Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Als ik men OS reinstall dan pikt hij zelf toch al een hoop drivers op of niet? Ik heb even wat info gezocht over de HAL installatie, daar kan ik niet zoveel over vinden maar ik kom wel redelijk gemakkelijk terecht op andere forums waar ze het over de proc driver hebben. Mijn gedachte momenteel is: OS reinstallen Benodigde AMD software installen Eventueel een andere CPU cooler halen Zou ik hiermee men bluescreen/reboot oplossen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het zou moeten werken. Ik heb net vanmiddag mijn oude 3000+ Venice vervangen door een X2 4200+ Toledo. Die 3000+ was 65W TDP en de 4200+ is 89W TDP. Ik gebruik een Arctic Silencer 64 TC (die standaard van acht euro) en ik merk wel verschil onder load, maar niet veel. Daarbij heb ik er ook een XFX 7950GT passief onder hangen, die genereert ook flink wat warmte. Het hele zwikje met gesloten kast blijft na uren load op ~55 C hangen (CPU) zonder stabiliteitsprobleem. Dus het kan prima.
Wat het installeren betreft, ik heb die X2 er gewoon in geflikkerd zonder iets te installeren. Ik ga nog wel een format en clean reinstall doen, maar ook zonder dat werkt-ie op zich gewoon goed. Dus er is echt iets anders aan de hand bij jou. Trekt je voeding het wel? En heeft je moederbord wel echt dualcore ondersteuning? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
XFX 7900GTX DFI LanParty UT Ultra-D (support X2 dus) Beetje wazige boel dus dat het niet werkt |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sja. Ik merk wel wat rare dingen, zo loopt bijv. Painkiller nogal schokkerig, dat wil zeggen soms loopt-ie in slowmotion en het andere moment loopt-ie met 150 fps. Even gegoogled, en dat blijkt - helaas - een normaal probleem te zijn bij AMD dualcore CPU's in combinatie met 8x.xx- en 9x.xx-drivers van NVIDIA.
Of je met een format en reinstall je problemen oplost, weet ik niet. Wel vind ik het zelf altijd wel een fijn idee om even een schone install te doen als je je videokaart én je CPU ingrijpend hebt gewijzigd. Maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk, en toevallig had ik ook wel een reinstall nodig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dit geeft hij momenteel aan in men device manager:
![]() Dat lijkt me goed. Ik heb hem er op dit moment in zitten, ik heb voorgaant nogmaals de cmos gecleared. Tot zover is hij nog niet gereboot... maar misschien komt het nog. *EDIT: Bij games doet men comp nogal vreemd. Ik word af en toe naar men desktop gekicked. Reinstall games zou het moeten oplossen? *EDIT2: Helaas, reinstalle van de game helpt niet. Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 21:13. |
![]() |
|||
Citaat:
http://www.xtremesystems.org/forums/...ad.php?t=81429 En wat ik me afvraag is of wel een MultiCPU hal hebt met je X2, zie je wel 2 cpu grafiekjes? Wat bij het zogenaamde "Benny-Hill" effect ook nog wel eens wil helpen is het process aan 1 van de core's toewijzen i.p.v. wisselend. (kan via taakbeheer) Citaat:
En nou niet gaan roepen dat het niet nodig is, veel games gaan gewoon bitchen, dat jij dat niet hebt gehad betekent niet dat een ander het niet kan hebben. En ja wat is nodig hebben, ik kan een Quad Core systeem ook wel als uniprocessor systeem installeren en mijn Geforce 8800GTX op de microsoft drivers laten lopen. Of het nuttig en verstandig is. Nee.
Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 11:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |