Oud 16-11-2007, 13:19
alys
alys is offline
Hey

Ik wou eens even polsen bij de rest van jullie hoe dat nou zit met mannen en smsen...Zijn er misschien nog mensen die zich ergeren aan het feit dat jongens het blijkbaar soms niet nodig vinden terug te sturen als je ze smst. Voor we een koppel werden stuurde hij altijd terug, zonder een uitzondering. Ook stuurde hij vaker zelf berichtjes naar me. Nu stuur ik meestal, wat ik op zich niet zo erg vind. Wat ik dan wel erg vind is als ik een smsje stuur als ik ga slapen, en wakker word zonder een berichtje terug Nu ja hij werkt drie keer in de week in een discotheek en hij kan dus dan niet direct terugsturen wat ik best snap. Maar is het dan zo moeilijk om te sturen als hij thuis is? Dat kost volgens mij toch maar een minuutje van zijn tijd..Soms is het alsof je voor de muren aan het sturen bent. Terwijl je stuurt met de bedoeling eens iets lief te zeggen, of gewoon van je te laten horen voor je gaat slapen. Ben ik nu stom dat ik daar belang aan hecht, of ligt het gewoon anders voor jongens? Iemand ervaringen hierover?

xXx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2007, 13:26
Verwijderd
Ik denk dat het anders ligt voor jongens.

Heb je hem wel eens gevraagd waarom hij niet terug smst?
En/of hem laten weten dat je een smsje terug op prijs zou stellen?

Mijn man smst ook nooit terug, sterker nog, hij leest zijn smsjes pas als ik hem vraag of hij mijn smsje gelezen heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 13:47
Rob
Rob is offline
Zelf reageer ik bijna altijd wel op SMSjes. Er zijn momenten dat ik niet reageer, maar dan heb ik of mijn telefoon niet voelen trillen, of ik ben 'm weer eens vergeten op te laden.
En als ik verlaat reageer voelde ik 'm niet trillen of ben ik in slaap gevallen na een lange dag, of iets in die trant. Maar dan SMS ik meestal de ochtend er op, wanneer ik echt goed wakker ben.

Wat ik wel zonde vind, is alleen met iets als "okay" of "ja" reageren. Dat doe ik niet zo snel.

Verder herken ik mij wel in TS.
Oud 16-11-2007, 14:00
Kitten
Kitten is offline
Ik raak echt volledig in paniek als ik SMS'jes krijg. Ik ist ouderwetz
Oud 16-11-2007, 14:05
Verwijderd
Hij reageert niet altijd als hij aan het werk is, maar dat vind ik logisch. Maar dan doet hij dat later in een pauze of anders belt hij als hij klaar is met werken.

Maar ik denk dat je er niet al te veel waarde aan moet hechten. Als hij is stappen met zijn vrienden, stuur ik wel eens een sms'je, maar ik verwacht niet dat hij dan iets terug stuurt. Ik zie hem later wel weer.
'Vroegah' had je niet eens sms'jes, en nu wordt er zoveel waarde aan toegekend.
En waarom stuur je ook een sms'je? Om iets liefs te vertellen, of wil je graag iets liefs horen en stuur je daarom iets zodat hij iets terug moet sturen...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 15:42
Magican
Magican is offline
Ik bespaar op de vrouwen en sms derhalve niet. Of amper.
Oud 16-11-2007, 16:03
Armoed
Armoed is offline
Als vrouwen iets SMS'en is het vaak om te laten zien dat ze de andere persoon belangrijk vinden.

Als mannen iets SMS'en is het vaak om iets belangrijks te vertellen.

Zo werkt het ook met telefoongesprekken trouwens. Dat van mannen gaat ongeveer zo: "Hey Kees, ff over morgen... Ik kom rond 8u, is dat goed?" "Ja"

Vrouwen...: "Heeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyy Truuuus! Alles goed meis?" "Jaaa en met jou" "Jaaaaa ook hoor, weet je wat ik vandaag toch [blahblah]"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 16:42
Flijn
Flijn is offline
Bij mij is het andersom: hij sms't mij meer en ik antwoord niet altijd. Ik vind het nogal overbodig om op elke 'ik denk aan je ' oid iets terug te sturen. Maar ik ben sowieso niet zo gehecht aan mijn telefoon.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Terwijl je stuurt met de bedoeling eens iets lief te zeggen, of gewoon van je te laten horen voor je gaat slapen.
Als je het echt met die bedoeling stuurt maakt het natuurlijk niet uit of hij wat terug smst of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 17:10
Verwijderd
Nou vrouwens sms'en net zo goed niet terug. Persoonlijk vind ik het altijd onfatsoenlijk als mensen niet antwoorden op een sms
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 18:04
Verwijderd
Dan moet je ook geen nutteloze sms'jes sturen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 18:20
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb dat ook wel een beetje, hij smst meestal wel terug, maar dan vaak alleen praktische dingen, niet zomaar zoiets als ik hou van je oid. Dat gebeurt heeeeeel soms en daarom vind ik het dan echt superspeciaal. Maar als ik echt iets vraag, dan smst of belt hij wel terug in zijn pauze of als hij zich de tijd ervoor gunt.
Oud 16-11-2007, 18:39
AzN
AzN is offline
Ik reageer zelf nooit op smsjes die ik ontvang van m'n dates (heb geen vriend), maar meestal zijn dat kleffe berichtjes. Vind 't altijd heel lief hoor, maar 't is niet fijn om lastiggevallen te worden met "ik mis je" of "was je maar bij me".

Op zinvolle smsjes (met bijv. 'n vraag) reageer ik natuurlijk wel altijd, van wie ze ook komen .
Oud 16-11-2007, 19:22
Verwijderd
ik vind ze altijd iritant.. "Houvanjou wil je nooit meer kwijt heb zin in (datum van eerstvolgende afspraakje) xx houvanjou" ik stuur dan wel iets terurg, maar niet zo slijmerig
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 20:09
Verwijderd
Die sms toch, het had nooit uitgevonden mogen worden. Ik denk dat je er inderdaad te veel waarde aan hecht. Niet reageren doe ik (als meisje) ook geregeld, gewoon omdat het vaak té nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:23
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Als vrouwen iets SMS'en is het vaak om te laten zien dat ze de andere persoon belangrijk vinden.

Als mannen iets SMS'en is het vaak om iets belangrijks te vertellen.

Zo werkt het ook met telefoongesprekken trouwens. Dat van mannen gaat ongeveer zo: "Hey Kees, ff over morgen... Ik kom rond 8u, is dat goed?" "Ja"

Vrouwen...: "Heeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyy Truuuus! Alles goed meis?" "Jaaa en met jou" "Jaaaaa ook hoor, weet je wat ik vandaag toch [blahblah]"
geweldig verwoord !!!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 23:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend smst meestal wel als hij thuis is gekomen als ie ergens heen geweest is, of als hij tot midden in de nacht gewerkt heeft en in bed ligt. Hij kan wel aardig inschatten op welke momenten ik behoefte heb om wat van hem te horen. Hij smst eigenlijk ook wel altijd terug op een berichtje van mij en wacht daar ook niet heel lang mee. Denk dat het ook per jongen heel erg verschilt, is met vrouwen net zo.
Oud 17-11-2007, 02:35
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik sms altijd als er iets is, heel functioneel. Ik verwacht altijd een reactie, omdat ik eigenlijk altijd wel een vraag stel. Als ik geen vraag stel is het omdat het een sms is naar mn vriendin (maar die smst zoiezo wel terug )

Als mensen niet terugsmsen erger ik me dood en als die mensen dan een sms naar mij sturen reageer ik ook niet
Oud 17-11-2007, 08:28
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ach ja, mannen he....

Zo zijn ze toch ook met mailen? En op msn, als de vrouw de stiltes niet opvult blijft er weinig van het gesprek over...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 10:57
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
geweldig verwoord !!!!
Thank you.

Citaat:
Zo zijn ze toch ook met mailen? En op msn, als de vrouw de stiltes niet opvult blijft er weinig van het gesprek over...
Really? Als ik over MSN met een meisje chat dan moet of ik de stiltes opvullen of er zijn geen stiltes.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Really? Als ik over MSN met een meisje chat dan moet of ik de stiltes opvullen of er zijn geen stiltes.
Ruig.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 11:21
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ruig.
Jeweetzelf .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 13:03
Verwijderd
Ik denk dat je er niet zo een big deal van moet maken.. op sommige smsjes valt nu eenmaal weinig terug te zeggen. Ik sms mijn vriend lang niet altijd terug en hij mij ook niet, alleen als er een vraag in staat of iets dergelijks. Als je nou even realistisch nadenkt, dan weet je toch dat hij ook aan jou denkt en jou ook lief vindt? Daar heb je toch geen getypt berichtje van 50 tekens voor nodig?

Natuurlijk is het lief om te krijgen, maar misschien doet hij wel heel andere lieve dingen en zie jij die helemaal niet omdat jij per se wilt dat hij zijn gevoelens uitdrukt via een smsje. Beetje onzinnig, toch?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 14:14
Inanis
Inanis is offline
ik heb het niet zo op die systematische smsjes.
als ik iets zeg wil k er ook echt iets mee zeggen. het dus niet puur doen om maar wat te zeggen wat eigenlijk niets zegt.
zo van.. ja ik mis jou ook.. of k weet k heb je al een tijd niet gesproken.
dat k iemand een tijd niet spreek geeft al genoeg aan lijkt me. k heb die persoon niet zo hard nodig.

maarja das t lastige aan meiden vind k persoonlijk, ze willen zo graag belangrijk zijn.
terwijl juist die eigenschap er voor zorgt dat ze dingen doen en zeggen die ze minder belangrijk maken.

mannen hebben dat ook wel, maar minder gelukkig.

de kunst is denk ik om in te zien dat je toch wel belangrijk bent,
en natuurlijk ook nuchter te zijn en te snappen dat je niet onvervangbaar bent.
want wie is nou echt niet vervangbaar? eerlijk?

Laatst gewijzigd op 17-11-2007 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:30
Crimson
Crimson is offline
tja dat is niet echt geslachts gebonden, mijn vriendje smst me genoeg, ook al wonen we samen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2007, 16:39
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik erger me eigenlijk meer aan het moeten iets terugsturen, aan constant bevestiging moeten geven, zeker per sms. Sms blijft toch iets vreselijk onpersoonlijks. Als het echt begint te lijken alsof je voor de muren dingen zit te versturen, denk ik dat er gewoon iets mis is met je sms'jes. Misschien staat daar niet meer in dan dingen waarop de enige mogelijke reactie "ah, leuk, dankje" is? In dat geval kan ik ook best begrijpen dat er niet erg veel reactie terug komt, want wat heeft iemand nu aan een sms'je met als enige boodschap "ah, leuk, dankje"?
Oud 18-11-2007, 08:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Smsjes krijgen is leuk, maar het moet wel leuk blijven. Dus elke dag een smsje is niet zo nodig. Dan weet je op een gegeven moment niet meer wat je moet schrijven, omdat alles al gezegd is. En alleen "welterusten" is ook zo loos.
Op vragen en smsjes van vriendinnen antwoord ik wel zo snel mogelijk
Oud 18-11-2007, 12:19
Southtown
Southtown is offline
Waarom maken meiden altijd zo'n big deal van die sms'jes? Jongens zijn nu eenmaal anders dan meisjes en hebben andere gewoontes, dus get over it. Of wordt lesbisch.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom maken meiden altijd zo'n big deal van die sms'jes? Jongens zijn nu eenmaal anders dan meisjes en hebben andere gewoontes, dus get over it. Of wordt lesbisch.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:47
Magican
Magican is offline

Wat zijn we het allemaal lekker met elkaar eens!
Oud 19-11-2007, 01:28
Verwijderd
Loze berichtjes als 'ik ga slapen' zijn één keer leuk maar daarna natuurlijk niet meer. Logisch dat je daar niks meer op terug stuurt na een tijdje.

Vragen of belangrijke dingen per sms beantwoord ik natuurlijk wel meteen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 02:12
AzN
AzN is offline
Citaat:
Loze berichtjes als 'ik ga slapen' zijn één keer leuk maar daarna natuurlijk niet meer. Logisch dat je daar niks meer op terug stuurt na een tijdje.
Dan verwacht ze iets terug als: "Slaap lekker, lieverd. Zet je je raam even open? Dan blaas ik je een handkusje toe. Ik hoop dat we elkaar in onze dromen gaan zien, schat. In gedachte lig ik naast je..."

Van m'n eerste vriendje geleerd .
Oud 19-11-2007, 06:36
Miek
Miek is offline
Ik heb dit zelf ook wel gehad, toen heb ik wel even gezegd dat ik daar niet zo blij mee was en nu smst hij wel vaker . Maar ook niet altijd uit zichzelf ;(
Oud 19-11-2007, 13:45
Volk
Volk is offline
Ik vind de constante bereikbaarheid zeer storend dus zet soms ook gewoon voor de rust mijn telefoon een weekje uit. Mensen konden vroeger ook zonder dus dood ga ik er niet aan. Berichten waar echt vragen in staan, zinnige vragen beantwoord ik meestal wel. Meestal, niet altijd. Ik ben toch zeker niet verplicht tot antwoorden omdat iemand mij een bericht stuurt? Ik vind SMS ook heel onpersoonlijk...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:45
remy476
remy476 is offline
Ik reageer altijd....tenzij ik aan het slapen ben. T is een van die dingen die ik het 's ochtends als eerste doe. Dus er zijn mannen die het wel doen!
Oud 20-11-2007, 12:10
vosje16
vosje16 is offline
Bij mij is het omgekeerd. Het is mijn vriend die mij al een opmerking gemaakt heeft dat ik niet meer zoveel terug smste als vroeger en dat hij graag smsjes ontvangt 's morgens bij het opstaan...Nu doe ik mijn best om het niet te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:17
Luego
Luego is offline
Denk niet dat hier een algemene 'mannen smsen nooit terug en vrouwen wel' in bestaat, ken ook zat mannen die wel altijd terugsmsen en wat vrouwen die dat niet doen.
Misschien is het een idee om dat soort mensen maar gewoon te bellen dan?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 15:00
Verwijderd
bellen vind ik storender dan aan smsje krijgen. Met bellen moet ik persee meteen reageren (als je opneemt natuurlijk) en met sms kan ik de boodschap lezen en eventueel wat later terug smsen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 15:54
Verwijderd
Sowieso, als iemand mij elke keer zou bellen om alleen maar even te zeggen dat ie van me houdt of dat ik lekker moet slapen zou ik stapelgek worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 17:27
Lilium
Lilium is offline
'De mijne' sms't me terug als 'ie zijn telefoon bij zich heeft en beltegoed heeft. Maar hij heeft best vaak dat ding niet bij zich, niet opgeladen, of geen geld.
Maak je er niet zo druk over!
Oud 20-11-2007, 18:56
ludachris
ludachris is offline
Ik vind t juist leuk als vrouw smst.. hoe meer hoe beter.. daarom sms ik dan ook veel naar haar.. maarja als je dan niets terugkrijgt is t enorm kut. iig in mijn geval
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar hij smst vaak hetzelfde, ik heb juist graag hele lange lieve smsjes!
of of
weer brieven zoals in de zomervakantie <3
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 11:51
Il_Principe
Il_Principe is offline
ik weet t niet maar, elke keer als ik iets stuur krijg ik hetzelfde antwoord ongeveer: omg je bent un mega lieferd.. jaaa er mag ook wat variatie in zitten hoor
Oud 08-12-2007, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Als je het echt met die bedoeling stuurt maakt het natuurlijk niet uit of hij wat terug smst of niet.
qft
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 16:42
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Thank you.

+1
Oud 08-12-2007, 17:52
Verwijderd
hij is niet zo van het smsen/msnen etc. Ik word het steeds minder aangezien ik in het begin wel veel uit mezelf smste maar toen ik er laatst achter kwam dat hij eigk heel weinig smst bedacht ik me dat ik dat zelf ook maar weinig doe .
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 18:11
Lilything
Lilything is offline
Hmm, misschien ligt het eraan hoeveel je smst Of misschien sms je te onzinnig in de ogen van een jongen? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat jongens ook heel veel kunnen smsen

Het helpt ook om altijd een vraag in je sms te plaatsen

Handige vragen in smsjes zijn bijv:
Wat vind jij daarvan?
Vind je niet?
Zie ik dat nou zo verkeerd of hoe zou jij dat vinden?
Ben je dan vrij?

Of:
Laat even weten of dat goed is!

Maar probeer ook ontspannen te zijn door in een smsje te zetten, "je hoeft niet op deze sms te reageren, maar ik wilde even zeggen dat...." Daarmee maak je hem ook op een onbewuste manier duidelijk dat het normaal WEL de bedoeling is dat hij reageert
Oud 08-12-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Maar probeer ook ontspannen te zijn door in een smsje te zetten, "je hoeft niet op deze sms te reageren, maar ik wilde even zeggen dat...." Daarmee maak je hem ook op een onbewuste manier duidelijk dat het normaal WEL de bedoeling is dat hij reageert
Dat komt echt alles behalve ontspannen over.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:08
rensd
rensd is offline
Citaat:
Bovendien is zo iets ook wel redelijk lang voor een sms. Dan ben je weer zo lang bezig met invoeren, ook niet altijd zin/tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:03
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten