Oud 11-07-2007, 18:06
Tjaan
Tjaan is offline
Ik heb een HP laptop van ongeveer 3 jaar oud. Nooit problemen mee gehad, maar in de afgelopen maand tijd is hij twee keer in reparatie geweest, wegens verschillende defecten. Windows is toen elke keer opnieuw geïnstalleerd. Nu is mijn computer gisteren opnieuw kapot gegaan, dit keer wegens een ontbrekend system32-bestand. Er is bij de tweede reparatie ook een hardware-check uitgevoerd en mij is gezegd dat er met de hardware niks mis was, maar ik vind 3 reparaties in één maand erg veel. Maar zou het nog zin hebben om hem nog één keer te (laten) repareren of kan ik beter gewoon een nieuwe kopen?
Oud 11-07-2007, 18:44
M@rco
M@rco is offline
Als er met de hardware niks mis is, loont het misschien om gewoon zelf Windows opnieuw te installeren
Oud 11-07-2007, 19:05
Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
M@rco schreef op 11-07-2007 @ 19:44 :
Als er met de hardware niks mis is, loont het misschien om gewoon zelf Windows opnieuw te installeren
Ja, dat kan ik sowieso proberen, maar ik ben een enorme n00b op dat gebied. Gisteren heb ik al geprobeerd via de recovery-cd een en ander te fixen, maar de computer wil niet booten vanaf cd-rom, terwijl de boot-volgorde wel klopt.

Maar dan nog: is het 'normaal' dat je in één maand drie keer Windows opnieuw moet installeren? Is de kans dat ik nu elke week opnieuw moet installeren niet groot? Mijn computer is na de vorige her-install erg traag geworden, is dat normaal?
Oud 11-07-2007, 19:53
Mestkever
Mestkever is offline
Wss is je hardeschijf bijna overleden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 12:24
Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 11-07-2007 @ 20:53 :
Wss is je hardeschijf bijna overleden.
Helemaal zelfs, vrees ik. Ik wilde Windows opnieuw installeren, maar ik kreeg de melding 'Setup heeft vastgesteld dat station C: is beschadigd en niet kan worden hersteld'

Kun je in een laptop een nieuwe harde schijf zetten? En heeft dat zin bij een laptop van 3 jaar oud? Of moet ik toch echt een nieuwe?
Oud 12-07-2007, 12:41
]{ing
]{ing is offline
Of dat zin heeft moet je zelf bepalen, maar voor zo'n 40 euro koop je een 80GB schijf. Die is eenvoudig zelf in te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 13:39
Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-07-2007 @ 13:41 :
Die is eenvoudig zelf in te bouwen.
Niet door mij vrees ik

Bedankt, ik denk er nog even over na. Ik heb liever niet dat ik er nu een nieuwe harde schijf in zet en dat dan de rest van de hardware het begeeft, en heel veel vertrouwen heb ik niet meer in 't ding, eerlijk gezegd.
Oud 13-07-2007, 12:38
J-roenn
J-roenn is offline
ik koop m voor 50,- van je over
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 16:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Tjaan schreef op 12-07-2007 @ 14:39 :
Niet door mij vrees ik

Bedankt, ik denk er nog even over na. Ik heb liever niet dat ik er nu een nieuwe harde schijf in zet en dat dan de rest van de hardware het begeeft, en heel veel vertrouwen heb ik niet meer in 't ding, eerlijk gezegd.
Je kunt het altijd proberen en het is wel wat goedkoper dan gelijk een nieuwe laptop. Ken je niet iemand die een beetje bekend is met computers.
Oud 13-07-2007, 17:21
Verwijderd
Harde schijf zet je er echt makkelijk in, en als je het zelf niet durft; gewoon in de winkel laten doen. Daarna via de recovery-cd gewoon alles er weer opzetten en klaar. Mijn harde schijf is een tijdje geleden ook overleden, laptop is verder echt nog príma. Zonde om een nieuwe laptop te kopen wanneer je voor rond de €80,- hem weer zo goed als nieuw kan hebben (En mijn nieuwe harde schijf heeft ook nog eens meer geheugen en is ietsje sneller, ook erg prettig )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 19:49
Tjaan
Tjaan is offline
Er zit ondertussen een nieuwe harde schijf in dus hij doet het weer. Ik heb het overigens toch maar in de winkel laten doen, want hij ging niet open toen ik alle schroefjes losgedraaid had
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten