Enkele maanden geleden ben ik 2 maanden met een vrijwilligersorganisatie op reis naar Zuid-Amerika geweest, hiervoor moest ik verschillende vaccinaties halen die door de organisatie vergoedt zouden worden (staat zwart op wit).
Nog voor vertrek heb ik de factuur opgestuurd en heb van 1 van de medewerkers (die er nu niet meer werkt, wat het nog gecompliceerder maakt) een email teruggehad dat ze mijn factuur ontvangen hadden. Na enkele maanden was het geld echter nog niet op mijn rekening gestort, en nu blijkt mijn factuur 'kwijt' te zijn. Alleen ben ik zo stom geweest om de originele factuur op te sturen, zonder er een kopie van te maken, waarop zij nu zeggen dat ze zonder de factuur het geld niet terug kunnen storten.
Maar ik heb dus bewijs dat ze mijn factuur ontvangen hebben en dat zij hem dus kwijt zijn geraakt. Verder heb ik nog wel het bankafschrift waarop het totaalbedrag is afgeschreven en is op de website van de Reisdokter (waar ik mijn vaccinaties gehaald heb) na te gaan hoeveel deze per stuk gekost hebben. Kan verder ook niet even bij de dokter langsgaan met de vraag of deze misschien een kopie factuur uit kan draaien omdat ik t/m aankomende zomer in het buitenland verblijf.
Met andere woorden, kan ik naar mijn geld fluiten of heb ik gewoon recht op mijn vergoeding?