Oud 14-08-2007, 17:09
Verwijderd
Wat bedoelen ze met de term 'aan jezelf werken' ?
Hoe doe je dat dan? Is dat een manier van denken, zo ja hoe? Of meer een manier van doen? En wat moet je dan doen, en hoe?
En hoe leer je dat jezelf dan aan?

Wanneer kan je zeggen dat je aan jezelf hebt gewerkt? Wat is er dan verandert?

Ik heb geen idee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 17:27
Verwijderd
Het is een vorm van zelfverbetering.

Dit kan op vele manieren en veel mensen zijn niet snel tevreden als zij aan zichzelf aan het werken zijn, zij willen zo snel mogelijk een toppresentatie zien, maar geduld is een schone zaak.

Stel:

Als je niet tevreden over bepaalde eigenschappen van jezelf ga je bedenken waarom je niet tevreden bent en hoe je het anders zou doen. Probeer het in de pratijk waar te maken en je bent aan jezelf aan het werken .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:53
Southtown
Southtown is offline
Wat DoraRing dus al zei: je gaat min of meer je manier van denken, je levenstijl of zelfs een deel van je karakter gaan aanpassen, liefst op een manier die je het beste uitkomt. "Aan jezelf werken" doe je dus wanneer je op een bepaald vlak een beter leven wil hebben.

Je kan bevoorbeeld beslissen dat je liefdesleven niet bevredigend is voor jou, dus ga je onderzoeken waarom jouw liefdesleven niet bevredigend is. Vervolgens ga je zoeken naar de grondoorzaak van die redenen (wat een hele klus is; het is vaak niet duidelijk wat je tegenhoudt iets te bereiken) en dan "werk je aan jezelf" door jezelf aan te passen (je gedachtengang, je levenstijl etc.). Merk je dat je liefdesleven wel bevredigend wordt? Nou, dan weet je dat je je doel bereikt hebt.

Hoe leer je dit dan? Voornamelijk door een opengestelde geest te hebben die bereid is tot verandering. Verder zijn een goed observatievermogen en zelfreflectie ook noodzakelijk.

Je hebt heel veel "self-help" boeken op de markt die je dat gedetailleerder uitleggen, maar de meesten zijn gewoonweg bullshit. Een boek dat ik persoonlijk goed vind is "NLP voor dummies" door Romilla Ready en Kate Burton. Nee, heus.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 14-08-2007 @ 18:09 :
Dat hangt ervan af.

Je zegt immers nooit zomaar dat iemand aan zichzelf moet werken. Dat zeg je alleen als je een bepaalde eigenschap van iemand niet zo denderend vindt. Als diegene dan aan zichzelf moet werken, moet hij dus proberen iets aan die eigenschap te doen.

Maar dat wist je vast ook al Of niet soms?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 18:45
Verwijderd
ik hou het op bepaalde punten in jezelf, die je in je functioneren of goevlsleven oid beletten, (verder) ontwikkelen..

de onderontwikkelde zaken in jezelf (verder) ontwikkelen..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 19:48
Verwijderd
Oh nou dan werk ik dus allang aan mezelf.
Maar toch merk ik niet echt verschil in daden. Dat is zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 14-08-2007 @ 20:48 :
Oh nou dan werk ik dus allang aan mezelf.
Maar toch merk ik niet echt verschil in daden. Dat is zo moeilijk.
Omdat andere jou in periodes zien en jij niet.
Hetzelfde geld voor mensen die zien dat jij kwa uiterlijk bent veranderd. Daar ben je zelf ook niet zo snel bewust van.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:41
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 14-08-2007 @ 22:05 :
Omdat andere jou in periodes zien en jij niet.
Hetzelfde geld voor mensen die zien dat jij kwa uiterlijk bent veranderd. Daar ben je zelf ook niet zo snel bewust van.
Ik ben alleen van binnen veranderd , mijn daden/gedrag zijn hetzelfde. Ik mis die overbrugging
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 13:23
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Naojan schreef op 14-08-2007 @ 23:41 :
Ik ben alleen van binnen veranderd , mijn daden/gedrag zijn hetzelfde. Ik mis die overbrugging
Het ligt er ook aan waaraan je werkt aan jezelf. Als je werkt aan anders van binnen te zijn, hoef je niet per se je daden te hebben veranderd.
Oud 15-08-2007, 15:15
Luki
Luki is offline
Citaat:
Naojan schreef op 14-08-2007 @ 18:09 :
Hoe doe je dat dan? Is dat een manier van denken, zo ja hoe? Of meer een manier van doen? En wat moet je dan doen, en hoe?
En hoe leer je dat jezelf dan aan?

Wanneer kan je zeggen dat je aan jezelf hebt gewerkt? Wat is er dan verandert?

Ik heb geen idee
Je wil weten hoe je aan jezelf kan werken en wat je doelstellingen daarbij moeten zijn?

Ik denk als je aan jezelf wil werken moet je jezelf echt leren kennen. Iedereen word wel eens beïnvloed in het dagelijks leven, door anderen, door geld, door marketing, of door werk of school bijvoorbeeld. Kijk naar jezelf en bepaal waar je je door laat bewegen, waardoor je de keuzes maakt die je maakt.

Ken je jezelf op die manier, dan maak je letterlijk een lijst voor jezelf op papier, waar je wél echt je keuzes op wil baseren. Zoals, 'Niet mensen in hokjes stoppen, vandaag plan ik wat ik morgen doe, ik veeg mijn voeten aan de deur, ik zal respect hebben voor mensen'. Je moet natuurlijk voor jezelf bepalen wat je belangrijk vind. Leven naar je eigen 'principes', geeft je onafhankelijkheid van meningen van andere mensen of bezittingen en geld. Je hebt als het ware een kompas binnenin je zitten. Je hoeft niet meer te reageren op zaken uit de buitenwereld, omdat je je eigen richting al bepaald heb.

Wat dan veranderd, is dat je beter weet wat je te doen staat, je krijgt orde in gedachten, en je ontwikkeld zelfvertrouwen, en integriteit omdat je je vasthoud aan je waardes.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten