Oud 19-11-2008, 01:09
Verwijderd
Omdat ik het kan.

in hoeverre ben jij bestand tegen een zombie uitbraak? Woon je in het midden van een grote stad of veilig afgezonderd? Aanwezigheid van verplichte anti-zombie uitrusting? (Honkbalknuppels is het minimum)

Is je werkplek beter?

/edit
We gaan uit van de klassieke bejaardentempo zombies.

Laatst gewijzigd op 19-11-2008 om 15:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2008, 06:53
Verwijderd

Zo gaat dat hier.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 07:33
Melkfles
Melkfles is offline
O my mandarijntje
Oud 19-11-2008, 07:36
Verwijderd
mijn huis is alles behalve zombieproef. midden in de randstad, overal ramen en dergelijke. geen noodpakketten, lege voorraadkast, etc. ik heb wél een honkbalknuppel in huis en mijn vriend zijn pistool ligt ook soms hier in de kluis, maar ja, daar kan ik niet bij

mijn werk is beter. de albert heijn leent zich wel voor dawn of the dead-taferelen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 10:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat ligt eraan wat voor zombies. Hebben we het over traditionele Romero-zombies of over monster-zombies a la Braindead? Of misschien demonen-zombies a la Premutos en COTLD?

In het geval van slenterende Romero-zombies in kleine aantallen gaat het nog wel goedkomen, denk ik. Zombies zijn niet sterk en onze ramen en deuren zijn stevig genoeg. Hmm.
Oud 19-11-2008, 11:01
Martiño
Martiño is offline
Volgens het Griezelhandboek van Paul van Loon helpt zout tegen zombies, en ik heb nog een pak zout in de kast.
Oud 19-11-2008, 11:14
Verwijderd
Ik denk dat ik fysiek en mentaal vast zombieproof ben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 11:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Rijtjeshuis in de buitenwijken van een kleine stad. Wat voor zombies zijn het? Het ligt niet ver genoeg uit de stad om zombies a la the ring te bergen, en niet dicht genoeg in de stad voor een dawn of the dead-attack. Maar we hebben dubbel glas, wel een doorzonwoning, geen kelder, heel weinig eten in huis. En een honkbalknuppel. Ik denk dat we geen grote kans hebben tegen zombies. Maar wel een kleine!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Is al een keer voorgekomen, en gelukkig had ik (speciaal voorbereid voor zo'n geval) een nietmachine aan mn kop geniet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 12:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
[afbeelding]

Zo gaat dat hier.
De Zombie Survival Guide, die heb ik ook.

Mijn huis is redelijk zombieveilig omdat het op de tweede verdieping is. Ik kan ze vanaf het balkon bekogelen als ze hier beneden staan. Maar hier vlakbij is een winkelcentrum, dus daar zou ik eerder naartoe vluchten met een paar andere slimme survivers.
Oud 19-11-2008, 14:04
Verwijderd
Omg, waar heb je die vandaan? Ik ben er al een tijdje naar opzoek maar ik kan 'm niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omg, waar heb je die vandaan? Ik ben er al een tijdje naar opzoek maar ik kan 'm niet vinden.
De ABC had hem voor vijf euro, maar dat was toen ze nog in de Kalverstraat zaten.
Oud 19-11-2008, 15:15
Verwijderd
Bol.com heeft hem ook.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 15:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik dacht dat ieder mens de ZSG inmiddels wel had?
Oud 19-11-2008, 16:15
Verwijderd
Ik heb m'n luchtbuks met tweeduizend stuks munitie klaarliggen. Ik zit veilig op de vierde etage en vanaf hier ga ik ze allemaal uitschakelen, .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 16:51
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb m'n luchtbuks met tweeduizend stuks munitie klaarliggen. Ik zit veilig op de vierde tweede etage en vanaf hier ga ik ze allemaal uitschakelen, .
Oud 19-11-2008, 17:09
Spelleider
Spelleider is offline
Mijn huis is niet zombieproof, maar wel weerwolfproof!
Oud 19-11-2008, 17:19
Verwijderd
Mijn huis is niet zombieproof.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Mijn huis is niet zombieproof, maar wel weerwolfproof!
Zilveren deurknop?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Iedereen die binnenkomt krijg een zilveren staak door zn borst gejast.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die binnenkomt krijg een zilveren staak door zn borst gejast.
dat zal bij zombies niet veel helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:37
Verwijderd
Nee, helaasch. En iedereen weet dat weerwolven toch niet bestaan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
dat zal bij zombies niet veel helpen.
hmm, nee. Maar wel bij weerwolven en vervelende schoonmoeders!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 15:47
TopDrop
TopDrop is offline
http://www.gamespot.com/xbox360/acti...d-video-review

Oud 20-11-2008, 15:48
Verwijderd
Ik heb vandaag de Zombie Survival Guide gehaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2008, 16:13
Verwijderd
ik heb m besteld op bol.com
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 16:33
capibara
capibara is offline

Ik heb een hele berg fout vinyl klaar liggen, zie 0.39.
Oud 20-11-2008, 23:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Shauuuuun! <33333333333

Ik ben niet zo zombie-proof, want ik heb een kamer met ramen aan 3 kanten.
Maar ik heb veel dingen om mee te slaan en als er geen andere oplossing is klim ik gewoon in m'n bed want die is superhoog en zombies kunnen niet klimmen.

Heeft iemand trouwens de serie Dead Set gekeken? Werd iets van 2 weken geleden uitgezonden op E4 en gaat over Zombies die het Big Brother huis aanvallen. Zelfs Davina McCall doet mee als zichzelf en word ook een zombie. Heel cool.
Het enige jammere is dat de zombies in die serie erg snel zijn en er geen ontkomen aan is.
Simon Pegg heeft er wat over geschreven:

http://www.guardian.co.uk/media/2008...-pegg-dead-set

Btw, je kan een heel cool filmpje kijken van Dead Set op www.unseenscreen.com Vergeet niet je naam in te vullen!
Oud 22-11-2008, 00:05
Verwijderd
Mijn huis is niet zo zombieproof, want randstad en het is een buurt met veel flats, dus ook heel veel mensen. Ik woon wel op de derde verdieping en hieronder is een soort verhoginkje met garages, dus de zombies kunnen in elk geval niet omhoog klimmen via de balkons. Als het behendige zombies zijn, dan. En ik kan wel naar beneden springen in geval van nood, de kans is best groot dat ik goed terechtkom want zo hoog is het nou ook weer niet en ik weet ongeveer hoe je moet vallen/springen van redelijke hoogtes. Oja, er ligt hier ook een lang stuk touw, dus daarmee kan ik ook vrij makkelijk naar beneden klimmen. Yes.

In principe zou ik het wel een paar dagen thuis kunnen uithouden, als het zou moeten, want ik heb een voedselstash met eten a la crackers en cup a soup en meergranenrijst voor als ik geen zin heb om boodschappen te doen. En ik heb ook allemaal vitaminesupplementen, dat is ook wel handig bij een zombieattack, want dan heb je natuurlijk geen tijd om aan je vitamine C-gehalte te denken.
Drinken wordt trouwens wel problematisch, want ik drink zo'n beetje alleen water. Dus zou ik eerst alle items waar water in kan vullen met water, voor het allemaal afgesloten wordt. En alle lege flesjes die een dop hebben bij elkaar hosselen, zodat ik ook water kan meenemen naar iets anders. Hm. Een gasstelletje heb ik ook niet, dus als de gasleidingen het niet meer doen ben ik pwned. Maar ik heb in elk geval wel vuur bij me, want er liggen hier lucifers en honderd aanstekers.

Een wapenstash heb ik trouwens niet, behalve standaard dingen a la een broodmes. Maar goed, hoe ging dat? Everything is a weapon, amirite.

Stel er was een zombieattack dan zou ik waarschijnlijk wel een van de eersten zijn die het wist, want ik hang toch de hele tijd rond op het internet en op het internet kom je dingen sneller te weten dan via traditionele nieuwsmedia a la kranten en televisie. Dus dan zou ik denk ik gauw een stel mensen die in de buurt wonen bellen en dan zouden we een winkelcentrum raiden voor een voedselvoorraad. En dan juist niet die bij mij in de buurt, maar het winkelcentrum een eindje verderop, want daar zit een sportwinkel waar je nuttige dingen a la warme kledij waar je in kan rondrennen en survivalrotzooi kunt halen.

Zombieattack.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 00:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het briljante van de ZSG is dat de schrijver echt aan alles gedacht heeft. Hij beschrijft de dingen met zoveel "inzicht" dat je bijna zou gaan denken dat hij het echt heeft meegemaakt
Oud 22-11-2008, 00:41
Uice
Uice is offline
Het komt inderdaad vaak over als een bloedserieus boek.
Oud 22-11-2008, 01:18
TopDrop
TopDrop is offline
Nu wil ik ook de ZSG
Oud 22-11-2008, 01:18
Verwijderd
Wie niet. Wie niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 01:19
TopDrop
TopDrop is offline
14 euro maar
Oud 22-11-2008, 01:20
TopDrop
TopDrop is offline
Ik wacht nog wel even met bestellen tot ik nog een of ander fancy studieboek nodig heb.
Oud 22-11-2008, 01:21
Verwijderd
Ja ik moet echt wegblijven van bol.com en ik heb laatst al de General Ignorance boeken gekocht, dus nu mag ik niet meer voorlopig ;(
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 01:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
14 euro maar
Ik heb hem voor vijf euro gekocht.
Oud 22-11-2008, 01:24
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik heb hem voor vijf euro gekocht.
Cheater
Oud 23-11-2008, 22:36
Verwijderd
Fuck ja, ik jat die van Para of Uice wel als ze druk bezig zijn gebeten te worden door zombies.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 11:19
MTpower
MTpower is offline
De voorraadkast zit hier zo vol dat we het makkelijk een maand uit kunnen houden met 4 man. Ook genoeg hout aanwezig om alle ramen mee te barricaderen en genoeg spul om mee te slaan (honkbalknuppel, breekijzer). Na die maand wordt het echter lastig
Oud 15-12-2008, 12:05
Verwijderd
nou, ik heb eindelijk het boek uit en ik moet concluderen dat ik in het geval van een zombie-outbreak echt ten dode ben opgeschreven. of ten ondode.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten