Advertentie | |
|
![]() |
|
Heel eerlijk, als de middelbare school vordert merk je al gauw dat er heel wat (sociale) verschillen ontstaan tussen VWO'ers en VMBO'ers. Dat zal misschien nu niet zo snel gebeuren maar je merkt toch dat er een soort verschil gaat onstaan. Misschien toch slimmer om het gewoon bij vrienden te houden. Dat kan je natuurlijk ook gewoon via msn zeggen als je dat makkelijker vindt.
|
Verwijderd
|
Mooi dat iedereen best wel positief doet.
Ik heb ook wel geluk, ze woont een paar huizen verderop. Je zou kunnen zeggen dat we buren zijn. Dus contact houden zou niet zo moeilijk zijn denk ik. Alleen het lukt mij niet om op school met haar te spreken, het enige wat ik kan zeggen is 'hoi' en dan lopen we elkaar eigenlijk wel weer voorbij. |
![]() |
|
Als ze in de buurt woont, misschien kom je haar 's ochtends dan tegen op weg naar school en zou je samen op kunnen fietsen. Dan kun je ook een beetje met haar praten. Of misschien zou je haar een keer uit kunnen nodigen via MSN, als jullie daar nog zin in hebben.
|
Dat soort dingen gebeuren op de middelbare school. Ik had ook vrienden die ik na de basisschool uit het oog ben verloren, je krijgt er altijd andere mensen voor terug.
|
als ik jou was zou ik de relatie stoppen en mijn aandacht storten op school.. je zit net op de middelbare school.. als je vanaf het begin je best doet dan heb je dat in elk geval voor elkaar.. Want zoals ik opmaak uit je verhaal hou je niet echt meer van haar, of wel? als je ouder wordt komen er nog genoeg leuke meiden.. ik heb het idee dat jij het wel redt! gewoon ff goed je best doen op school..
|
![]() |
|
Ach, those things happen
![]() Als je contact wil houden, kan je haar op z'n minst begroeten en misschien zo nu en dan aanspreken in het kader van goh hoest met jou. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit dus niet samen bij iemand in de klas he... Dan zie je elkaar de helft van de dag minder!!! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is onzin! Ik ken genoeg mensen van het VMBO-T die ik slimmer vindt overkomen dat mensen van het VWO. (die mensen die dus gewoon wat makkelijker teksten in hun hoofd kunnen 'stampen') Ik ken ook genoegg relatie's tussen mensen waarvan de ene MBO doet en de andere uni. Ik snap het soort 'cultuurtje' wat anders kan zijn, maar dat verschilt toch meestal per persoon heel erg. (en ook qua ouders en opvoeding) @TS. Ik denk dat jullie allebei nog erg jong zijn, ga rustig een beetje je weg vinden op de middelbare school. En je hebt nog zoveel tijd om relatie's te beginnen. Een beetje rustig contact maken, en dan merk je vanzelf wel hoe zij dr over denkt!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Oh my God...
Mijn broertje was zonet aan het chatten met mijn vriendin (als ze dat uberhaupt nog is). En toen moest ze weg. Ze zei: 'doe de groetjes aan je lieftallige broer' tegen mijn broertje ![]() Ik denk dat ze nog iets voelt. Maar ik ben zo verlegen... Ik durf het gewoon niet te vragen. |
![]() |
||
Citaat:
Het worden imo naar mate je ouder wordt steeds meer gescheiden wereldjes. Ook gaat het niet alleen om "makkelijker teksten te kunnen stampen" Het gaat om veel meer, oa. ook de interesse in de wereld. Kranten lezen, nieuws kijken etc. Natuurlijk heb je overal uitzonderingen op maar ik vind dat je het nu wel heel erg gooit op het iets beter tekstjes kunnen leren. Er zijn over het algemeen toch aanzienlijke verschillen die steeds groter worden. (Ik studeer nog en ben pas met een jaar of 3 klaar (en nee, ik ben geen 1e jaars), terwijl VMBO'ers/MBO'ers al jaren werken en een veel groter deel al kinderen hebben. (als je het als groepen vergelijkt)) Neemt niet weg dat zo'n relatie prima kan als beide partijen er gelukkiger van worden en misschien dat het in dit geval ook kan, maar in algemene zin komt hel veel minder voor. Dat jij er nu relatief veel kent in je omgeving is nog geen maat voor de hele groep. Ik ken er eigenlijk geen binnen mijn vriendengroep, maar dat wil ook niet zeggen dat het niet kan. Pas op met je eigen ervaringen klakkeloos te extrapoleren naar de hele groep. @ TS: (Dus dit zeg ik tegen de topicstarter ofwel Rubykuby) Levens veranderen dus je kan gewoon uit elkaar groeien. De overgang naar de middelbare en dan in andere klassen zitten is een moment dat er veel uit elkaar groeit. (Net als gaan studeren, gaan werken etc) Het is geen garantie, maar relaties (vrienden of het vriendje) kosten dan op een andere manier meer energie. Je zit niet meer bij elkaar in de klas dus je ziet elkaar niet meer gegarandeerd op vaste momenten. Wil je het toch volhouden dan moet je de moeite steken in het bewust afspreken ipv dat je elkaar toch wel ziet. Dus het kost meer moeite en zal ook wel van 2 kanten moeten komen. Maar je kan het in ieder geval proberen. Spreek wat met haar af, ga samen iets doen, vraag of ze bij je thuis komt. Dat soort dingen. Tja en dan kan het goed gaan of niet, maar als je het zelf wil kan je er in ieder geval de moeite in steken. Als zij dan geen tijd heeft of nooit met iets komt dan houd het op een moment op, maar zo ver ben je nu nog niet als ik je verhaal goed begrijp. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() @TS: Als je echt wil moeten jullie er allebei tijd in willen steken. De middelbare is gewoon een stuk drukker dan de basisschool en als je niet meer bij elkaar in de klas zit moet je meer moeite doen om elkaar te blijven zien. Laat haar weten dat je het jammer vindt, misschien vindt zij dat ook wel ![]()
|
Verwijderd
|
godver...
Ik had zonet iemand van mijn basisschool met msn... 'heey kleintje' ( ik ben namelijk klein) ik zeg gewoon hoi terug. Dan vraagt die hoe het met mijn vriendin gaat.... Ik heb mijzelf afgemeld, want ik ben echt niet van plan om daar over in gesprek te gaan hoor. |
![]() |
|
@Maija: wat k wilde zeggen is al gezegd door de rest
![]() @rubykuby: naarmate je ouder wordt ga je ook anders om met dit soort onderwerpen. Niks van aantrekken als mensen van 18 zeggen dat je daar juist wel gesprekken over moet voeren. Op een gegeven moment komt dat vanzelf wel en zal je merken dat gesprekken daarover makkelijker gaan dan nu. Heel eerlijk, 11 is niet echt de leeftijd voor relaties, maar meer van voetballen en stiekem kijken of meisjes uit de klas al borsten hebben. het leven is een leerproces ![]()
||
Citaat:
ik heb nu eindelijk een beeld gekregen bij kinderen van elf die ineens in verwachting blijken te zijn... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ehh... Ten eerste, ik haat voetbal Ten tweede ben ik niet geïntresseerd in sexueele voorlichten en de hele zooi wat ermee te maken heeft. Ik denk dat het de leeftijd is van vrienden maken op de middelbare en niet over sex denken ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 |