Citaat:
DDM schreef op 23-06-2007 @ 12:08 :
Gedestilleerd water is hypotoon. In theorie zou je dus verwachten dat je cellen gaan opzwellen en kapot gaan. Maar dit wordt tegengehouden doordat je nieren anders gaan werken en dus valt het in theorie wel allemaal mee. Er zijn heel veel mensen die dat water drinken en die blijven allemaal leven. Concluderend kan je dus zeggen dat het geen kwaad kan. I.t.t. was soms beweerd wordt.
Edit: Belangrijkste punt is dat het gedestilleerd water in de maag al in aanraking komt met verschillende zouten die al in het maagzuur zitten. Alleen daar al door is het water nooit zo hypotoon en zelfs wel normotoon alvorens het in aanraking komt met andere cellen.
|
Ik heb zojuist gehoord van een brave geneeskundestudent dat het drinken van water zonder de benodigde mineralen er inderdaad toe leidt dat cellen gaan zwellen en hoewel je er niet al te snel aan dood zult gaan, was het ook niet bepaald goed. (Vergeef me het gebrek aan technische termen, ik ben ze per direct weer vergeten

). Je kunt er inderdaad aan wennen, maar voor mensen die er niet aan gewend zijn kan het nogal vervelend zijn.
Misschien te vergelijken met leren wennen aan de veel ijlere lucht hoog in de bergen?