Oud 28-07-2002, 13:35
erhen
erhen is offline
Ik zat dus net naar het programma 'The Alternative' op discovery te kijken wat ging over alternatieve geneeswijzen voor mensen met rugpijn.

Ineens was er een zeer interessant stukje...
Het ging over een behandeling die 'elektrokristal therapie' wordt genoemd waarbij op een of andere manier de therapeut dmv een normale videocamera en een computer de menselijke energievelden zichtbaar maakt en dan op plaatsen waar dat nodig is de energiestromen helpt en compenseert door middel van kristallen en een 'elektrisch veld'...

Nu vroeg ik me af of iemand weet op wat voor soort manier dit werkt om zo'n opname te maken, op TV zag de apparatuur er niet al te ingewikkeld uit.
Zover ik kon zien zag het er niet echt als een 'aurafoto' uit, de chakra's waren overal duidelijk zichtbaar (wat Discovery ook nog eventjes een paar keer herhaalde)...

Nu wil ik hier als ik erachter kom hoe best wel een paar experimenten mee doen. (om het voor de verandering weer eens volledig natuurwetenschappelijk aan te kunnen pakken)

Op google kan ik er weinig over vinden, er zijn wel resultaten maar tot zover ik heb gekeken gaan ze allemaal niet over wat ik hier bedoel...

Ongetwijfeld zal Rerisen Phoenix dit ook lezen :
Aangezien je altijd alles natuurkundig probeert te verklaren; hoe wil je zoiets dan verklaren ?
Advertentie
Oud 28-07-2002, 14:11
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
erhen schreef:

Ongetwijfeld zal Rerisen Phoenix dit ook lezen :
Aangezien je altijd alles natuurkundig probeert te verklaren; hoe wil je zoiets dan verklaren ?
moet Rerisen Phoenix nu op natuurkundige wijze verklaren wat ze op discovery op natuurkundige wijze hebben uitgelegd? of mis ik hier iets?

http://www.b-lineproductions.co.uk/t.../backpain.html
geeft kort de inhoud weer van het programma; geen details helaas maar die staan dan weer hier http://www.thefinchleyclinic.co.uk/n...therapies/ect/ als het goed is. ik kan niet zo goed beoordelen of dit wetenschap of pseudowetenschap is; in elk geval zie ik er niks bovennatuurlijks in als dat is waar je naar op zoek was.
Oud 28-07-2002, 14:33
Just Johan
Just Johan is offline
ik heb het iets beter gelezen; toch een beetje pseudogedoe dan toch waarschijnlijk; ze combineren "modern technology with ancient healing knowledge"; en om het wetenschappelijk te maken komen er allerlei wetenschappelijke dingetjes naar voren als logaritmen, golflengten en frequenties maar hoe het nou precies werkt dat weten ze niet... toch?

Citaat:
(BW) "They use terms like 'energy', ignoring the fact that 'energy' has a very precise meaning in the physical sciences. And they use it as a broad brush to cover anything that they can't explain any other way - such as 'energies unknown to science'. Well they may well be energies unknown to science, but they're not likely to be the cause of the things these people are talking about."

(BARRY WILLIAMS) "They misunderstand entirely the nature of the piezoelectricity and other effects to do with crystals, and they also misunderstand entirely the nature of what 'energy' means, but it sounds good, it's a good sales pitch for the true believers, and you can go and get your bit of quartz and hang it round your neck, and say it's storing up health-giving energies, or 'cleansing energies' - whatever you damn well please. So they are convinced, without actually knowing anything about it, that these people are telling the truth. What they're saying has no relationship to the truth whatsoever."
maarja ik heb de aflevering niet gezien dus ik weet ook niet met wat voor apparaat ze dat dan lieten zien enzo kun je er meer over vertellen?
Oud 29-07-2002, 15:19
erhen
erhen is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
ik heb het iets beter gelezen; toch een beetje pseudogedoe dan toch waarschijnlijk; ze combineren "modern technology with ancient healing knowledge"; en om het wetenschappelijk te maken komen er allerlei wetenschappelijke dingetjes naar voren als logaritmen, golflengten en frequenties maar hoe het nou precies werkt dat weten ze niet... toch?

maarja ik heb de aflevering niet gezien dus ik weet ook niet met wat voor apparaat ze dat dan lieten zien enzo kun je er meer over vertellen?
Ik kan er niet al teveel over vertellen aangezien ik hjet zelf ook niet weet, maar het was een gewone videocamera dmv een svhs kabel gekoppeld aan een video in (?? op een capturekaart ??)...

op het scherm was een programma te zien waarvan ik de title niet heb kunnen zien dus ik weet niet precies wat er gebruikt is...

ik denk een normaal realtime filter programma zoals de output in virtual dub... maar dat in combinatie met een filter, daar ben ik dus naar op zoek op dit moment
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten