![]() |
||
![]() |
Citaat:
Juridisch en wetenschappelijke onderbouwde feiten over misstanden in de psychiatrie interesseer ik mij voor en toevallig verzamelt Scientology die ook, ik zal ze echter niet tonen omdat de "onbetrouwbare bron", de boodschapper, blijkbaar belangrijker is dan de boodschap.... actueel: Spectaculaire toename ADHD-middelen http://www.sfk.nl/publicaties/farmac...7/2007-30.html |
![]() |
|
![]() |
Een bewijs dat ADHD een "psychiatrische ziekte" zou zijn is nooit bewezen
Er is nog nooit door middel van een hersenscan, bloedonderzoek of urinetest aangetoond dat er zoiets bestaat als een biologische "psychiatrische stoornis". De psychiatrische reclameplaatjes en verkooppraatjes over de hersenen als grote boosdoener zijn talrijk, maar wetenschappelijk bewijs dat het echt tussen "de oren" of "in de hersenen" zit ontbreekt in alle gevallen. Volgens de classificatie van het huidige psychiatrische pseudoboek "de DSMIV" kan IEDEREEN gediagnosticeerd worden. Het boek is zo vaag, controversieel en pseudowetenschappelijk dat je zelfs met de auteurs in onderhandeling kan gaan over wat nu eigenlijk een ziekte is en wat niet... In de nieuwe versie(DSMV) worden waarschijnlijk de verlegen mensen niet opgenomen, zij waren namelijk boos geworden omdat ze in de DSMIV stonden, zodoende. Vroeger werden ook al homo's, negers en andere verontwaardigden geschrapt na protesten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, ik denk dat het hier wel thuis hoort op Scholieren.com Waarom niet? Waarom zouden onderwerpen over ADHD, Strattera, Concerta, Ritalin, Amfetamine, psychoses, agressie(nog één van de vele bijwerkingen), kiddydrugs enz hier niet thuishoren Louis Armstrong? |
![]() |
|
Nee, dit is iemand die op andere fora ook deze zogenaamde "discussie" start, met een evengrote stortvloed aan links, de eeuwige voorbeelden van ADHD en dezelfde vage, wazige lappen tekst.
Ik geloof niet dat dit forum geschikt is voor waar deze discussie heen gaat, blijf maar op je andere fora discussieren. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
De Kantine |
Harry Potter and the deathly saailows #1452 Trimm Trabb | 500 | 08-07-2011 17:55 | |
De effecten van het rookverbod T_ID | 266 | 12-08-2009 18:52 | |
Psychologie |
Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2 Storm | 500 | 13-04-2006 10:43 | |
'Veevoersector bedreigt gezondheid' Gatara | 16 | 01-02-2005 11:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de agnosticus Rerisen Phoenix | 45 | 08-02-2003 23:40 |