Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() Het kan bovendien geen kwaad: formatteren is normaal gebruik van een flash kaart, valt gewoon onder de garantie. Eventuele andere zooi gaat ook weg van de kaart want er blijft altijd wel iets staan na wissen (oa FAT table). Formatteren is daarnaast gewoon sneller dan alles wissen. |
![]() |
|
Nog beter: als je de kaart niet formatteert kan het zelfs voorkomen dat 'ie alsnog op een dag 'vol zit'.
Dat ligt ook aan de camera zelf: bij het verwijderen wordt alleen de 'link' naar het bestand verwijderd (dus dat 'ie op pc of toestel niet meer te bekijken is). Vaak wordt er later bij nieuwe foto's gewoon overheen geschreven, maar het kan dus voorkomen dat je de kaart eerst moet formatteren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan hem wel gewoon formatteren op de computer, dan blijft er gewoon 2GB staan en dan accepteert de camera hem ook gewoon, maar als ik hem in m'n camera formatteer, dan maakt hij er 1GB van. Van wat ik na lang zoeken heb gevonden is dat mijn camera gewoon niet gemaakt is voor kaartjes >1GB, hij kan ze wel aan om foto's mee te maken, maar niet met formatteren. Ik neem aan dat dit iets software-matigs is van de camera, wel vreemd dat ze dan niet even een nieuwe firmware uitbrengen, want hij kán wel gewoon met de kaartjes van >1GB werken, alleen dus niet formatteren...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je "er blijft altijd wel iets staan" is gewoon onzin, die format die je camera doet is niks anders dan in een keer je FAT weggooien. Als je foto's delete doe je hetzelfde, maar dan 1 voor 1. De enige reden dat formatteren handig is, is omdat het sneller is. Het is absoluut niet 'beter'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|