Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Is de kwaliteit van seks objectief of subjectief?
Objectief 1 4.55%
Subjectief 21 95.45%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2007, 13:45
Muchacha
Muchacha is offline
Vinden jullie dat goede seks (en ook slechte seks) iets objectiefs is? Dat de ene persoon goed is voor de ene ook goed in bed zal zijn voor een ander? Of vinden jullie dat jij iemand goed kan vinden die iemand anders slecht zal vinden?

Ik dacht eerst objectief, goed in bed is altijd en bij iedereen goed in bed. Hetzelfde met slecht, of toch zeker met slecht. Maar wat ik slecht vind (bv. stil zijn, geen initiatief nemen) is bij een ander misschien net goed... Dus ik denk dat het subjectief is...

Jullie?
Oud 13-08-2007, 13:47
Chimera
Chimera is offline
Je vergeet de optie 'beiden'. Slechte seks is voor mij ook bijvoorbeeld dat een meisje niet wil pijpen. Da's erg jammer. Daarnaast is slechte seks ook, objectief, dat iemand geen interesse heeft in de behoeften van de ander.

Wat mij betreft is het dus beiden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 13:54
Verwijderd
Inderdaad beide. Al is een man nog zo'n atletische Adonis, als hij een meisje van 8 gaat verkrachten gaat ze dat echt niet als plezierig ervaren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:13
Lorelei
Lorelei is offline
Yup en zodra je "beide" in de poll gaat zetten is de discussie over.
Oud 13-08-2007, 14:31
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
grl schreef op 13-08-2007 @ 15:13 :
Ja idd... Dus ik ga het zo houden, ik vind het ook een 'lastige kwestie' maar ik kan de keuze maken voor subjectief
Oud 13-08-2007, 15:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 13-08-2007 @ 15:13 :
Dus om een discussie maar op gang te houden dwing je mensen een onmogelijke zwart-wit keuze te maken? Dat betekent op voorhand al dat de stelling niet interessant is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 16:11
Nona
Nona is offline
Subjectief is denk ik toch wat meer richting mijn idee. Het gaat een beetje om overeenstemming van hoe het leuk is en wat lekker is, en hoe goed je elkaar kunt aanvoelen. Dat verschilt dus per persoon en per combinatie van personen.

Natuurlijk zijn er wel objectieve dingen te benoemen die seks goed of slecht kunnen maken. Als iemand te ruw is, of juist te zacht, te lui of teveel op zichzelf gericht is seks minder leuk. Maar ook de mate daarvan verschilt per persoon, wat acceptabel is.
Oud 13-08-2007, 17:04
Verwijderd
Ja blaat wat hier overal al staat, het kan beiden.

Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 17:04
Verwijderd
Subjectief, wat ik wel lekker vind, kan iemand anders wel als vervelend ervaren of andersom. Als ik het prettig vind dat iemand ruw is, kan iemand anders, als Kruimel bijvoorbeeld dat minder prettig vinden.

dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:07
Verwijderd
Subjectief, want iedereen vind gewoon andere dingen prettig, zoals hierboven al aangegeven.

Toch vind ik objectief ook voor een deel kunnen, namelijk de mogelijkheid om op de sekspartner in te spelen. Iemand die binnen de kortste keren weet wat jij precies fijn vindt, heeft al een grote voorsprong.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2007 @ 14:54 :
Inderdaad beide. Al is een man nog zo'n atletische Adonis, als hij een meisje van 8 gaat verkrachten gaat ze dat echt niet als plezierig ervaren.
Het feit dat een man een atletische Adonis is maakt de seks dan ook nog niet goed, ook al gaat het niet om een meisje van acht.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:40
Verwijderd
Ik denk dat het in de praktijk meer subjectief dan objectief is. Natuurlijk zijn er dingen die vrijwel iedereen als slecht ervaart, maar dat zijn de extremen. De meeste variatie in hoe mensen seks hebben zit toch in dingen die subjectief zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten