Oud 26-09-2007, 19:05
Verwijderd
Ik ben net op de middelbare en ben naar de zelfde school gegaan als degen waar ik op de basisschool heel lang in groep 8 verkering mee had. (heel lang versta ik onder 4 maanden)
Ik doe VWO en zij doet VMBO-T
We zitten dus niet bij elkaar in de klas.

Vanaf het begin van dit jaar tot nu heb ik haar nog niet eens 1 keer gesproken.
Ik heb alleen een beetje gekletst via msn. Dat was ook maar 2 of 4 keer.
Ik durf haar ook in de pauzes niet aan te spreken want dan ben ik met mijn vrienden bezig, of is zij met haar vrienden bezig...
Hoe kan ik ECHT contact weer met haar hebben?Want wat ik ook wel gek vind, ik ben nog NOOIT bij haar thuis geweest, of zij bij mij.

Is het definitief uit, of is er hoop?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 19:21
Zwoek
Zwoek is offline
Wat voor contact wil je met haar hebben? Alleen vriendschappelijk?

Edit: ik lees het net nog een keer en zie dat je schrijft ''is het definitief uit, of is er nog hoop?'', je wil dus opnieuw een relatie met haar aangaan?
Oud 26-09-2007, 19:38
Verwijderd
wel... wat voor contact... in ieder geval vrienden.
en dat hoop kwam er wel een beetje raar uit
maar ik wou even snel iets verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:41
Verwijderd
Ik denk dat jullie een beetje uit elkaar zijn gegroeid doordat jullie nu andere vrienden hebben. Maar als je graag contact met haar wil, dan kun je dat natuurlijk nog steeds hebben . Je kunt hoi zeggen als je haar tegen komt op school en als het dan rustig is een praatje maken. Ik snap dat dat spannend kan zijn, maar wie weet, misschien wil zij dat ook wel en durft zij ook niet
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:48
Verwijderd
Ik dacht ook een beetje zo.
Ik heb eigenlijk ook hele andere dingen aan mijn hoofd dan relatie
vandaar dat ik het hier vraag, het komt er nu wat raar uit, maar ik vond het ook tijd om te stoppen.
Ik heb er echt geen behoefte aan naast alle andere problemen die ik nu oploop.
Ik vind het best wel moeilijk, maar ik denk dat het zo 10 duizend keer beter is.
Ik heb echt genoeg dingen aan mijn kop...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
vandaar dat ik het hier vraag, het komt er nu wat raar uit, maar ik vond het ook tijd om te stoppen.
Ik vind het best wel moeilijk, maar ik denk dat het zo 10 duizend keer beter is.
Dus je wil wel vrienden met haar zijn, maar geen verkering?
Misschien kun je via msn eens iets afspreken, bijvoorbeeld meteen na school, en dan kan je haar vertellen dat je wel graag vrienden wil blijven, als zij dat ook wil.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 21:09
Haligh
Haligh is offline
een typisch geval van:

Oud 27-09-2007, 11:54
Sushii
Sushii is offline
Heel eerlijk, als de middelbare school vordert merk je al gauw dat er heel wat (sociale) verschillen ontstaan tussen VWO'ers en VMBO'ers. Dat zal misschien nu niet zo snel gebeuren maar je merkt toch dat er een soort verschil gaat onstaan. Misschien toch slimmer om het gewoon bij vrienden te houden. Dat kan je natuurlijk ook gewoon via msn zeggen als je dat makkelijker vindt.
Oud 27-09-2007, 12:04
Magican
Magican is offline
Wees blij.
Oud 27-09-2007, 14:46
Verwijderd
Mooi dat iedereen best wel positief doet.
Ik heb ook wel geluk, ze woont een paar huizen verderop.
Je zou kunnen zeggen dat we buren zijn.
Dus contact houden zou niet zo moeilijk zijn denk ik.
Alleen het lukt mij niet om op school met haar te spreken, het enige wat ik kan zeggen is 'hoi' en dan lopen we elkaar eigenlijk wel weer voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 15:32
igfy
igfy is offline
Als ze in de buurt woont, misschien kom je haar 's ochtends dan tegen op weg naar school en zou je samen op kunnen fietsen. Dan kun je ook een beetje met haar praten. Of misschien zou je haar een keer uit kunnen nodigen via MSN, als jullie daar nog zin in hebben.
Oud 27-09-2007, 17:43
Verwijderd
Ik heb haar msn wel.
Maar ze mag niet zoveel achter de PC zitten.
Ennn.... Je kunt me een watje noemen want ik ga met de bus...
Fietsen is gewoon niks voor mij.
Wat ik wel weet is dat ze na de herftvakantie ook met de bus gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:49
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dat soort dingen gebeuren op de middelbare school. Ik had ook vrienden die ik na de basisschool uit het oog ben verloren, je krijgt er altijd andere mensen voor terug.
Oud 27-09-2007, 18:02
Verwijderd
En na de middelbare is het precies hetzelfde verhaal
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:16
1xAnoniemx7
1xAnoniemx7 is offline
als ik jou was zou ik de relatie stoppen en mijn aandacht storten op school.. je zit net op de middelbare school.. als je vanaf het begin je best doet dan heb je dat in elk geval voor elkaar.. Want zoals ik opmaak uit je verhaal hou je niet echt meer van haar, of wel? als je ouder wordt komen er nog genoeg leuke meiden.. ik heb het idee dat jij het wel redt! gewoon ff goed je best doen op school..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:56
I C U
I C U is offline
Ach, those things happen Ik ga met niemand van m'n basisschoolklas om, tegen sommige zeg ik gedag, andere niet... Tja.

Als je contact wil houden, kan je haar op z'n minst begroeten en misschien zo nu en dan aanspreken in het kader van goh hoest met jou.
Oud 28-09-2007, 18:50
Verwijderd
Okay...
Ik heb nog iets leuks
Met msn stuurt ze hartjes naar mij toe
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:01
Magican
Magican is offline
Yeah
Oud 28-09-2007, 19:25
I C U
I C U is offline
Citaat:
Okay...
Ik heb nog iets leuks
Met msn stuurt ze hartjes naar mij toe
Yeah well... Tis nogal simpel om dat te doen, toch?
Oud 28-09-2007, 21:27
Drez
Drez is offline
Aww
Oud 29-09-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Dit hoeft helemaal niet, mijn beste vriendin leerde ik kennen in groep 6 van de basisschool, toen samen 7 jaar over het vwo gedaan, en nu woont zij in leiden en ik in rotterdam (allebij 1e jaars studenten) en we zien elkaar nu om het weekend. Dus je kan gewoon goede vrienden blijven als je wilt!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Dit hoeft helemaal niet, mijn beste vriendin leerde ik kennen in groep 6 van de basisschool, toen samen 7 jaar over het vwo gedaan, en nu woont zij in leiden en ik in rotterdam (allebij 1e jaars studenten) en we zien elkaar nu om het weekend. Dus je kan gewoon goede vrienden blijven als je wilt!
Ja, duh dat het kan. Ik spreek mijn beste vriendin en een andere goede vriendin van de middelbare ook nog regelmatig en we zijn ook nog goede vrienden als tweedejaars. Alleen de rest van de vriendengroep (ongeveer 15 man) spreek ik misschien 1x per jaar ofzo. En dat zie ik overal gebeuren, echt goede vrienden zie je nog wel, maar bij de rest wordt het steeds minder.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Zie je de woorden "toen SAMEN 7 jaar over het vwo gedaan'?
Ik zit dus niet samen bij iemand in de klas he...
Dan zie je elkaar de helft van de dag minder!!!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ze bedoelt dat zij nu ook niet meer bij die vriendin in de klas zit en toch nog steeds goed met 'r bevriend is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 21:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Maar jullie zitten wel bij elkaar op school.
Oud 30-09-2007, 10:40
Verwijderd
Maar niet bij elkaar in de klas!
Dat maakt wel uit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 11:11
I C U
I C U is offline
Citaat:
Maar niet bij elkaar in de klas!
Dat maakt wel uit.
Hm. Nee. Op de middelbare zaten geen van m'n beste vriendinnen bij mij in m'n klas. In het begin wel, maar daarna niet meer. En dat maakte geen moer uit. Sterker nog, er zijn zat goede vriendinnen bij wie ik nooit in de klas heb gezeten en voor hen maakte het ook niet uit. Dus.
Oud 30-09-2007, 12:05
Maija
Maija is offline
Citaat:
Heel eerlijk, als de middelbare school vordert merk je al gauw dat er heel wat (sociale) verschillen ontstaan tussen VWO'ers en VMBO'ers. Dat zal misschien nu niet zo snel gebeuren maar je merkt toch dat er een soort verschil gaat onstaan. Misschien toch slimmer om het gewoon bij vrienden te houden. Dat kan je natuurlijk ook gewoon via msn zeggen als je dat makkelijker vindt.

Dit is onzin!
Ik ken genoeg mensen van het VMBO-T die ik slimmer vindt overkomen dat mensen van het VWO. (die mensen die dus gewoon wat makkelijker teksten in hun hoofd kunnen 'stampen')

Ik ken ook genoegg relatie's tussen mensen waarvan de ene MBO doet en de andere uni.

Ik snap het soort 'cultuurtje' wat anders kan zijn, maar dat verschilt toch meestal per persoon heel erg. (en ook qua ouders en opvoeding)

@TS.
Ik denk dat jullie allebei nog erg jong zijn, ga rustig een beetje je weg vinden op de middelbare school. En je hebt nog zoveel tijd om relatie's te beginnen.
Een beetje rustig contact maken, en dan merk je vanzelf wel hoe zij dr over denkt!
Oud 30-09-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Dit is onzin!
Ik ken genoeg mensen van het VMBO-T die ik slimmer vindt overkomen dat mensen van het VWO. (die mensen die dus gewoon wat makkelijker teksten in hun hoofd kunnen 'stampen')

Ik ken ook genoegg relatie's tussen mensen waarvan de ene MBO doet en de andere uni.

Ik snap het soort 'cultuurtje' wat anders kan zijn, maar dat verschilt toch meestal per persoon heel erg. (en ook qua ouders en opvoeding)

@TS.
Ik denk dat jullie allebei nog erg jong zijn, ga rustig een beetje je weg vinden op de middelbare school. En je hebt nog zoveel tijd om relatie's te beginnen.
Een beetje rustig contact maken, en dan merk je vanzelf wel hoe zij dr over denkt!
Nou... Er zijn genoeg intelligente en leuke mensen die mbo hebben gedaan, maar dat is wel echt de minderheid. Gemiddeld genomen zijn mensen op vmbo-niveau gewoon minder intelligent en hebben ze dus ook vaak een ander gevoel voor humor en andere omgangsvormen enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 13:53
Magican
Magican is offline
Citaat:
Dit is onzin!
die ik slimmer vindt overkomen

Oud 30-09-2007, 15:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dit is onzin!
Ik dacht vroeger (voordat ik op dit forum kwam) ook dat mensen van het VWO veel intelligenter/slimmer waren dan mensen van de Mavo/VMBO, maar dat valt vies tegen.
Oud 30-09-2007, 15:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik dacht vroeger (voordat ik op dit forum kwam) ook dat mensen van het VWO veel intelligenter/slimmer waren dan mensen van de Mavo/VMBO, maar dat valt vies tegen.
Er bestaat een verschil tussen intelligentie en goed kunnen leren, vaak gaat het samen maar er zijn zeker uitzonderingen.
Oud 30-09-2007, 16:23
Verwijderd
Waar gaat dit topic nu nog over???
Dit is gewoon oorlog tussen VWO en VMBO he....
Ten aanval!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:05
Verwijderd
Oh my God...
Mijn broertje was zonet aan het chatten met mijn vriendin (als ze dat uberhaupt nog is).
En toen moest ze weg.
Ze zei: 'doe de groetjes aan je lieftallige broer' tegen mijn broertje
Ik denk dat ze nog iets voelt.
Maar ik ben zo verlegen... Ik durf het gewoon niet te vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:22
Neith
Neith is offline
Citaat:
Dit is onzin!

Als je wel slim genoeg bent snap ik niet dat je niet gewoon VWO gaat doen. Ik vind een gebrek aan ambitie van dat soort mensen nog veel erger (en ook veel meer een afknapper).

Het worden imo naar mate je ouder wordt steeds meer gescheiden wereldjes.

Ook gaat het niet alleen om "makkelijker teksten te kunnen stampen" Het gaat om veel meer, oa. ook de interesse in de wereld. Kranten lezen, nieuws kijken etc. Natuurlijk heb je overal uitzonderingen op maar ik vind dat je het nu wel heel erg gooit op het iets beter tekstjes kunnen leren. Er zijn over het algemeen toch aanzienlijke verschillen die steeds groter worden. (Ik studeer nog en ben pas met een jaar of 3 klaar (en nee, ik ben geen 1e jaars), terwijl VMBO'ers/MBO'ers al jaren werken en een veel groter deel al kinderen hebben. (als je het als groepen vergelijkt))

Neemt niet weg dat zo'n relatie prima kan als beide partijen er gelukkiger van worden en misschien dat het in dit geval ook kan, maar in algemene zin komt hel veel minder voor. Dat jij er nu relatief veel kent in je omgeving is nog geen maat voor de hele groep. Ik ken er eigenlijk geen binnen mijn vriendengroep, maar dat wil ook niet zeggen dat het niet kan.
Pas op met je eigen ervaringen klakkeloos te extrapoleren naar de hele groep.

@ TS: (Dus dit zeg ik tegen de topicstarter ofwel Rubykuby) Levens veranderen dus je kan gewoon uit elkaar groeien. De overgang naar de middelbare en dan in andere klassen zitten is een moment dat er veel uit elkaar groeit. (Net als gaan studeren, gaan werken etc)
Het is geen garantie, maar relaties (vrienden of het vriendje) kosten dan op een andere manier meer energie. Je zit niet meer bij elkaar in de klas dus je ziet elkaar niet meer gegarandeerd op vaste momenten. Wil je het toch volhouden dan moet je de moeite steken in het bewust afspreken ipv dat je elkaar toch wel ziet. Dus het kost meer moeite en zal ook wel van 2 kanten moeten komen.
Maar je kan het in ieder geval proberen. Spreek wat met haar af, ga samen iets doen, vraag of ze bij je thuis komt. Dat soort dingen. Tja en dan kan het goed gaan of niet, maar als je het zelf wil kan je er in ieder geval de moeite in steken. Als zij dan geen tijd heeft of nooit met iets komt dan houd het op een moment op, maar zo ver ben je nu nog niet als ik je verhaal goed begrijp.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:24
Neith
Neith is offline
Citaat:
Oh my God...
Mijn broertje was zonet aan het chatten met mijn vriendin (als ze dat uberhaupt nog is).
En toen moest ze weg.
Vraag dan of ze zin heeft om samen iets te gaan doen ofzo en als je dan bij elkaar bent kan je er misschien makkelijker over beginnen. Zo van hoe zie jij hoe het nu gaat enz.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:58
Odoacer
Odoacer is offline
Citaat:
Oh my God...
En toen moest ze weg.
Ze woont toch dicht bij je in de buurt? Spreek een keer met haar af 's avonds en ga een filmpje kijken!
Oud 30-09-2007, 19:23
waves
waves is offline
Citaat:
helemaal waar .

@TS: Als je echt wil moeten jullie er allebei tijd in willen steken. De middelbare is gewoon een stuk drukker dan de basisschool en als je niet meer bij elkaar in de klas zit moet je meer moeite doen om elkaar te blijven zien.

Laat haar weten dat je het jammer vindt, misschien vindt zij dat ook wel .
Oud 30-09-2007, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Laat haar weten dat je het jammer vindt, misschien vindt zij dat ook wel .
Ik denk dat ik hier iets mee kan
Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:58
Verwijderd
godver...
Ik had zonet iemand van mijn basisschool met msn...
'heey kleintje' ( ik ben namelijk klein)
ik zeg gewoon hoi terug.
Dan vraagt die hoe het met mijn vriendin gaat....
Ik heb mijzelf afgemeld, want ik ben echt niet van plan om daar over in gesprek te gaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:22
Magican
Magican is offline
Ja, stel je voor
Oud 01-10-2007, 16:06
Verwijderd
Dat is sarcastisch bedoeld he?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 16:19
Verwijderd
Ja, maar magican is een pauper eersteklas dus die moet je maar gewoon negeren.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 16:55
Sushii
Sushii is offline
@Maija: wat k wilde zeggen is al gezegd door de rest

@rubykuby: naarmate je ouder wordt ga je ook anders om met dit soort onderwerpen. Niks van aantrekken als mensen van 18 zeggen dat je daar juist wel gesprekken over moet voeren. Op een gegeven moment komt dat vanzelf wel en zal je merken dat gesprekken daarover makkelijker gaan dan nu. Heel eerlijk, 11 is niet echt de leeftijd voor relaties, maar meer van voetballen en stiekem kijken of meisjes uit de klas al borsten hebben.

het leven is een leerproces
Oud 02-10-2007, 12:15
Magican
Magican is offline
Citaat:
Ja, maar magican is een pauper eersteklas dus die moet je maar gewoon negeren.

Waarheid als een koe
Oud 02-10-2007, 15:49
Lilything
Lilything is offline
Citaat:

ik heb nu eindelijk een beeld gekregen bij kinderen van elf die ineens in verwachting blijken te zijn...
Oud 03-10-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
@Maija: wat k wilde zeggen is al gezegd door de rest

@rubykuby: naarmate je ouder wordt ga je ook anders om met dit soort onderwerpen. Niks van aantrekken als mensen van 18 zeggen dat je daar juist wel gesprekken over moet voeren. Op een gegeven moment komt dat vanzelf wel en zal je merken dat gesprekken daarover makkelijker gaan dan nu. Heel eerlijk, 11 is niet echt de leeftijd voor relaties, maar meer van voetballen en stiekem kijken of meisjes uit de klas al borsten hebben.

het leven is een leerproces
11 is de leeftijd voor voetbal en stiekem kijken of meisjes borsten hebben...
Ehh... Ten eerste, ik haat voetbal
Ten tweede ben ik niet geïntresseerd in sexueele voorlichten en de hele zooi wat ermee te maken heeft.
Ik denk dat het de leeftijd is van vrienden maken op de middelbare en niet over sex denken
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 00:28
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 14:17
Verwijderd
Dank je
Op mijn achtste begon ik over 'sociale interacties' bij mijn juf.
Ze stond versteld.
Iedereen zegt dat ik een goede woordenschat heb.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 14:30
Osmoian
Osmoian is offline
Citaat:
Dank je
Als ik dit zo lees "ben ik niet geïntresseerd in sexueele voorlichten" denk ik niet dat ze dat serieus bedoelde .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten