Oud 10-12-2007, 18:30
Bananendude
Bananendude is offline
goeiemoggel mensen...

Ok ik zal mn probleem ff kort samenvatten...
Ik ben een jongen van 17 uit rotterdam, en ben al ongeveer een jaar lang bevriend met een meisje bij me op school, ik heb altijd erg met haar kunnen lachen, maar de laatste tijd merk ik dat ik gewoon verliefd op haar ben geworden. het is echt stom aangezien we elkaar altijd als ''maten'' zagen, en ik nu pas merk dat ik haar meer voor haar voel dan alleen vriendschap, nu ze aan het daten is met een of andere kerel die ik nog nooit gezien heb..ik blijf maar aan haar denken, (zelfs als ik bijv. met een ander meisje zoen ) en elke keer als ik bij haar ben voel ik me goed. Ik ben nu erg jaloers, maar ik probeer het allemaal te verbergen omdat ik bang ben dat ik anders misschien ook de vriendschap zelf verpest..

heeft iemand misschien raad watn ik kom er zelf echt niet meer uit, dit is zwaar frustrerend nouja ik doe dit voornamelijk om er ''gewoon maar over te praten'' schijnt dat dat helpt..

adios,
een verwarde dude
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2007, 18:36
Verwijderd
Dat is dan een wijze les. Een vriendschap met een meisje werkt alleen als ze lelijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan een wijze les. Een vriendschap met een meisje werkt alleen als ze lelijk is.
Voor jou misschien..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 19:08
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Of als je vriendin lekkerder is
Oud 10-12-2007, 21:47
I C U
I C U is offline
Zoek zoals Fingon subtiel meldt iemand die leuker is dan je beste mattie en probeer daar es wat mee Ik weet uit ervaring dat zoenen met een beste vriend niet goed uit kan pakken wanneer één van de twee meer gevoelens heeft/krijgt dan de ander. Schiet je geen moer mee op en je verliest een hoop.

Aan de andere kant kan het dus zo zijn dat ze je wel leuk vindt of gevonden heeft en dat je dat ook subtiel kan checken...
Oud 11-12-2007, 15:42
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Voor jou misschien..
uitzonderingen erbuiten gelaten,
zoals:
Citaat:
Fingon schreef:
Of als je vriendin lekkerder is
anyways tis nu wel het belangrijkst om erachter te komen hoe zij ten opzichte van jou staat.
en vooral niets hopen, hoe hoger je verwachtigen des te harder je op je bek kunt gaan.
geen verwachtigen en t kan alleen maar meevallen.
Oud 11-12-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
uitzonderingen erbuiten gelaten,
zoals:

anyways tis nu wel het belangrijkst om erachter te komen hoe zij ten opzichte van jou staat.
en vooral niets hopen, hoe hoger je verwachtigen des te harder je op je bek kunt gaan.
geen verwachtigen en t kan alleen maar meevallen.
Je zegt vooral niets hopen, maar hoe zeg je tegen jezelf dat je niet mag hopen? Ik bedoel, als je iets wilt dan blijf je toch hopen? Ik kan m'n gedachten dan niet stop zetten.

ontopic: Ik zou rustig aan doen (tot je er niet meer verder mee kan). En als je dan het gevoel hebt dat het op zal luchten als ze het weet, zou ik het haar vertellen. En desnoods een tijdje afstand nemen.
Als je denkt dat het meer fout doet dan goed, dan kun je het beter voor jezelf houden. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 20:14
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je zegt vooral niets hopen, maar hoe zeg je tegen jezelf dat je niet mag hopen? Ik bedoel, als je iets wilt dan blijf je toch hopen? Ik kan m'n gedachten dan niet stop zetten.
daar zijn zat manieren voor.
je kunt bijv. jezelf gerust stellen met t feit dat eig iedereen op je directe familie na vervangbaar is.
of simpelweg bedenken dat wanneer de meid in kwestie jouw liefde niet wilt, ze wss uiteindelijk zal eindigen bij iemand die minder liefde, minder karakter en meer egoistische lust heeft. dat is dan haar loss. (en je vindt zelf wel een ander leuk meisje)

verder kun je natuurlijk meer het extreme ingaan en gewoon uitgaan van de logica dat lust/liefde niet iets moois is maar slechts een kwaad/belemmerend iets dat met onze hersenen fucked.
als je helder nadenkt is dat spetterend mooie chickie eigenlijk helemaal niet zo'n leuk, grappig en interessant wezentje.
maar dit laatste is meer een noodmiddel. en eigenlijk alleen bedoeld voor mensen met een sterke mentale kant.
Oud 12-12-2007, 14:58
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
daar zijn zat manieren voor.
je kunt bijv. jezelf gerust stellen met t feit dat eig iedereen op je directe familie na vervangbaar is.
of simpelweg bedenken dat wanneer de meid in kwestie jouw liefde niet wilt, ze wss uiteindelijk zal eindigen bij iemand die minder liefde, minder karakter en meer egoistische lust heeft. dat is dan haar loss. (en je vindt zelf wel een ander leuk meisje)

verder kun je natuurlijk meer het extreme ingaan en gewoon uitgaan van de logica dat lust/liefde niet iets moois is maar slechts een kwaad/belemmerend iets dat met onze hersenen fucked.
als je helder nadenkt is dat spetterend mooie chickie eigenlijk helemaal niet zo'n leuk, grappig en interessant wezentje.
maar dit laatste is meer een noodmiddel. en eigenlijk alleen bedoeld voor mensen met een sterke mentale kant.
Die onderste digen dacht ik een tijdje gelden
Oud 15-12-2007, 14:21
Volk
Volk is offline
Ik zou eerst uitzoeken of dat je verliefd bent of dat je iets anders voor haar voelt. Als het verliefdheid is zou ik het gewoon laten gaan, verleifdheid is irrationeel en ze is al met iemand aan het daten en heeft daar dus op dit moment oog voor. Voel je meer dan dat dan zou ik als ik jou was gewoon naar haar toe gaan en het haar vertellen. Als het echt een goede vriendschap is zal zoiets de vriendschap niet aantasten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik ook tot voor kort, maar I was wrong.

En jij nu dus ook, maar misschien kom je daar nooit achter ;o
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 15:09
Verwijderd
Citaat:

Of jij bent 'wrong' en komt daar later achter.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 15:53
Verwijderd
Over 5 jaar up ik dit topic en dan zullen we zien!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 16:50
Inanis
Inanis is offline
Citaat:

dat je het tot voor kort nog 'fout' had zegt al genoeg over je.
ik heb zelden dat ik iets fout beredeneerd of geplaatst heb.

een jongen en meid kunnen enkel een vriendschappelijke relatie aangaan onder bepaalde voorwaarden.
daar valt niet over te twijfelen, het is zo.
en t moge ook duidelijk zijn, dat dergelijke (echte) vriendschappen niet veel voorkomen.
Oud 15-12-2007, 17:54
voorbijganger
voorbijganger is offline
Citaat:

Nou, ik kan je anders wel op een foutje wijzen: je vindt jezelf fantastisch, maar eigenlijk... Ik zal maar niet typen wat ik denk.
Oud 15-12-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Grote jongen.

Citaat:
een jongen en meid kunnen enkel een vriendschappelijke relatie aangaan onder bepaalde voorwaarden.
Ah, vandaar.

Citaat:
en t moge ook duidelijk zijn, dat dergelijke (echte) vriendschappen niet veel voorkomen.
Totally.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 13:34
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Nou, ik kan je anders wel op een foutje wijzen: je vindt jezelf fantastisch, maar eigenlijk... Ik zal maar niet typen wat ik denk.
je kunt het me pm'en, ik huiver
is t wel iets vernieuwends?
Oud 16-12-2007, 14:01
Volk
Volk is offline
Citaat:

Wat voor voorwaarden dan? Ik heb veel mannelijke vrienden en van voorwaarden heb ik nooit iets gemerkt. Zie ik iets over het hoofd?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Bron, bron, bron?
Als het niet wetenschappelijk bewezen is, is er niet één ding waar!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 14:16
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Wat voor voorwaarden dan? Ik heb veel mannelijke vrienden en van voorwaarden heb ik nooit iets gemerkt. Zie ik iets over het hoofd?
jammer dat armoed geband is, die zou zo een aardige rij op kunnen sommen..

maarja ik probeer wel:

1) meid in kwestie heeft een overheersende mannelijke hormoonhuishouding of is opgegroeid tussen mannen en mannendingen.

2) jongen is verliefd, meid heeft niet door of negeert bewust. jongen streelt haar ego of heeft ander nut. voor verliefde meid geldt tzelfde, alleen is t voor mannen vaak toffer om de meid belachelijk te maken bij vrienden e.d. (tevens ook goede manier om haar af te schudden)

3) beide van vriendschap hebben eig wel seksuele gevoelens, maar doen er niets mee ivb met risico vriendschap kapot gaan of andere onzekerheid.

4) de twee kennen elkaar vanaf kleins af aan, samen opgegroeid blabla.
hier is sprake van een gevoelsband die dieper gaat dan simpele relaties of vriendschappen.
Oud 16-12-2007, 14:30
Volk
Volk is offline
Citaat:
jammer dat armoed geband is, die zou zo een aardige rij op kunnen sommen..

maarja ik probeer wel:

1) meid in kwestie heeft een overheersende mannelijke hormoonhuishouding of is opgegroeid tussen mannen en mannendingen.

2) jongen is verliefd, meid heeft niet door of negeert bewust. jongen streelt haar ego of heeft ander nut. voor verliefde meid geldt tzelfde, alleen is t voor mannen vaak toffer om de meid belachelijk te maken bij vrienden e.d. (tevens ook goede manier om haar af te schudden)

3) beide van vriendschap hebben eig wel seksuele gevoelens, maar doen er niets mee ivb met risico vriendschap kapot gaan of andere onzekerheid.

4) de twee kennen elkaar vanaf kleins af aan, samen opgegroeid blabla.
hier is sprake van een gevoelsband die dieper gaat dan simpele relaties of vriendschappen.
1) Dit hoeft niet zo te zijn.

2)Als je werkelijk vrienden bent praat je hierover en vind je samen een manier om er mee om te gaan zonder dat je vriendschap erdoor aangetast word.

3)Er wel of niet iets mee doen kun je met elkaar bespreken en hoeft zeker niet ten koste te gaan van de vriendschap.

4)Ook als je elkaar niet van kleins af aan kent kunnen vrienden als familie worden. Als armen en benen die je niet kunt missen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten