Advertentie | |
|
![]() |
|
Ten eerste kun je niks zeggen over de komende vijf jaar, je gaat als het goed is nog zo veranderen. Op mijn 17e raakte ik ook nog enorm onder de indruk van jongens en werd ik soms verlegen terwijl ik me kort daarna geen zorgen meer maakte. Maak het dus niet al te dramatisch, maar kijk naar dit moment. Dan nog is het nu vervelend, dus ik vind het goed dat je er iets aan wil doen. De horeca-tip lijkt me al een goed begin.
Daarnaast is het zo dat je op het moment dat je 'dichtklapt' eigenlijk heel erg met jezelf bezig bent: "IK weet niets te zeggen, IK ben hier niet goed in etc". Het kan dus helpen om je iets meer op het meisje te richten en je wat minder over je eigen onkunde zorgen te maken. Stel haar dus vragen als je zelf even niets te zeggen weet. De meeste mensen/meisjes zijn vooral met zichzelf bezig en zullen het fijn vinden dat je echt geinteresseerd in haar bent.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben allang blij dat er mensen zijn die serieus zijn.
Citaat:
Maar het is ook niet zegmaar dat ik de grote player uit wil gaan hangen, en de "kijk-eens-hoe-goed-ik-bij-de-meiden-lig"-gedachte wil voorhouden, maar gewoon op sociaal vlak wat meer kunnen presteren dan nu het geval is. Ik heb het wel eens geprobeerd, bij een meisje dat ik kende van werkweek bij ons op school, maar helaas, na enkele vragen was ik er ook al vrij snel doorheen. Iemand waaraan je zelf constant de vragen moet stellen, is dat eigenlijk niet een beetje verkeerd/vreemd? |
![]() |
|
Ik denk dat je te gefocust bent om gesprekken op gang te blijven houden en het daardoor gefoceerd gaat worden. Hierdoor zit je in je achterhoofd steeds met de gedachte dat het gesprek moet blijven lopen en hierdoor loopt het jusit niet of weet je al snel niet meer waar je het over moet hebben.
Probeer dat los te laten, want op die manier sociaal doen/zijn werkt niet. Bedenk dat je voor een leuk gesprek niet steeds vragen hoeft te stellen en dat het ook niet nodig is om constant te praten, maar er ook wel stiltes mogen vallen. En natuurlijk jezelf blijven en niet je anders voordoen dan je bent. Dat merken anderen veel te snel en werkt niet bepaald aantrekkelijk
|
Ja herkenning.
Maar het werkt wel om zoals anderen zeggen 'onder de mensen te gaan'. Gewoon met vrienden uitgaan en niet perse om met leuke meisjes te praten maar om met je vrienden te zijn, te werken, dingen te doen. Maar de finesse blijft lastig, en als je idd niet zo ingesteld bent moet je niet meteen denken dat het verkeerd is om niet goed te zijn in small talk. Wat WolterB zegt, wel een goeie eigenlijk. En je zegt het niet direct, maar ik krijg het gevoel dat je hebt over gesprekken met meisjes die je leuk vind, potentiele partners voor jou. Misschien moet je dat er uit zien te krijgen, en diegene gewoon als vriend zien, en het hebben over dingen waar vrienden het over hebben, dat praat veel makkelijker. Ik weet zelf dat het lastig is om naar bepaalde meisjes niet zo te kijken, dan probeer je het eerst bij anderen, en toch gewoon proberen. En ja, als het gesprek alleen van jouw kant moet komen is dat natuurlijk een beetje raar, dan is die ander er waarschijnlijk nog slechter in. Maarja zodra je elkaar een beetje gaat vertrouwen zal dat toch wel gaan veranderen. Of diegene is moe en heeft geen zin in een gesprek, kan ook, maarja zo kun je nog 100 dingen verzinnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mwha, misschien zijn er wel cursussen voor, maar ik denk zelf dat t wel zelf te doen is. Ik spreek in ieder geval al sneller mensen (meiden) aan dan een jaar of twee geleden, denk dat t ook door zangles komt. Maar het stomme is dat ik zelfs tegen oninteressante meiden weinig kan zeggen. Ik kwam laatst nog een ex-collegaatje van de Chinees (heb daar ontslag genomen) tegen, maar tegen haar kon ik eigenlijk ook weinig zeggen. En ik ben gewoon krom volgens mij, want om de een of andere reden maak ik altijd n soort druk vrij ..
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt WolterB, dat ik teveel gefocust ben om een gesprek gaande te houden. Maar na zoveel mislukte gesprekken hoop ik toch steeds weer op eens een degelijk gesprek, in ieder geval iets meer dan 10 zinnen, dus ik denk dat daar die druk en gefocuste blik vandaan komt. Ik heb in ieder geval al veel goede dingen gelezen, ik kan eigelijk neit wachten het eens te proberen komend weekend. Bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik bespeur toch enig sarcasme bij Magican, hoewel ik niet zeker weet hoe zijn zin geïnterpreteerd moet worden.
Ik denk dat het heel veel verschilt, maar dat meiden vaak ook op gozers vallen die wat introverter zijn, maar aangezien die minder snel op ze afstappen komt het veel minder vaak voor dat het wat wordt, aangezien meiden over het algemeen minder snel op gozers afstappen. Mijn eigen logica snap ik wel, alleen niet als het er daadwerkelijk op aan komt natuurlijk ![]()
Laatst gewijzigd op 30-01-2008 om 12:26. |
![]() |
|
@MartinV: ik volg je logica wel, alleen dat is het probleem met logica in mijn leven: die schijnt er niet te zijn op sommige punten
![]() maarja, persoonlijk vind ik nog steeds dat zangles me wel meer presentatiemogelijkheden heeft gegeven, alleen worden die mogelijkheden vaak nog wel teniet gedaan door die drie biertjes die ik neem om losser te worden, dus echt veel schiet ik daar ook niet mee op ![]() |
![]() |
|
Je moet het niet zo serieus nemen en er geen probleem van maken.
Als ik het me goed herinner is die avatar van je ook dat konijn dat zingt: "Everyone else has had more sex than me." Dat straal je op een gegeven moment uit.
|
mijn tip is om gewoon iets meer te babbelen met onbekenden in het dagelijkse leven, maak een praatje met iemand in de rij bij de kassa, of vraag een wildvreemde op straat de weg. het hoeven niet hele gesprekken te zijn maar gewoon zodat je wat zelfverzekerder bent bij onbekenden. je kan bijvoorbeeld het doel stellen om elke dag iets tegen een onbekend meisje te zeggen. dan voel je je er vanzelf wat gemakkelijker bij en heb je uiteindelijk helemaal geen problemen om met onbekende meisjes in de kroeg te praten.
good luck.
|
![]() |
Misschien een rare vraag, maar heb je het probleem ook bij jongens die je niet goed kent? Ik herken je probleem namelijk, in die zin dat ik ook nooit een gesprek op gang kan houden, maar dan zowel bij jongens als bij meisjes.
Als je het enkel bij meisjes hebt, zou je hen gewoon een beetje minder als vreemde wezens moeten beschouwen ;-) Vertel dan gewoon hetzelfde als je tegen een vriend zou vertellen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huurtoeslag probleem arPos | 3 | 26-10-2013 00:57 | |
Psychologie |
Een apart gevoel Mappel | 7 | 13-01-2013 18:33 | |
Studeren |
Studiekeuze apart dilemma Sv3nie | 0 | 07-01-2013 21:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Psychologie |
Probleem met TV-series? Verwijderd | 24 | 05-08-2002 09:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
ah ik heb een groot DUITS probleem wie helpt mij ikweeter niksvan | 1 | 05-06-2001 19:55 |