Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zegt immers nooit zomaar dat iemand aan zichzelf moet werken. Dat zeg je alleen als je een bepaalde eigenschap van iemand niet zo denderend vindt. Als diegene dan aan zichzelf moet werken, moet hij dus proberen iets aan die eigenschap te doen. Maar dat wist je vast ook al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hetzelfde geld voor mensen die zien dat jij kwa uiterlijk bent veranderd. Daar ben je zelf ook niet zo snel bewust van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk als je aan jezelf wil werken moet je jezelf echt leren kennen. Iedereen word wel eens beïnvloed in het dagelijks leven, door anderen, door geld, door marketing, of door werk of school bijvoorbeeld. Kijk naar jezelf en bepaal waar je je door laat bewegen, waardoor je de keuzes maakt die je maakt. Ken je jezelf op die manier, dan maak je letterlijk een lijst voor jezelf op papier, waar je wél echt je keuzes op wil baseren. Zoals, 'Niet mensen in hokjes stoppen, vandaag plan ik wat ik morgen doe, ik veeg mijn voeten aan de deur, ik zal respect hebben voor mensen'. Je moet natuurlijk voor jezelf bepalen wat je belangrijk vind. Leven naar je eigen 'principes', geeft je onafhankelijkheid van meningen van andere mensen of bezittingen en geld. Je hebt als het ware een kompas binnenin je zitten. Je hoeft niet meer te reageren op zaken uit de buitenwereld, omdat je je eigen richting al bepaald heb. Wat dan veranderd, is dat je beter weet wat je te doen staat, je krijgt orde in gedachten, en je ontwikkeld zelfvertrouwen, en integriteit omdat je je vasthoud aan je waardes.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Help, van VWO4 naar HAVO4?? mirjam1997 | 61 | 06-10-2012 18:59 | |
Psychologie |
Jezelf Luki | 26 | 29-05-2007 20:05 | |
Psychologie |
stoppen met studie? ikkuh15 | 34 | 24-10-2006 20:10 | |
Psychologie |
Houden van jezelf (eetstoornis) Yana | 43 | 27-01-2006 18:23 | |
Liefde & Relatie |
hoe komt het weer goed? LA BLADIRA | 36 | 06-05-2005 21:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jongeren mogen tot 23 jaar niet werken en geen vaste relatie hebben Optima | 50 | 23-05-2002 07:49 |