Oud 30-06-2007, 19:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb een vraagje.

Mijn vader heet officieel Hendrick. Hoe zit het dan dat hij overal "Harrie" als voornaam gebruikt?

**even aangepast door mezelf.

Ik vind het een beetje genant om aan hemzelf te vragen, dus eerst maar even hier.

En kun je ook zelf je roepnaam veranderen?

Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 19:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2007, 19:44
Verwijderd
Voor zo ver ik weet mag je inderdaad gewoon zelf je roepnaam veranderen, je moet dat dan ook zelf doorgeven aan alle instanties die je naam hebben. Heel veel mensen hebben alleen 'doopnamen' en gebruiken die niet als roepnaam, dus een andere roepnaam dan je officiele voornaam is niet zo gek. Je roepnaam hoef je dus ook niet wettelijk te veranderen als je een andere wil.
(mijn moeder heet officiëel Johanna Maria, kreeg als roepnaam Annemarie en veranderde het tussen haar 10e en 20e in Mieke)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 20:28
Verwijderd
Wat Sarah zegt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 20:33
ekki
ekki is offline
Waarom is dat genant om te vragen? Het is toch je vader?
Oud 30-06-2007, 20:42
Poepkind
Poepkind is offline
je roepnaam is gewoon hoe mensen je noemen, iets anders dan hoe je heet en wat in je paspoort staat. Dit word ook niet ergens geregistreerd ofzo. Dat kan je naar believen gebruiken en veranderen.
In Rusland is het zo dat je een naam krijgt, die naam staat ook in je paspoort. Bij die naam hoort een vaste set roepnamen, daar kan je er gewoon 1tje van kiezen en naar believen gebruiken. iedereen weet welke roepnaam hoort bij welke voornaam.
Oud 30-06-2007, 20:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ekki schreef op 30-06-2007 @ 21:33 :
Waarom is dat genant om te vragen? Het is toch je vader?
Tja, ik weet het niet. Het voelt gewoon genant

Dankjulliewel voor de antwoorden!
Oud 08-07-2007, 14:36
Verwijderd
Mijn moeder heet Elisabeth en haar roepnaam is Ella, maar dat is wel officieel vastgelegd bij haar geboorte. Zelfde geldt voor mijn vader (Borgert, roepnaam Bob) en nichtje (Elena, roepnaam Eline). Dat is dus wel officieel vastgelegd bij de gemeente, 't staat niet in het paspoort ofzo, maar wel op het aangifte gedoe van de geboorte.

Ik snap dat je wel gewoon een bijnaam kan kiezen, maar dat is toch anders dan een roepnaam?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 15:30
Crimson
Crimson is offline
vind dat altijd maar raar, ken een jongen die heet hans thomas en zn roepnaam is tom, als je tom een leuk naam vindt, noem je kind dan gewoon tom
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:34
Flijn
Flijn is offline
Op mijn oude middelbare school zat een meisje dat elk jaar haar roepnaam veranderde. Handig is anders, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten