Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Naar je handen kijken mag maar het kan je vormspanning wel verpesten
![]() Wat wil je bereiken? Wil je gewoon een handstand kunnen omdat het leuk is of wil je echt een technisch goede handstand kunnen. Een handstand doen is één ding, een technisch correcte handstand doen is echter veel moeilijker. Een goeie handstand doen is vooral een kwestie van enorm veel te oefenen. Als je technisch goede handstands wilt doen, zijn er een aantal punten waar je zeker op moet letten. Deze vind je ongetwijfeld ook op internet. Je lichaam moet eigenlijk 1 lijn vormen. De schouderhoek moet zo groot mogelijk zijn, je rug mag niet te hol/bol zijn, je moet vormspanning hebben in je benen, etc. Dit kan je zelf niet controleren dus vraag hiervoor de hulp van iemand die'r een beetje verstand van heeft of film jezelf en beoordeel je prestatie op'n kritische manier. Het evenwicht leer je al doende aan, 't is gewoon een kwestie van veel te oefenen. Wat je ook kan leren is om van uit een handstand door te rollen (handstand koprol). Zo ben je niet meer bang om omver te vallen want als je voelt dat je naar voor valt, kan je gewoon een koprol doen om de val op te vangen. Dit is een erg handige techniek om je angst te overwinnen. Een goeie handstand leren (en zeker technisch correct op je handelen wandelen) is iets dat enorm veel tijd vereist. Je moet realistisch zijn en beseffen dat zo'n technieken voor de gemiddelde mens niet iets zijn dat je zomaar in'n weekje of drie kan trainen. Je moet veel geduld hebben, veel oefenen en iemand zoeken die je helpt (liefst iemand die weet wat een goede handstand is en die je op je fouten kan wijzen). |
![]() |
|
Ik wil het gewoon voor de lol doen maar dan heel graag. Ik oefen het heel veel en ik krijg telkens ook lamme armen.
Ik merk dat ik soms door mijn pols ga en niet goed rechtop kan komen, ik ga eerst dus aan de gewichten en dan zie ik morgen wel of het dán lukt.
|
als je vandaag aan de gewichten gaat, ben je niet morgen ineens sterker, dat gaat heel geleidelijk en gebeurt eigenlijk met name tijdens het herstellen van een training. Maar in het geval van de handstand is het vooral een kwestie van oefenen.
|
Ik weet het, ik wil het gewoon kunnen. Mijn spieren zijn echter wel sterker geworden. In de afgelopen maanden is het vet weggegaan (mede dankzij Wii Fit) en heb ik de spieren er getraind. Ik ben wel wat mager nu maar ik maak het voller met wat spieren. Natuurlijk gewoon normaal en niet als zo'n body-pumper.
![]() Ik oefen nu zo ontzettend vaak de handstand dat je er gek van wordt ![]()
|
Sorry dat ik het topic bump met een dubbelpost maar ik wilde even vragen hoe lang het gemiddeld duurt de handstand te beheersen. Ik las dat Adriaan er een jaar over heeft gedaan. Is dat een goed streven voor mij of komt er meer aan te pas? Heb ik langer nodig of is 1 jaar veel te lang voor de handstand?
|
![]() |
Mja veel mensen doen hun handstand op die manier, vaak zelfs nog met gebogen benen erbij. 't Is technisch niet echt'n mooie handstand natuurlijk maar het is wel'n handstand
![]() FabianX, wat bedoel je met 'een handstand kunnen'? Zo lang in handstand kunnen staan als je zelf wilt? In handstand kunnen rondlopen? Allerlei moeilijke variaties op handstand kunnen doen? Of gewoon 5 seconden in handstand kunnen staan? ![]() Als je een technisch goeie handstand wilt kunnen uitvoeren die je bovendien lang kan aanhouden, zal je waarschijnlijk toch behoorlijk veel tijd moeten steken in't oefenen. Als je gewoon wat klungelig op je handen wilt rondlopen, zal het iets sneller gaan ![]() Het is gewoon afhankelijk van je eisen maar het kan best wel lang duren ja. Of je moet een natuurtalent zijn maar dat zou je dan misschien al wel gemerkt hebben ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #95 Verwijderd | 500 | 13-12-2007 13:18 | |
Liefde & Relatie |
word gek van liefdes verdriet Kapoen | 115 | 12-03-2007 18:47 | |
Muziek |