Ik heb hem in t nederlands gelezen en ik vond te echt een suuupermooi boek. Had hem ook in een dag uit of zo dus misschien is dat een idee?
Het gaat trouwens over een oude man die gevlucht is uit.. vietnam geloof ik weet niet meer precies, en verder heeft hij geen familie meer behalve een kleine baby (tenmisnte dat denk je aan het begin nog)
En hij komt dan bij andere vluchtelingen in huis maar daar kan hij het niet zo goed mee vinden maar die baby is zijn leven. En hij gaat elke dag wandelen met het meisje en dan komt hij zo'n man tegen en ze verstaan elkaar niet maar ze hebben het wel fijn samen. En die man rookt altijd sigaretten dus koopt meneer Linh op een dag ook sigaretten voor hem en dan hebben ze een band. En het einde van het boek is dat er een ongeluk gebeurd en dat het meisje dan aangereden wordt en dood is, maar ze blijkt dus een pop te zijn en het is alleen in de fantasie van meneer Linh een echt kindje.
Maar zoals ik al zei, echt een supersuperboek, gewoon even naar de bieb in t nederlands halen dus

en ja of t een vwo boek is of niet, lijkt me van wel, het is gewoon franse literatuur?