Advertentie | |
|
![]() |
|
De game die ik mij nog daadwerkelijk weet te herinneren als eerste game, is zonder twijfel Dangerous Dave. De allereerste Dangerous Dave en was voor de DOS.
Ik was toen een jaar of 3 à 4. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, als ik het me goed herinner was dat op zo'n cassette-achtige console (niet de C64, meer een goedkoper brand ofzo lijkt het wel) wat Midnight Epxress heette geloof ik.
Je bestuurde een ventje die op een rijdende trein gedropped werd. Vanaf dat punt moest je over de wagons heen jumpen, terwijl je vogels en schutters ontweek (wat een combi) en een weg naar binnen zocht. Eenmaal binnen moest je door de wagons heen op zoek naar een sleutel om uiteindelijk de trein stop te zetten. Zelf zoog ik er ontzettend hard in (nauwelijks oud genoeg om zo'n joystick te kunnen gebruiken), dus ik keek altijd hoe m'n broer het deed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Misschien dat ik die nog vóór Dangerous Dave heb gespeeld.
||
Citaat:
Voor mij ook! ![]() ![]()
|
Ik begon handheld met Game and Watch Parachute. Daarna op de basisschool ook Dangerous Dave, Stunts, F1, Keen en Blues Brothers. We bleven in groep 5 echt nog uren op school om spelletjes op de pc te spelen geloof ik. Dangerous Dave is trouwens best lastig inderdaad. Ik heb em laatst weer geinstalleerd, maar nog steeds niet uitgespeeld.
|
als eerste een LCD-game, iets met draak, maar ik snapte er niet veel van (ik was ook echtpas 4 ofzo), daarna alley cat bij een vriendin en een vage versie van frogger op hun pc.
ongeveer tegelijkertijd duck tales en de turtles bij een vriend van me, en mijn eerste echt game was Super Mario Land voor de gameboy.<3
|
Alley Cat
![]() Bakery ![]() Donkey Kong ![]() Mijn allereerste game was waarschijlijk Tetris of Prince of Persia. Of Double Dragon. Gapper was ook een van mijn eerste games. Zenuwslopend ![]()
|
Eerste games waren op een Apple waar een oom wat shizzle op had gezet, iets met een doolhofje waarn je moest vluchten voor monstertjes en diezelfde monstertjes moest platdrukken door de muren weg te duwen, teneinde van ze af te komen. Ook iets met een melige versie van paint (voor kinderen of zo
![]() Op de pc die ergens tijdens de tweede Apple erbij kwam, stonden dingen als Whacky Wheels (verslavend) en een demo versie van Mario, geen idee wat voor versie het was, leek een poort van de Super Nintendo.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dit speelde ik ook heel veel: ![]() Snipes. Keen heb ik ook veel gespeeld, maar dat was wel een stuk later. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet meer hoe het heet! :frust: Je speelde een klein meisje en dan moest je van alles verzamelen, of zoiets.. En er kwamen allemaal oude liedjes in voor ala "Mary had a little lamb" en "Humpty Dumpty" enzo, en het had een heel irritant muziekje
![]() ![]() |
![]() |
|
Dangerous Dave
Prince of Persia (HEILIG!!!) en een of ander vaag spel waarbij je een soort van vogel was en heel hard moest rennen. Als je aan de ene kant van het scherm uit het beeld ging kwam je er aan de andere kant weer uit ![]() Dan moest je heel hard rennen en van platform naar platform vliegen/springen en daar andere vogels doodmaken door op ze te landen. Geen idee meer hoe het heet jammer genoeg ![]() Later natuurlijk Jack jazz Rabbit ![]()
|
Verwijderd
|
Trouwens: http://www.dosgamesarchive.com/list/
En het was Moeder de Gans/Mother Goose! <333 http://www.abandonia.com/games/365/MixedUpMotherGoose Laatst gewijzigd op 16-11-2007 om 20:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh, in mijn hoofd was het echt véél mooier ![]() ![]() |
![]() |
|
sommige van die titels echt
![]() Invasion of the Mutant Space Bats of Doom Keen 6: Aliens ate my Babysitter Winnie the Pooh in the Hundred Acre Wood ![]()
|
Ik kan me helaas niet meer herinneren welke spel ik voor het eerst speelde.
Wel kan ik me nog een aantal spellen herinneren, waar ik uren mee kon spelen: Budokan: ![]() ![]() Prince of persia ![]() Digger ![]() frogger ![]() En Airborne Ranger ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Slechtse game ooit (niet van die goedkope online games) DAH | 198 | 21-07-2011 15:16 | |
Games |
Onderzoek game (shooter) Help help help! Kreuz | 8 | 11-08-2008 19:12 | |
Games |
de beste games die ooit gemaakt zijn Verwijderd | 287 | 28-05-2008 15:35 | |
Games |
Naam gezocht van een kleine pc game van vroeger Last Resort | 4 | 29-12-2007 10:25 | |
Games |
Actie voor Beyond Good & Evil Denden 100 Piek | 3 | 18-02-2005 20:04 | |
Games |
top 10 n64 games Robecop | 9 | 24-12-2001 14:35 |