruis, maar dat was verder goed te overzien. Sinds dat de zenders van frequentie zijn veranderd, is het echter vrijwel onmogelijk geworden normaal tv te kijken op dat ding (de ene zender is erger dan de andere). De tv beneden heeft nergens last van, maar de tv's van mijn broertje en zusje, ook allebei boven, vertonen ongeveer hetzelfde gedrag (wel in veel mindere mate).

Iemand enig idee hoe dit komt en of dit te verhelpen is door een nieuwe kabel oid?
Oud 29-05-2007, 09:17
Verwijderd
Misschien maakt hij wat los contact? Gewoon het stekkertje opnieuw aansluiten aan de kabel, stukje opnieuw strippen en dan het stekkertje er weer aan.
En je weet zeker dat de frequenties goed zijn ingesteld?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 12:28
Bonga
Bonga is offline
over het algemeen helpt een nieuwe kabel wel.. als de oude tenminste beschadigd is.. een signaalversterkertje wil ook nog wel eens wat uitvoeren.. kan je het beste even bij de lokale bouwmarkt kijken..
Oud 29-05-2007, 15:52
Hakuna
Hakuna is offline
Ik denk dat de oorzaak van de beeldruis ligt omdat er op het analoge kabelsignaal een compressiewaarde op zit. Dit doen ze (de kabelmmaatschappij) om meer zenders door de kabel te krijgen, heeft wel als nadeel dat de kwaliteit achteruit gaat. Vergelijk het maar met Mp3 ook dit klinkt iets minder dan een orginele CD.

Daar ik zelf een groot plasmascherm heb valt het bij dit soort televisies eerder op.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:37
]{ing
]{ing is offline
Degenen die het over contact en kabels vervangen hebben: ze zegt toch al dat de frequentie veranderd is. Dat heeft automatisch ook ermee te maken dat de beeldkwaliteit veranderd is. Het lijkt me onlogisch om te denken dat de kabels ineens vervangen moeten worden.

Een versterker kan wel helpen, mits behalve de frequentie ook de sterkte van het signaal afgenomen is.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Cornel schreef op 29-05-2007 @ 16:52 :
Daar ik zelf een groot plasmascherm heb valt het bij dit soort televisies eerder op.
Vertel je nou het hele verhaal vanwege je 'groot plasmascherm'? Omg..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:55
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 29-05-2007 @ 19:37 :
Degenen die het over contact en kabels vervangen hebben: ze zegt toch al dat de frequentie veranderd is. Dat heeft automatisch ook ermee te maken dat de beeldkwaliteit veranderd is. Het lijkt me onlogisch om te denken dat de kabels ineens vervangen moeten worden.

Een versterker kan wel helpen, mits behalve de frequentie ook de sterkte van het signaal afgenomen is.
In mijn geval hielp het verplaatsen van de stekker wel, hij maakte altijd al los contact, maar bij 't veranderen van de frequenties werd 't signaal zoveel zwakker dan 't met matig contact niet meer aan te zien was. Daarvoor was het gewoon een beetje ruis - dat ook verholpen had kunnen worden met 't verplaatsen van het stekkertje.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 21:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-05-2007 @ 19:37 :
Vertel je nou het hele verhaal vanwege je 'groot plasmascherm'? Omg..
En dat zal ik nog 199999 postings blijven doen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 23:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Cornel schreef op 29-05-2007 @ 22:02 :
En dat zal ik nog 199999 postings blijven doen!
Kut voor je maar iedereen kan nu zo'n ding kopen als ie wil
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 23:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-05-2007 @ 19:55 :
In mijn geval hielp het verplaatsen van de stekker wel, hij maakte altijd al los contact, maar bij 't veranderen van de frequenties werd 't signaal zoveel zwakker dan 't met matig contact niet meer aan te zien was. Daarvoor was het gewoon een beetje ruis - dat ook verholpen had kunnen worden met 't verplaatsen van het stekkertje.
Mja je hebt wel gelijk daarin, als het signaal zwakker wordt tegelijk met veranderen van frequenties en de verbinding was niet goed..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 23:15
Subject
Subject is offline
De frequenties zijn goed ingesteld ja, en klooien aan het stekkertje heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. Wat King zegt leek mij ook het geval, het leek me onlogisch dat er opeens iets mis was met de kabel nadat de frequenties veranderd waren. Een versterker staat er overigens al tussen.

Morgen ga ik in ieder geval even proberen wat er gebeurt als ik mijn tv beneden aansluit (de tv beneden is de enige die het wel geheel normaal doet), eens even kijken wat daar uit af te leiden valt.
Oud 15-06-2007, 18:44
gastje13
gastje13 is offline
Citaat:
Subject schreef op 30-05-2007 @ 00:15 :
De frequenties zijn goed ingesteld ja, en klooien aan het stekkertje heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. Wat King zegt leek mij ook het geval, het leek me onlogisch dat er opeens iets mis was met de kabel nadat de frequenties veranderd waren. Een versterker staat er overigens al tussen.

Morgen ga ik in ieder geval even proberen wat er gebeurt als ik mijn tv beneden aansluit (de tv beneden is de enige die het wel geheel normaal doet), eens even kijken wat daar uit af te leiden valt.
Tja, als de frequenties goed ingsteld staan, gewoon alle kabels, splitters, versterkers(misschien die kapot?) enzovoort vanaf de meterkast nakijken.

Overegens heeft de leeftijd van de tv (die van jouw 6jaar) niks te maken met hoeveel ruis je hebt. Hoogstens is de tuner defect

De compressie waar iemand hier over sprak is alleen aanwezig bij digitale tv niet bij analoge de beste oplossing is natuurlijk digitale tv, ik heb het ook, beeld beter dan de dvd

Laatst gewijzigd op 15-06-2007 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 20:42
Rachel
Rachel is offline
Ik heb dat ook, maar ik steek de schuld erop dat ik als laatste op de kabel zit
Of naja, eerst komt de tv beneden (maar die heeft nu digitale tv) dan op mijn moeders kamer, dan gaat de kabel naar zolder en dan op mijn kamer terug naar beneden.

[ik weet ook niet wat de echte oorzaak is, maar ik ga ook kijken voor digitale tv denk ik . Ik heb namelijk sinds kort een andere tv en het is nog steeds]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten