Oud 20-02-2008, 15:10
tuttebel
tuttebel is offline
Wie weet een goed boek met meerdere engelstalige eenakters, of weet een engelstalige eenakter die je heel erg leuk vond, ik zou het graag willen horen!

(want ik ga er een regisseren)

En als het hier niet hoort, kunnen we er ook een algemeen eenakter-topic van maken!?
Oud 20-02-2008, 15:58
Verwijderd
Het lijkt me leuk om er een algemeen eenakter-topic van te maken, maar van mij mag deze vraag ook al topic op zichzelf staan hoor.
Ik weet alleen zo even niet of ik je heel goed kan helpen, want ik ken niet echt Engelse eenakters, misschien wel wat van eenakters van Engelse schrijvers, maar dan in het Nederlands. En makkelijk zijn ze niet...
Stukken van Harold Pinter, Tennessee Williams, Alan Ayckbourn, Edward Albee bijv? Van Harold Pinter heb ik hier in elk geval een verzamelboek in de kast staan, en ik geloof dat 'De minnaar' wel een leuke eenakter is. Maar, voor dat stuk geldt ook, makkelijk is het niet.
Oud 21-02-2008, 19:57
tuttebel
tuttebel is offline
thanks!
ik had van williams en pinter al een aantal eenakters gevonden die me wel leuk leken.
Van Williams: Talk to me like the rain and let me listen en this property is condemded (lijkt me t gaafste om te regisseren)
van Pinter: Victoria Station
Oud 21-02-2008, 20:40
Verwijderd
En van Tenessee Williams ook; De winkel van SinkelSimpel, ik heb alleen geen idéé wat de titel in het Engels is.

Laatst gewijzigd op 22-02-2008 om 14:41.
Oud 22-02-2008, 14:42
Verwijderd
En 'Party time', ook van Harold Pinter.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten