Oud 01-04-2008, 20:18
Choke
Choke is offline
Hallo, sinds ik een paar dagen geleden GTAan Andreas weer opnieuw geinstalleerd had vond mijn computer het nodig zich zonder waarschuwing opeens af te sluiten. Nadat hij zich heeft afgesloten start hij meteen vanzelf weer op. Half uur erna gebeurt het weer.
Het vreemde is voordat het gebeurt mijn startbalk (XP) veranderd naar een grijze ouderwetse Windows 98/95 balk. Nadat dit gebeurt valt de computer in 9 van de 10gevallen uit. Soms blijft hij alleen maar hangen en valt het geluid weg.
Weet iemand hoe dit in godsnaam kan?
Alvast bedankt!
Choke
Oud 01-04-2008, 20:39
freyk
freyk is offline
Zonder foutmeldingen kunnen we niks, dus vraag ik je het volgende:
  • Kijk naar je logboeken (Klik op start -> uitvoeren -> eventvwr) of er meldingen verschijnen als je systeem crasht.
  • Zorg ervoor dat je een blauwe scherm krijgt, als je systeem crasht.
    Klik op de Start knop, Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en selecteer eigenschappen, tabblad geavanceerd , opstart- en herstelinstellingen, instellingen en vink daar van "de computer automatisch opnieuw herstarten" bij het gedeelte systeemfouten.
    Als je systeem crasht, zal er een blauwe scherm verschijnen en een foutmelding weergeven.
    Hij zal dan ook je een 0x000?? code laten zien. Deze code hebben we nodig.

Daarnaast kan je nog ff je computerkast openen en controleer of alle ventilatortjes draaien.
En als je daar toch bent stofzuig nog ff je computerkast uit.
Oud 01-04-2008, 20:54
Choke
Choke is offline

Dit is een gedeelte van de foutmeldingen volgens mij?
Als ik punt 2 naloop staat die optie al aangevinkt. Maar toch krijg ik dat blauw scherm niet te zien? Kan ik anders bij die logfiles een 0x000 code vinden?

Bedankt voor de snelle reactie!
Oud 01-04-2008, 21:00
freyk
freyk is offline
Fouten in je ntdll.dll kan je krijgen als je hardeschijf beschadigd is of dat een aantal stuurpprogramma's (drivers) niet goed werken (bron: instant-registry-fixes.org)
Oud 01-04-2008, 21:45
Choke
Choke is offline
Citaat:
Fouten in je ntdll.dll kan je krijgen als je hardeschijf beschadigd is of dat een aantal stuurpprogramma's (drivers) niet goed werken (bron: instant-registry-fixes.org)

Dat klinkt niet goed...
Is er een manier dat ik dit zelf zou kunnen proberen op te lossen?
Oud 02-04-2008, 05:59
freyk
freyk is offline
Daar heb je scanprogramma's voor.
Een bonteverzameling waarmee je alles kan testen staan op de UBCD-cd (zipje uitpakken, als een image branden, computer opstarten met de cd en dan een van de programma's testen).
Als je dan toch ubcd gebruikt, gooi er dan ook een geheugentest er tegenaan met memtest of windows memory diagnostic.

Jouw probleem kan aan meerdere dingen liggen, dus een hoe meer informatie hoe beter.
Draaien de ventilators? Komen er nog vreemde geluiden uit je kast? wat zegt je buurtnerd?
Oud 02-04-2008, 17:44
Choke
Choke is offline
Citaat:
Daar heb je scanprogramma's voor.
Een bonteverzameling waarmee je alles kan testen staan op de UBCD-cd (zipje uitpakken, als een image branden, computer opstarten met de cd en dan een van de programma's testen).
Als je dan toch ubcd gebruikt, gooi er dan ook een geheugentest er tegenaan met memtest of windows memory diagnostic.

Jouw probleem kan aan meerdere dingen liggen, dus een hoe meer informatie hoe beter.
Draaien de ventilators? Komen er nog vreemde geluiden uit je kast? wat zegt je buurtnerd?
De ventilators draaien gewoon, ik heb al een keer het probleem gehad dat hij te warm werd en zichzelf afsloot maar dit is verholpen.
Als ik nu mijn computer probeer te scannen (wat toch wel een uurtje duurt minstens) sluit hij zichzelf ook af dus kan een scan zich niet voltooien....
Heeft het misschien zin om op te starten met de orginele windows cd? en op die manier dingen te repareren? of zou ik gewoon windows opnieuw erop moeten zetten? De link naar UBCD werkt niet?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten